Nie tak dawno dane nam było przeczytać recenzję w CD-Action, a już Action Plus służy pomocom wszystkim tym, którzy mają problemy z przejściem gry. Opisane poniżej misje rozgrywane były na wersji 1.04 Starcrafta i nie było problemów z ich przejściem według poniższego opisu. Jak zwykle proponuję korzystanie z podpowiedzi tylko w ostateczności - gdy już naprawdę nie wiecie co zrobić w danej misji.
Protoss
Misja 1
Aiur w ruinach, Zergów wszędzie pełno... Protosi zdecydowali się na opuszczenie planety i chronienie Shakuras skąd pochodzą 'dark templars'. Strategia tu zaprezentowana nie jest może najlepsza, ale kampania Protosów jest krótka - będziesz musiał poprowadzić Zeratul'a i wielu innych Protosów do bramy przestrzennej ('warp gate') aby mogli uciec z planety.
Początkowe jednostki
6 zealot, 3 dragoon, Zeratul. Inne jednostki będą osiągalne w miarę postępów.
Strategia
Zaczynasz ten poziom w północno zachodnim rogu mapy i musisz doprowadzić swoje jednostki do bramy w południowo-wschodnim rogu. Nie ma limitu czasu, a Zergowie nie mają tu bazy, więc nie ma powodu do pośpiechu. Posuwaj się ostrożnie do przodu a wszystko będzie dobrze. W drodze otrzymasz sporo posiłków także nie trzeba się zbytnio przejmować stratą kilku jednostek. Zeratul jest wspaniałym zwiadowcom dzięki swojej wytrzymałości i zdolności do maskowania ('stealth'). W południowo-zachodnim rogu mapy trafisz na toczącą się bitwę. Kilka zealotów walczy z zerglingami i hydraliskami. Każ swoim dragoonom pomóc w walce i stopniowo wprowadzaj do niej resztę swoich jednostek, aż będzie po wszystkim. Uważaj jednak - obszar ten jest bardzo zatłoczony więc nie będziesz miał zbyt wiele miejsca na manewry. Trochę Zergów może dołączyć się do walki korzystając z kanałów - spróbuj jednak mieć całą bitwę pod kontrolą zanim to się stanie. Dobrą taktyką jest pozwolenie zealotom i dragoonom na walkę i wykorzystanie Zeratula do zniszczenia kanałów. Kolejna większa bitwa rozegra się w północno wschodnim rogu mapy. Chwilę przed dotarciem znajdziesz kolejne posiłki, a wśród nich archona i dwóch high templarów oraz baterie do tarcz ('shield batteries'). Zergowie znów będą reprezentowani przez zerglingi i hydraliski, ale tych drugich będzie tym razem więcej. Powinieneś w tym miejscu mieć tuzin lub więcej zealotów i kilka innych jednostek więc powinieneś być w stanie po prostu zdusić przeciwnika swoją liczbą. Możesz spróbować umiejętności high templarów o nazwie 'psionic storm' ale będzie to raczej utrudnione ze względu na wymieszanie wojsk twoich i Zergów. Najlepiej chyba będzie połączyć siły high templarów i stworzyć kolejnego archona. Gdy dotrzesz swoimi jednostkami do bazy Protossów po prostu wejdź Zeratulem w bramę. Wybuchnie walka, ale żółci Protossi zajmą się tym aby osłonić odwrót twoich oddziałów.
Misja 2
Teraz gdy Protossi przenieśli się na Shakuras, planują zbudowanie nowej bazy i skontaktowanie się z dark templarem. Niestety Zergowie również tu są i zaczynają budować bazę, a twoim zadaniem będzie zniszczenie jej.
Początkowe jednostki
4 zealot, 4 probe.
Strategia:
Zaczynasz ze swoimi jednostkami na środku północnej krawędzi mapy. Na zachód znajdują się zasoby, a drogę do nich uprzyjemni kilka ukrytych zerglingów. Na początku masz tylko 600 kryształów więc stwórz nexusa i dwa pylony. Pozwoli ci to dość szybko produkować nowe probe'y. Gdy baza zacznie działać (prawdopodobnie jest to powodowane zbudowaniem nexusa) zaatakuje ją 12 hydralisków - 6 ze wschodu i 6 z południa. Nie przejmuj się jednak. Jedyne co musisz zrobić to rozstawić swoich zealotów w odpowiednich pozycjach. Jako, że sami nie poradzą sobie z atakiem, zostaniesz wsparty przez czterech dark templarów. Uważaj, żeby nie stracić żadnego z pylonów. Jedyne lądowe wejście na teren twojej bazy znajduje się na południu i jest to wspaniały punkt do obrony. Postaw tam kilka photon cannons i kilku dark templarów. Małe oddziały mutalisków mogą czasem zaatakować ze wschodu więc postaw tam kilka działek. Baza Zergów znajduje się na południowym wschodzie. Między bazą twoją, a przeciwnika znajdziesz kilka sunken colonies które będą łatwą ofiarą dla oddziału scoutów. Baza Zergów nie jest zbyt dobrze broniona. Jedna lub dwie szarże tuzina zealotów powinny załatwić sprawę i zakończyć misję.
Misja 3
Na Shakuras znajduje się starożytna świątynia Xel'Naga, ale jest ona pilnowana przez parę Cerebrates. Twoim zadaniem jest ich likwidacja.
Początkowe jednostki
2 dark templar, 5xprobe. Po pewnym czasie dostaniesz też 4 dragoony i 4 corsairy.
Strategia
Misję zaczynasz z częściowo zbudowaną bazą w północnej części wyspy leżącej po wschodniej stronie mapy. Baza Zergów w której znajduje się cel - Cerebrates - leży na wyspie na zachodzie. Wszystkie ataki Zergów będą przeprowadzane za pomocą mutalisków (dość rzadko) i ataków powietrznych (częściej). Oznacza to, że będziesz musiał ustawić kilka photon cannonów w zachodniej części wyspy. Pomarańczowi Zergowie będą atakować głównie z północy, a purpurowi z południa. Na początku misji - zanim zdążysz zbudować systemy obronne - zostaniesz zaatakowany właśnie z południa więc bądź przygotowany na ten atak. W minutę po rozpoczęciu misji, cztery corsairy i dwa promy przewożące kilka dragoonów wlecą na mapę pod kontrolą komputera. Jednostki te zaatakują lokację gdzie znajdują się dwie sunken colony i dwie spore colony. Po wyładowaniu dragoonów i użyciu przez corsairy 'disruption webs' przejmiesz kontrolę nad jednostkami. Ich pierwszym celem powinny być sunken colonies jako że tylko one mogą zaszkodzić dragoonom. Po zniszczeniu czterech kolonii skieruj nowe jednostki do bazy aby wspomogły twoje siły. Dwie bazy Zergów są otoczone przez spore colonies więc corsairy będą miały jeszcze trochę roboty. Nie myśl, że jedynym zastosowaniem corsairów jest atak za pomocą 'disruption webs'. Jednostki te potrafią również nieźle sobie radzić w walce powietrznej co przyda ci się na początku rozgrywki - będą mogły zlikwidować kilka overlordów atakujących twoją bazę. Gdy stworzysz około ośmiu scoutów nadejdzie czas na zrobienie wyłomu w obronie Zergów. Corsairy mogą zająć się spore colonies, ale nadal będziesz potrzebował trochę scoutów aby rozprawić się z hydraliskami i mutaliskami broniącymi obu baz. Po zrobieniu wyłomu możesz kontynuować atak corsairami i scoutami lub dokonać desantu powietrznego używając scoutów jako osłony. We wnętrzu baz nie znajdziesz praktycznie żadnej spore colony więc gdy oczyścisz drogę dla dark templarów, zlikwidowanie Cerebrates będzie po prostu pestką.
Misja 4
Aby skorzystać z mocy świątyni Xel'Naga, Protossi muszą zdobyć dwa kryształy. Pierwszy z nich to kryształ Uraj który znaleźć można w lodowym świecie Braxis. Twoją misją jest doprowadzenie Kerrigan do kryształu i zabranie go.
Jednostki początkowe
Żadne - dopóki komputer nie wykona desantu powietrznego który odda ci pod kontrolę 3 dragoony, 3 reavery, 4 probes i Kerrigan.
Strategia
Początkowy - kontrolowany przez komputer - desant pozwoli na wyeliminowanie małej bazy Terran i ustanowienie tam twojego posterunku. Po zlikwidowaniu jednostek wojskowych skoncentruj się na SCV jako, że wydobywają one potrzebne ci zasoby. Zlikwiduj też czym prędzej command center dzięki czemu będziesz mógł postawić tam nexusa. Następnie zbuduj kilka pylonów żebyś mógł stworzyć kilka jednostek wojskowych oraz probe'ów. Szybko dowiesz się, że nie możesz stworzyć stargate'ów w tej misji, ale nie będą one potrzebne, bo nie ma w tej misji roboty dla scoutów. Twoja baza zlokalizowana jest na płaskowyżu leżącym w północnej części mapy. Na płaskowyż prowadzą dwie drogi ale komputer skoncentruje się na południowej więc to tam skoncentruj swoją obronę. Nie baw się jednak w zbytnie rozbudowywanie obrony bo niedługo rozszerzysz swoją działalność o kilka nowych posterunków dzięki czemu zmniejszysz nacisk na pierwszą bazę. Czerwoni Terranie posiadają w tej misji cztery mniejsze i jedną większą bazę. Ta większa znajduje się w południowo wschodnim rogu mapy i w niej znajduje się kryształ Uraj. Najbliższym posterunkiem Terran na początku jest mała baza na południowym zachodzie. Jest to najlepiej broniona z małych baz ale połączenie sił reaverów i małego oddziału zealotów, dark templarów i dragoonów powinno pozwolić na bezproblemowe przejęcie tego posterunku. W razie gdybyś potrzebował zasobów - znajdziesz je tutaj. Kolejne bazy (włączając tą największą) zdobędziesz bez problemów nawet nie używając reaverów. W sumie wszystkie zasoby jakie zdobędziesz w tej misji możesz spożytkować na jednostki wojskowe więc po prostu wdepczesz przeciwnika w ziemię. W sumie podczas całej misji Kerrigan nie jest potrzebna - jedynie na końcu musi udać się do bazy po kryształ Uraj. Nie będziesz musiał używać żadnych specjalnych zdolności - w sumie jedyna rzecz na którą będziesz musiał uważać to desanty lotnicze przeciwnika. Komputer prawdopodobnie zrzuci na twoich tyłach parę jednostek więc dobrze mieć odwody.
Misja 5
Protossi zdobyli na Braxis potrzebny im kryształ Uraj, ale nie mogą jeszcze opuścić planety ze względu na ustanowioną przez United Earth Directorate blokadę. Twoim zadaniem będzie poprowadzenie Artanisa z oddziałem Protossów do platformy kosmicznej i zniszczenie pięciu generatorów mocy utrzymujących blokadę.
Jednostki początkowe
4 zealot, 2 dragoon, 2 shuttle, 3 scout, Artanis. Po zniszczeniu każdego generatora będziesz dostawał coraz potężniejsze posiłki.
Strategia
Prawdę mówiąc ta misja jest dość długa i nudna, ale wymaga myślenia i użycia wszystkich możliwości dostępnych jednostek. Generatorów do zniszczenia jest pięć (oznaczonych na żółto na mini mapce) i są one ochraniane przez duże ilości wieżyczek rakietowych oraz kilka czołgów i bunkrów. Generatory bronione są w taki sposób, że odpowiednie użycie twoich jednostek pozwala na zniszczenie generatorów bez większych problemów. Najpierw zealoty atakują wieże rakietowe co odsłania bunkry i pozwala je zaatakować dark templarowi. Zniszczenie bunkra umożliwia na wprowadzenie do akcji dragoonów które zajmą się następnymi wyrzutniami rakiet itd. Za każdym razem gdy zniszczysz generator, wieże rakietowe zaczynają działać pod twoją kontrolą więc niszcz ich jak najmniej. Za to czołgi i bunkry niszcz do końca bo nie przejdą na twoją stronę. Proponuję zacząć od generatora leżącego najdalej na południe i zacząć od południowej strony struktur obronnych platformy. Wysłanie dwóch shuttle'i z wojskiem nic nie da bo kilka wieżyczek będzie je miało w zasięgu. Dlatego wyślij Artanisa i scoutów aby ściągnęli na siebie trochę ognia. W tej części platformy nie ma wrogich jednostek więc zealoty i dragoony będą mogły łatwo rozprawić się z wieżyczkami. Generator znajdziesz idąc kawałek na północny zachód, a zniszczyć go najlepiej zrzucając w pobliżu dragoony.
Następnym celem będzie wschodni generator. Zniszczenie pobliskich wyrzutni rakiet odsłoni dwa bunkry co powinieneś wykorzystać z pomocą dark templara. Niestety z trzecim bunkrem nie pójdzie już tak łatwo - będziesz musiał wykonać szarżę dark templarem i/lub zealotami. Zniszcz pobliskie wyrzutnie i dokonaj zrzutu dragoonów na platformę na północnym zachodzie. W ich zasięgu znajdzie się kolejny bunkier po którego zniszczeniu przyjdzie pora na generator.
Kolejny generator to ten umieszczony na środku mapy. Jest on otoczony wyrzutniami rakiet i broniony przez kilka wraithów. Na szczęście nie mogą się one ukryć używając zdolności 'cloak', więc nie są wielkim zagrożeniem. Użyj zealotów do zniszczenia wieżyczek i wyciągaj wraithy po jednym - zajmą się nimi scouty i Artanis. Generator w północno wschodnim rogu jest najtrudniejszy do zniszczenia. Drogi do niego bronią dwa bunkry, trzy wieżyczki i czołg usadowiony na platformie dający wsparcie z góry. Na szczęście w tym punkcie misji powinieneś mieć pod kontrolą dwa reavery (z posiłków) - mogą one zniszczyć dwie wieżyczki i bunkier nie dostając się w zasięg czołgu. Zauważ, że w pobliżu nie ma żadnych SCV, a dwa strzały z reavera doprowadzają bunkier do ciężkiego stanu więc możesz oszczędzać na specjalnym uzbrojeniu reavera które przyda ci się przy ataku na ostatni generator. Teraz jednak musisz jeszcze dokończyć dzieła z tym generatorem. Najlepiej chyba będzie po prostu przeprowadzić szturm na czołg i bunkier. Jest też możliwe, że czołg zjedzie z platformy czym ułatwi ci zadanie. Po przejściu tego punktu zbliżysz się do generatora stojącego na platformie bronionej przez dwa czołgi i cztery goliathy. Dodatkowo na każdym rogu umieszczono ghosta, a na każdej krawędzi wieżyczkę. Jakby tego było mało, ziemia wkoło jest po prostu pełna spider mines. Rozmieść obserwatorów i użyj dragoonów do pozbycia się min. Następnie high templar powinien zająć się ghostami... Jego kolejnym zadaniem (jako, że powinien mieć jeszcze dość sporo energii) będzie stworzenie kilku iluzji Artanisa i wydanie im rozkazu ataku na goliathy. Gdy te będą zajęte walką z iluzjami, prawdziwy Artanis i scouty powinni je zniszczyć. Teraz gdy generator nie jest chroniony przed atakami z powietrza, możesz go bezproblemowo zniszczyć. Generator w północno zachodnim rogu wydaje się mieć za osłonę ścianę złożoną z wyrzutni rakiet. Całe szczęście po wschodniej stronie tej ściany, jest pewien słaby punkt, gdzie możesz zrzucić swoje oddziały i zorganizować atak. Ogólnie rzecz biorąc osłona generatora składa się z dwóch warstw. Pierwsza - zewnętrzna - składa się z wieżyczek, bunkrów i valkyrie'i. Warstwa wewnętrzna to więcej wieżyczek, goliathy i trzy battlecruisery. Ale jeśli dotychczas oszczędzałeś swoich ludzi, powinieneś mieć pod rozkazami wystarczającą ilość zealotów, dark templarów i dragoonów, aby zniszczyć zewnętrzną warstwę (z niewielką pomocą sił lotniczych które mogą zająć się valkyrie'ami). Warstwa wewnętrzna to natomiast zadanie dla corsairów - powinny one zniszczyć wyrzutnie rakiet. Następne skoncentrowany ogień scoutów i corsairów powinien wystarczyć do zniszczenia goliathów i battlecruiserów no i oczywiście generatora, co kończy misję.
Misja 6
Teraz nadeszła kolej na zdobycie kryształu Khalis na planecie Char. Na Char znajduje się również nowy Overmind Zergów więc masz wybór: zdobędziesz tylko kryształ, czy oprócz tego zrobisz krzywdę Zergom atakując Overmind.
Jednostki początkowe
3 zealot, 3 dragoon, 2 dark templar
Strategia
Na początku możesz korzystać z dwóch baz - jednej Protossów i drugiej (mniejszej) Zergów. Ta druga nie posiada struktur mogących produkować ultraliski czy guardian, więc w sumie nie jest zbyt interesująca. Ale z drugiej strony, jest to jedyna baza w której możesz wydobywać gaz, więc nie można jej do końca zignorować. Zastanów się jakich części arsenału Zergów chcesz używać i przyłącz do siebie odpowiednie struktury. Upłynie pewien czas zanim zostaniesz pierwszy raz zaatakowany, także masz czas na przygotowanie obrony. Zwróć uwagę na dwa lurkery umiejscowione na zachód od twojej bazy. Dwóch dark templarów będzie chyba odpowiednim powitaniem dla nowych w tej kampanii jednostek wroga. Jeden z dwóch możliwych celi tej misji - 'zabicie' Overmind - jest łatwiejszy. Overmind jest częścią pomarańczowej bazy Zergów leżącej w południowo zachodnim rogu mapy. Baza jest zbudowana w taki sposób, że drogę do Overmind masz właściwie wolną. Szybki atak dużej grupy scoutów powinien zaskoczyć Zergów i pozwoli ci zabić Overmind i tym samym zakończyć misję. Jeśli nie uda ci się zaskoczyć przeciwnika, zaleje on teren hydraliskami i będziesz musiał przeprowadzić klasyczny atak większymi siłami. Jeśli tak się stanie po pierwsze spróbuj zniszczyć wylęgarnię hydralisków - to budowla leżąca w północnej części bazy. Brązowa baza Zergów składa się z kilku warstw spore colonies które to będziesz musiał zniszczyć, żeby zdobyć kryształ Khalis znajdujący się w południowo wschodnim rogu mapy. Brązowi Zergowie mają też sporo scourge'ów rozstawionych dookoła i wewnątrz bazy, także zdobycie kryształu może zabrać trochę czasu. Najlepszą taktyką jest zaatakować i wycofać się, znowu zaatakować (w innym miejscu) itd. Tyle tylko, że nie warto się męczyć, bo czy zdobędziesz kryształ czy zabijesz Overmind, koniec misji będzie taki sam.
Misja 7
Judicator Aldaris rozpoczął rebelię - ma ze sobą high templarów i archonów a twoim zadaniem jest znalezienie i zabicie go.
Jednostki początkowe
4 dragoon, 8 dark templar, 2 dark archon, kilka probe'ów
Strategia
Większość potrzebnych ci budynków jest już wybudowana więc kiedy zaczniesz grę buduj od razu photon cannony. Na północny zachód od twojej bazy znajdziesz dwie platformy. Umieść tam trzy zgrupowania złożone z sześciu dział: jedno pomiędzy platformami i dwa po każdej stronie. Powinno to zabezpieczyć twoją bazę, a także drogę do pobliskich zasobów. Możesz też umieścić kilka dział wzdłuż północnej ściany bazy - komputer może próbować tą drogą ataku powietrznego. Jedyne co musisz zrobić w tej misji to zabić Aldarisa. Sprawa jest o tyle łatwa, że pozycja Aldarisa jest wyświetlana na mapce - niestety razem z jego dwoma falsyfikatami. Oryginał to ten którego znajdziesz najdalej na północy. Zabicie prawdziwego czy podrobionego Aldarisa, jest samo w sobie bardzo proste bo nie stawiają żadnego oporu. Możesz tą misję zakończyć bardzo szybko jeśli chcesz. Siły brązowych są rozrzucone w północnej części mapy więc jest możliwe zebranie kilku scoutów i bezpośredni atak na prawdziwego Aldarisa (nie atakując niczego po drodze i ignorując ataki). Scouty najlepiej trzymać w rozproszonym szyku bo zapewne napotkasz arbitera którzy rzuci na ciebie 'stasis field'. Jednak pomimo tego, że misję można skończyć szybko i bezproblemowo, dobrze jest się pobawić trochę dłużej. To jedna z dwóch misji gdzie masz okazję pokierować dark archonami, a gra nimi jest naprawdę przyjemna. Sprawdź czy potrafisz pokonać brązowych używając jedynie sił im ukradzionych - zapewniam, że jest to możliwe.
Misja 8
Rebelia została rozbita, a kryształy Uraj i Khalis zdobyte. Protossi są gotowi na użycie mocy świątyni Xel'Naga. Twoim zadaniem jest doprowadzenie do świątyni Artanisa (z kryształem Uraj) i Zeratula (z Khalis) i obrona jej zanim ci dwaj skończą swoje zadanie.
Jednostki początkowe
W bazie południowej: 4 zealot, 3 dragoon, Artanis i kilka probe'ów. W bazie północnej: 3 dragoon, Zeratul i kilka probe'ów.
Strategia
Misję rozpoczynasz z dwoma bazami pod kontrolą - w południowej znajdują się zasoby gazu. Pierwszą rzeczą którą musisz zrobić jest skierowanie probe'ów do pracy i stworzenie kilku photon cannonów. Na początku najczęściej atakowanym miejscem będzie most leżący po zachodniej stronie południowej bazy - tam umieść pierwsze photon cannony. Tej bazy będziesz musiał również bronić przed atakami z północy i wschodu, natomiast baza północna będzie zagrożona z północy i południa. Pomiędzy twoimi bazami znajduje się cel pierwszych ataków - czerwona baza. Jedyną jej obroną są dwie spore colony z którymi poradzi sobie pojedynczy corsair. Gdy ta baza przejdzie do historii zyskasz dwie rzeczy - po pierwsze zasoby które ona kontrolowała a po drugie czerwoni Zergowie przestaną być zagrożeniem w tej misji. Prawdziwe zagrożenie dla twoich sił stanowią brązowi i pomarańczowi Zergowie posiadający dwie duże bazy i tuzin lub więcej wylęgarni. Na szczęście nie ma potrzeby niszczenia ich baz, ale możesz spróbować trochę ich osłabić, nim spróbujesz przenieść swoje siły na wyspę, gdzie znajduje się świątynia. Kiedy już zdecydujesz się ruszyć na świątynię, zacznij od zbudowania tam systemów obronnych. Powód tego jest bardzo prosty - gdy tylko twoje siły znajdziesz się na wyspie, brązowi i pomarańczowi zaczną atakować. Dlatego zanim doprowadzisz tam Zeratula i Artanisa przygotuj porządne zabezpieczenia. Zbuduj dookoła jak najwięcej photon cannonów i przygotuj się na to, że poważniejsze ataki zaczną się dopiero gdy Zeratul i Artanis wejdą do świątyni. Po 'uruchomieniu' świątyni Zeratul i Artanis znikną w środku, więc nie masz co liczyć na ich pomoc przy obronie. Zwróć jednak uwagę, że w tym punkcie misji bazy których używałeś wcześniej nie są już potrzebne, więc ściągnij wszystkie swoje siły do świątyni. Brązowi i pomarańczowi zaczną potężny, nieustający atak, którego celem będzie świątynia i twoje bazy. Powstanie takie zamieszanie, że dobrze jest spowolnić trochę upływ czasu w grze, a także przygotować sobie grupę scoutów dostępną po naciśnięciu klawisza. Będzie to tak zwana grupa szybkiego reagowania, którą będziesz mógł szybko wysłać w miejsce gdzie twoje jednostki zaczynają przegrywać. Świątynia ma 5000 punktów wytrzymałości i musisz jej bronić tylko przez 15 minut. Tak więc nawet jeśli zaczniesz pozornie przegrywać, sprawa nie jest beznadziejna, dopóki jakiekolwiek twoje jednostki stawiają opór i odciągają siły przeciwnika od świątyni.
**********
Terranie
Misja 1
UED (United Earth Directorate) doszedł do wniosku, że nadszedł czas na zdecydowane działanie. Pierwszym celem jaki wyznaczyli jest baza na Braxis - twoja misja polega na zniszczeniu centrum dowodzenia tej bazy.
Jednostki początkowe
2 tank, 3 marine, 4 SCV. Później spotkasz Samir Durana z 3 marines i 5 SCV
Strategia
Ja zauważy jeden z twoich marines na początku misji, nie ma w pobliżu twojej bazy pokładów gazu. Tak więc twoim pierwszym celem będzie znalezienie tego cennego surowca. Na północy od twojej bazy znajduje się płaskowyż broniony przez trzech wrogich marines, ale znajdziesz na nim tylko trochę kryształów. Gejzer gazu znajduje się po wschodniej stronie mapy za małym posterunkiem wroga w południowo-wschodnim rogu mapy. Ponieważ nie masz pod ręką gazu, będziesz go musiał zdobyć za pomocą marines i vultures - będą musieli przebić się do gejzera, a tam znajdziesz Durana i jego (sojuszniczą) bazę. Wróg cały czas będzie wysyłał żołnierzy na południowy wschód - między twoje dwie bazy - więc dobrze jest umieścić tam kilka bunkrów i czołgów w trybie siege. Dość często będziesz musiał niszczyć wraithy, więc zainstaluj w swoich bazach kilka wieżyczek rakietowych. Gdy znajdziesz Durana, pokaże ci on dobrą drogę do wrogiej bazy. Jedyny opór jaki napotkasz po drodze do centrum dowodzenia, to jeden bunkier, ale są tu też baraki które możesz zniszczyć, aby nie walczyć później na dwa fronty. Cztery czołgi z eskortą marines powinny poradzić sobie z tym zadaniem.
Misja 2
Teraz UED chce, abyś ukradł kilka battlecruiserów z Mengsk's Dominion. Twoje zadanie polega na umieszczeniu pilotów w battlecruiserach wroga, co spowoduje, że przejdą one na twoją stronę. Po tym będziesz musiał jeszcze poradzić sobie z reakcją wroga na twoją akcję.
Początkowe jednostki
8 marine, 4 medic, 3 pilot. Po przejściu każdego obszaru dostaniesz kilka jednostek wojskowych i kilku pilotów.
Strategia
Stocznia jest podzielona na cztery obszary. Dla każdego obszaru dostaniesz kilka dodatkowych jednostek piechoty i kilku pilotów. Jeśli piloci zostaną zabici zanim ukradniesz wszystkie battlecruisery, dostaniesz jeszcze dwóch dodatkowych. Jeśli dodatkowi piloci również zostaną zabici, będziesz musiał przejść do następnego obszaru i zostawić battlecruisera za sobą. W tej misji nie ma limitu czasowego, więc poruszaj się ostrożnie i nie zapominaj o klikaniu na pilotach, aby usłyszeć wszystkie ich teksty. Pierwszy obszar jest najłatwiejszy. Marines z pomocą medyków powinni niszczyć bunkry po kolei. Medycy będą automatycznie leczyć rannych marines, więc nie będziesz musiał się bawić w setki kliknięć myszą. Drugi obszar to kilka czołgów z którymi będziesz musiał sobie poradzić. Jeden z twoich medyków spyta się, czy może użyć optic flare na czołgu. Zgódź się bo działanie flary jest permanentne, a gdy czołg zostanie oślepiony, możesz o nim zapomnieć. Z dwoma pozostałymi czołgami możesz poradzić sobie w ten sam sposób lub skorzystać z ghostów, aby zatrzymać je i zniszczyć. Przejście trzeciego obszaru pozwoli ci skorzystać z czterech nuke'ów. Będziesz potrzebował tylko trzech z nich, więc jeśli któryś z ghostów zostanie zniszczony w trakcie poszukiwań, nie musisz się zbytnio martwić. Pierwszy cel dla nuke'a leży na północny wschód od miejsca w którym zaczynałeś misję. Celu pilnuje science vessel, więc wyślij tam medyka, aby go oślepił zanim wyślesz ghosta. Dwa pozostałe cele mogą zostać zniszczone gdy dotrzesz do platformy na północy. Zauważ, że gdy zniszczyć nukem bunkier, jego załoga pozostanie nietknięta. Możesz użyć ukrytego ('cloaked') aby łatwo pozbyć się piechoty. Na drodze do ostatniego celu misji, ukryta jest jedna spider mine, dlatego wyślij przodem jakąś mało istotną jednostkę zanim poślesz tam pilota.
Zwiedzanie ostatniego obszaru zaczyna się atakiem czołgu i dwóch ghostów. Medycy potrafią leczyć obrażenia szybciej niż czołg strzela, więc nie jest to dla ciebie zagrożeniem. Jednak twoje czołgi mogą zostać szybko unieruchomione przez ghosty i będziesz musiał użyć medyków, aby przywrócili je do stanu używalności zanim ghosty zadadzą im zbyt dużo uszkodzeń. Po zniszczeniu tych jednostek reszta jest bardzo prosta - oślepiasz i niszczysz science vessele, a następnie używasz ukrytych ghostów do zniszczenia bunkrów i czołgów. We wszystkich czterech obszarach powinieneś ukraść osiemnaście battlecruiserów. Nawet jeśli ukradłeś mniej nie powinieneś się martwić bo siły 'odwetowe' przeciwnika liczą jedynie dwanaście tego typu jednostek. Do tego ty możesz używać dział Yamato, a twój przeciwnik nie. Można misję zakończyć z 18 w pełni sprawnymi (to znaczy nie zniszczonymi) battlecruiserami, ale nie daje to jakiś specjalnych bonusów.
Misja 3
UED odkryło broń zwaną 'Psi Disrupter' na planecie Tarsonis. Została ona wynaleziona przez Konfederację i może być używana do zakłócania komunikacji Zergów. Pomimo tego jednak, że jest ona potężną bronią przeciwko Zergom - twoim zadaniem będzie doprowadzenie do niej Durana i zniszczenie jej.
Jednostki początkowe
12 marine (8 w bunkrach), 2 medic, Duran, 4 SCV
Strategia
Obserwuj dropshipy bo jeden z nich przywiezie do twojej bazy Durana. Nie możesz kontrolować swoich jednostek zanim to się stanie - możesz jedynie się przyglądać. Jeden z dropshipów odkryje na mapie obszar z zasobami, które to zasoby będą potrzebne w przyszłości. Na początku misji, na mapie zaznaczone są cztery bazy przeciwnika, a w liście zadań zauważysz rozkaz zniszczenia wylęgarni (hive) w każdej z tych baz. Gdy zniszczysz cel w którejś z baz, wrogowie z niej pochodzący staną się neutralni i przestaną być dla ciebie zagrożeniem. Przeciwnikowi zajmie dość dużo czasu zorganizowanie poważniejszego ataku na twoje siły, dlatego ta misja jest dość prosta. Twoim pierwszym celem powinna być brązowa baza - najbliższa twojej. Zorganizuj grupę składającą się z dwóch tanków, czterech marines i medica - poprowadź ich na krawędź brązowej bazy. Wylęgarnia powinna znajdować się w zasięgu czołgów, jeśli przełączysz je w tryb 'siege', a marine's powinni zająć się likwidacją overlordów próbujących ataków z powietrza. Po zniszczeniu tej bazy możesz być pewien, że wszystkie następne ataki wroga będą nadchodzić z północy. Dlatego umieszczenie z tej strony bazy (i drogi do zasobów) kilku wieżyczek rakietowych powinno rozwiązać sprawę. Purpurowa wylęgarnia może być zniszczona w taki sam sposób jak brązowa. Jedyna różnica polega na tym, że ten cel znajduje się wyżej. Wylęgarnia czerwona nie jest praktycznie chroniona przed atakami z powietrza. Nie posiada żadnych spore colonies, ani nie ma nawet gniazda hydralisków - chociaż kilka tych stworów tam spotkasz. Kilka wraithów powinno rozwiązać problem czerwonej bazy raz na zawsze. Z kolei baza pomarańczowa jest czuła na atak drogą lądową. Nie ma w niej sunken colonies, a jedyna obrona to kilka guardianów i mutalisków. Grupa marines z pomocą mediców powinna zniszczyć wylęgarnię bez większych kłopotów. Gdy cztery wylęgarnie przeciwnika przejdą do historii, udaj się Duranem do miejsca gdzie znajduje się Psi Disrupter - tym samym zakończysz misję.
Misja 4
UED rozpoczął atak na Khoral i twoim zadaniem jest zniszczenie physics labs, aby zabezpieczyć się przed atakami battlecruiserów. Ewentualnie możesz zniszczyć nuclear silos co sprawi, że przeciwnik nie będzie mógł użyć nuke'ów.
Początkowe jednostki
4 marine, 2 wraith, 1 tank, 4 SCV
Strategia
Gdy zaczynasz misję, twoja baza znajduje się prawie dokładnie na środku mapy. Bazy czerwonych, w których znajduje się physics lab umieszczone są wzdłuż północnej krawędzi mapy. Natomiast niebiescy posiadający nuclear silos zgrupowani są wzdłuż krawędzi południowej. Jak więc widzisz, kierunków potencjalnego ataku mogło by być wiele. Na szczęście ukształtowanie terenu sprzyja obronie bo ogranicza ilość możliwych dróg ataku do kilku. Swoje środki obronne powinieneś umieścić w następujący sposób: jeden bunkier i dwa tanki na południe od małego płaskowyżu w południowo wschodnim rogu bazy, kolejny bunkier i jeden tank na północ od tego samego płaskowyżu, bunkier i tank w przewężeniu na północ od command center oraz na koniec bunkier i dwa tanki na północy i południu dużego płaskowyżu leżącego na zachód od twojej bazy. Bunkry buduj w wymienionej kolejności. Ostatnie dwa powinny być umieszczone w taki sposób, żeby zabezpieczać również zasoby, których być może będziesz potrzebował w przyszłości. Prawdopodobnie będziesz potrzebował kilku wieżyczek rakietowych, których użyjesz przeciwko wraithom czerwonych i ghostom niebieskich. Jako, że komputer dużo lepiej wykorzystuje battlecruisery niż nuke'i, będzie lepiej zlikwidować physics lab w bazie czerwonych. Ale zanim się za to zabierzesz, spróbuj zneutralizować bazę niebieskich, co trochę ułatwi ci zadanie. I na szczęście jest to dość łatwe... Wzdłuż południowej krawędzi twojej bazy biegnie rozpadlina, a zaraz za nią znajduje się baza niebieskich. Dzięki tak niewielkiej odległości możesz część z niej zniszczyć używając tanków w trybie 'siege' i science vessela, jako wysuniętego obserwatora. Przeciwnik może być przygotowany na taką akcję i wystawić jeden czołg mający za zadanie cię powstrzymać. Zniszcz go na początku, a potem zajmij się bazą - po prostu zostaw tanki wzdłuż krawędzi, a one samodzielnie zajmą się prowadzeniem ostrzału. Ostrzału, który wprowadzi w szeregach niebieskich naprawdę spore zamieszanie. Gdy baza niebieskich przestanie działać na pełnych obrotach (dzięki twojej małej pomocy), nadejdzie czas, aby zająć się bazą czerwonych. Mają oni (podobnie jak niebiescy) pod kontrolą dwa obszary zasobów i twoim pierwszym zadaniem będzie wyeliminowanie tego leżącego na zachodzie. Znajduje się on spory kawałek od głównej bazy czerwonych, więc umieść między nimi kilka siege tanków (to normalny tank w trybie 'siege') i bunkrów które zabezpieczą cię przed przybyciem posiłków z głównej bazy. Następnie używając kilku tanków z eskortą marines i medica, zniszcz zachodnią bazę czerwonych. Następnie powoli poruszaj się swoimi siłami na wschód, rozgniatając po drodze siły czerwonych. Physics lab znajdziesz w północno wschodnim rogu mapy.
Misja 5
UED jest gotowe do przeprowadzenia bezpośredniego ataku na Augustgrad. Twoją misją będzie zniszczenie command center Imperatora.
Początkowe jednostki
1 marine, 2 SCV
Strategia
Założyłem, że w czwartym zadaniu zniszczyłeś physics labs więc rozgrywasz misję 5a, a nie 5b. W takim wypadku na początku misji nie masz zbyt wiele do roboty poza obserwowaniem rozwoju akcji. Nuke'i zniszczą trzy samotne posterunki, otrzymasz trochę posiłków, które następnie zostaną zniszczone przez następny atak nuklearny. Ten drugi atak pochłonie także większą część twojej bazy. Jedynym bezpiecznym miejscem, jest południowo zachodni narożnik bazy, więc przenieś tam marine i SCV zanim zacznie się drugi atak. Możesz też przenieść tutaj baraki i machine shop, tak aby nie musieć ich potem naprawiać lub budować od nowa. Twój command center przetrwa atak, ale zostanie dość mocno uszkodzony, tak więc możesz też przenieść go w bezpieczne miejsce chyba, że nie chcesz przerywać SCV zbierania zasobów. Po drugim ataku nuklearnym otrzymasz kolejne posiłki - 8 marines i 8 SCV - więc od razu zajmij się zbieraniem kryształów i budowaniem swojej bazy. Siły niebieskich i czerwonych dadzą ci na pewien czas spokój, ale i tak będziesz szybko potrzebował dobrych sensorów. Dlatego zbuduj na początku academy co pozwoli ci na wybudowanie comsatu przy command center. Po zbudowaniu tych struktur zajmij się rozbudowywaniem obrony. Zdecydowana większość ataków będzie nadchodzić z północnego wschodu, dlatego ta część bazy powinna być chroniona od początku. Jest tu kilka dobrze umieszczonych płaskowyży, na których umieść kilka siege tanków. Ich zadaniem będzie zlikwidowanie części naziemnych sił przeciwnika, zanim dotrze on do twoich bunkrów (jeśli jednak będziesz walczył przeciwko battlecruiserom, a nie nuke'om, nie umieszczaj czołgów na płaskowyżach gdyż zostaną one szybko zniszczone). Command center, który masz zniszczyć znajduje się w północno-wschodnim rogu mapy i jest otoczony przez bazę czerwonych. Ta znowu jest chroniona przez warstwę struktur obronnych niebieskich. Ponieważ ataki przeciwnika w tej misji są stosunkowo słabe, zbudowałem dziesięć battlecruiserów, rozbudowałem je i powoli ruszyłem prosto na command center który miałem zniszczyć. Ani czerwoni ani niebiescy nie mają właściwie niczego, co mogło by zaszkodzić battlecruiserom. Nie zaszkodzi jednak zabrać ze sobą kilku science vesseli oraz mediców, którzy pomogą battlecruiserom w razie jakichś problemów.
Misja 6
UED wyśledził Raynora i Mengska w bazie Protossów na Aiur. Twoją misją jest zniszczenie command center Raynora.
Początkowe jednostki
Żadne. Po walce kierowanej przez komputer dostaniesz pod rozkazy następujące siły: 7 valkyrie, 6 marine, 4 tank, 2 science vessel, 2 dropship, 6 SCV.
Strategia
Na początku nie możesz zrobić nic ponad obserwowaniem kierowanego przez komputer ataku na bazę Zergów. Po pewnym czasie na teren akcji przybędą twoje siły, więc czym prędzej zbierz wszystkie valkyrie i wykończ mutaliski. Jeśli dobrze to rozegrasz, nie stracisz więcej niż jedną valkyrie. Gdy niebezpieczeństwo minie, zacznij umieszczać swoje budynki na właściwych miejscach. Rozstawienie wybrane przez komputer nie jest złe, ale prawdopodobnie będziesz chciał umieścić je nieco bliżej siebie. Obszar którego będziesz musiał bronić nie jest w sumie zbyt wielki, a będziesz potrzebował miejsca dla kilku supply depotów. Są one pierwszymi strukturami jakie powinieneś wybudować, bo przyda ci się trochę więcej SCV. Twoja aktualna lokalizacja jest idealna jeśli chodzi o obronę. Do twojej bazy prowadzą tylko dwie drogi i obydwie przechodzą obok płaskowyży na których komputer umieścił za ciebie tanki w trybie siege. Powinny one poradzić sobie z większością ataków idących drogą lądową, ale ostrożności nigdy za wiele. Dlatego zbuduj jeszcze kilka bunkrów przy owych drogach. Właściwie jedyny rodzaj ataku jakiego musisz się obawiać to atak powietrzny. Jednak kilka wieżyczek rakietowych i goliathów umieszczonych na wschodnim płaskowyżu, wspomaganich przez valkyrie powinno w zupełności wystarczyć do powstrzymania każdego ataku.
Kilka minut po rozpoczęciu misji zauważysz, że ktoś aktywował bramę przez którą Zergowie z baz pomarańczowej i brązowej zaatakują niebieską bazę Protossów. Jako, że pojawienie się bramy odsłoni ci na pewien czas część mapy, możesz się poprzyglądać tej zaciętej walce. Jako, że Zergowie i Protossi są zajęci teraz sobą, nie masz dużo więcej do zrobienie niż rozbudowywać swoją bazę, ulepszać jednostki i zebrać z nich jakąś grupę uderzeniową. Oczywiście nie zapomnij też o rozpoznaniu terenu dzięki czemu znajdziesz posterunek Protossów leżący na północny zachód od twojej bazy. Jego zadaniem jest ochrona pobliskich zasobów i nie atakuj go, dopóki nie będziesz potrzebował tych kryształów. Posterunek ten działa jak bufor i dopóki istnieje, zabezpiecza cię przed atakami powietrznymi brązowych. Baza Protossów jest dość duża, ale na szczęście większości z nich możesz uniknąć. Duży oddział battlecruiserów może przemknąć się wzdłuż południowej krawędzi bazy, a następnie skierować się na północ do centrum dowodzenia Raynora (żółtego). Nie powinieneś się zbytnio martwić obroną Raynora, gdyż działa Yamato z battlecruiserów zniszczą command center, zanim przeciwnik zdąży zrobić ci cokolwiek poważnego.
Misja 7
Duranowi udało się przekonać DuGalle'a, że Stukov jest zdrajcą (swoją drogą ciekawe bo DuGalle znał Stukova przez wiele lat, a pięć minut rozmowy z Duranem przekonało go, że wieloletni znajomy jest zdrajcą). Twoim zadaniem jest wejście do Psi Disruptera i zabicie Stukova
Początkowe jednostki
Żadne. Komputer poprowadzi oddział 9 marines w celu oczyszczenia drogi dla Durana i 2 mediców. Ty dostaniesz pod kontrolę tych którzy przeżyją.
Strategia
Masz ograniczoną ilość żołnierzy i nie jesteś (jeszcze) ograniczony czasem, rób wszystko powoli i ostrożnie. Pierwszą rzeczą na którą powinieneś zwrócić uwagę, jest znacznik (boja) na mapie - na południe od twojej pozycji. Jedynie marines może go aktywować, a wtedy on okaże się być zagrożeniem dla twoich sił. Dlatego miej w pobliżu wszystkich swoich marines, aby szybko zlikwidowali pułapki włączone aktywacją znacznika. Przez większość misji możesz poruszać się tylko jedną drogą. Duran jest niezłym zwiadowcą gdyż ma dużo punktów wytrzymałości i może się maskować ('cloak'). Na swojej drodze napotkasz wielu wrogów i prawdopodobnie znajdziesz doki naprawcze goliathów. Tutaj musisz działać szybko bowiem gdy tylko zostaniesz zauważony przez cywili, podniosą alarm i zaczną budzić pilotów goliathów. Ci będą próbowali uruchomić swoje maszyny i oczywiście wykorzystać je przeciwko tobie. Dlatego jak najszybciej sprowadź do doków wszystkich swoich żołnierzy i zabij jak najwięcej pilotów ZANIM dotrą do swoich maszyn. Gdy już to zrobisz, będziesz mógł przejąć goliathy - każdy będzie kosztował cię jednego marine. Ale nawet pomimo tego, że goliathy są porządnie rozbudowane i nieuszkodzone, lepiej zostawić je na swoim miejscu. Marines możesz leczyć ale nie ma sposobu na naprawienie goliatha. Pozatym marines są dużo zwrotniejsi a to w tej misji jest przydatne. Nie sugeruj się SCV stojącym w pobliżu goliathów - nie wykorzystasz go do ich naprawy. Po przejściu jeszcze kilku korytarzy w końcu znajdziesz Stukova. Komputer zabije go za ciebie więc nie musisz się o to martwić. W całym tym zamieszaniu okaże się, że Duran zniknął i uruchomił sekwencję samozniszczenia Psi Disruptera. Okaże się jednak, że DuGalle woli tą maszynerię mieć w całości więc twoim nowym zadaniem będzie dotarcie do terminala (kolejny znacznik) i wyłączenie sekwencji - masz na to piętnaście minut. Dlatego nie masz czasu do stracenia. Marines i pułapki jakie napotkasz po drodze będą przyjazne, ale żeby nie było zbyt łatwo - Zergowie dostali się do bazy więc i tak czeka cię wiele zabijania. Ruszaj się przez cały czas i używaj klawisza A gdyż Zergowie często będą atakować z dwóch stron, a jednostki które się poruszają ale nie walczą, dostają dużo więcej obrażeń. Po pewnym czasie trafisz do pomieszczenia z dwoma ultralisk'ami i zergling'iem uwięzionymi w zagłębieniu terenu. Nie przejmuj się nimi... Na północnej ścianie pomieszczenia znajdziesz zamknięte drzwi i dwa ultralisk'i próbujące się przez nie przedostać. Jeśli twoje jednostki blokują wyjście jest szansza na to, że przeciwnik zgłupieje i będzie się kręcił w kółko dzięki czemu szybko go wykończysz. W innym wypadku będziesz musiał walczyć konwencjonalnie więc trzymaj w pogotowiu medyków aby wyleczyć rannych. Następnie zobaczysz pomieszczenie wypełnione zerglingami. Nie martw się jednak - korytarz prowadzący do tego pomieszczenia pełen jest automatycznych działek które zajmą się robactwem za ciebie. Wprawdzie możesz im trochę pomóc, żeby oszczędzić na czasie, ale nie jest to konieczne. Jeśli wykończyłeś wszystkie zerglingi i masz jeszcze 10 minut czasu na zegarze - wszystko jest w porządku. Od tego momentu wszystko polega na szybkim zabijaniu. Po drodze dostaniesz posiłki więc nie martw się stratami w ludziach. Poza tym będziesz stawiał czoło praktycznie samym zerglingom więc straty nie powinny być zbyt wielkie szczególnie z pomocą mediców. Znacznik znajduje się na platformie pilnowanej przez tuzin lub więcej zerglingów. Misja kończy się, gdy któraś z twoich jednostek tam dotrze.
Misja 8
UED jest gotowe na porwanie Zerg Overminda. Mogą tego dokonać medycy z pomocą mocnych, przygotowanych specjalnie na tą okazję narkotyków. Twoim zadaniem jest doprowadzenie ich do Overminda. W celach misji jest również zabicie trzech Cerebrates, ale nie będziesz musiał tego robić.
Początkowe jednostki
13 marine, 2 medic, 4 SCV.
Strategia
Misję zaczynasz z bazą umieszczoną w bardzo niekorzystnej pozycji. Północna część twojej bazy jest rozciągnięta na dużym obszarze a południową atakują tak często, że będziesz musiał poświęcić sporo sił na obronę. Pierwszą rzeczą jak zwykle powinno być zbudowanie większej ilości SCV które zajmą się zbieraniem zasobów. Na początku rozgrywki posiadasz już pewien zapas kryształów więc jeden lub więcej SCV może zająć się stawianiem budowli. Najlepiej zacząć od machine shop.... Na terenie misji znajdują się trzy bazy Zergów. Baza czerwonych znajduje się na północ od twojej bazy.... Otoczyli oni twój posterunek niezniszczalnymi sunken colonies. Teraz jedynie wschodnia część twojej bazy jest narażona na niebezpieczeństwo z ich strony więc wycowaj z niej marines w bezpieczniejsze miejsce. Najlepiej zgrupuj ich wkoło jakiegoś bunkra stojącego z bezpiecznej odległości i włącz tryb 'guard'. Zauważ, że jedyne co te jednostki teraz robią to zużywanie zasobów produkowanych przez supply depots. Dlatego gdy polepszysz pancerze marines tak, że sunken colony będzie ich zabijało po trzech, a nie dwóch trafieniach, wyślij wszystkich na zachód - do głównej bazy i nie przejmuj się stratami. Jeśli chcesz je zminimalizować, umieść pary marine/medic przy dwóch sunken colonies po zachodniej stronie twojej bazy i pozwól im (koloniom) atakować marines. Medycy będą ich leczyć utrzymując przy życiu, a marine's z zagrożonego posterunku dotrą w miarę spokojnie do głównej bazy. Baza której powinieneś obawiać się najbardziej to baza brązowych. Jej specjalną cechą jest możliwość produkowania torrasque'ów - czyli specjalnych wersji ultralisk'ów - które zadają do 56 obrażeń, mają 7 punktów pancerza i 800 punktów wytrzymałości. Za każdym razem gdy usłyszysz okropny wrzask wiedz, że brązowi stworzyli właśnie kolejnego potwora i musisz przygotować się na atak. Ponieważ owe monstrum posiada tak mocny pancerz, marines praktycznie nic mu nie zrobią, dlatego powinieneś każdy ze swoich bunkrów uzupełnić o co najmniej dwa firebaty. Ja umieściłem parę bunker/tank przy każdej już istniejącej wieżyczce rakietowej i w kilku innych miejscach, ale pomimo tego torrasque zawsze niszczył jakiś czołg i coś jeszcze na dokładkę. Niestety na razie musisz się z tym pogodzić. Trzecia baza Zergów jest pomarańczowa i jedyna ciekawa rzecz w niej to trzy zarażone command centers, więc teoretycznie może ona wysyłać na ciebie zarażonych Terran. Tak się jednak nie stanie, gdyż pomarańczowi zajmują się jedynie obroną Overminda znajdującego się w środku ich bazy. Wkoło Overmind'a znajdują się cztery znaczniki i jedyne co musisz zrobić w tej misji to umieścić jednego medyka na każdym z nich. Twoje zadanie stanie się dużo łatwiejsze gdy zlikwidujesz trzy Cerebrates (po jednym w każdej bazie przeciwnika), ponieważ po jego zabiciu, baza w której się znajdował przestaje funkcjonować. Pierwszym celem powinien być cerebrate z brązowej bazy bo jedynie z niej wychodzą niebezpieczne ataki na twoją bazę. Około sześciu battlecruiserów lecących najpierw prosto na wschód, a następnie na północ w kierunku cerebrate'a powinno załatwić sprawę gdyż Zergowie nie posiadają tu zbyt mocnej obrony przeciw atakom z powietrza. Cerebrate w bazie czerwonej jest jeszcze łatwiejszy do zniszczenia, gdyż droga do niego jest praktycznie rzecz biorąc czysta. Ta sama grupa battlecruiserów którą wysłałeś do bazy brązowej powinna załatwić też problem bazy czerwonej.
Pozostawia to jedynie cerebrate'a z bazy pomarańczowej. A jest to całkiem spora baza z dużą ilością wylęgarni. Na szczęście w dużej mierze polegała ona na obronie jaką dawała od południa baza brązowa, a jako, że brązowa już nie istnieje, nie ma zbyt wielu wrogów między tobą a twoim celem. Tu akurat sześć battlecruiserów może okazać się ilością zbyt małą, ale działa dokładnie ta sama strategia. Najpierw leć prosto na wschód, a następnie na północ w kierunku cerebrate'a niszcząc wszystko po drodze. Po zlikwidowaniu zagrożenia ze strony ostatniej bazy wroga jedyne co ci pozostaje to umieścić medyków na znacznikach i zakończyć misję.
**********
Zergowie
Misja 1
UED zaczęło używać zdobytego Psi Disruptora na planecie Tarsonis. Twoją misją jest uratowanie siedmiu baz Kerrigan.
Początkowe jednostki
6 hunter killer, 2 zergling
Strategia
Ta misja jest łatwa, prosta i przyjemna do wykonania. Na mapie znajduje się siedem wylęgarni Zergów, a ty masz je uratować. Oznacza to, że musisz każdej z niej dotknąć co w jakiś sposób uratuje ją przed zniszczeniem. Kolejna wylęgarnia nie zostanie zaatakowana zanim nie uratujesz aktualnej więc tak długo jak nie zbliżysz się zbyt blisko do aktualnego celu, możesz odpocząć i podleczyć swoje jednostki, zanim rzucisz je znowu do walki. Nie powinieneś też przejmować się zbytnio niewielkimi stratami bo w trakcie misji będziesz otrzymywał posiłki. Wszystkie wylęgarnie możesz bardzo łatwo obronić używając odpowiednio zdolności jednostek które masz pod kontrolą. Przykładowo czwarta wylęgarnia jest atakowana przez pięć guardianów, ale pod twoimi rozkazami jest dziesięć scourge'ów a dwa są w stanie zabić jednego guardiana. Z kolei piąta wylęgarnia będzie atakowana przez sześć ultralisków, ale będziesz mógł wykorzystać przeciw nim cztery queeny, a te mogą zamienić cztery z atakujących jednostek w broodlingi. Hydraliski i hunter killery zajmą się pozostałymi dwoma. Gdy dojdziesz do ostatniej wylęgarni zobaczysz, że jest ona atakowana przez dwa 'roje' - ale oprócz tego, że będą atakować wylęgarnie, będą też walczyć między sobą. Aby się tam dostać będziesz musiał użyć Nydus Canal, ale nie spiesz się bo żaden z przeciwników nie zagraża zbytnio wylęgarni. Pozwól im zająć się sobą, a gdy moment wyda ci się odpowiedni, zaszarżuj i dotknij wylęgarni. Otrzymasz wtedy posiłki w postaci zgraji zerglingów i hydralisków co pozwoli ci na zniesienie przeciwnika z powierzchni ziemi.
Misja 2
Kerrigan nie podoba się co Terranie robią z Zergami za pomocą Psi Disruptor'a więc twoim zadaniem będzie zniszczenie go.
Początkowe jednostki
Żadne. Po walce kontrolowanej przez komputer dostaniesz SCV wyposażony w psi emitter który pozwoli ci przejąć kontrolę nad każdym Zergiem którego napotkasz.
Strategia
Po tym jak Raynor i jego jednostki zniszczą generatory zasilające Psi Disruptor, na jednym z płaskowyży wyląduje dropship z SCV wyposażonym w psi emitter. W pobliżu znajdziesz dwa drone'y które (dzięki emiterowi) będziesz mógł kontrolować. Niech jeden z nich przekształci się w hatchery'a, a drugi w extractor. Pokręć się trochę po płaskowyżu, aż znajdziesz osiem zerglingów. Użyj ich do poznania obszaru poniżej płaskowyżu, a znajdziesz trzy hunter killery. Wystarczą one na pewien czas do obrony twojej bazy więc skoncentruj się na produkcji drone'ów i zbieraniu zasobów. Obrona bazy nie powinna stanowić większego problemu. Na płaskowyż prowadzi tylko jedna droga, a przeciwnik będzie musiał prowadzić swoje oddziały wzdłuż płaskowyżu, aby się do niej dostać. Umieszczenie kilku sunken colonies wzdłuż krawędzi, a także na drodze prowadzącej na płaskowyż powinno w zupełności wystarczyć. Przeciwnik będzie też atakował cię drogą powietrzną używając wraithów, a ataki te będą nadchodzić z północy i wschodu więc umieść na ich drodze kilka spore colonies które powinny cię przed nimi zabezpieczyć. Główna baza wroga zbudowana jest wzdłuż północnej krawędzi bazy, ale w pobliżu twoich struktur znajduje się kilka posterunków. Każdy z nich jest broniony przez kilka dobrze podrasowanych Zergów, które dzięki emiterowi możesz przejąć pod swoje rozkazy. Będą to trzy hunter killery, torrasque znany ci z jednej z wcześniejszych misji i kilka innych jednostek. Gdy przejmiesz nad nimi kontrolę, misja jest już praktycznie skończona - za pomocą nowych jednostek bez problemu zniszczysz bazę przeciwnika, ale nie jest najgorszym pomysłem danie im pewnego wsparcia powietrznego w postaci kilku mutalisków.
Misja 3
Kerrigam jest prawie gotowa do zaatakowania Korhal, ale najpierw musi zgromadzić zapasy zasobów. Twoim zadaniem jest inwazja na Kel-Morian na planecie Moria i zebranie 10,000 kryształów.
Początkowe jednostki
7 zergling, 5 hydralisk, 2 ultralisk, 4 overlord, 1 queen, 8drone i Fenix
Strategia
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić po rozpoczęciu misji, jest zebranie jednostek i atak na małą bazę żółtych na północnym wschodzie. Fenix jest w stanie sam tego dokonać więc z pewną pomocą innych jednostek, żółci powinni zostać pokonani bez większych problemów. Znajdziesz się na terenie otoczonym przez płaskowyże do którego prowadzą tylko dwie drogi lądowe: jedna na północnym zachodzie i jedna na południu. Północno wschodnie wejście będzie najczęściej używane przez przeciwnika więc tam umieść w pierwszej kolejności swoje systemy obronne. Na terenie misji znajduje się pięć baz wroga i krótko po jej rozpoczęciu okaże się, że Kerrigan chce, żebyś jak najwięcej z nich zaraził. Za każde zarażone command center, dostaniesz w następnej misji zarażonego Terrana i samo command center. Jako, że nie potrzebujesz aż pięciu command centers, nie ma powodu do atakowania niektórych baz przeciwnika. Z drugiej jednak strony, jeśli zarazisz wszystkie bazy, automatycznie otrzymasz wystarczającą ilość kryształów (ponad 10,000) aby zakończyć misję. Baza brązowych leży na płaskowyżu (i trochę poza nim) na północ od twojej bazy. Jest to najbliższy przeciwnik i to właśnie on będzie cię atakował najczęściej. Będzie kilkukrotnie próbował desantu swoich wojsk za twoimi liniami więc bądź na to przygotowany. Gdy będziesz miał pod swoimi rozkazami około sześciu guardianów, brązowi będą łatwi do zlikwidowania szczególnie, że nie będą produkować żadnych wraithów. Gdy już się ich pozbędziesz, uzyskaszsz dostęp do dwóch nowych pól z zasobami, co właściwie wystarczy do zebrania wymaganej ilości kryształów. Ja zdecydowałem się na zarażenie dwóch command centers; większa ilość będzie po prostu przeszkadzać w następnej misji, a tylko dwa pierwsze wywołają zawarte w misji dialogi. Tak więc moim celem stała się baza czerwona w południowo wschodnim rogu mapy. Jest w niej kilka wraithów, ale żadnego battlecruisera, dlatego tuzin guardianów wspomaganych przez taką samą ilość mutalisków powinno zlikwidować przeciwnika. Po pokonaniu czerwonych dostaniesz sporo nowych zasobów i od tego momentu zebranie 10,000 kryształów powinno być sprawą łatwą (ale trochę nudną). Na terenie misji pozostały trzy bazy przeciwnika, ale w trakcie rozgrywki będą cię one ignorować więc w sumie nie ma powodu, aby je atakować. Baza pomarańczowa leży kawałek na północ od środka mapy. Tak jak w bazie brązowej, nie produkują tam wraithów więc jej zniszczenie nie jest problemem. Baza biała leży w pólnocno zachodnim narożniku mapy. Jest to jedyna baza w tej misji która produkuje battlecruisery więc jej zniszczenie będzie trudne, szczególnie, że mutaliski poruszają się wolniej od battlecruiserów. Jeśli zdecydujesz się na atak, musisz mieć tuzin lub więcej mutalisków w odwodzie... Niebiescy umiejscowili swoją bazę w północno wschodnim rogu mapy i są w stanie wystrzeliwać nuke'i. Te jednak są łatwe do zlikwidowania jeśli rozstawisz overlordy wzdłuż granicy swojej bazy. Niebiescy również produkują wraithy, a zniszczenie tej bazy jest podobne pod względem trudności do bazy czerwonej. Zapamiętaj, żeby nagrać stan gry zaraz po rozpoczęciu następnej misji. Jeśli wystartujesz czwartą misję Zergów z głównego menu, nie dostaniesz pod swoją kontrolę zarażonych command centers.
Misja 4
Mając już dużą ilość zasobów, Kerrigan zdecydowała się na atak na Korhal. Twoim zadaniem będzie zniszczenie trzech zewnętrznych baz, a w tym czasie Kerrigan zaatakuje Augustgrad.
Początkowe jednostki
4 hydralisk, 2 ultralisk, 5 overlord, 6 drone i maksymalnie pięciu zarażonych Terran
Strategia
Zaczynasz z zapasem 10,000 kryształów więc użyj jednego z drone'ów aby zmutował się w extractor. W tej misji prawdopodobnie twoim największym problemem będzie brak gazu. Innych drone'ów użyj do zbudowania evolution chamber, hydralisk den i trzech creep colonies, tak aby rozszerzyć twoją bazę w kierunki zachodnim. Masz cztery hatchery więc użyj ich do wyprodukowania większej ilości drone'ów. Umieść cztery drone'y na extractorze jak tylko zostanie ukończony i nie martw się o zbieranie kryształów. Najlepszym miejscem na umieszczenie pierwszych instalacji obronnych jest zachodnia część płaskowyżu. Umieść tam sunken i spore colonies oraz wszelkie inne, które według ciebie mogą pomóc w pilnowaniu dwóch dróg lądowych po zachodniej stronie twojej bazy. Przez większą część misji, ataki na twoją bazę będą właśnie lądowe i komputer będzie je prowadził tymi drogami. Masz dużo kryształów do wydania więc nie oszczędzaj na obronie bazy. Pierwszym celem dla twoich oddziałów powinien być niebieski posterunek na północy. Pilnuje on zasobów, a ty potrzebujesz gazu tak szybko, jak to tylko możliwe. Posterunek jest broniony jedynie przez bunkry i wieżyczki rakietowe więc możesz użyć samych zerglingów (do budowy których nie potrzeba gazu) aby je zniszczyć. Jak tylko tego dokonasz, wyślij tu kilka drone'ów i zacznij budowanie nowej bazy. Na początku będzie ona mało odporna na ataki, ale możesz umieścić kilka sunken colonies na północ od rampy prowadzącej do głównej bazy. Będą one chronić zarówno główną bazę jak i południowe wejście do nowego posterunku. Teraz gdy masz już pięć hatcheries i dostawy gazu, możesz zacząć budować swoje siły powietrzne. Jeśli zaczniesz się nudzić albo zabraknie ci gazu, wyślij kilka zerglingów do bazy niebieskich na zachodnie. Jeśli nie mają oni w pobliżu żadnych tanków, zerglingi powinny posiać spore zamieszanie. Wyślij tam także kilku zarażonych Terran jeśli nie masz innego pomysłu na ich wykorzystanie.
Gdy wyprodukujesz tuzin guardianów i mutalisków, nadejdzie czas na zasianie strachu w sercach obrońców trzech baz przeciwnika. Wcześniej widziałeś już fragmenty niebieskiej bazy, a jest tu jeszcze baza pomarańczowych Zergów w północno zachodnim rogu mapy, a także biała baza Terran w południowo zachodnim narożniku. Pomarańczowi umieścili kilka struktur obronnych wkoło dwóch baz Terran, co samo w sobie jest ciekawym widokiem. Mówiąc najprościej wszystko co musisz zrobić to poruszać się powoli ze wschodu na zachód i niszczyć wszystko co napotkasz po drodze. Będzie to dość proste w wypadku niebieskich, ale gdy zbliżysz się do pomarańczowych i białych, zaczniesz spotykać battlecruisery i scourge więc będziesz musiał wspomóc swoje siły powietrzne wojskami naziemnymi. Mniej więcej w dwóch trzecich drogi powinieneś stworzyć kolejną bazę - nie dla zasobów bo tych nie ma w okolicy, ale jako miejsce zbiórki. Użyj Nydus Canal aby szybko przetransportować wojsko z twojej głównej bazy do tej nowej. Stwórz kilka hydralisków i ultraliksów, a następne zaatakuj bazę pomarańczowych zarówno siłami powietrznymi jak i nowo stworzonymi naziemnymi.
Uzupełnij swoje siły w miarę potrzeby i skieruj się w stronę bazy białych. Upewnij się, że masz w swojej grupie uderzeniowej kilka overlordów bo będziesz musiał stawić czoła wrath'om i spider mine'om. Przyda ci się też kilka dodatkowych mutalisków w razie gdyby biali rzucili do walki większą ilość battlecruiserów i wraithów. Po zniszczeniu wszystkich budowli wroga, misja jest zakończona.
Misja 5
Teraz Kerrigan przygotowuje atak na główną bazę UED na Char, ale najpierw chce, żebyś wykonał małe zadanko. Będzie nim zabicie byłych sojuszników - generała Duke'a i Fenixa oraz zniszczenie ich baz.
Początkowe jednostki
12 zergling, 7 hydralisk, 3 lurker, 5 overlord, 6 drone
Strategia
Przez sześć minut masz właściwie wolną rękę w działaniu przeciwko wrogim bazom więc wykorzystaj ten czas mądrze. Jednostki wroga będą cię atakowały dopiero wtedy, gdy zaatakujesz je pierwszy lub uszkodzisz jakiś budynek. Stwierdziłem, że Protossi są trudniejszym przeciwnikiem, więc to na niebieskiej bazie skoncentrowały się moje ataki. Od razu wyślij zerglingi i hydraliski na wschód, aby zaatakowały Protossów. Jako cel wybierz gatewaya najbliższego twojej bazie. Gdy twoje jednostki będą zdążać do celu, wyślij lurkerów na zachód w celu ataku na czerwoną bazę Terran. Będą mieli ułatwione zadanie w walce z bunkrami bo ich obsługa nie będzie mogła odpowiedzieć pełną siłą. Następnie niech drone'y zaczną pracę - jeden buduje extractor, dwa creep colonies. Pozwoli ci to na rozbudowanie twojej bazy na zachód i południe. Reszta niech zajmie się zbieraniem kryształów. W czasie gdy twoje jednostki atakują bazy wroga, nie zapomnij o rozbudowywaniu własnej bazy. Gdy tylko minie sześć minut, czerwoni i niebiescy zaczną nieustające ataki na ciebie więc lepiej bądź gotowy. Sunken colonies mogą nie wystarczyć gdyż czerwoni będą wysyłać tanki mogące przełączyć się w tryb siege. Upewnij się, że masz pod ręką trochę zerglingów i hydralisków. Jeśli stworzyłeś wcześniej jakieś jednostki defensywne i wysłałeś je na pomoc lurkerom przy niszczeniu czerwonej bazy, nie zapomnij ich wycofać do bazy. Postaraj się też o osiem lub więcej drone'ów zbierających kryształy oraz cztery zbierające gaz. Jeśli zaczniesz się gubić w tym, co dzieje się na ekranie, zwolnij nieco przebieg gry.
Atakując niebieską bazę powinieneś obrać sobie jeden nadrzędny cel - zniszczenie dwóch nexusów, a także zlikwidowanie wszystkich probe'ów. Jeśli uda ci się to zrobić, zadasz Protossom naprawdę mocny cios i przestaną być oni stroną liczącą się w tej misji. Pierwszy nexus znajduje się w środku bazy niebieskich i jest dość słabo chroniony. Dlatego dość łatwo będzie zniszczyć jego i probe'y w pobliżu. Drugi nexus jest już trochę większym wyzwaniem gdyż znajduje się w południowej części bazy i jest broniony przez carrier, archony i zealoty. Na szczęście przeciwnik nie będzie zbyt aktywnie reagował na twój atak więc możesz go wyciągać pojedynczo z bezpiecznej okolicy i wykańczać. Najtrudniejszym zadaniem będzie takie kontrolowanie twoich wojsk, żeby nie zaczęły walki gdy jeszcze tego nie chcesz. Gdy z zniszczysz nexus'y i probe'y, możesz z niebieskimi zrobić co tylko zechcesz - w skrócie, znieść ich z powierzchni ziemi. Używając lurkerów ze wsparciem innych jednostek zniszcz command center w północnej części bazy czerwonych. Następnie zauważysz, że w jej środku znajduje się kolejny command center który również możesz zniszczyć, jednak na razie twoje priorytety to rozbudowa własnej bazy i wyeliminowanie niebieskich. Także na razie musisz się zadowolić nawet najmniejszymi zniszczeniami w bazie czerwonych - jeszcze przyjdzie na to czas. Gdy minie sześć pierwszych minut misji, stanie się ona najzwyklejszą misją i będziesz mógł zaatakować pozostałe siły czerwonych i niebieskich w dowolny sposób. Niebiescy nie będą przeprowadzać żadnych poważniejszych ataków ze względu na brak posiłków, więc większość ataków wroga będzie nadchodzić z zachodu. Dlatego jeśli stwierdzisz, że czas rozbudować swoją bazę, najlepiej robić to w kierunku południowym. Jeśli obejmiesz swoim zasięgiem obydwa południowe pola z zasobami na raz, struktury przy polu najbardziej wysuniętym na południe będą chronić to leżące na północy. Tak więc tylko jedno pole będzie musiało być solidnie bronione - właśnie to najbardziej wysunięte na południe. Generałowie Duke i Fenix znajdują się mniej więcej w środku swoich baz. Żaden z nich się nie ruszy, żeby cię zaatakować więc będziesz musiał sam do nich przyjść i przedrzeć się przez ochronę. Duke będzie prawdopodobnie chroniony przez parę battlecruiserów i walka z nim będzie dużo łatwiejsza, jeśli uda ci się zniszczyć je bez prowokowania go do odpowiedzi. Fenix jest bardzo łatwy do zabicia bo mogą go atakować guardiany. Gdy zabijesz tych dwóch i zniszczysz ich bazy, misja zostanie zakończona.
Misja 6
Zamiast siedzieć i nic nie robić, UED rozpoczęło atak przeciwko Kerrigan - używając Zergów kontrolowanych przez porwany przez nich Overmind. Twoimi zadaniem jest zniszczenie tych Zergów zanim zdążą narozrabiać.
Początkowe jednostki
18 zregling, 10 hydralisk, 10 overlord
Bardzo szybko stracisz cztery bazy i niestety nic na to nie możesz poradzić. Siły brązowych i pomarańczowych po prostu zgniotą niewielką obronę owych bazy. Najlepszą rzeczą którą możesz zrobić jest wycofanie overlord'ów w bezpieczne miejsce - do bazy na wyspie w centrum mapy. Brązowi i pomarańczowi zostawią tą bazę w spokoju na pewien czas ale gdy zaatakują, zrobią to z pomocą mutalisków i guardianów, także zbuduj szybko mocną obronę przeciwlotniczą. Niedługo po rozpoczęciu misji odkryjesz, że na mapie znajduje się też biała baza Terran. Znajduje się w niej 30 scientistów którzy zajmują się kontrolowaniem atakujących cię Zergów. Twoja misja to zabicie owych naukowców. Najsilniejszym przeciwnikiem w tej misji będą brązowi i pomarańczowi - biali to pestka i nawet nie zaatakują twojej bazy. Jeśli spróbujesz zaatakować scientistów bezpośrednio, brązowi i pomarańczowi pomogą w obronie i jednocześnie zaatakują twoją bazę. Dobrym pomysłem jest osłabienie trochę przeciwników zanim zdecydujesz się na atak na białych. Najprostszym sposobem na realizację tego konceptu jest odzyskanie baz które straciłeś na początku misji, a które to brązowi i pomarańczowi przerobili na swoje. Niszczenie tych baz nie będzie zbyt trudne... są lekko chronione więc oddział guardianów i mutalisków powinien dać sobie radę. Nie zapomnij wynaleźć 'ventral sacs' dla overlordów abyś mógł błyskawicznie dostarczyć do odzyskanej bazy drone'y. Gdy już zniszczysz cztery wrogie bazy po twojej stronie mapy, umieść dwie nowe bazy przy polach z zasobami leżącymi na północ i na południe od twojej bazy na wyspie. Systemy obronne tych nowych baz, a także tej na wyspie powinny uniemożliwić przeciwnikowi dotarcie do wschodniej krawędzi mapy. Także jeśli okaże się, że musisz wykorzystać kolejne dwa pola z zasobami, bazy które tam zbudujesz nie będą potrzebowały ochrony. W tym momencie misja jest praktycznie skończona - biali nie są zagrożeniem, a brązowi i pomarańczowi zostali odcięci od zasobów. Tak więc możesz zakończyć sprawę w sposób jaki ci się podoba. W bazie białych znajduje się kilku czerwonych Zergów, ale nie wiadomo do końca skąd się tam wzięli. Nie ma sposobu, aby przejąć nad nimi kontrolę, a ożyją (jako twoi przeciwnicy) dopiero wtedy, gdy wykończysz wszystkich scientistów.
Misja 7
Aby pokonać Overmind, Kerrigan potrzebuje pomocy Protossów. Aby ją uzyskać, musi porwać ich królową Raszagal. Twoim zadaniem jest dywersja - wysadzenie miasta Talematros co ma za zadanie odwrócić uwagę od poczynań Kerrigan.
Początkowe jednostki
8 zergling, 4 hydralisk, 2 overlord, 4 drone i Duran
Strategia
W tej misji będziesz stawiał czoła dwóm frakcjom Protossów. Niebieskim których baza (Talematros) znajduje się w środku mapy i która jest dla ciebie niedostępna (chyba, że z pomocą queen). I brązowi posiadający kilka posterunków pilnujących znaczników do których musisz doprowadzić Durana, żeby mógł zniszczyć power pylony niebieskiej bazy. Kluczem do wygranej jest nie robienie zbyt wielu rzeczy i skończenie misji jak najszybciej się da. Jeśli zajmie ci to zbyt wiele czasu, niebiescy zaczną prawdopodobnie atakować twoją bazę używając carrier triplets ze wsparciem scoutów i arbiterów - co może być dość trudne do odparcia bez własnych sił powietrznych. Jeśli zdarzy się taki atak pamiętaj, że Duran może użyć lockdown aby 'zamrozić' dwa z trzech carrier'ów. Twoja baza znajduje się w południowo wschodnim rogu mapy w pobliżu trzech płaskowyży. Twa z nich kryją pola z zasobami,a trzeci będzie używany przez przeciwnika do desantu powietrznego. Tak więc musisz kontrolować wszystkie trzy... Najlepiej ustawić swoją obronę tak, aby tworzyła ona ćwierć koła wzdłuż krawędzi płaskowyży. Na górze buduj spore colonies, a na poziomie gleby sunken colonies. Z takim podejściem wszystko co ma być chronione, będzie chronione i właściwie będziesz miał spokój. Innym środkiem obronnym który możesz zastosować są kakaru critters. Użyj queen aby zarazić kakaru dzięki czemu zyskasz widok na dużą część mapy, co z kolei pozwoli na szybkie zorientowanie się w ruchach przeciwnika. Posterunki brązowych mające ochraniać znaczniki nie są zbyt dobrze bronione. Ten w północno wschodnim rogu jest broniony przez cztery reavery, ale Duran może zamrozić dwa z nich, a z pozostałymi poradzą sobie ultraliski. Główna baza brązowych może być trudna do zniszczenia bo w jej okolicy włóczy się kilku dark archonów, ale brązowi często będą ich wysyłać do asystowania swoim wojskom w innych miejscach - dokładniej na płaskowyż gdzie znajduje się najbardziej wysunięty na południe znacznik. Jeśli zaplanujesz atak na ten znacznik ostrożnie, będziesz mógł wysłać swoje siły za archonami gdy będą oni zdążać na płaskowyż i w odpowiednim momencie zaatakować ich z dwóch stron. Najlepiej bronionym znacznikiem jest ten na północny zachód od bazy niebieskich. Ale nie musisz niszczyć bazy która go broni. Ukryj Durana (cloak) i wyślij go do znacznika w czasie pozorowanego ataku. Będzie musiał przetrwać tylko cztery sekundy zanim niebieska baza eksploduje, co zakończy misję.
Misja 8
Kierrigan chce, aby kontrolowany przez UED Overmind został zlikwidowany. I to jest twoje zadanie...
Początkowe jednostki
4 zergling, 3 hydralisk, 3 mutalisk, 2 devourer, 4 overlord, 4 drone
Strategia
To jedna z misji przez które trzeba się po prostu przedrzeć. Przeciwników będziesz miał dwóch - białych Zergów i pomarańczowych Terran. Obaj zaczynają z zapasem 75000 kryształów i gazu oraz oczywiście z w pełni rozwiniętymi bazami. Będą atakować cię często i w dużej ilości więc zawsze musisz mieć w bazie odpowiednią ilość obrońców... I nie zapominaj o tym, gdy organizujesz jakiś atak. Zaczynasz misję w południowo zachodnim rogu mapy. Do twojej bazy prowadzą trzy drogi lądowe, a swoją obronę powinieneś skoncentrować na wschodnim i południowym wejściu. Pierwszym celem będzie baza białych leżąca na północy. Jeśli zaatakujesz ją zaraz po stworzeniu tuzina guardianów, nie powinieneś mieć problemu z jej zniszczeniem dzięki czemu unikniesz wielu ataków na północną drogę. Wtedy wystarczy, że postawisz tam sunken colony i dwóch dark templarów których dostałeś na początku - taka obrona w zupełności wystarczy. Na wschód od twojej bazy leży z kolei baza pomarańczowych która jest tak samo łatwa do pokonania jak pierwsza baza białych. Wystarczy atak oddziałem guardianów ze wsparciem powietrznym mutalisków i devourerów. Jak najszybciej po zniszczeniu bazy pomarańczowych udaj się na północ i załóż bazę w miejscu gdzie stała baza białych. Po wschodniej stronie bazy ustaw trzy sunken colonies przed trzema spore colonies. Nie będą one w stanie samodzielnie poradzić sobie z przeciwnikiem, ale wspomogą twoje siły i ułatwią odparcie wroga zanim coś istotnego zostanie zniszczone. Mając zbudowane systemy obronne w pierwszej i w nowo powstałej bazie, możesz spokojnie zacząć budować kolejną koło pola z zasobami po zachodniej strony mapy - ta baza nie potrzebuje obrony. Na wszelki wypadek postaw tam jednak jedną lub dwie spore colonies aby zabezpieczyć bazę przed zabłąkanym mutaliskiem czy guardianem.
Od tego momentu do końca prowadzą zasadniczo dwie drogi. Możesz spróbować zniszczyć siły białych i pomarańczowych idąc dużymi siłami w stronę Overmind. Drugi sposób to szybki atak na sam cel misji. Pierwszy sposób jest prosty, będziesz tylko musiał pokonać całkiem sporą ilość przeciwników. Jeśli się na to zdecydujesz, zbuduj swoją bazę na miejscu gdzie stała baza pomarańczowych. Będzie ona punktem wypadowym do dalszych ataków i to tu będą się zbierać twoje jednostki w razie porażki. Ponadto pozwoli ci zebrać więcej zasobów. Druga opcja jest trudniejsza do wykonania, ale udany szybki atak na Overmind skróci czas misji co najmniej o połowę. Wzdłuż południowej krawędzi mapy nie ma żadnych jednostek i struktur przeciwnika dlatego możesz skierować tędy swoje siły. Potem odbijesz na północ prosto w kierunku celu napotykając po drodze kilku obrońców. Korzystając z odpowiednich jednostek lądowych i powietrznych powinno udać ci się zrobić zamieszanie, które wykorzysta dark templar i zniszczy overminda. Uważaj na kilka lurkerów, które przeciwnik ukrył obok overminda - miej lepiej w pobliżu kilka guardianów które pomogą w walce dark templar'owi. Śmiertelny cios może zadać overmindowi tylko dark templar, ale jeśli chcesz przyspieszyć całą operację, rzuć tu trochę swoich jednostek które pomogą w zmniejszeniu ilości punktów życia celu.
Misja 9
Zeratul porwal Raszagal do bazy Protossów na planecie Char. Twoim zadaniem będzie zniszczenie tej bazy nim Protoss ucieknie.
Początkowe jednostki
8 zergling, 5 hydralisk, 2 guardian, 2 lurker, 8 overlord, 8 drone.
Strategia
To stosunkowo prosta misja. Zaczynasz z całkiem sporą ilością jednostek, a twoja baza jest prawie skończona. Na terenie misji znajdują się trzy bazy - dwie białe Terran w południowo wschodnim i południowo zachodnim rogi mapy; oraz jedna niebieska Protossów na wschodzie. Twoimi pierwszymi celami powinny być bazy Terran jako, że przydadzą zasoby których pilnują. Pierwszym zadaniem będzie skierowanie drone'ów do pracy. Połowa zajmie się wydobywaniem gazu, a połowa zbieraniem kryształów, ty w tym czasie zbudujesz ich więcej. Po zachodniej stronie bazy znajduje się ścieżka z której biali będą dość często korzystać. Ustaw tam dwa guardiany, które zajmą się likwidacją kilku vultureów i firebatów, a ty w tym czasie zbudujesz swoje siły uderzeniowe. Gdy będziesz miał już cztery guardiany (co najmniej cztery) poprowadź je drogą którą przychodzą oddziały białych - na zachód i w kierunku północno zachodniej bazy. Broni jej tank i bunkier więc dobrze będzie wysłać tam przed siłami lądowymi jakieś oddziały powietrzne - unikniesz dzięki temu strat. Gdy już dostaniesz się do bazy szybko zniszcz bunkry, wieżyczki rakietowe i struktury produkujące jednostki - resztę zostaw na później. W pobliżu powinno czekać kilka drone'ów aby gdy sytuacja się uspokoi, weszły do byłej bazy białych i zmutowały się w extractor i hatchery. Teraz uzupełnij swój oddział szturmowy o kolejne guardiany i inne jednostki lądowe jeśli ich potrzebujesz. Biali nie budują żadnych jednostek powietrznych więc na razie nie musisz się martwić o mutaliski czy devourery. Powtórz strategię jaką zastosowałeś wobec pierwszej bazy na kolejnej (znów białych) i zbuduj na jej miejscu własną bazę. Mając trzy bazy, powinieneś dość szybko dostawać kryształy i gaz. Stwórz więcej guardianów tak, żebyś miał ich co najmniej dziesięć. Stwórz też kilka mutalisków i devourerów - najlepiej tych drugich jeśli masz czas. Niebiescy będą mieli carriera z eskortą scoutów i corsairów więc będziesz potrzebował zarówno dobrego uzbrojenia powietrze-powietrze jak i ziemia-powietrze. Chwilowo stwórz więcej zerglingów, hydralisków i ultralisków. Przed atakiem na niebieskich weź pod uwagę, że Protossi będą mieli dark templarów więc powinieneś mieć overlordy pod ręką. Jeśli ich nie upgradeowałeś, przejście z twojej bazy do bazy niebieskich zajmie dużo czasu, więc wyślij ich w drogę wcześniej. Południowo wschodni róg mapy jest dobrym miejscem do zbiórki oddziałów, które będą atakować bazę. Po drodze znajdziesz bunkier i tanka więc wyślij przodem guardiany. Będziesz potrzebował około pięciu minut na zniszczenie niebieskiej bazy albo i mniej jeśli będziesz przysyłał posiłki w trakcie walki. Pomimo tego, że rozkaz to zniszczenie bazy w ciągu trzydziestu minut, ty będziesz musiał zrobić to o pięć minut szybciej, aby zagrać w misję bonusową. Oznacza to, że atak na niebieskich będziesz musiał zacząć, gdy do końca czasu będzie najwyżej dziesięć minut. Niech jednostki powietrzne zaczną atak a lądowe pomogą w szybkim zniszczeniu budynków. Zauważ, że misja bonusowa nie pojawia się na ekranie wyboru misji, więc zaraz po jej rozpoczęciu nagraj stan gdy, żebyś mógł do niej wrócić.
Misja bonusowa
Zeratul odkrył nieoznaczony księżyc na którym wykryto ślady Protossów. Twoim zadaniem jest odkrycie o co w tym chodzi.
Początkowe jednostki
Żadne, ale szybko otrzymasz 2 dragoon, 4 dark archon i Zeratula
Strategia
Na wschód od twojej pozycji startowej spotkasz trzech marines i dwa tanki. Użyj Zeratula do zabicia marines. Terranie wyślą wtedy science vessela aby przeszukał obszar - wtedy ty - z pomocą dark archonów przejmiesz kontrolę nad nim i nad dwoma tankami. Teraz całe zadanie polega na dojściu do południowo wschodniego rogu mapy zabijając lub przejmując pod kontrolę napotkanych przeciwników. Trzeba też umieścić Zeratula na każdym ze spotkanych znaczników. Po drodze odkryjesz, że ktoś robi tu jakieś złe eksperymenty no i w końcu kto je przeprowadza. Misja kończy się, gdy Zeratul wejdzie na ostatni znacznik.
Misja 10
To jest to - ostateczna konfrontacja. Trzej wrogowie Kerrigan (Mengsk, DuGalle i Artanis) otoczyli jej pozycje, a twoim zadaniem jest zniszczenie ich zanim oni zniszczą ciebie.
Początkowe jednostki
6 zergling, 4 hydralisk, 3 overlord, 5 drone
W trakcie tej misji często będzie ci brakować gazu więc od razu cztery drone'y skieruj do jego wydobycia, a jednego do zbierania kryształów. Buduj kolejne i każ im zbierać zasoby - gdy już odpowiednio dużo drone'ów będzie pracowało i będziesz miał sporo kryształów - możesz zacząć myśleć o obronie. Kryształów raczej ci nie zabraknie więc nie bądź sknerą i buduj struktury obronne w każdym miejscu bazy. Do twojej bazy prowadzą trzy drogi lądowej, a południowa i zachodnia są najłatwiejsze do obrony. Dodaj po prostu kilka sunken colonies do każdego z wejść oraz wspomóż go kilkoma zerglingami, hydraliskami oraz ewentualnie lurkerami. Droga północna jest najtrudniejsza do obrony, gdyż jest tam miejsce tylko dla jednego rodzaju obrony (albo przeciwlotnicza albo naziemna). Umieść spore colonies bliżej rampy, a sunken colonies kawałek dalej, ale w zasięgu. Gdy wynajdziesz lurkerów umieść kilku przed samym północnym wejściem do bazy. Także gdy drone'y skończą wydobywać kryształy w bazie, możesz na ich miejscu zbudować sunken colonies co będzie wystarczające do obrony północnej drogi. Jako obronę przeciwlotniczą umieść spore colonies na obwodzie twojej bazy, a także kilka wewnątrz w razie jakiegoś zabłąkanego corsaira. Gdy zaczynasz rozgrywkę, masz dwie spore colonies w zachodnim rogu bazy. Nie można ich zastąpić innym budynkiem chociaż stoją tam bez sensu bo lepiej jest postawić całą ścianę kolonii niż ustawiać je pojedynczo. Dlatego zignoruj je, a nowe kolonie buduj w rzędach po trzy - jedna obok drugiej.
Na mapie znajdują się trzy duże bazy wroga które musisz zniszczyć. Czerwona (Mengsk) na zachodzie, biała (DuGalle) na północy i niebieska (Artanis) na południu. Czerwoni preferują używanie czołgów i nuke'ów i używają tylko wraithów jako wsparcia powietrznego. Sprawia to, że czerwoni są wrażliwi na ataki z powietrza i są na początek najlepszym celem gdyż guardiany, mutaliski oraz devourery mogą zadać im sporo zniszczeń. Biali preferują ataki za pomocą goliathów więc ich baza nie jest najlepszym celem dla ataków powietrznych chyba, że chcesz i możesz walczyć ze zgrają battlecruiserów, wraithów i valkyrie. Niebiescy za to lubią zróżnicowanie także z ich strony musisz przygotować się na wszelkie rodzaje ataków jakie wymyślili Protossi. Baza niebieskich jest najłatwiejsza do zniszczenia gdyż jest najmniej rozbudowana (biali mają na przykład co najmniej sześć starportów). Jeśli dorwiesz niebieskich zanim wynajdą czary dla high templarów i dark archonów, powinieneś łatwo ich zlikwidować. Najlepszym sposobem na siły przeciwnika jest ich kompletne zniszczenie - jednego po drugim. Jedyny problem z obroną swojej bazy będziesz miał, gdy dwóm lub trzem przeciwnikom jednocześnie zachce się ataku, tak więc zmniejszenie ilości stron może ułatwić zadanie. W sumie nie musisz niszczyć wszystkich struktur i jednostek danego koloru aby wyeliminować przeciwnika - nie musisz niszczyć żadnych jednostek (oprócz obrony własnej) i wiele rodzajów budynków (jak supply depoty, bunkry itp.) możesz zignorować. Musisz jedynie zniszczyć te, odpowiedzialne za produkcję jednostek i na tym się koncentruj. Gdy wróg zostanie wyeliminowany, mogą pozostać po nim jakieś jednostki. Zaraź je dzięki czemu będziesz miał lepszy wgląd na mapę. Na mapie znajduje się sporo pól z zasobami i będziesz musiał użyć co najmniej trzech z nich aby zakończyć misję. Twoja baza na początku posiada tyle kryształów, że przez pewien czas możesz się nimi nie martwić, a jedynie musisz szukać gazu. Jeśli nie zlikwidujesz jeszcze żadnego przeciwnika, a musisz rozciągnąć bazę w stronę pola z zasobami, kieruj się na południe od twojej bazy. W przeciwieństwie do pól na północy, te będą w połowie drogi między obroną nowej, a starej bazy. Tak więc droney będą w miarę bezpieczne. Gdy wykończysz któregoś z przeciwników, od razu stawiaj bazę i zabieraj się za zasoby które zostawił przeciwnik. Będą one zapewne położone daleko od sił reszty przeciwników więc będą bezpieczne.
Solucja pochodzi z magazynu Cd-Action, autor Steven W. Carter, opr. Lethal.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.