Jak ukończyć grę, co by wielkiego zmęczenia nie doznać,
	a pokrzepienia zaznać, historyja krótka.
	
	Radziol
	
	Na początku swej epopei bohaterowie nasi udali się w pierwszy etap swej wielkiej wędrówki, swoyski najbardziey, którym to była nasza ukochana Rzeczpospolita Polska.
	
	MALUCH
	? EB idzie po rurkę do bloku (1)
	? FJ zrywa kwiatek z balkonu (2)
	
	KIOSK
	? EB daje kwiat kioskarce (3)
	? w tym czasie FJ zabiera lalkę (4)
	? EB zjada banana i wyrzuca skórkę (5)
	? FJ zabiera skórkę od banana (6)
	? FJ zabiera trzy kufle przelewając ich zawartość z jednego do drugiego (7, 8, 9)
	? FJ daje pełny kufel pijakowi (10)
	? EB zabiera śpiącemu pijakowi agrafkę (11) i sznurek (12)
	? sznurek + agrafka = agrafka na sznurku (13)
	? FJ wtyka rurkę pijakowi (14)
	
	PLAC ZABAW
	? FJ wyciąga drut z ziemi (15)
	? EB zrywa krzak (16)
	? FJ zabawia dziewczynkę (17)
	? w tym czasie EB przy pomocy agrafki na sznurku zabiera obudowę ACME (18)
	? FJ daje lalkę małej (19)
	
	KLATKA
	? FJ rzuca skórkę od banana pod deskorolkę (20)
	? FJ zabiera cukierka (21)
	
	MALUCH
	? EB daje krzak baranowi (22)
	? baran przeżuwa - w tym czasie FJ zwija kłębek (23)
	
	KLATKA
	? FJ rzuca kłębek na deskorolkę (24)
	? EB skacze na deskorolkę (25)
	? FJ wspina się po skarpecie (26) - zabiera dętkę i klamerkę
	
	KIOSK
	? FJ zakłada klamrę na nos pijaka (27)
	? FJ zakłada dętkę na koniec rurki (28)
	? FJ zabiera napełnioną dętkę (29)
	
	PLAC
	? FJ rzuca cukierek do dzieciaka na huśtawce (30)
	? FJ odcina oponę (31)
	? opona + napełniona dętka = koło (32)
	
	MALUCH
	? EB montuje koło (33)
	? FJ przywiązuje drut do słupa (34)
	? EB wsiada do samochodu (35)
	? FJ podłącza drut do akumulatora (36)
	
	I oto szczęśliwy koniec części pierwszej epopei naszych zbawców, a poniżej:
	
	Etap drugi, czyli zamorska epoeya w kraju wszelakiej szczęśliwości - Amerika.
	
	FOTO
	? EB zabiera z kosza papierek od gumy (1) i zapalniczkę (2)
	? FJ odkleja zużytą gumę od ławki (3)
	? zużyta guma + papierek od gumy = guma do żucia (4)
	
	WARTOWNIK
	? FJ daje gumę strażnikowi i dostaje gumę (5)
	? FJ wyciąga korbę z płotu (6)
	
	FOTO
	? FJ wkłada guzik w slot i machina robi im dwa zdjęcia (7)
	
	PLAC
	? FJ zabiera wiadro (8)
	? EB scyzorykiem wydłubuje kamień ze schodów (9)
	
	ZAPLECZE
	? EB rzuca kamieniem i zrzuca lejek (10)
	? EB zabiera lejek (11) i kamień (12)
	? EB rzuca kamieniem i zrzuca przepustkę (13)
	? EB bierze przepustkę (14)
	STACJA BENZYNOWA
	? FJ napełnia wiadro benzyną (15)
	
	GARAŻ
	? FJ wkłada lejek w agregat (16)
	? EB nalewa benzynę z wiadra (17)
	? EB wkłada korbę w agregat (18)
	? FJ kręci korbą trzy razy (19, 20, 21)
	? EB zabiera minę (22) i plecak (23)
	
	STACJA BENZYNOWA
	? FJ napełnia plecak gazem (24)
	? FJ napełnia wiadro benzyną (25)
	? zapalniczka + wiadro z benzyną = pełna zapalniczka (26)
	
	ZAPALNICZKA
	? FJ podrzuca minę naukowcowi (27)
	? FJ zabiera przepustkę (28)
	? scyzorykiem odrywamy zdjęcia od przepustek (29, 30)
	? wklejamy własne zdjęcia do przepustek (31, 32)
	
	GARAŻ
	? FJ używa przepustek na iskrach z agregatu (33, 34)
	
	KORYTARZ LABORATORIUM
	? EB gada z babką (35)
	? w tym czasie FJ zabiera kubek (36)
	? FJ używa przepustki na drzwiach (37)
	? EB wchodzi do damskiego kibla (38)
	
	LABORATORIUM
	? EB wstawia pojemnik do machiny (39)
	? FJ wystukuje kod na klawiaturze (40)
	? FJ przesuwa wajchę (41)
	? EB przesuwa 2x wajchę (42, 43)
	? EB przesuwa wajchę (44)
	? FJ przesuwa wajchę (45)
	? EB przesuwa 3x wajchę (46, 47, 48)
	? EB otwiera machinę i zabiera pojemnik z atomami (49)
	
	PLAC
	? FJ zakłada plecak EB-kowi (50)
	? FJ przypina się do plecaka (51)
	? FJ podpala plecak zapalniczką (52)
	
	W taki oto sposób bohaterowie nasi dotarli do końca części drugiej, a przed nimi jeszcze tylko:
	
	Etap trzeci, w którym to udali się oni w wielce kształcącą podróż po czarnym lądzie - Afryce.
	
	WEJŚCIE DO KOPALNI
	? EB zrywa roślinkę (1)
	
	WEJŚCIE DO WARSZTATU
	? FJ scyzorykiem otwiera kłódkę (2)
	? EB kopie drzwi (3)
	? FJ scyzorykiem odcina kawałek drutu (4)
	? FJ scyzorykiem odcina kawałek gałęzi (5)
	
	WARSZTAT
	? EB bierze plaster (6), dwa słoiki (7, 8), dwie torebki z nasionami (9, 10), głowę Lenina (11)
	? FJ bierze rękawice (12), słoik (13), nasionka (14)
	
	WARTOWNIK
	? EB sadzi roślinkę przed wartownikiem (15)
	? podpala roślinkę okularami (16)
	? przykleja ręce wartownika plastrem (17)
	? FJ zabiera sznurek (18) i zapalniczkę (19)
	? EB wykopuje dziurę w "blaszaku" (20), wyciąga dynamit (21)
	? scyzoryk + sznurek = kawałki sznurka (22)
	? kawałki sznurka + dynamit = laski dynamitu (23)
	
	WARSZTAT
	? EB napełnia zapalniczkę z beczki (24)
	
	KOPALNIA
	? FJ 4x wkłada dynamit (25, 26, 27, 28)
	? EB 4x podpala lont i wychodzi za każdym razem (29, 30, 31, 32)
	? FJ łapie wodę do dwóch słoików (33, 34)
	? FJ zabiera dziewięć diamentów (35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43)
	
	BATERIA SŁONECZNA
	? EB uzupełnia brakujący kabel do baterii słonecznej (44)
	
	WEJŚCIE DO WARSZTATU
	? FJ otwiera skrzynkę (45)
	? FJ grzebie scyzorykiem (46)
	
	WARSZTAT
	? FJ kładzie cztery pokruszone diamenty na prasie (47, 48, 49, 50)
	? FJ zamyka i otwiera prasę (51, 52)
	? FJ kładzie słoik na prasie (53)
	? EB wdmuchuje pył do słoika (54)
	? FJ bierze słoik (55)
	? FJ otwiera scyzorykiem klapę w zaokrąglarce (56)
	? FJ wrzuca całe diamenty do zaokrąglarki (57, 58, 59, 60, 61)
	? FJ wsypuje pył (62), zamyka klapę (63) i przyklepuje głowę Lenia (64)
	? FJ przekręca wajchę (65)
	? FJ otwiera klapę scyzorykiem (66)
	? FJ wyciąga za pomocą rękawic zaokrąglone diamenty (67)
	
	WEJŚCIE DO WARSZTATU
	? FJ zasiewa niebieskie nasionka (68)
	? FJ polewa ziemię wodą (69)
	? EB podświetla okularami FJ-a (70)
	? EB zabiera marchewkę (71)
	? kij + sznurek = kij ze sznurkiem (72)
	? kij ze sznurkiem + marchewka = marchewka na sznurku i kijku (73)
	
	BATERIA
	? EB i FJ wskakują na osła (74)
	? FJ polewa osła wodą ze słoika (75)
	? EB pokazuje marchew (76)
	
	Po szczęśliwym zakończeniu męczących kanikuł wśród czarnego ludu udają się nasi w ostatni etap swej podróży:
	
	Etap czwarty, ostatnim także zwany, w którym to Franc i Edek udają się do kraju kangurów, a przynajmniej w jego pobliże - Oceania.
	
	LĄDOWISKO
	? EB bierze futrzaka (1) i kładzie go pod jajem (2)
	? FJ rusza gałęzią trzy razy (3, 4, 5)
	? EB zabiera jajo (6)
	? FJ zabiera zwłoki robaka (7)
	
	BRZEG
	? EB bierze kamień (8)
	? EB przywiązuje kamień do środkowej liany (9)
	? FJ rzuca lianę (10)
	
	KOCIOŁ
	? EB bierze polano (11), lusterko (12)
	
	CHATA
	? EB bierze miech (13)
	? FJ bierze przepis (14), czyta go (15)
	? FJ bierze klucz francuski (16), naczynie (17), pudełko ze środkowej półki (18)
	? EB lusterkiem smaży pająka (19) i zabiera pajęczynę (20)
	? FJ kluczem wali w rurę (21) i napełnia naczynie wodą (22)
	KOCIOŁ
	? EB miechem wyciąga monetę z czaszki (23)
	? FJ daje monetę strażnikowi (24)
	
	KRAM
	? EB bierze konar (25)
	
	PRZYSTAŃ
	? FJ nabiera na konar kraba z wiadra (26)
	? EB szczypie wędkarza krabem w... (27)
	? FJ zabiera wędkę (28)
	? FJ kręci wyciągarką, EB zabiera rybę-młota (29)
	
	KRAM
	? EB wędką oplata babę (30)
	? FJ zabiera żyłkę (31) i podkowę (32)
	? żyłka + wędka = wędka z żyłką (33)
	? EB młotem rozwala pudło (34) i zabiera petardy (35)
	
	BRZEG
	? FJ wędką łowi rybę (36)
	
	KOCIOŁ
	? FJ podkłada rybę na drodze tancerzy (37)
	? EB prowokuje tancerzy (38)
	
	PRZYSTAŃ
	? FJ używa podkowy na iskrach z wyciągarki - powstaje magnes (39)
	
	KOCIOŁ
	? FJ zabiera robala (40)
	
	CHATA
	? FJ wrzuca do kociołka dwa robaki (41, 42), polano (43), pudełko (44), pajęczynę (45), wodę z naczynia (46)
	? FJ rozgrzewa kociołek za pomocą lusterka (47), napełnia naczynie płynem z kociołka (48)
	? naczynie z płynem + petardy = duże petardy (49)
	? naczynie z płynem + magnes = duży magnes (50)
	
	BRZEG
	? wędka + magnes = magnes na wędce (51)
	? FJ wędką wyciąga z wody metalowego małża do ACME (52)
	
	KOCIOŁ
	? FJ podkłada petardy pod kocioł (53)
	? EB podpala lusterkiem petardy (54)
	? FJ i EB wchodzą do kotła (55)
	
	I taką oto sposobyją herosi nasi dotarli szczęśliwie do końca swej epopeji, ratując przy okazji swoje legowiska i na trwale zapisując się w pamięci jeśli nie współplemieńców, to na pewno zielonych jednooczych cyklopów. A ja z nimi byłem, wszędzie łaziłem, przygody opisałem i z jednookim odleciałem - albo tak mi się wydawało.
	
	PS: Jeśli macie problemy z odszyfrowaniem inicjałów, to klucz podaję poniżej: EB - Edek Baryłka (ten gruby) FJ - Franc Jakiśtam (ten chudy)
	
	
	Solucja pochodzi z magazynu CD-Action
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.