Wydarzenia mające miejsce na 24 godziny przed Resident Evil 2
Po eksplozji wstań i biegnij przed siebie. Po przedostaniu się na drugą stronę, pojawi
się scenka filmowa, w której zostaniesz okrążony przez zombie. Nie martw się, Jill da
sobie radę. Po pogawędce ze strachliwym gościem weź amunicję ze skrzynki na dole
i pobiegnij do pokoju na górze. Tam znajdziesz kluczyk i dwa pojemniczki z prochem.
W skrzyni znajdziesz nóż oraz kilka mniej lub bardziej przydatnych przedmiotów w
zależności od wybranego poziomu trudności.
Otwórz drzwi, które były wcześniej zamknięte, po czym wyjdź na zewnątrz. Idź przed
siebie aż zobaczysz scenkę z uciekającym człowiekiem. Nie idź za nim tylko zejdź po
schodach na dół do pomieszczenia gdzie znajduje się shotgun oraz benzyna do
zapalniczki. Teraz idź za wcześniej wspomnianym uciekinierem. Po zobaczeniu
wstawki filmowej jak radzi sobie z umarlakami podążaj za nim do baru. Po wejściu
zobaczysz ze twój uciekinier ma problemy z jednym z umarlaków. Tutaj masz
możliwość wyboru albo mu pomóc, albo nie. Osobiście odradzam pomoc, bo i tak
poradzi sobie sam, a ty zaoszczędzisz drogocenną amunicję. Weź ze stołu
zapalniczkę, a za barku powinieneś znaleźć amunicje oraz zdjęcie. Wyjdź z baru i
omijając lub zabijając umarlaki biegnij przed siebie. Teraz wejdź na skrzynię i weź
mapę. Jeżeli zombiaki są zbyt blisko skrzyni rozwal je - najlepiej nożem -
zaoszczędzając tym samym amunicję. Następnie wejdź na górę i weź dwie roślinki.
Po zejściu na dół udaj się do miejsca gdzie była akcja z uciekającym gościem. Teraz
jest martwy i zamienił się w zombie, zabij go. Pobiegnij górą do pomieszczenia gdzie
za barierą znajduje się horda zombiaków. W tym momencie połącz zapalniczkę z
benzyną i podpal sznurek na drzwiach. Zombiaki wydostaną się za bariery, więc
cofnij się do tyłu i wyczuj moment, kiedy strzelić w beczkę. Jeden celny strzał
powinien wszystkich zabić. Przejdź przez drzwi i pobiegnij do bramy, po drodze
załatw palące się psy, teraz wejdź w drzwi po lewej, tam znajdziesz pierwszy save
point. Po wyjściu otwórz bramę i idź do komisariatu. Tu spotkasz Nemesis'a. Po
straszliwej animacji masz do wyboru dwie możliwości:
1. Walczyć z nim
2. Uciec do komisariatu
Ad.1 Podbiegnij do Brada i weź od niego portfel, w którym znajdziesz kartę STARS.
Teraz idź się do komisariatu. Podejdź do komputera i użyj karty zabierając mapę po
drodze. Dzięki karcie otrzymasz kod. Teraz udaj się do pokoju z dużą ilością małych
szafek
Ad.2 Idź do komisariatu i zabierz ze sobą mapę leżącą przy komputerze. Przejdź
przez otwarte drzwi. Znajdziesz się w pokoju dowodowym, idź do następnego pokoju.
Znajdź kartę Jill. Wróć z nią teraz do komputera, po zapisaniu kodu wróć do pokoju
dowodowego.
Podejdź do szafek i wpisz kod, w jednej z nich znajdziesz tam klucz, a w drugiej
kamień. Teraz biegnij do pokoju STARS. Tam znajdź spinkę do włosów oraz broń w
szafie. Teraz uciekaj z komisariatu uważając tym samym na Nemesisa, który z
impetem wskoczy przez okno.
Użyj spinki do włosów na drzwiach. Idź dalej aż dojdziesz do iskrzącego się
samochodu. Weź kable i idź do kolejnego pokoju. Rozwal dwa potworki i wyjdź na
zewnątrz. Tu masz dwa miejsca, do których możesz się udać.
1. Redakcja
2. Restauracja
Ad.1 Podsuń drabinkę do ściany, wejdź na nią i wciśnij przycisk na tablicy. Zejdź na
dół i zrób dokładnie to samo przy drugiej tablicy. Otworzą się drzwi, wejdź przez nie
na górę. Tam spotkasz Carlosa oraz Nemesisa. Tutaj masz kolejną możliwość
wyboru.
1. Wyskoczysz przez okno
2. Ukryjesz się przed nim
Ad.1 Carlos trochę porozmawia i odejdzie.
Ad.2 Załatw Nemesisa. Zabierz od niego części do broni i udaj się na dół. Carlos
pogada i tak zniknie.
Udaj się do restauracji. Tam użyj spinki na szafce i wyjmij z niej łom, którym
otworzysz właz. Zejdź na dół. Tam znajdziesz kamień. Teraz idź do bramy, którą
otworzyć możesz posiadając tylko dwa wcześniej znalezione kamienie.
Tam użyj spinki na szafce i wyjmij z niej łom. Otwórz nim właz i znów wybierz jedną z
opcji:
1. Zeskakujesz na dół
2. Rzucasz lampkę do gazu
Ad. 1 Wyjdź przez dziurę w ścianie
Ad. 2 Po wybuchu weź części do broni i biegnij do redakcji.
Niezależnie od wybranych rozwiązań otworzy się brama, jeżeli odpowiednio
umieścisz dwa kamienie.
Idź do tramwaju. Tam spotkasz Carlosa i jego ekipę. Pogadaj z nim i resztą osób.
Carlos da ci plecak, dzięki któremu będziesz mógł teraz przenosić o wiele więcej
przedmiotów. Weź klucz francuski i udaj się na stację benzynową. Tutaj pobaw się
korbą, a gdy ta się złamie użyj klucza. Gdy drzwi będą już otwarte wejdź do środka.
Teraz podejdź do szafki i przełącz tak światełka, aby się otworzyła. Z szafki wyjmij
kanister. Pobiegnij do bramy przy ratuszu. Przy samej bramie z drzwi wyskoczy na
ciebie kilku zombiaków; po załatwieniu ich skieruj się do pokoju, w którym znajduje
się posąg. Zabierz mu książkę i udaj się do fontanny. Tu umieść książkę i weź dysk.
Idź do pomnika, daj mu dysk i zabierz akumulator. Teraz udaj się do pomieszczenia z
wiszącą klatką. Tam podejdź do windy i użyj akumulatora. Pobiegnij do elektrowni.
Tam musisz otworzyć parę drzwi. W tym celu podejdź do konsoli i pobaw się
przekładniami. Kombinacja do pierwszych drzwi to: dół, góra, dół, góra, a do drugich
to: góra dół, dół, dół.
Teraz wybierz:
1. uciekasz wyważając drzwi
2. włączasz prąd.
Ad. 1 Wybiegniesz i otoczą cię zombiaki, które zabije Nemesis.
Ad. 2 Efektowne fajerwerki i nie tylko, ale uciekasz.
Teraz udaj się do tramwaju. Po drodze weź wąż do wody używając klucza
francuskiego. Teraz pobiegnij do Sales Office, gdzie musisz zgasić pożar. Idź śmiało
przed siebie aż dotrzesz do biura. Porozmawiaj z Nicholaiem. Weź pilota i włącz nim
telewizor. Koniecznie zapamiętaj nazwę leku. Musisz ją wpisać jako hasło w
komputerze.Kiedy drzwi się otworzą, skorzystaj z nich. Weź olej oraz proch do
amunicji. Gdy wtargną zombiaki, strzelaj do zaworów- para powinna załatwić sprawę.
Teraz napełnij kanister olejem i biegnij do tramwaju. Po drodze uważaj na Nemesisa.
W garażu zacznie się trząść ziemia i znów stajesz przed wyborem:
1. Uskakujesz na bok.
2. Spadasz.
Ad.1 Podążaj dalej w stronę tramwaju.
Ad.2 Wejdź po drabinie i przechodząc przez garaż idź do tramwaju.
Po drodze spotkasz naszego milusińskiego, ale możesz go bez większych
problemów ominąć, chyba że chcesz walczyć. Ziemia znów zacznie się trząść i
wpadniesz do dziury. Tu czeka cię walka z pierwszym bossem.
Twoim przeciwnikiem jest wielka i paskudna gąsienica. Żeby ją pokonać musisz
włączyć dwa przyciski znajdujące się w korytarzach. Powodzenia.
Po wyjściu idź dalej do tramwaju. W nim użyj kabla, oleju oraz bezpiecznika. Pogadaj
z Carlosem i wbiegnij do drugiego przedziału, po czym wybiegnij. Czas na kolejną
decyzję:
1. Hamulec awaryjny.
2. Wyskakujesz przez okno.
Ad.1. Tramwaj uderzy w wieżę zegarową. Następnie wyjdź z niego i wejdź do środka
wieży. W pokoju z maszyną do pisania wyjmij z szafki kluczyk. Wejdź do głównego
holu i weź mapę oraz broń od martwiaka. Idź do sypialni.
Ad.2. Wyjdź z pokoju, po czym wróć do niego. Weź klucz i po rozmowie z Carlosem
udaj się do głównego holu. Stamtąd weź wyrzutnię rakiet. Pobiegnij do pokoju z
pianinem, a następnie do save roomu. Tam znajdziesz kluczyk - oczywiście weź go
ze sobą.
Wejdź po schodach na górę. Omiń pająki i udaj się do najbliższych drzwi. Użyj
kluczyka aby opuścić drabinę. Wejdź po niej i odszukaj pozytywkę. Puść melodię i tu
masz kolejną zagadkę. Otóż musisz odegrać właściwą melodię. Są tylko dwie, więc
nie powinniście mieć problemów. Po odegraniu właściwej melodii weź kluczyk i
połącz go z wybranym wcześniej. Wychodząc zabierz ze sobą koło zębate.
Po zejściu po drabinie spotkasz Nemesisa. Tutaj masz do wyboru:
1. Włączyć światło.
2. Wrzucić kable do wody.
Ad.1. Nemesis spadnie.
Ad.2. Nemesis upadnie ogłuszony.
Teraz otwórz zielone drzwi kluczem i biegnij na sam koniec korytarza. Tu zabierz
kamienie, a następnie posągami podejdź do obrazów. Czeka cię kolejna zagadka.
Musisz tak umieścić kamienie, aby zegar pokazał godzinę 12:00. Wszystko zależy od
pokazywanej przez zegar godziny. W zależności od niej musisz odpowiednio
powkładać kamienie. Oto rozwiązanie:
7:00 Black Silver Gold 11:00 Gold Black Silver 9:00 Black Gold Silver
5:00 Silver Black Gold
Gdy zegar wybije godzinę 12.00 otrzymasz drugie koło zębate. Połącz je z
poprzednim i udaj się do wieży. Tam umieść połączone ze sobą koła zębate. Zejdź
na dół i przygotuj się na walkę.
Nemesis tym razem jest silny, ale nadzwyczaj wolny. Nie pozwól, aby cię złapał, bo
wtedy na pewno zakończysz grę. Życzę z całego serca powodzenia.
Wydarzenia mające miejsce 24 godziny po Resident Evil 2
Jill jest ciężko chora i Carlos musi jej pomóc. Mając teraz nad nim kontrole pobiegnij
do pomieszczenia z obrazami. Tam przesuń dzwon i biegnij do szpitala. Idź do windy
i weź stamtąd dyktafon oraz mapę. Dyktafonu użyj przy windzie. Wjedź na czwarte
piętro i zabierz klucz. Z pierwszego pomieszczenia zabierz kod. Teraz udaj się na
drugiego pokoju i przesuń szafkę w odpowiedni róg. Wszystko zależy od kodu, jaki
otrzymałeś. Jeśli jest to 531, to dopchaj szafkę do górnego lewego. Jeśli 325, to
dopchaj szafkę do dolnego lewego, jeśli 104, to dopchaj szafkę do prawego dolnego.
Jeśli 253, prawego górnego. Gdy to zrobisz otworzy się sejf a tam wpisz znaleziony
kod abyś mógł otrzymać szczepionkę. Teraz udaj się na dół. Wejdź do
pomieszczenia z dwoma zbiornikami i wyjmij z szafki urządzenie, którego użyjesz w
maszynie. Spuść wodę ze zbiorników i pobaw się przełącznikami w kolejności: I w
dół, III w dół, A w dół. Otrzymasz kolejną szczepionkę. Pamiętaj, że robisz to dla Jill.
Połącz obydwie ze sobą i wyjdź z pokoju uważając tym samym na żaby. Teraz
biegnij do Jill, obserwuj uważnie limit czasowy w szpitalu. W holu wieży zegarowej
spotkasz po raz kolejny Nemesisa. Omiń go, dzięki temu zaoszczędzisz amunicję.
Podejdź do Jill i daj jej szczepionkę.
Teraz jako Jill weź ze skrzyni spinkę do włosów i biegnij w stronę szpitala. Jeżeli
znajdziesz się na placu to otwórz drzwi spinką i wejdź do środka. Tam znajdziesz
klucz do bramy. W parku zejdź schodami na dół, przejdź przez furtkę i zabierz
umarlakowi klucz. Wróć do głównego placu i udaj się w druga stronę, gdzie
znajdziesz maszynę zarządzającą wodą. Musisz tak poustawiać zębatki, aby woda
wyschła (czarne na górze, białe na dole). Teraz zejdź na dół po drabinie. Następnie
przejdź kanałami, aż dojdziesz do cmentarza. Uważaj na wychodzące z ziemi
zombie. Wewnątrz znajdziesz metalowy pręt oraz skrzynie i maszynę do pisania. Ze
skrzyni wyjmij koniecznie zapalniczkę i użyj jej w kominku. Następnie to samo zrób z
prętem. Dzięki temu otworzy się przejście do ukrytego pokoju. Weź wszystkie
widoczne przedmioty. Pojawi się Nicholai. Po rozmowie przygotuj się i wybiegnij z
domku, czeka cię kolejna walka.
Walczysz z robalem. Na pokonanie tego osobnika są dwie metody. Pierwsza to
bieganie i strzelanie, druga to zestrzelenie kabla z latarni. Gdy to zrobisz kabel
wpadnie do wody i skutecznie porazi robala. Do wyboru do koloru.
Po wygranym pojedynku wejdź na górę po kracie, która spadla. Użyj kluczyka by
otworzyć furtkę i przejdź się po moście. Spotkasz tam Nemesisa. Masz do wyboru.
1. Spychasz Nemesisa z mostu
2. Sam zeskakujesz z niego
Ad1 Biegnij do fabryki. Przejdź przez otwarte drzwi. Po rozmowie z Carlosem weź
klucz i idź do pokoju z parą. Musisz przełączać przyciski tak, aby pojawił się pulpit.
Skorzystaj z niego by otworzyć drzwi na niższym poziomie. Teraz wyjdź i mijając
save room udaj się do windy. Zjedź na dół windą. Przebiegnij obok zbiornika
wodnego i zejdź po schodach na dół. Idź tunelem na sam koniec, aż trafisz do save
roomu. Zabierz próbkę z pierwszej maszyny i po zejściu na dół podejdź do kolejnej.
Użyj dysku i klucza, następnie umieść próbkę i przygotuj się na kolejną zagadkę. Na
górze ekranu zobaczysz wzór, a poniżej trzy paski. Musisz tak poprzestawiać te trzy
paski, aby efekt końcowy był taki jak wzór na górze. Teraz weź klucz i wróć windą na
górę.
Ad2 Po wyjściu z rzeki skieruj się w kierunku drabiny. Zejdź do tunelu. Weź dysk i
przygotuj się na kolejną zagadkę. Na górze ekranu zobaczysz próbkę, a niżej trzy
paski. Musisz tak poprzestawiać te trzy paski, aby efekt końcowy był taki jak próbka
na górze. Teraz wyjdź z pomieszczenia i mijając zbiornik wodny idź do windy. Zjedź
nią na dół i wejdź do pomieszczenia z parą. Tu musisz przełączać przyciski tak, aby
dostać się do pulpitu. Skorzystaj z niego by otworzyć drzwi na niższym poziomie.
Teraz udaj się do windy i zjedź nią na dół, do nowo otwartych drzwi. Użyj dysku i
przekrocz drzwi. Czeka cię walka.
Po obejrzeniu animacji powinieneś już wiedzieć, co robić. Musisz jedynie uciekać
przez Nemesisem, a następnie ustawiać się tak, aby móc strzelić do zaworu, gdy
Nemesis podejdzie. Wtedy żrąca ciecz go poważnie zrani. Kiedy odpadną mu macki
powtarzaj całą operację do skutku. Jeżeli już go pokonałeś to zauważ, że z jego
zwłok wypadła karta. Weź ją i idź do pokoju z parą. Użyj karty w windzie i po
zjechaniu na dół i weź ze sobą wyrzutnię rakiet z szafy. Teraz udaj się do jedynych
zamkniętych drzwi użyj karty. I tutaj:
A. Możesz spotkać Nicholaia
B. nie spotkać Nicholaia
Ad B po krótkiej pogawędce musisz się zdecydować czy chcesz:
1. Rozmawiać z Nicholaiem
2. Walczyć z Nicholaiem
Ad.1 Nicholai ucieknie
Ad 2 Zabijesz go
Ad B Dowiadujesz się o wystrzelonym w kierunku miasta pocisku, weź radar i
uciekaj.
Jesteś na dole, szybko pobiegnij do wyjścia. W końcu dotrzesz do pomieszczenia z
dużą ilością zwłok. Podejdź do maszyny i wepchnij jedyną odstającą baterię. W tym
momencie powinien pojawić się Nemesis (przecież go już zabiłem...). Użyj na nim
nowej zabawki, jaką jest rakietnica. Gdy oberwie wystarczająco mocno i zacznie
uciekać, to wtedy dokończ sprawę z bateriami. Uaktywni się działo energetyczne,
które finalnie rozprawi się z tym cwaniaczkiem. Teraz podbiegnij do drzwi i kolejna
decyzja:
1. Dobijasz Nemesisa
2. Uciekasz
Bez względu na twój wybór zjedziesz windą i odlecisz śmigłowcem. Radzę wybrać
opcję nr.1 dzięki czemu jeszcze bardziej dumni ukończymy grę. Gratuluję, właśnie
przeszedłeś całą grę Resident Evil 3: Nemesis.
Chciałem bardzo podziękować naszemu redakcyjnemu koledze Konsolite, który w
znaczący sposób pomógł mi przy tworzeniu tej solucji.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.