Niektóre z tajników gry
Po kilkuset godzinach (w sumie grało wielu członków redakcji) zaciekłej walki odkryliśmy kilkadziesiąt tajników gry. Nie rościmy sobie pretensji do odkrycia wszystkich - nie jesteśmy aż tak zarozumiali - ale postanowiliśmy podzielić się z czytelnikami i graczami listą tych tajników, które nam się udało znaleźć.
Jest to zatem lista tylko wybranych tajników - i nie będziemy tracić czasu na wyliczanie wszystkich nieprzyjaciół, którzy zechcą ci się dobrać do rewersu, wszystkich rodzajów broni, za pomocą której możesz im robić kuku, i tak dalej, i tym podobnie - od tego jest instrukcja do gry. W naszym poradniku znajdziesz listę tajników gry i porady, jak się do nich dobrać. Zakładamy, że PT Czytelnicy i Gracze mieli już przyjemność zaznajomienia się z grą i dlatego opisywane przez nas rejony nie będą dla nich niespodzianką.
Świątynia królowej Hatczepsut
Jest tu siedem (7) tajników.
1. Od pozycji startowej skieruj się rampą w górę, a potem przejdź do prawego zewnętrznego górnego rejonu świątyni. W głębi zobaczysz część ściany, która różni się od reszty muru. Dotknij jej, a opuści się, odsłaniając obrzyna dubeltówkę.
2. Z pozycji wyjściowej odwróć się i spuść się po rampie w dół. Na dole skręć w prawo i otwórz drzwi. Otrzymasz wiadomość o tym, że uruchomiono wentylatory, i zobaczysz grupę wielkogłowych.
3. Zacznij jak wyżej, ale skieruj się ku drugiej stronie rampy, gdzie trzeba ci będzie rozwalić drzwi z rakietnicy. Wewnątrz siedzą programiści Croteam.
4. Jeżeli od drzwi do tajnika nr 3 odwrócisz się i spojrzysz na pustynię, a potem pobiegniesz w głąb pustyni ku lewej, natkniesz się na drzewo. Podbiegnij do tego drzewa - jest tam pożyteczna znajdźka zdrowotna.
5. Z pozycji startowej pobiegnij ku kolumnom na prawo. Znajdziesz drugą 45-tkę.
6. Od pozycji startowej podbiegnij po rampie, potem na jej szczycie skręć w lewo. Spróbuj przeskoczyć na dach budynku na lewo od rampy. Możesz to zrobić, rozpędzając się wzdłuż krawędzi. Jest tam kilka sztuk amunicji do rakietnicy.
7. Jak wyżej, ale na szczycie skieruj się w prawo zamiast w lewo. Znajdziesz ukrytą rakietnicę.
Piaskowy Kanion
Jest tu sześć (6) rzeczy do znalezienia.
1. Na początku etapu wal prosto przed siebie, aż trafisz na zbocze góry. Możesz się tu wcisnąć pomiędzy zbocze i budynek, który będzie dalszą częścią etapu. Pchnij ścianę budynku, co odsłoni tajne pomieszczenie.
2. Dotarłszy do zbocza, spróbuj skierować się w lewo (obok budynku, do którego wejdziesz później). Aby sztuczka się udała, podbiegnij pod kątem po zboczu i skocz. Rozejrzyj się za drzewem na szczycie skał. Obok drzewa znajdziesz wąską ścieżkę, która jest twoim celem. Niełatwo trafić tak, by się nie ześlizgnąć po zboczu, ale jeżeli ci się uda znaleźć tę sekretną ścieżkę, możesz nią zejść w dół i znaleźć kilka przydatnych przedmiotów.
3. Na prawo od wejścia do pomieszczenia z bagiennymi skoczkami (żabami) jest ściana, którą możesz pchnąć, co odsłoni skrytkę z rozpylaczem (tommygun) i amunicją.
4. W następnym pomieszczeniu, tuż na lewo od wejścia, jest batut (odskocznia), dzięki której będziesz mógł dotrzeć do pancerza nad drzwiami.
5. Na wprost odskoczni jest niewielki pokoik z boku z niewielką rampą. W zagłębieniu pod rampą jest tajna butelka zdrówka.
6. Na samym końcu poziomu, przed wejściem do budynku postaraj się dostać na jego szczyt. Tuż na lewo od wejścia możesz podbiec po zboczu i skoczyć. Może trzeba ci będzie kilku prób. Na szczycie znajdziesz obrzyna (shotgun) i uzdrawiacz (+1).
Grób Ramzesa
Jest tu siedem tajników (7).
1. Po wymordowaniu samobójów trafisz do pomieszczenia, gdzie masz możliwość pójścia w lewo, prawo lub przed siebie schodami pod górę. Skieruj się w prawo i podejdź schodami w prawym kącie pomieszczenia. W końcu trafisz na krawędź platformy, skąd przeskocz na drugą stronę, by znaleźć tajnik.
2. Tuż przed pomieszczeniem, gdzie ściana spada ku lewej i atakują cię potwory, gdy ruszasz schodami w górę, spróbuj skierować się na prawo od wejścia i przeskocz na prostokątny uchwyt podtrzymujący ogień. Z jego szczytu możesz skoczyć na pobliską krawędź. Jeśli pójdziesz w lewo, znajdziesz skrót, o czym zostaniesz poinformowany stwierdzeniem: "secret passage found".
3. Jeśli z półki (nr 2) skręcisz ku prawej i pójdziesz dalej, znajdziesz tajny wzmacniacz.
4. Po zabiciu pierwszego młodocianego pajęczaka zobaczysz przed sobą schody wiodące na lewo i na prawo. Skieruj się ku lewym (następny pajęczak będzie przed tobą z prawej), a potem przejdź po schodach z lewej. Zobaczysz stąd rakietnicę (rocket launcher). Jeżeli spojrzysz uważniej, zobaczysz niewielkie rozświetlone miejsce nieco poniżej platformy (pomiędzy platformą i ścianą). Zeskocz tam z platformy - zostaniesz przeniesiony (teleportacja) do rakietnicy. Podnieś rakietnicę.
5. Po wejściu do następnego pomieszczenia wespnij się po schodach aż na szczyt. Kiedy dotrzesz do drzwi wiodących dalej, zamiast przejść przez drzwi na prawo, skieruj się w lewo. Kiedy "kładka się skończy", zobaczysz nieco niżej dwie inne kładki - skieruj się na prawą i na końcu znajdziesz serduszko.
6. Przed wejściem do pomieszczenia, gdzie jest obrzyn (i nielicha porcja wrogów, których trzeba ci eksterminować) - wejścia do tej komnaty strzegą dwa posągi - odwróć się i spójrz w kierunku, z którego nadszedłeś. Ruszaj prosto przed siebie i przyj aż do ściany, przy której skręć w lewo. Zobaczysz wąskie przejście. Przebiegnij przez nie, by znaleźć skrót: "secret passage found".
7. W sekretnym przejściu idź dalej, aż znajdziesz tarczę (shield).
Dolina Królów
Są tu cztery (4) tajniki.
1. W pomieszczeniu, w którym z płonącego teleportu wyłaniają się żabulce, przejdź przez drzwi znajdujące się przed tobą i po lewej. Zabij znajdującego się za drzwiami Kleera, podejdź po rampie i na "scenie" skręć w prawo. Zajrzyj za róg po prawej, przejdź na odskocznię i weź pancerz.
2. Rozwal wszystkie posągi na tym etapie.
3. Gdy uporasz się z ostatnim posągiem, uruchomi się sekretne wahadło. Będzie się ono bujało na końcu etapu, gdzie jest linowy most. Skorzystaj z wahadła, by się przedostać na drugą stronę rzeki. Skok na wahadło może być trudny; po rozwaleniu ostatniego posągu trzeba ci się pospieszyć, bo wahadło zwalnia i jeżeli nie załapiesz się od razu, możesz nie dosięgnąć przeciwległego brzegu.
4. Znalazłszy się na drugim brzegu, przejdź przez wyjście jaskini. Przeniesie cię to do Moon Mountain.
Moon Mountain
Jest tu siedem (7) tajników.
1. Na początku etapu, na czwartym trawniku podbiegnij do krawędzi, gdzie jest pudełko amunicji. Nieco poniżej platformy zobaczysz bardzo dobrą zbroję (+ 200) unoszącą się nieco poniżej platformy w powietrzu. Jeśli znajdziesz odpowiedni punkt (po prostu podreptaj trochę dookoła), zwolnisz spust katapulty, która zestrzeli zbroję na platformę przed tobą.
2. Z 5 platformy musisz przeskoczyć przez wodospad. Niełatwa to sprawa. Spróbuj się przymierzyć do skrajnej prawej krawędzi za wodospadem. Jeżeli skok ci się uda, usłyszysz o znalezieniu skrótu. Jeżeli przejdziesz przez etap zwykłą drogą i dostaniesz się za wodospad w normalny sposób, sekret zostanie nieujawniony.
3. A będzie nim znajdźka zdrowia (+50), na którą się natkniesz, jeżeli przebiegniesz wzdłuż krawędzi przy wodospadzie i ostrożnie wejdziesz pomiędzy krawędź i skały.
4. Gdy przebiegniesz obok szczytu kolistego wodospadu, przed skokiem w kwadratową dziurę w dole przejdź za jamę i naprzyj na ścianę. Opadnie w dół, odsłaniając jaskinię.
5. Po skoku w wodę znajdziesz ukryty wzmacniacz wetknięty pomiędzy wystające z wody skałki. Jeżeli podejdziesz do przejścia, a potem odwrócisz się do niego plecami i ku wodzie, to po ruszeniu przed siebie i ku prawej znajdziesz serce.
6. Za wodą wkroczysz do pomieszczenia, gdzie znów zobaczysz okrągły wodospad. Odwróć się na pięcie i strzel rakietę na prawo od wejścia, przez które wlazłeś. Dowiesz się, że "uruchomiłeś tajne kulisy".
7. Gdy uruchomisz "kulisy" (backstage), skorzystaj z przejścia, przez które wlazłeś, a znajdziesz sekretny teleporter.
Oaza
Znaleźliśmy tu pięć (5) tajników.
1. Zaraz na początku odwróć się na pięcie i przeskocz za wodospad, by znaleźć ukrytą za nim komnatę.
2. Kiedy wejdziesz do budynku, zobaczysz po drugiej stronie pomieszczenia spory posąg. Przed nim będzie uzdrawiacz (=10) i po (=1) w każdym rogu tej samej ściany. Weź wszystkie trzy. Teraz pobiegaj po pomieszczeniu - kiedy staniesz na właściwym miejscu, posąg się rozpadnie.
3. Skieruj się do przejścia na lewo od posągu i weź zbroję (+1). Będziesz potrzebował zbroi i obu zdrówek (+1) z boków posągu, by uruchomić tajną odskocznię.
4. Po uruchomieniu tajnej odskoczni dowiesz się, że otwierają się tajne drzwi. Wskocz na postument, gdzie stał posąg, i zobaczysz zieloną, lśniącą odskocznię. Stań na niej - fruniesz do miniguna.
5. W komnacie żabulców rozwal ścianę po lewej, a odsłonisz sekretne pomieszczenie. Wejdź, zabierz zdrówko (nie tykając amunicji) i wyjdź. Z sekretnego pomieszczenia wyskoczy chmara nieprzyjaciół, a tylna ściana tajnej komnaty zepchnie wszystko do sali głównej.
Wydmy
W sumie odkryliśmy pięć (5) tajników i jeden niezły ubaw.
Po pierwsze, jest sposób na dostanie się do miasta bez urządzania rzezi na wydmach (i to jest ten ubaw). Jeśli przejdziesz do miejskiego muru i ruszysz w prawo, trafisz na wąską półkę wzdłuż ściany (zdrówko, +1). Możesz wskoczyć na tę półkę, a z niej przerzucić się do miasta, nie przejmując się otwieraniem bramy.
1. Za pierwszą wydmą (skąd wreszcie możesz zobaczyć miasto) skieruj się w prawo wzdłuż podnóża wydm, a znajdziesz skrzynkę zdrowia (+50). Podejdź do niej - ukaże ci się kilka przedmiotów (i parę nachalnych stworów).
2. Idąc dalej w prawo, zobaczysz przed sobą drzewa oazy. Wal tam jak najszybciej (bo porazi cię "upał"). Znajdziesz w niej serce i zbroję (+200).
3. Jak w przypadku tajnika nr 1, tyle że skieruj się w lewo. Zobaczysz zieloną butlę uzdrawiacza. Podejdź bliżej... i znów ukaże ci się kilka przedmiotów i trochę potworów, które oczywiście musisz wytępić.
4. Jeżeli skierujesz się w lewo wzdłuż ściany otaczającej miasto, trafisz na samotne drzewo. Rozwal je i zobacz, co się stanie - ale bądź gotów na zajadłą walkę.
5. Znalazłszy się wewnątrz miasta, skieruj się do rogu w głębi po lewej i podskocz na znajdująca się tam platformę. Zaraz potem z niej zeskocz - platforma eksploduje, ujawniając ukrytą amunicję.
6. Wewnątrz miasta skieruj się w głąb i w prawo, naprzeciwko sekretu nr 5. Zrób jak poprzednio - znajdziesz piękne serce.
Przedmieścia (Suburbs)
Znaleźliśmy tu - jak dotąd - siedem (7) sekretów.
1. W pierwszym rejonie przejdź wzdłuż lewej ściany budynku i mniej więcej w połowie drogi pomiędzy punktem wyjścia i drzwiami do następnego rejonu znajdziesz alejkę (niełatwo na nią trafić) z kilkoma użytecznymi przedmiotami.
2. W pierwszym rejonie podejdź do przedniego lewego rogu i rozwal drzewo, tak byś mógł wleźć pomiędzy dwa budynki. W głębi jest kilka przedmiotów.
3. W drugim rejonie jest sekretna alejka umiejscowiona praktycznie tak samo jak pierwsza: w szeregu budynków po lewej, mniej więcej w połowie drogi. Jest tam zbroja (+100).
4. W drugim rejonie przejdź do frontowego prawego rogu i podnieś leżące tam przedmioty, co uruchomi tajne drzwi - ściana frunie w górę i wyskoczy kilka mechów.
5. W drugim rejonie przejdź do odległych drzwi przed tobą (tych, co się nie otwierają). Obejdź je w prawo i idąc wedle ściany, znajdź zbroję (+1), co zwolni kolejny sekret.
6. Jak poprzednio, tyle że obejdź drzwi z lewej. Jest tu zielona butla zdrowia. Nędzny bo nędzny, ale sekret.
7. Przed skokiem do kanału stań przy jamie położonej najbliżej tych drzwi, które się nie otwierają. Skocz do jamy, opadając wzdłuż ściany najbliższej wejściu do tego rejonu. Wylądujesz na niewielkiej półeczce, skąd możesz wejść do komnatki ze zdrówkiem i zbroją. Dowiesz się, że znalazłeś tajnik (jakbyś już tego nie wiedział).
Kanały
Na razie znaleźliśmy tu pięć (5) tajników.
1. Z pozycji startowej daj nura do wody aż na dno i przemieść się ku przodowi. Jest tu podwodny korytarz z sercem.
2. Przedostawszy się przez korytarz (1), znajdziesz - nieco z prawej - zbroję (+50).
3. Znalazłszy (2) i wróciwszy na powierzchnię, zobaczysz nad wodą kładkę. Wskocz na belki i przejdź po nich, by znaleźć kolejny pancerz (+50).
4. Pod wodą jest dźwignia, którą musisz ruszyć, by otworzyć drzwi pomieszczenia z żabulcami. Wejdź i przejdź schodami w dół. Na dole skręć w lewo i podejdź krótkim korytarzem, który pozornie wygląda na ślepy zaułek. Na jego końcu jest podwodne sekretne przejście wiodące do kilku cennych usprawnień (powerups).
5. Kiedy dotrzesz do rejonu zaznaczonego jako "Long Dive", opadnie ściana. Przedostań się za nią, zanim się podniesie, i weź pancerz (+200).
Metropolia
Kiepska sprawa - na razie znaleziono tu jeden (1) sekret.
Przejdź do miejsca, gdzie jest jama z kołami na dnie i byki, które atakują (i wpadają do jamy). Po drugiej stronie jest działko łańcuchowe (chaingun). Wróć do drzwi, przez które tu wszedłeś. Odpal rakiety ku ścianie na lewo od drzwi, by odsłonić sekretny magazyn amunicji.
Aleja Sfinksów
Podobnie jak poprzednio - tylko jeden (1) tajnik.
Na pustyni po lewej jest mała oaza. Przebiegnij główna trasą, aż dotrzesz do drugiej pary wież, gdzie skręć w lewo i ruszaj w piaski. Jest tam oaza z kilkoma pociskami do rakietnicy.
Karnak
A tu znaleźliśmy aż siedem (7) schowków.
1. W pierwszej komnacie, do której wejdziesz po rozpoczęciu etapu, wduś przełączniki na pierwszej kolumnie w głębi po lewej i pierwszej w głębi po prawej. Spowoduje to opuszczenie platformy na lewo od drzwi, przez które wlazłeś. Podjedź platformą ku tajnej skrytce.
2. Zatrzymaj się w okolicy sadzawki w kształcie krzyża z monumentem pośrodku. Pierwszy z tajników jest na dnie sadzawki prosto przed tobą. Daj nura i przepłyń nad dnem. Jest tu kilka kul armatnich na szczycie, w miejscu, które musisz pchnąć, by odsłonić sekretne pomieszczenie.
3. W tej samej sadzawce podpłyń do prawej części "krzyża" i pchnij ścianę, by odsłonić tajnik (zbroja +200 i dokument dotyczący zespołu Croteam).
4. Po przepłynięciu przez podwodną rurę z sadzawki wypłyniesz wewnątrz świątyni. Obróć się i pchnij oba przełączniki po bokach drzwi (tych, co się nie otwierają). Otworzy się sekretne przejście przy monumencie na zewnątrz przy sadzawce. Wróć do sadzawki, przedostań się do podstawy monumentu i udaj się w głąb mokrego chodnika. Na końcu znajdziesz serce i plecak.
5. Przejdź do pomieszczenia z dwiema wewnętrznymi sadzawkami, z których wznoszą się monumenty. Zaraz za tym pomieszczeniem będziesz musiał jakoś podpuścić byka, by rozwalił dla ciebie drzwi. Wskocz do sadzawki z lewej i podpłyń do środka lewej ściany, pchnij ścianę, by odsłonić sekretna przejście do pomieszczenia, gdzie jest wielka czerwona bulwa.
6. W ostatnim rejonie tego etapu są dwa sfinksy po obu stronach drzwi. Sprawdź ścianę w głębi i po lewej. Pośrodku jest nieco odbarwiona plama. Schyl się i przejdź przez nią. Weź plecak.
7. Jak przedtem, ale skieruj się ku prawej, schyl się, przejdź i weź serce. Uwaga - nie zawsze się udaje. Prawdopodobnie trzeba przedtem rozwalić sfinksy i pozbierać wszystko, co się da w tym rejonie.
Luksor
Jak do tej pory, znaleziono tu osiem (8) tajników.
1. Z lewej strony (gdzie jest złote serce) na ruchomej kolumnie siedzi sobie pajęczak, który rzuci się na ciebie, gdy podniesiesz zbroję. Jest tu niewielki budynek. Wejdź doń i weź zieloną butlę zdrowotną. Nie musisz jej podnosić, po prostu przejdź nad nią. Pospiesz się jednak, bo zaraz po twoim wejściu zacznie opadać sklepienie. Kiedy opadnie do końca, wróć i weź wzmacniacze (powerups), jakie były na sklepieniu.
2. W głębi, po prawej, w rejonie złotego serca, na półce przy drzwiach wyjściowych jest odskocznia, dzięki której możesz frunąć ku zielonej butelce zdrowia. Jest tu jeszcze jedna odskocznia, która rzuci cię na dach nad drzwiami wejściowymi.
3. Zaraz po odbiciu się na ten dach, naprzeciwko pudła nabojów zobaczysz ścianę, którą możesz rozwalić, by ujawnić ukryty skład amunicji.
4. Z prawej strony mapy (połowa z piórem), w rejonie przed piórem, z gruntu wznosi się pięć kolumn. Dwie możesz rozwalić. Kiedy to zrobisz, dowiesz się, że ujawniłeś tajny skład amunicji do działa, i ukaże się kilka kul.
5. W rejonie pióra, w głębi i po lewej w rogu jest odskocznia, która cię podrzuci do serca.
6. Rejon pióra. Przejdź do drzwi, które otworzyłeś podnosząc pióro. Odwróć się przy drzwiach w tył i podskocz na dach przyległego budynku. Zobaczysz płonący kwadrat. Zestrzel go, by opuścić platformę. Wewnątrz tego budynku jest serce. Aby wrócić na górę, strzel w platformę.
7. Wskocz do jamy z ostrzami. Zostaniesz przeniesiony (teleport) do miejsca, gdzie jest zbroja i trochę amunicji. Nie próbuj tego powtórzyć.
8. Na samym końcu tego etapu, przeszedłszy przez drzwi, odwróć się natychmiast w lewo i skieruj ku drzwiom po lewej. Nie właź za daleko, bo wyjdziesz normalnie - a przez drzwi z lewej dotrzesz do świętych dziedzińców.
Święte dziedzińce
Dziewięć (9) tajników.
1. W pomieszczeniu z wielką sadzawką i platformą na jej środku (trzecia komnata) możesz rozstrzelać monument na platformie. Platforma usunie się na bok, ujawniając tajnik zdrowotny.
2. Po wejściu do niesamowitej komnaty antygrawitacyjnej, gdy zobaczysz sfinksa unoszącego się z platformy, natychmiast ostrzelaj platformę rakietami. Jeżeli trafisz platformę, gdy zacznie się podnosić, eksploduje i będziesz mógł spokojnie podejść i wziąć sfinksa. Można inaczej. Po wejściu do tego pomieszczenia zaatakuje cię niewielki skorpion. Wykończ go rakietami i weź zdrówko, które po nim zostanie.
3. W tejże sali, fruwając głową w dół, popychaj wszystkie przełączniki na ścianach. Gdy podniesie się platforma, przedostań się pod nią i pchnij znajdujący się tam przełącznik. Podniesie się ukryta platforma, która pozwoli ci na zdobycie serca i uzdrawiacza.
4.W kolejnym pomieszczeniu ze sfinksami (nie w tym, gdzie był sekret nr 1) jest plecak, który znajdziesz, skierowawszy się na lewo od drzwi po wejściu do komnaty. Ruszaj, by go wziąć. Wtedy ruszy na ciebie ściana, wypychając cię na otwartą przestrzeń z piramidą. Za piramidą znajdziesz zdrowie.
5. Jak w przypadku sekretu 2, ale po przeciwnej stronie piramidy (w głębi) jest serce.
6. Zabij wszystkich wrogów wokół piramidy i stań przed nią. Teraz drzwi powinny być otwarte i będziesz mógł nacisnąć guzik. Piramida przekształci się w stos skrzyń.
7. Cofnij się (ściana powinna opaść) i wróć do komnaty sfinksów. Obróć platformę w lewo, nie naciskając guzika. Skocz na guzik, a potem na stojak, w którym jest guzik. Stąd skocz na krawędź półki, jaką zobaczysz. Jest tu pancerz (+200).
8. Jak w punkcie 7, tyle że zrób to z lewej. Jest tu serce.
9. W tym samym pomieszczeniu rozwal kwadratową platformę, która podniesie się z wody (tę po lewej). Z przeciwległej strony również podniesie się platforma i usunie w bok.
I to wszystko. W rejonie Wielkiej Piramidy nie znaleźliśmy żadnych - na razie! - tajników.
Solucja pochodzi z magazynu Cd-Action, autor Turdington Jimbo
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.