Epizod 1
Zaczynasz w Sypialni Królewskiej. Idź do Przedpokoju Bossano. Obejrzyj obraz nad kominkiem. W 3. wazie od lewej strony znajdziesz kluczyk nr 1. Zabierz go i idź do Pierwszego Przedpokoju. Stoi tam Le Brun, porozmawiaj z nim, opowie o kradzieży jego szkiców. Z Pierwszego Przedpokoju wyjdź lewymi drzwiami, znajdującymi się po przeciwnej stronie kominka. Trafisz do ciemnego pokoju. Odsłoń bordową kotarę, otwórz drugą szafę od lewej. Zabierz z szuflady pamflet ośmieszający sztukę, potem otwórz piątą szafę od lewej i z szuflady zabierz nożyczki. Wróć do Przedpokoju Bossano. Wejdź w drzwi po lewej stronie kominka. Nożyczkami otwórz stojącą w rogu szkatułę, wyjmij z niej papier. Popatrz na biurko. Papier ze szkatuły przytrzymaj nad świecą - pokaże się wskazówka. Teraz idź do Sypialni Królewskiej. Podejdź do odźwiernego. Powiedz, że Bontemps czeka na Twoją relację.
Epizod 2
Zaczynasz w Salonie Króla. Idź do Sypialni Królewskiej. Przy łożu stoi Bontemps - porozmawiaj z nim. Powie Ci, żebyś przekazał wiadomość markizie de Maintenon. Dojdziesz do niej przez Przedpokój Bossano, Pierwszy Przedpokój (wyjdź drzwiami po prawej stronie), Pokój Straży. Przed jej pokojem stoi odźwierny. Zostaw u niego wiadomość dla markizy, a potem pokaż mu pamfletna sztukę. Da Ci pamflet na rodzinę królewską. Idź do Sypialni Królewskiej. Pokaż Bontempsowi pamflet i wskazówkę otrzymaną w1. Epizodzie. Bontemps powie Ci o kluczu, który znajdziesz w szafie obok niego. Weź też świecę. Wejdź do Przedpokoju Bossano. Otwórz szafki przy wejściu. W jednej z nich znajdziesz szkice Le Bruna. Idź do Salonu Króla. Daj szkice Ludwikowi Francuskiemu - pomoże Ci wybrać te należące do Le Bruna. Idź do Salonu Wojny i daj Le Brunowi jego szkice. Odda Ci jeden z nich. Połóż szkic na stoliku obok Le Bruna. Weź pędzel, zamocz go w żółtej farbie i użyj na szkicu. Otrzymasz drugą wskazówkę. Idź do Bontempsa (stoi w Galerii Zwierciadlanej przy wejściu do Salonu Wojny). Pokaż mu sfałszowany szkic ze wskazówką.
Epizod 3
Zaczynasz w Salonie Obfitości. Są tu drzwi do Gabinetu Cudów Króla. Możesz tam wejść, okazując pisemne zezwolenie od Bontempsa. Idź na Schody Ambasadorów. Stojący tam Szwajcar ma klucz do ukrytych drzwi w Salonie Apollina. Po krótkiej rozmowie odda Ci go. Idź do Salonu Apollina i wejdź w ukryte drzwi (po lewej stronie). Idąc korytarzem w lewo, dojdziesz do Galerii Muzyków. Obejrzyj nuty. Znajdziesz wyrwaną kartkę. Weź ją i pokaż nuty stojącemu dalej de Lully. Powie Ci, że kartka zawiera szyfr i poprosi, abyś udał się do Racina i wyjaśnił tekst "Idylli Pokoju". Racin znajduje się na schodach Ambasadorów.
W drodze do Racina otwórz prawy sekretarzyk (klucz nr 1), w dużej szufladzie znajdziesz klucz nr 2. Po drodze zabierz ze stołu bilardowego kij. Po wyjaśnieniu tekstu z Racinem wróć do Lully. Powiedz mu, co załatwiłeś. Lully znów wyśle Cię do Racina - powtórz operację. Otrzymasz w ten sposób rozszyfrowaną trzecią wskazówkę. Idź na Dziedziniec Królewski do Bontempsa. Pokaż mu nuty, poproś o zezwolenie na wejście do Gabinetu Cudów. Idź do Salonu Wojny, zabierz węgiel rysunkowy i papier. Idź do Salonu Obfitości i wręcz zezwolenie Szwajcarowi przy drzwiach. W Gabinecie Cudów znajdziesz stolik z szufladą, a w niej medaliony. Połóż na nich czysty papier i użyj węgla rysunkowego. Uzyskasz papier z wizerunkami medalionów.
Idź do Salonu Diany i daj go Filipowi Francuskiemu. Powie, że wszystkie oprócz jednego prezentują dynastię Bourbonów. Zaznaczy krzyżykiem medalion tego, który nie jest Bourbonem. Z tym papierem udaj się do Salonu Apollina, do markiza de Croissy. Pokaż mu papier z medalionami. Odpowie, że pomoże Ci, ale potrzebuje kilku dokumentów i lekkiego posiłku. Idź teraz do Salonu Obfitości i porozmawiaj z drugim Szwajcarem.
Epizod 4
Zaczynasz w Pokoju Straży. Idź na Schody Królowej, od stojącego tam Błękitnego Chłopca weź trochę jedzenia. Wyjdź na Dziedziniec Królewski i idź za bramę. Po prawej stronie bramy znajduje się wejście do Skrzydła Ministerialnego. Udaj się tam i wejdź w otwarte drzwi. Znajdziesz markiza de Croissy (miał obejrzeć papier z medalionami). Przekaż mu jedzenie, a on da Ci tłumaczenie medalionów (zostawi je na stole). Między książkami z prawej strony pokoju znajdziesz pamflet na rząd. Spójrz na biurko. Weź z kałamarza pióro i potraktuj nim kartkę leżącą po lewej stronie biurka. Pokaże się napis po łacinie. Przyjrzyj się pamfletowi na rodzinę królewską - na końcu jest szyfr, dzięki któremu odszyfrujesz z napisu po łacinie czwartą wskazówkę (ponumeruj litery). Idź do Bontempsa, pokaż mu pamflet na rząd i rozszyfrowaną wskazówkę. Pomoże Ci dostać się do gabinetu de Louvoisa w Skrzydle Ministerialnym (drzwi do tej pory zamknięte). Idź tam, weź lunetę, podejdź do biurka, z szuflady wyjmij notkę po francusku. Na kartce są wymienione trzy wydarzenia z historii Francji. Musisz poznać ich daty.
Pierwsza data - w pokoju straży rozmawiają książę Duras i Kondeusz; podsłuchaj ich i zapisz rok.
Druga i trzecia data - w Galerii Zwierciadlanej popatrz na sufit (są dwa obrazy, które można oglądać przez lunetę) i zapisz dwie kolejne daty.
Teraz wróć do pokoju de Louvoisa. W biblioteczce naprzeciw wejścia, w dolnej części jest szafka z sejfem. Ustaw zebrane daty w kolejności podanej w notatce. Z sejfu zabierz plany Vaubana. Idź do pokoju markiza de Croissy, na biurku leży trzeci plan. Połóż na nim dwa pozostałe (kolejność jest istotna, więc próbuj do skutku). Powinieneś uzyskać piątą wskazówkę. Idź do Pokoju Straży. Po drodze powinieneś dostać od markizy de Montespan następny pamflet (na religię). W Pokoju Straży pogadaj z Bontempsem i pokaż mu pamflet.
Epizod 5
Zaczynasz w Salonie Marsa. Idź do zakrystii. Dojdziesz tam, przechodząc przez: Salon Diany (lub Wenus), Schody Ambasadorów, przy wyjściu na dziedziniec w lewo, drzwi po prawej stronie kaplicy. Na wprost wejścia są małe szufladki. Zajrzyj do nich, weź klucz nr 3 i grawerunek. Przyjrzyj się podłodze, zabierz kawałek sznurka i idź do Salonu Diany. Na stole bilardowym leżą plany Wersalu. Obejrzyj je i przejdź do Salonu Wenus. Tam znajdziesz Bontempsa, który powie Ci, gdzie jest Salon Jowisza (z planów). Teraz wróć do zakrystii. W rogu stoi ojciec de La Chaize. Pokaż mu pamflet na religię. Powie Ci trzecie słowo pamfletu i wyśle do kardynała de Bouillon (stoi w Salonie Marsa). Powiedz kardynałowi, że przysłał cię La Chaize. Kardynał wypowie drugie słowo pamfletu i każe iść z powrotem do de La Chaize.
Wróć do zakrystii, pogadaj z La Chaize, usłyszysz pierwsze słowo pamfletu. Daj mu pamflet na religię. Powinien uzupełnić puste miejsca. Idź do Bontempsa (w Salonie Wenus), pokaż mu pamflet, otrzymasz szóstą wskazówkę. Idź do Salonu Wojny. Szwajcar zniknął, weź sznur i użyj go w prawym dolnym rogu zasłony (powinna się odsłonić). Weź drabinę i przystaw ją do rusztowania po drugiej stronie pokoju. Wejdź na drabinę, znajdziesz się na rusztowaniu. Popatrz na kandelabr. Jest tam ukryty zwój papieru. Idź do Bontempsa, dostaniesz od niego klucz do attyki, skąd będziesz mógł opuścić kandelabr. Idź do Salonu Apollina, ukrytym wejściem (prawy róg pokoju), po schodach - znajdziesz wejście na attykę. Użyj klucza od Bontempsa. Po prawej stronie od wejścia jest pokój z zębatym kołem. Opuść kandelabr i idź do Salonu Wojny. Zabierz z kandelabru Memorandum. Pokaż Memorandum Bontempsowi, powinieneś dostać od niego 8 wypisanych sentencji.
Epizod 6
Zaczynasz w Oranżerii. Idź w lewo, później prosto do ostatniego kwietnika; znajdziesz grabki (do przeszukiwania drzewek pomarańczowych). Po lewej stronie Oranżerii jest wejście do Apteki, idź tam. Zabierz lekarstwo - jest po lewej stronie od wejścia. Wróć do Oranżerii. Po prawej stronie stoi Le Norte, powie Ci, gdzie jeszcze są drzewka pomarańczy. Wejdź do Labiryntu (wejście obok Le Norte'a). Krążąc po Labiryncie, spotkasz w altanie człowieka. Powie Ci, że pomieszczenia labiryntu trzeba zwiedzać w określonej kolejności. Odejdź od niego i wróć po chwili. Będzie narzekał, że boli go brzuch. Daj mu lekarstwo. Odchodząc zostawi plan labiryntu z kolejnością zwiedzania. Korzystając z Bajek (listy od Bontempsa) idź zgodnie z kolejnością zwiedzania. Gdy znajdziesz figurę, której nazwa występuje na liście otrzymanej od Bontempsa, obejrzyj bajkę przy figurze i używając Memorandum wypisz potrzebne Ci litery. Dla ułatwienia podaję kolejność odwiedzania potrzebnych figur:
1. kogut i diament
2. kot i szczur
3. smok i pilnik
4. lis i żuraw
5. jastrząb i małe ptaszki
6. żaby i Jowisz
7. mysz, kot i kogut
8. kaczki i spaniel
W efekcie otrzymasz zdanie potrzebne w Epizodzie 7. Teraz idź do wyjścia z labiryntu. Stoi tam Bontemps - pogadaj z nim.
Epizod 7
W Epizodzie 7 masz niecałe 5 minut na rozwiązanie zagadki. Idź do Galerii Zwierciadlanej (przez Przedpokój Bossano). Czwarty klucz znajdziesz w pierwszym drzewku po lewej stronie (szukaj, używając grabek). Idź prosto przez Galerię i wejdź w drzwi po prawej stronie. Trafisz do ciemnego pokoju. Stąd zabierz knot ze świecy i idź do Przedpokoju Bossano. Odpal świecę od kominka i użyj na drzwiach koło kominka. Trafisz na attykę - idź w prawo, a gdy się zatrzymasz, zajrzyj w świetlik po prawej stronie. Znajdziesz bombę. Użyj knota ze świecy, żeby ją zdjąć. Gdy już to zrobisz, użyj wszystkich kluczy po kolei od 1 do 4, potem popatrz na podświetloną tablicę. Rozbroisz bombę, wpisując hasło odczytane w labiryncie. Gdy to zrobisz, gra się skończy. UWAGA: brak polskich liter, a w haśle na bombie jest pewien błąd, więc podaję, jakie hasło należy wpisać: "DOSKONALOUC NIE JEST DOMENA KROLOW".
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.