Requiem to gra, która zaskoczyła chyba nie tylko mnie. Nie, nie chodzi mi o to, że wnosi coś specjalnego w dziedzinę shooterów, bo tak nie jest. Chodzi mi o tę niesamowitą fabułę i klimat. W ilu bowiem grach FPP zdarza się, aby kierować poczynaniami "dobrego"? I to, aby było ciekawiej, anioła zesłanego z niebios, by zaprowadzić "porządek" na ziemskim padole. Z drugiej strony, spotkałem się również z opiniami, iż co to za przyjemność grać "dobrym". Wybór czy grać w Requiem pozostawiam Wam, ale jak dla mnie Requiem to jeden z lepszych tegorocznych tytułów.
Chaos
Twoja misja się rozpoczyna, Malachi. Nie przejmuj się za bardzo tym, co zobaczyłeś. Może to miejsce trochę różni się od nieba, ale musisz do tego przywyknąć. Jeżeli chcesz przeżyć i wypełnić misję. Tym bardziej że zaczynasz prawie bezbronny. Do dyspozycji masz tylko własne ponadludzkie zdolności. Możesz zatem razić swoich wrogów błyskawicą (Divine Abilities Lightning) oraz bronić się osłoną Deflect.
Idź korytarzem przed siebie, aż napotkasz dwie Tortured Souls, zamęczane przez potępionych. Nie próbuj nawet im pomóc. Szkoda tylko Twojej bezcennej energii. Im już nikt nie pomoże. Idź dalej na wprost. Wydaje Ci się, że to ślepy korytarz? Mylisz się. To tylko tak wygląda. Po chwili znajdziesz się w pomieszczeniu, w którym myszkuje pojedynczy potwór. Zabij go błyskawicą. Kolejny korytarz, po wyjściu z niego skręć w lewo, i znajdziesz się w dość dużej komnacie z czterema wyjściami i stołem pośrodku. Za nim widać na ścianie witraż. Uważaj, gdyż właśnie z niego wypadną na Ciebie Demon Rats. Uwiń się z nimi i skieruj się do korytarza z prawej strony. Dojdziesz do przepaści, w której kipi wrząca lawa. Na szczęście pośrodku jest platforma. Przeskocz po niej na drugą stronę. Wkrótce dojdziesz o pomieszczenia, gdzie czai się kilka Demon Rats. Po zabiciu ich skieruj w lewy korytarz. W nim również napotkasz kilka Demon Rat. Na końcu korytarza jest komnata pełna Demon Snakes. Aby przedostać się na drugą stronę, musisz zdecydować się na któryś z dwóch sposobów. Pierwszy - przebiegnięcie slalomem pomiędzy Demon Snakes. Sposób numer dwa to ostrożne i powolne przejście przez komnatę. Lepszy jest ten pierwszy, ale ciężko się zdobyć na taką desperację. W następnej sali stoją na podwyższeniach dwa obrzydliwe gorgoyle. Przy wyjściu czeka na Ciebie Zeabos. Załatw go. Na końcu tego korytarza jest pomieszczenie z witrażem. Uważaj, nie wchodź do niego! Pośrodku jest pułapka i możesz wylądować kilkanaście metrów niżej. Dlatego przeskocz od razu do prawego korytarza. Idź cały czas prosto, aż do komnaty, w której roi się od torturowanych. Znalazłeś właśnie portal. Na drodze jednak stoją Ci Demon Snake oraz głęboka czeluść (nie sprawdzaj jak głęboka ;)). Spadnięcie w nią równa się powrotowi do nieba, ale w trochę innym charakterze ;). W tym miejscu musisz użyć swoich anielskich zdolności. Przeleć po prostu nad przepaścią, omijając Demon Snake. Za korytarzem jest sala z aniołkami w karafkach ;). Wejdź w kolejny korytarz i pójdź schodami w górę. Oglądnij cut-scenkę, to nagroda za przejście poziomu.
Jonah's Pub
Musisz odnaleźć Aarona. Ostatnio był widziany w pubie Jonaha w Old Town, mieście, w którym się materializujesz. Przy okazji nabywasz także dwie nowe umiejętności: Pentecost (hmmm... znacie kapelę Anathema? Ci, co znają, to wiedzą, o co mi chodzi ;)) oraz Holy Light. Od razu mała uwaga. Na początku możesz, a nawet powinieneś, ignorować żołnierzy. Dopóki z nimi nie zaczniesz, oni także pozostawią Cię w spokoju.
Pierwsze kroki na ziemskim padole są średnio zachęcające. Stoisz na pustej ulicy, a jedynym znakiem życia są gołębie. Pójdź w prawo do końca uliczki. Teraz prosto, po schodach, aż dojdziesz do kładki nad ulicą. Z prawej strony są żołnierze, ale zostaw ich w spokoju! Z lewej, na gzymsie, masz amunicję. Weź ją i przejdź przez kładkę. Wyjdziesz na ulicę. Po lewej stronie żołnierze męczą jakiś przechodniów, a po prawej także stoją jacyś wojskowi. Nie zaczepiaj ich lepiej. Naprzeciwko Ciebie znajdują się drzwi. Za nimi skręć po schodkach w prawo i, po ominięciu żołnierzy, przełóż wajchę znajdującą się we wnęce po lewej stronie. Teraz biegiem na dół i na lewo od wejścia z ulicy. Otworzą się tam drzwi. Idź w lewo, gdzie za drzwiami jest korytarz oświetlony na żółto. Następne drzwi i korytarz. Napotkasz drzwi po prawej stronie. Przejdź przez nie, a znajdziesz się w pomieszczeniu z drabiną. Wejdź po niej. Jak widać, znalazłeś się w kanałach. Po drugiej stronie są drzwi, ale niestety zamknięte. Przejdź lub przepłyń na drugą stronę i po rurach wejdź do góry. Z prawej strony jest szybka. Strzel w nią. Zanim wejdziesz przez otwór, przygotuj się na spotkanie ze stojącym tam żołnierzem. Zabij go i przełóż wajchę. Pod schodkami jest zdrówko. Obok dwoje drzwi. Jedne prowadzą z powrotem do kanałów, więc wybierz te drugie. Jesteś w tej chwili na wąskiej uliczce. Po lewej stronie są zamknięte drzwi. Skieruj się w prawo, po kilku krokach po lewej stronie znajdziesz schody. Idź do góry. Uważaj, bo za jednym z zakrętów zaatakuje Cię żołnierz. Po rozprawieniu się z nim dojdziesz do kończących schody drzwi. Również są zamknięte. Rozejrzyj się, a ujrzysz kratę w ścianie. Strzel i wejdź w nią po skrzyni. Teraz w prawo i w dół. Wyjdziesz na ulicę. Pójdź w prawo i w lewo, aż do końca uliczki, i jeszcze raz w lewo. Rozmawia tam troje ludzi, a nad nimi widać neon "Jonah's Pub". Na prawo od nich możesz znaleźć zdrówko i naboje. Skręć w lewo i zejdź na dół po schodkach do pubu. Z napotkanymi tam ludźmi możesz pogadać. W pubie za barem stoi Jonah, który poinformuje Cię, że się spóźniłeś. Pogadaj z nim jeszcze raz, a dostaniesz od niego przepustkę oraz informację, gdzie możesz znaleźć Aarona. Jeżeli masz mało zdrówka, to w łazience znajdziesz apteczkę.
The Tower
Jonah wysłał Cię do Paradise Hotel, abyś odnalazł Eliję, która może wiedzieć, gdzie jest Aaron. Wróć do miejsca, z którego wyszedłeś na ulicę. Tym razem skieruj się w lewo. Za zakrętem zobaczysz dwóch żołnierzy pilnujących metalowych drzwi. Zażądają przepustki. Wyciągnij i pokaż im tę otrzymaną od Jonaha. Otworzą drzwi. Jeżeli jednak nie masz przepustki, to zostaniesz przez nich zaatakowany. Nie panikuj. Zabij ich. I wejdź w drzwi po lewej stronie. Dostań się przez okno na drugą stronę metalowych drzwi. Jest tam ulica. Z lewej strony jakiś żołdak gnębi przechodnia. Nie zaczepiaj go. Możesz iść w lewo, gdyż jest tam sporo apteczek i amunicji. Potem wróć i skieruj się w prawo. Przejdź przez drzwi. Zatrzyma Cię dwóch żołnierzy, żądając przepustki. Niestety, stwierdzą, że Twoja jest fałszywa, i otworzą ogień. Wiesz, co czynić. Dojdź do końca uliczki. Drzwi są zamknięte, więc zejdź po schodach (są z prawej) w dół. Hall jest pełen żołnierzy, więc uważaj. Przebij się przez niego, wybijając żołdaków. Uważaj, bo nie są oni pozbawieni poczucia humoru i będą strzelać Ci także w plecy. Za zakrętem czai się jeszcze jeden. Wejdź po schodach do góry. To są miejskie kanały (po lewej). Po prawej znajdują się zamknięte drzwi. Zacznij płynąć i skręć w lewo. Zanurkuj, a wypłyniesz przy kolejnych schodach z napisem Exit. W tej lokacji są także zamknięte drzwi, ale wejdź na górę po schodkach. Przygotuj broń, gdyż może być gorąco. Po lewej stronie jest kilka pokoi. Wchodź do nich po kolei, zabijając przeciwników. W trzecim pokoju znajdziesz policyjny identyfikator. Zabierz go, oczywiście, ze sobą. Na końcu korytarza przejdź przez drzwi, a znajdziesz się w znajomym hallu. Idź ponownie do miejsca, gdzie są kanały, a także zamknięte wcześniej drzwi. Teraz możesz je otworzyć za pomocą identyfikatora. Przygotuj broń i przejdź przez nie. Zabij żołnierzy i wejdź po schodach na samą górę. Przejdziesz mostkiem nad ulicą i wejdziesz do czegoś, co przypomina mini restaurację. Załatw żołnierzy (są z prawej). Restauracja kończy się wielkim oknem. Po drugiej stronie ulicy widać otwór. Wskocz w niego. Na dole jest amunicja i krata. Strzel w nią, wyjdziesz w miejscu przypominającym kościół (tak mniej więcej ;)). Idź w lewo, tylko uważaj na żołnierzy. Po wykończeniu ich masz wybór: pokój na wprost lub schody po prawej. Jeżeli potrzebujesz zdrówka i amunicji, wstąp do pokoju. Potem po schodach. Czeka tu Ciebie mała sieczka. Rozprawiaj się z żołnierzami, aż dojdziesz do komnaty z dwoma krzesłami i czymś podobnym do ołtarza. Atakujących gromadnie żołdaków potraktuj Pentecost. Podąż dalej, do wyjścia na ulicę. Pójdź w lewo, a potem w prawo. Dojdź wąskim przejściem do kanału, przy którym stoi żołnierzyk. Załatw go i wskocz do wody. Po przeciwnej stronie jest wejście. Uważaj, bo na końcu tej rury czai się wyjątkowo wredny typ. Wejdź po drabinie na górę. W korytarzu napotkasz wroga, wiec go zlikwiduj. Wejdziesz do czegoś, co przypomina warsztat. Dużo tu facetów z karabinami, ale na szczęście także sporo apteczek i amunicji. Wyjdź na ulicę. Niestety, wszystkie drzwi są zamknięte, zatem podąż wąskim przejściem. Za dwoma parami drzwi są dwie drabiny (z obu stron). Zejdź tą z lewej. Jest tutaj platforma oraz basenik z wodą ;). Pójdź platformą do końca i skręć w prawo. A potem jeszcze raz w prawo, do pomieszczenia z dwoma komputerami. Podejdź i pomajstruj przy nich. Światełka u góry zmienią kolor na zielony. Wróć do baseniku i zanurkuj. Przepłyń przejściem, które właśnie otworzyło się po prawej. Po wynurzeniu się, wejdź na platformę po drabinie. Tylko uważaj, bo czeka na Ciebie komitet powitalny ;). Wejdziesz w uliczkę, ale ponownie miej przygotowaną giwerę, gdyż naprzeciwko, na platformie powyżej, koleś grzeje z karabinu. Zabij go i wejdź po drewnianej rampie. Możesz się tu porozglądać. Jest tutaj sporo apteczek i amunicji. Teraz dalej do przodu. Wyjdziesz na platformie zawieszonej nad ulicą. Zeskocz z niej i załatw żołnierzy. Pójdź ulicą w lewo i jeszcze raz w lewo. Przed Tobą ściana i schodki z prawej i lewej. Skieruj się tymi drugimi. Oczom Twoim ukaże się ulica, a po jej drugiej stronie Paradise Hotel. Uważając na żołdaków, dostań się do hotelu.
Rescue at the Tower
Dotarłeś do hotelu, ale nadal musisz odnaleźć Eliję. Po hotelu kręci się strasznie dużo żołnierzy, więc lepiej trzymaj cały czas broń w pogotowiu. Następny dylemat: w prawo czy w lewo. Pójdź w lewo, do check-in desk. Roi się tutaj od uciążliwych facetów, więc nie żałuj na nich ołowiu. Pozbieraj apteczki i amunicję. Idź cały czas prosto, aż dojdziesz do takiego olbrzymiego hallu z balkonem. Wystrzelaj żołdaków. Jeden z filarów zawali się i będziesz mógł wejść na balkon. Idź nim, aż w ścianie znajdziesz dziurę. Wejdź w nią, a wyjdziesz w szybie windy. Pojedziesz nią do góry. Opuść windę (a raczej jej dach). Schowaj teraz broń i przejdź przez pierwsze drzwi po prawej. Dojdziesz do dwóch pilnujących drzwi żołnierzy. Nie strzelaj!!! Ci goście są po tej samej stronie co Ty. Pogadaj z nimi, a wpuszczą Cię do pokoju, w którym znajduje się Elija. Po dłuższej rozmowie otrzymasz od niej nowe zadanko oraz granatnik. Masz odnaleźć (znowu?) i uratować Judith, która trafiła w ręce "złych" i jest obecnie poddawana torturom. Gdy skończysz rozmowę, zabierz z tego pokoju zbroję oraz apteczki. Koło łóżka znajduje się otwór w podłodze. Wejdź do niego i przeczołgaj się w lewo. Po drabinie wejdź do góry (uważaj, aby nie spaść). Po wejściu na górę obróć się i przeskocz na drugą stronę. Przejdź przez pierwsze drzwi z lewej i dojdź do pomieszczenia z czerwonym krzesłem. Podejdź do ściany i wskocz do otworu powyżej. Na górze podejdź do dziadka z lornetką i pogadaj z nim o Judith. Po skończeniu rozmowy skieruj się przejściem, które znajduje się naprzeciwko miejsca, z którego wszedłeś w tę lokację. Za rogiem czekają na Ciebie żołnierze. Zabij ich, nie zapomnij także o tym po drugiej stronie. Przeskocz na drugą stronę i skręć w lewo. Leży tam amunicja. Teraz cofnij się odrobinę i zeskocz na ulicę, jednocześnie sprzątając stojącego na drugim końcu żołnierza. Podejdź do krawędzi. Popatrz w prawo i wygarnij do przeciwnika. Teraz wskocz na tę platformę, na której stał. Uważaj przy tym, aby nie polecieć w dół. Dojdź do miejsca, gdzie leżą zwłoki i pójdź w lewo. Wyjdziesz na dużą platformę z całkiem sporą liczbą facetów z gunami. Rozwal ich i podejdź do żółtej platformy z przełącznikiem. Pozbieraj amunicję i przekręć przełącznik. Otworzy on drzwi po drugiej stronie platformy. Idź czujnie korytarzem, a następnie "ślimakiem" w dół. Po zejściu zabij stojącego tam żołnierza i wejdź po schodkach. Naprzeciwko masz drzwi, ale skręć w prawo, gdzie jest ciemny, wąski korytarz. Wyjdziesz na platformę w kształcie kwadratu. Uporaj się z żołdakiem i pójdź na drugą stronę tej platformy. Zejdź w ciemny korytarz, a wyjdziesz na otwartą przestrzeń. Nie żałuj amunicji. Uważaj na kolesi stojących na platformach u góry, bo to oni przede wszystkim tak grzeją. Po zabiciu ich podejdź do przełącznika za skrzyniami. Teraz czeka Cię nie lada zadanie. Musisz wszystko wykonać w iście rekordowym tempie (za pomocą Haste). Przekręć przełącznik (ruszy winda naprzeciwko) i biegnij do wielkich drzwi po prawej. Załatw czającego się tam pacjenta i skręć w lewo. Po drabinie do góry i na następnej kondygnacji ponownie na drabinę. Przy odrobinie szczęścia zdążysz na windę. Jeżeli nie, to musisz wszystko powtarzać do skutku :(. Kiedy już dostaniesz się na wiszącą platformę, przejdź po niej i strzel w kratę w murze. Teraz włącz ponownie Haste (normalny skok będzie za krótki) i przeskocz na drugą stronę. Uff... Jesteś w wieży, gdzie więziona jest Judith. Idź korytarzykiem. W pewnym momencie zarwie się pod Tobą podłoga. Spadniesz i po chwili będziesz już w środku Tower. Pozbieraj amunicję i apteczki, a potem rusz dalej. W następnym pomieszczeniu roi się od żołnierzy. Strzelają także z platform powyżej, więc lepiej uważaj. Po zabiciu wszystkich wejdź w następny korytarz, aż dojdziesz do wiszących na ścianie tablic z napisami "Armory" i "Interrogation". Najpierw pójdź w lewo, czyli do "Armor". Przed zbrojownią natkniesz się na żołdaków pilnujących drzwi. Zabij ich i wejdź śmiałym krokiem do "Armor", ostrzeliwując się na prawo i lewo. Pozbieraj po walce znajdźki i rusz schodkami w dół. Potem w na piętro. Skoś facetów, którzy napatoczą Ci się pod lufę. Teraz możesz spokojnie zabrać stąd Combat Shotgun (z lewej) i zbroję (z drugiej strony). Wróć z powrotem do miejsca, gdzie wiszą tablice wskazujące drogę. Po lewej jest drabina, po której powinieneś wejść. Na górze stoi żołnierz, wiec strzeż się. Zabij go i rusz w prawo korytarzem. Na jego końcu jest czerwony panel. Pobaw się nim, a zmieni kolor na zielony. Wróć na dół i skieruj się teraz do "Interrogation". Zabij pacjenta pilnującego drzwi i otwórz je za pomocą przycisków po lewej. Przejdź przez nie, a znajdziesz się w obliczu trudnego wyboru: który z trzech korytarzy wybrać. Skręć w prawo i po schodkach. Na górze po lewej jest pomieszczenie, w którym na prawej ścianie umieszczone są trzy przełączniki, a na wprost jeden. To takie puzzle. Musisz je rozwiązać, aby wyłączyć napięcie. Cofnij się i pójdź korytarzem prosto. Po prawej, we wnęce, jest kolejne pomieszczenie. Zabij znajdujących się tam żołdaków i podejdź do wskaźników po lewej. Zapamiętaj, jak ułożone są symbole. Teraz wróć do pomieszczenia z przełącznikami. Przełączniki na prawej ścianie ustaw tak samo, jak zapamiętałeś. Potem wciśnij przełącznik na wprost, aby zmienił kolor na zielony. Wróć na dół po schodkach i skieruj się tym razem w lewo od wejścia. Zabij żołnierzy i podejdź o kobiety wiszącej na ścianie. To Judith. Możesz teraz obejrzeć w nagrodę króciutką cut-scenkę.
Po tym miłym przerywniku czas na pracę (nie ma to jak być herosem FPP ;)). Przejdź przez drzwi naprzeciwko i wjedź windą na górę. Załatwiaj plączących się po korytarzach leszczy, aż dojdziesz do cel z jeńcami. Zabij żołnierza po lewej i skręć w prawo do windy. Wjedź na górę, uważając na czekającego tam żołdaka. Znowu skręć w prawo i zabij tym razem przeciwników z lewej. Przejdź się teraz po platformach, wyłączając systemy zabezpieczeń bloków A, B, C, D (np. "Cell A Secure"). Kiedy już wyłączysz wszystkie, wróć do cel koło windy. Tym razem pójdź w lewo i zejdź na dół po schodkach. Znajdziesz tam wyłącznik ostatniego bloku, czyli E, Musisz się teraz wrócić spory kawałek, do miejsca, gdzie były zamknięte poprzednio żółte drzwi ze skanerem. Tym razem się otworzą. Zabij stojącego za nimi żołnierza. Wejdziesz do pomieszczenia z żółtymi drzwiami naprzeciwko. Pójdź korytarzem mieszczącym się z prawej. Dojdziesz do pokoju z wyłącznikiem zabezpieczeń. Będziesz miał tu kłopoty, gdyż faceci będą ostro grzali do Ciebie. Po rozprawieniu się z nimi wyłącz czerwony włącznik. Otworzy on tamte żółte drzwi. Przejdź przez nie i przygotuj się starannie do walki. Przed kolejnym żółtymi drzwiami czeka Cię bowiem ostra wymiana zdań z niezbyt przyjacielsko usposobionymi facetami. Kiedy ich wybijesz, przejdź przez te drzwi. Nareszcie koniec poziomu ;).
The Geryon
Pora opuścić Tower. Musisz odstawić bezpiecznie Judith do pubu Jonaha, gdzie zajmą się nią przyjaciele.
Jeżeli masz żyłkę awanturniczą, to pierwsze swe kroki na tym etapie możesz skierować w stronę żółtych drzwi. Tam, po stoczeniu kilkunastu pojedynków, zdobędziesz Sniper Rifle. Według mnie to jednak strata czasu. Rusz zatem od razu wprost po schodach. Tam korytarz rozdziela się na dwa. W każdym z nich są po trzy pokoje. W tych z prawej znajdują się apteczki (oraz żołnierz w pierwszym pomieszczeniu), natomiast w tych z lewej amunicja. Kręci się tu także sporo wrogów, więc musisz naprawdę szybko operować bronią. Kiedy już oczyścisz teren, rusz schodkami w dół. Wkrótce zobaczysz stojącego wartownika. Zastrzel go i uważaj, bo za winklem czai się niezła ekipa żołnierzyków. Wystrzelaj ich. Przygotuj teraz granatnik, bo zaraz wyjdziesz na małą arenę. Stoi na niej wielki blaszak. Kilka pocisków z granatnika i facet gryzie piach. Idź dalej korytarzem. Za zakrętem jest koleś z granatnikiem. Wyjątkowo wredny typek. Zabiwszy go, zjedź na dół windą. Na dole, po lewej od wyjścia z windy, stoi wartownik. Okazuje się, że jesteś w garażu (jakbyś się nie zorientował po tych dwóch ciężarówkach ;)). Jeżeli masz mało zdrówka, to powinieneś je znaleźć na lewo od windy, w kącie. Przejdź koło ciężarówek i wyjdź na otwartą przestrzeń. Zabij pałętających się tam żołdaków i zejdź na dół po schodkach z prawej. Następnie po drabince do góry. Dziwnie znajome miejsce, prawda? Jesteś rzut kamieniem od pubu Jonaha. Bez problemu powinieneś trafić do niego po własnych śladach, czyli trupach ;). Wejdź do pubu i obejrzyj cut-scenkę. Jonah powie Ci, iż Judith potrzebuje transfuzji krwi. Wysyła Cię zatem do szpitala, abyś ją zdobył. Wyjdź na ulicę i skręć w prawo, a potem w lewo, do pierwszych drzwi. Spotkasz tam ponownie Lilith (ta czerwona zjawa), która tym razem teleportuje Cię na arenę w Chaosie. Czeka tu na Ciebie potwór Geryon. W zasadzie to są to dwa potwory w jednym ;). Kolo jest ciężki do przejścia, ale Ty przecież jesteś aniołem, który potrafi walczyć. Zastosuj na niego Pentecost oraz taktykę biegania w kółko. Powinno Ci się udać bez problemu. Po tej walce wzrosną Twoje anielskie umiejętności (Essance), a także nauczysz się Insist oraz Banish.
Powrócisz na pustą ulicę koło szpitala. Skręć w prawo, zobaczysz wejście, przy nim wartownika. Zabij go i wejdź do środka. Czeka Cię tutaj przeprawa z kilkoma żołnierzami. Dojdź do windy i pojedź nią. Uważaj, gdyż zaraz po dotarciu na miejsce zostaniesz zaatakowany przez wrogów. Wykoś ich i pójdź w stronę drzwi naprzeciwko. Przygotuj się na twardą walkę. Za tymi bowiem drzwiami stoi dwóch Heavy Soldier. Nie tylko zresztą oni, bo pełno tutaj żołnierzy. Wystrzelaj ich i podąż do drzwi po drugiej stronie. Za nimi są zielone schody, a na ich dole żołdak. Skręć w prawo, a wejdziesz do sali z przeciwnikami oraz personelem szpitalnym i pacjentami. Nie strzelaj przypadkiem do osób cywilnych!!! Przebij się do drzwi po lewej. Za kolejnymi drzwiami po lewej jest winda. Na górze napotkasz pomieszczenie z pielęgniarkami, które zaczną krzyczeć, i zjawią się żołnierze. Po tym incydencie pójdź w dół oświetlonymi na zielono schodami. Zabij żołnierzy i wejdź do pomieszczenia, w którym stoi pielęgniarka. Okaże się, że również ona należy o Ruchu Oporu. Da Ci ona przepustkę do ambulatorium. Wróć do windy i, po zjechaniu na dół, podejdź do czerwonego monitora. Użyj przepustki, a otworzą się drzwi naprzeciwko. Za nimi jest następna winda. W korytarzu napotkasz po prawej drzwi. Przejdź przez nie, a za kolejnymi zejdź na dół po schodkach. Na dole stoi żołnierz. Znajdziesz się w ambulatorium. Na jego drugim końcu także tkwi jakiś biedny żołdak. Po zabiciu obydwóch podejdź do panelu pośrodku. Naciśnij przycisk, a potem przejdź na drugą stronę i powtórz czynność. Szyby wylecą i będziesz mógł zabrać pojemnik z krwią. Z ambulatorium wyjdź po schodkach po drugiej jego stronie. W korytarzu wejdź w pierwsze drzwi po prawej. Zabij faceta za nimi. Niezbyt tutaj przyjemnie. Nic dziwnego, w końcu to kostnica. Zobaczysz zwłoki leżące na stołach. Uważaj, gdyż nie wszystkie z nich są tak całkiem martwe i łatwo o przykrą niespodziankę. Dodatkowo z wejścia naprzeciwko wypadnie stadko żołnierzyków. Wywalcz sobie drogę i uważaj, gdyż na końcu tego korytarza są drzwi, których pilnuje Heavy Soldier. Potraktuj go granatnikiem i idź dalej. Za tym wąskim, ciemnym korytarzykiem jest pomieszczenie z wodą. Wskocz do niej i zanurkuj. Wpłyń w kanał z odsłoniętą kratą i płyń, aż napotkasz drabinę. Wyjdź po niej na powierzchnię. W uliczce skręć w prawo, w korytarz, w którym pali się różowe światło. Po lewej stronie jest wnęka. Wskocz w nią i zabij czających się tam żołnierzy. Czy to miejsce Ci czegoś nie przypomina? Tak jest, są to kanały, w których zabiłeś swojego pierwszego wroga. Przejdź przez drzwi po lewej, a zobaczysz otwarty właz. Zejdź na dół po drabinie. To miejsce wygląda bardzo dziwne. Olbrzymia hala z dwoma tunelami. Co gorsza, czuć tutaj Demon Rats. Skieruj się w stronę otwartego tunelu. Zabij pierwszego szczura. Na końcu tunelu jest drabina. Zejdź po niej i wskocz w dużą rurę. Skręć w lewo (zabij szczura po prawej), a przy następnym rozgałęzieniu rury pójdź w prawo. Po drodze będziesz miał dość liczne towarzystwo w postaci Kynthra, Demon Fish, Demon Rats etc. Idź cały czas przed siebie. Doprawdy ciężko się tu zgubić. W końcu dojdziesz do schodów, a potem do następnych. Za nimi są drewniane platformy. Podążaj nimi do końca, strzelając do wszystkiego, co się rusza; a jest tego co niemiara. Po dojściu do końca zeskocz z platformy i wskocz w dziurę w podłodze. Tutaj droga jest jeszcze prostsza, ale potworów także znacznie więcej. Zatrzymaj się przy metalowych drzwiach w miejscu, gdzie korytarz się rozdziela. Na ścianie po lewej jest czerwony przycisk. Naciśnij go i drzwi się otworzą. Za nimi jest małe pomieszczenie z power-upami. Wyzbieraj je i po wyjściu pójdź w prawo. Napotkasz kolejne drzwi. Przycisk otwierający znajduje się tym razem z prawej. Idź dalej, aż napotkasz otwarte drzwi. Przejdź przez nie i w lewo. W tym tunelu jest woda. Wejdź do niej. Hmmm... i w tym właśnie momencie zaczynają się poważne kłopoty. Z przejściem tego etapu miałem największe problemy. Po pierwsze pod wodą pływa strasznie dużo Demon Fish, a po drugie podwodne tunele są zakręcone niczym domek ślimaka. Z tego co pamiętam, powinieneś popłynąć lewo, prawo, lewo, lewo, lewo, prawo. Zobaczysz drabinę, po której musisz się wdrapać. Znajdziesz się w małym pomieszczeniu z czerwonym przełącznikiem. Włącz go, a pod wodą otworzą się wrota, które wcześniej były zamknięte. Wróć pod wodę i płyń w lewo, do właśnie otwartych wrót. Następnie lewo, potem w prawo, a ujrzysz dziurę w podłodze tunelu. Zanurkuj, a znajdziesz się bazie rebeliantów.
The Rebel Base
Możesz się wyluzować. W bazie rebeliantów raczej nic Ci nie grozi ;). Od razu płyń naprzód jak najszybciej. Wynurzysz się koło rury. Wskocz w nią. Dojdź do końca i skręć w lewo do kanałów. Stoi tam pojedynczy żołnierz. Nie strzelaj do niego!!! To rebeliant i radzę Ci przyjrzeć się jego mundurowi, abyś później się nie pomylił i nie zabił swojego. Za nim jest apteczka oraz schody, po których musisz wejść. Tutaj także kręcą się rebelianci. Skręć w prawo i idź cały czas w prawo. Dojdziesz do windy i wjedziesz na górę. Tam przy drzwiach waruje dwóch żołnierzy. Pogadaj z nimi. Spytają się o krew dla Judith. Pokaż im ją, a drzwi staną przed Tobą otworem. Przejdź przez następne drzwi, a potem w lewo, do hallu. Na jego końcu natkniesz się na dwoje drzwi. Wybierz te z prawej. Przejdź przez duże drzwi i dalej w prawo. Na końcu korytarza jest dwoje drzwi. Z prawej i z lewej. Przejdź przez te z prawej, a znajdziesz się koło pomieszczenia Judith. Przy jej drzwiach stoi strażnik. Pogadaj z nim. Potem wejdź do pokoju. Niestety, nie bardzo możesz pomóc Judith. Porozmawiaj z nią, a dowiesz się, że chce Cię widzieć przywódca rebeliantów. Przed wyjściem z pokoju pozbieraj znajdźki oraz weź Sniper Rifle. Wróć za wielkie drzwi i przez drzwiczki po prawej przejdź do centrum dowodzenia. Porozmawiaj ze starą znajomą Eliją, a następnie na dole z przywódcą rebeliantów. Otrzymasz od niego kolejne zadanko. Musisz dostarczyć ściśle tajne plany człowiekowi o imieniu Victor. Znajduje się on gdzieś w obozie uchodźców. Dowódca poinformuje Cię jeszcze, którędy najszybciej można się tam dostać. Przejście jest w korytarzu, zaraz za kwaterą Judith, w podłodze. Wiesz już zatem, gdzie iść.
The Refugee Camp
Tutaj także nic większego Ci nie grozi. Przynajmniej przez większą część poziomu. Idź prosto, aż dojdziesz do wielkiego ornamentu na ścianie. Skręć w lewo i dojdź do kolejnego ornamentu. Wskocz we wnękę po lewej, a potem rusz prawym korytarzem. Natkniesz się na wodę. Wskocz do niej i płyń w prawo. Jesteś wewnątrz obozu uchodźców (co chyba widać). Teraz cały czas przed siebie, do ogromnej komnaty z kamiennymi grobowcami. W tej chwili pojawi się oczywiście Lilith i naśle na Ciebie kolejne monstrum - Tryxinos. Jeżeli do tej pory myślałeś, że Geryon to najgorsze, co mogło Cię spotkać, to przeżyjesz niemiłe rozczarowanie. Tryxinos jest znacznie szybszy, a do tego pluje krwią niczym Alien kwasem. Najlepiej pokonać go Pentecost, ale musisz również używać obronnych zdolności. Kiedy go załatwisz (ciekawe za którym razem?), przejdź przez drzwi po lewej. Znajdziesz tam mnóstwo amunicji oraz... Victora. Porozmawiaj z nim, a zaproponuje Ci następną misję.
Weapon Raid
Zgadzasz się jako ochotnik towarzyszyć Victorowi w wyprawie mającej za zadanie zabezpieczyć potężną broń - Railguns.
Rozpoczynasz na ulicy, stojąc obok Victora. Wymiń go i skręć w lewo. Uważaj, gdyż za rogiem toczy się walka. Wspomóż rebeliantów i wejdź do budynku po prawej. Przejdź koło recepcji, kosząc żołnierzy, i wejdź w korytarz z pokojami po obu stronach. Pozbieraj w nich amunicję (w pierwszym z prawej jest żołdak). Później przejdź przez drzwi na wprost, a znajdziesz się w hallu z dwoma biurkami. Zabij faceta po prawej i wejdź za biurka. Są tam czerwone przyciski. Naciśnij je, a otworzą się metalowe drzwi od windy naprzeciwko. Skręć w lewo. Jest tutaj pełno żołnierzy, a Ty musisz się przebić na drugą stronę. Nie wchodź do pokojów po obu stronach korytarza, tylko cały czas podążaj naprzód. Po drugiej stronie jest winda. Po wyjściu z windy skręć w prawo i prosto, aż do drzwi po lewej stronie. Znajdziesz się w pomieszczeniu, w którym przy panelu z przełącznikami majstruje coś Victor. Z tego pomieszczenia są cztery wyjścia, w tym trzy zamknięte. Wejdź w otwarty korytarz, ale uważaj na kolesi z gunami. Przejdź przez kolejne drzwi i w lewo (na wprost masz windę, ale ona będzie potrzebna później). Dojdziesz do pomieszczenia, w którym stoi cywil. Nie zabijaj go, tylko wciśnij przełącznik po prawej stronie. Wróć się do windy, którą mijałeś i wjedź nią na górę. Zobaczysz dwoje drzwi. Wybierz te z lewej, ale najpierw przygotuj granatnik. Gdy winda wjedzie na górę, zostaniesz zaatakowany przez Peacemakera, czyli takiego przypominającego psa blaszaka. Załatw go z granatnika. Idź prosto, ale uważaj, gdyż za rogiem czają się kolejne Peacemakers. Atakują zaciekle, wiec lepiej nie żałuj granatnika. Kiedy już zostanie po nich tylko kupa złomu, dostań się na rampę przebiegającą nad tą komnatą. Podejdź do drzwi i przygotuj karabin. Za kolejnymi drzwiami czają się żołnierze. Wykończ ich, pozbieraj amunicję i zdrówko. Wyjdź z tego pomieszczenia i wejdź do następnej windy. Po wyjściu z niej skieruj swoje kroki w lewy korytarz. Rozwal kilku Medium Soldier próbujących Cię zatrzymać (Ciebie? Chyba jacy wariaci ;)). Wejdź do pomieszczenia i podejdź do przełączników po prawej stronie. Przełącz je i wróć do windy. Przejdź koło niej i idź dalej korytarzem. Dojdziesz do potężnego pomieszczenia. Granatnikiem potraktuj trzy warujące tam gigantyczne blaszaki. Wskocz w otwory po prawej i pozbieraj Railguns. Pora na powrót. Podąż dalej korytarzem po drugiej stronie tego pomieszczenia. Korytarz kończy się w miejscu, gdzie wcześniej Victor majstrował przy przełącznikach. Skieruj się do drzwi obok. Zabij żołnierzy i strzel w szybę. Wskocz przez nią i przełącz czerwony przełącznik na ścianie. Przeskocz z powrotem i idź dalej przez otwarte właśnie drzwi. Wejdziesz na szklaną podłogę. Skręć w lewo przez drzwi, a znajdziesz się w pomieszczeniu pełnym żołdaków i zbroi. Wystrzelaj wszystko, co się rusza. Kucnij i wślizgnij się w mały otwór w ścianie. W następnym pomieszczeniu omiń drabinę i zejdź na dół po schodkach. Znajdziesz się na platformie. Idź cały czas przed siebie, wygaszając po drodze próbujących Cię zatrzymać mundurowych. Dalej wejdź na górę po schodkach, a następnie po drabinie. Przejdź po szklanej podłodze i oto jesteś w bazie rebeliantów. Musisz się zobaczyć z dowódcą. Znasz znakomicie bazę, więc jak do niego dojść, nie będę tłumaczył. W centrum dowodzenia porozmawiaj z nim, a dowiesz się najgorszego. Judith umarła. Nie możesz w to uwierzyć. Pobiegnij do jej kwatery. Podejdź do jej zwłok i zastosuj Resurrect. Judith zmartwychwstanie! Żołnierz stojący z boku dostanie lekkiego szoku i zadzwoni po dowódcę. Przybiegnie on razem z Elija. Porozmawiajcie przez chwilę. Dostaniesz kolejne polecenie. Masz się przyłączyć do Eliji, która ma poprowadzić atak na generator w elektrowni. Cofnij się trochę do miejsca, gdzie korytarz rozdzielał się i gdzie wcześniej były zamknięte drzwi. Teraz są otwarte, a w pomieszczeniu za nim pełno amunicji. Łap jak najszybciej wszystko, co Ci wpadnie w ręce, bo zaraz usłyszysz znajomy głos... i zostaniesz teleportowany.
Power Plant
To oczywiście głos Twojej znajomej Lilith. Czeka Cię wreszcie rozprawa z nią samą. Nie będzie to takie proste. Zastosuj na nią Brimestone, czyli te ogniste kule. Musisz to jednak robić z bliska, ponieważ jeżeli będziesz je rzucał z daleka, to Lilith będzie je odbijać. Uważaj także na potwory, które Lilith będzie w międzyczasie przyzywać. Po pokonaniu tej wiedźmy podejdź do tronu, na którym zasiadała. Ulecisz w górę i zostaniesz teleportowany.
Wylądujesz na ulicy w Creation, w miejscu, gdzie wcześniej rozpoczynałeś poziom "Jonah's Pub". Idź przed siebie i w uliczce po lewej zejdź na dół po schodach, sprzątając pałętających się przeciwników. Skręć w lewo i wskocz na platformę (a raczej tory kolejki) po prawej. Dojdź do końca torów i podąż korytarzem w lewo. Dojdziesz do miejsca, gdzie korytarz się rozdziela. Skręć w prawo i zabij żołnierza. Następnie przejdź przez drzwi z prawej. Wytłucz przeszkadzających Ci facetów i idź aż do miejsca, w którym ujrzysz po prawej kanał. Wskocz do niego. Popłyń w lewo do rury. Kończy się ona przy następnym kanale. Wskocz do wody i płyń do kolejnej rury. Uważaj, gdyż przy samej rurze jest mostek, na którym waruje Advanced Mandroid. Ta rura kończy się wąskim kanałem oraz platformą. Wskocz do wody i popłyń w prawo. Przekręć zawór, a otworzy się właz. Uważając na Demon Fish, przepłyń do następnego włazu i powtórz czynność. Wypłyniesz w pomieszczeniu, w którego prawym rogu jest korytarz. Idź nim i skręć na skrzyżowaniu w prawo, a potem w lewo. Stoi tam Elija, majstrująca przy panelu zabezpieczającym drzwi. Schowaj się błyskawicznie za winkiel. To pułapka. Wybuch zabije Elija. Niestety, nie możesz na niej użyć Resurrect. Przejdź przez otwarte teraz drzwi. W pomieszczeniu za korytarzem (gdzie pracuje cywil) skręć w lewo i przekręć wajchę na ścianie. Obok otworzą się olbrzymie drzwi. Zabij żołnierzy i podejdź do windy w rogu. Na górze przejdź przez drzwi i przebij się do kolejnych. Za nimi skręć w prawo, dojdź do końca korytarza i przejdź przez drzwi po lewej. Zaraz za nimi po prawej są schodki, którymi musisz zejść. Skieruj się do dużych drzwi po przeciwnej stronie. Na wprost Ciebie są schody, a za nimi długi korytarz. Dojdź do jego końca. Jest tu co prawda dużo różniastych facetów z bronią, ale powinieneś sobie poradzić. Na końcu korytarza są drzwi do gabinetu. W gabinecie tym rezyduje Cathcart, gościu sympatyzujący z Ruchem Oporu. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, co masz czynić teraz, po śmierci Elija. Jak zawsze wszystko spada na Ciebie... Po rozmowie pozbieraj znajdźki i do roboty!
Wybij prawą szybę za plecami Cathcarta i wyskocz przez nią na schodki przeciwpożarowe (raczej drabinę, ale to szczegół ;)). Następnie wskocz w otwór na podwórku. Idź korytarzem, aż napotkasz drzwi z prawej. W tej okolicy roi się od Demon Rats, więc lepiej uważaj i patrz pod nogi ;). Najpierw pójdź prawym korytarzem. W jednym z pomieszczeń znajdziesz na ścianie wajchę. Przełóż ją i podąż lewym korytarzem do końca. Wskocz w mały otwór po lewej. Na jego końcu jest drabina. Po wejściu na górę przykucnij i idź naprzód do kraty, pod którą znajduje się wiatrak. Po chwili już będziesz na górze, na świeżym powietrzu. Po prawej masz gigantyczne wrota, a po lewej, na skrzyniach, czają się żołdacy. Zabij ich i idź do wrót. Korytarzem podążaj prosto, nie zwracając uwagi na korytarze boczne. Trafisz do windy, którą zjedziesz w dół. Przycisk uruchamiający windę jest za stojącym na niej wózkiem. Po dotarciu na miejsce skręć w prawo. Zobaczysz mocno uszkodzony mostek. Ostrożnie przejdź po nim i dalej przez drzwi. Na końcu korytarza skręć w lewo, przechodząc przez kolejne drzwi, dojdziesz do biur. Wejdź do tych po lewej, a potem do pomieszczenia oświetlonego na czerwono. Idź przez drzwi w prawym rogu, a za nimi skręć w prawo. Zobaczysz otwartą kratę w podłodze. Przejdź tym tunelem wentylacyjnym do reaktora. Zabij Heavy Soldier i podejdź do panelu sterowania, przy którym stoi cywil. Naciśnij przyciski na panelu i uciekaj stamtąd jak najszybciej. Po prawej stronie pulpitu jest drabina prowadząca w dół. Zejdź po niej, a następnie po kolejnej. Zobaczysz tunel.
Betrayal in the Subway
Teraz czas na ucieczkę z elektrowni, która zaraz (ciekawe dzięki komu?) wybuchnie. Podążaj tunelem do miejsca, gdzie się rozdziela. Skręć w prawo, załatwiając przy okazji plączące się tam Demon Rats. Dobiegniesz do końca tunelu. Jest tam zamknięta krata, ale na szczęście ponad nią znajduje się stara drabina. Wyjdziesz nią na ulicę. Obróć się o 180 stopni i dojdź uliczką do wraku ciężarówki. Rozwal w tym miejscu żołnierzy oraz Advanced Mandroid. Podążaj dalej, cały czas aleją, aż do małej uliczki, nad wejściem do której wiszą dwie Flying Kynthra. Gdy dojdziesz do skrzyżowania uliczek, skręć w prawo. Przy następnym skrzyżowaniu czeka już stadko żołnierzy oraz Heavy Soldier. Tu również wybierz prawą uliczkę. Przebij się do korytarza na wprost, a w nim znajdziesz drabinę w podłodze. Zejdziesz nią do jakże zmienionej bazy rebeliantów. Baza jest zdewastowana, a wkoło pełno żołnierzy. Przebijaj się w stronę kwatery Judith, aż dojdziesz do miejsca, gdzie korytarz rozdziela się na dwa (pamiętasz, skąd brałeś amunicję po "uzdrowieniu" Judith?). Wskocz w otwór w ścianie naprzeciwko. W tym korytarzu czeka Cię mnóstwo pracy. Nawet na chwilę nie zdejmuj palca z cyngla. Wywalcz sobie przejście do drzwi... i do następnych. Dojdziesz do pomieszczenia z szybą naprzeciwko wejścia. Skręć w lewo i wbiegnij na górę po schodkach. Dostań się do drzwi po drugiej stronie i znowu po schodach biegnij na górę. Jest tam pomieszczenie z dużymi skrzynkami. W jego prawy rogu jest krata w podłodze. Strzel w nią, a potem wskocz w otwór. Zabij wiszącą Flying Kynthra i w tym miejscu pójdź w prawo. Tunel kończy się kratą w podłodze. Strzel w nią i zeskocz. Jesteś w pokoju naprzeciwko kwatery Judith. Wybij szybę, zabij żołdaków na korytarzu i przejdź do kwatery Judith. Stoi w niej dowódca buntowników. Porozmawiaj z nim i namów do dalszej walki, a rozpocznie się kolejny etap Twojej przygody.
Znajdziecie się obydwaj na ulicy. Zbiegnij po schodkach na dół, do stacji metra. Zadyma niesamowita. Cały czas strzelaj. W końcu dotrzesz do stojącego metra. Wsiądź do niego, a ono ruszy. Teraz czeka Cię proste zadanie. Przebijaj się cały czas w przód. Wagon po wagonie. W jednym z nich czeka na Ciebie dowódca rebeliantów. Zacznij z nim rozmawiać, a wtedy ukarze się sam Lucyfer. Najwyraźniej nie jest on zadowolony z tego, co zrobiłeś z jego pupilką Lilith. Pociąg ulegnie katastrofie...
The Citadel
Pierwszą Twoją myślą jest, jak się wydostać ze szczątków metra. Odwróć się i wyjdź wyjściem po lewej. Pójdź na przód kolejki i w lewo. Zabij Demon Rats i Flying Kynthra. W korytarzu skieruj się na skrzyżowaniu w lewo. Zabij Zaebos i podążaj dalej. Dojdziesz do mostku. Zabij mundurowego po drugiej stronie, przejdź przez mostek oraz skieruj się najpierw do pomieszczenia po lewej. W prawym jego rogu jest wajcha, przełóż ją, a następnie pójdź do pomieszczenia na prawo od mostku i powtórz tą czynność. Wróć na mostek i wskocz do wody. Wpłyń w rurę i płyń nią, aż natkniesz się na drabinę. Wespnij się po niej, ale uważaj na żołnierzy na górze. Korytarzem dojdziesz do rampy prowadzącej w górę. Na jej szczycie, po lewej, są drzwi. Przejdź przez nie i kropnij wroga. Idąc cały czas przed siebie, dojdziesz do windy. Po wyjściu z niej podążaj w prawo, aż do korytarza, w którym pali się niebieskie światło. Dojdziesz do pomieszczenia, w którym zabijesz żołnierza. Przejdź przez drzwi z prawej, potem następne, również po prawej. Wejdź po schodkach na górę. Przez pomieszczenie dojdź do drzwi naprzeciwko. Za kolejnymi po lewej jest drabina. Wejdź po niej i przełóż wajchę umieszczoną obok panelu sterowania. Wyjdź z pomieszczenia i skieruj się do tego, w którym pali się niebieskie światło (jest po prawej). Zabij żołnierza z prawej strony i wchodź po kolejnych drabinkach na samą górę. Przejdź przez drzwi i udaj się po schodkach jeszcze wyżej. Otwórz drzwi i idź wzdłuż ściany. Omiń olbrzymie drzwi po lewej i przejdź przez małe, metalowe z lewej. Wejdź po metalowych schodkach na górę, zaraz po lewej powinieneś zobaczyć drabinę prowadzącą w dół. Zejdź po niej i wejdź do oświetlonego na niebiesko korytarza. Otwórz drzwi na jego końcu i wejdź po schodkach do pomieszczenia, w którym przy konsoli stoi trzech żołnierzy. Zabij ich i skieruj się na kolejne schodki, a później drabinę. Przejdź przez metalowy mostek, uważając na żołnierzy po drugiej stronie. Teraz drzwiami po lewej dojdziesz do windy. Po wjechaniu na górę zejdź po schodkach i idź na wprost. Za chwilę znajdziesz się na otwartej przestrzeni. Zaparkowany jest tam statek transportowy, który zawiezie Cię na Leviathana. Możesz w spokoju obejrzeć efektowną cut-scenkę.
The Leviathan
Skieruj się przez drzwi na wprost. W tym korytarzu zobaczysz troje drzwi. Zabij żołnierzy i wybierz wrota z lewej (takie okrągłe). Zanim w nie wejdziesz, włącz Haste. Wrota powoli się otworzą. Załatw żołdaka i podejdź do wajchy pośrodku. Przełóż ją i z włączonym Haste biegnij do drzwi po drugiej stronie korytarza. Wajcha otwiera je mniej więcej na sekundę, dwie. Musisz zatem być naprawdę szybki. Skręć w lewo i idź do końca rampy. Znajdują się tam drzwi po lewej. Za nimi ujrzysz po prawej duże drzwi, ale, niestety, zamknięte. Zabij Mandroids i wejdź na platformę po drabinie. Teraz wejdź do pomieszczenia, do którego prowadzą małe drzwi. Po prawej stronie jest panel z czerwonym włącznikiem. Po wciśnięciu go otworzą się tamte drzwi z dołu. Wróć do nich i skręć w lewo, wejdź po drabinie. Za drzwiami zabij mundurowego. Podążaj cały czas przed siebie, aż do pomieszczenia z rampą. Wejdź po niej, zabij żołnierza i przejdź przez drzwi. Korytarz zakończy się drzwiami, za którymi musisz skręcić w prawo i cały czas schodzić w dół po rampie. Natrafisz w końcu na drabinę, po której zejdziesz i pójdziesz do przeciwległego rogu pomieszczenia. Zabij Mandroids pilnującego wrót i rusz korytarzem na wprost. Do pomieszczeń bocznych nawet nie zaglądaj. Po dość długim marszu dobrniesz do windy. Na dole obróć się w prawo i skoś przeciwników. W kolejnym pomieszczeniu obróć się najpierw w prawo, zabij blaszaki, a następnie pójdź w lewo przez owalne wrota. Znajdziesz się na mostku. Naprzeciwko siebie masz Mandroida, a dodatkowo z lewej strony, na platformie, stoi i praży dwóch mundurowych. W kolejnym pomieszczeniu są schodki metalowe prowadzące na górę. Tam wybierz drzwi po prawej. Dojdziesz do pomieszczenia z dużym wlotem pośrodku. Przyszykuj sobie granatnik i zejdź ostrożnie po drabinie do miejsca, w którym odchodzi boczny wlot. Wskocz w niego, a zostaniesz porwany przez prąd powietrza. Wyrzuci Cię do pomieszczenia z Mandroidem. Po zabiciu go podejdź do ściany z trzema okrągłymi wrotami (jedne są duże, dwa mniejsze). Te z lewej się otwierają. Za nimi zabij blaszaka i wejdź lewymi wrotami do pokoju kontrolnego. Naciśnij oba czerwone przyciski i biegnij do żółtych wrót naprzeciwko. Pokonawszy je, znajdziesz się w znajomym miejscu. Pobiegnij w prawo, a wbiegniesz na metalowy mostek. Na platformie z lewej są otwarte teraz drzwi. Użyj Flight i wkrótce dotrzesz do czerwonego terminala przy, którym waruje Mandroid. Zabij go i idź w lewo. Dobrniesz do okrągłych drzwi. W korytarzu zakręć w prawo, zabij Heavy Soldier w pomieszczeniu i wejdź na drabinę. Przejdź przez owalne drzwi, a następnie przez te z prawej. W dużym pomieszczeniu zabij Peacemakers i przejdź przez drzwi po prawej. Na schodach zostaniesz ostro zaatakowany, ale twardo przebijaj się na górę. Na górze również połóż wszystkich żołnierzy. Zabij Peacemakera i przejdź przez drzwi w rogu. Wdrap się po schodkach na górę i pozabijaj żołdaków przed owalnymi drzwiami. Za nimi musisz sobie poradzić z Peacemaker, a potem czekają Cię kolejne schodki. A za następnymi owalnymi drzwiami znajdź drzwi z lewej. I tak reszta drzwi w tym pomieszczeniu jest zamknięta. Zatłucz Mandroida w hallu i przejdź przez owalne drzwi. Kolejny Mandroid i następne drzwi. Tym razem za nimi są... kolejne/następne (niepotrzebne skreślić) owalne drzwi... Na szczęście dalej jest już rampa z prawej. Na jej górze skręć w prawo i po zabiciu żołnierzy za... drzwiami jeszcze raz prawo. Uważaj tym razem na Mandroida. Gdy się z nim uporasz, wejdź po drabinie. Dobrnij do przełącznika. Włącz Haste, wciśnij przełącznik, zeskocz z platformy i przebiegnij przez drzwi w ścianie. Zabij Cyberfiends i powtórz czynność, czyli Haste plus przełącznik i szybki bieg do drzwi po drugiej stronie. Za drzwiami opadnie Cię Peacemaker. Podąż korytarzem do następnych drzwi i później kolejnych... Zeskocz z rampy i zabij Mandroida w narożniku. Zeskocz z tej rampy, skręć za winkiel i przejdź przez owalne drzwi. Przejdź przez pomieszczenie do drzwi po drugiej stronie. W korytarzu zabij Peacemaker i przejdź koło wody do kolejnego korytarza. Skręć w lewo i przejdź przez owalne drzwi. Dalej cały czas przed siebie, aż ujrzysz cywila przy windzie. Wciśnij przycisk. Po opuszczeniu windy idź w prawo. Stoi tam wehikuł, którym pojedziesz na ostateczną rozprawę z Luciferem...
The Final Battle
Jesteś obecnie w drodze na mostek Leviathana, gdzie najpewniej znajduje się Lucifer... szykujący zagładę ludzkości. Cała jej nadzieja to TY!!!
Przejdź przez owalne drzwi i rusz w górę po schodkach, a na górze znowu przez drzwi. Dojdziesz do miejsca, gdzie korytarz rozchodzi się na cztery części. Idź w prawo, a później przez owalne drzwi. Przejdź koło szklanej szyby i przypatrz się podłodze z lewej strony. Jest tam otwór, w który możesz wskoczyć. Na pierwszym skrzyżowaniu skręć w prawo i skocz w korytarz. Wejdź po schodach przez owalne drzwi, następnie czekają Cię kolejne schodki i drzwi. Dostań się do windy i pojedź do góry. Po wyjściu z windy udaj się do oświetlonego na niebiesko korytarza. Otwórz drzwi od kabiny, a zobaczysz szyb windy. Popatrz w prawo, a dostrzeżesz drzwi w ścianie. To są właśnie drzwi, których szukasz. Wszędzie widzisz cywilów, ale uważaj, gdyż są tam także żołnierze czekający za winklem. Otwórz drzwi kabiny i skręć w lewo. Następnie idź w prawo i wywalcz sobie drogę do korytarza po lewej. Jeszcze raz w lewo i zabij Mandroida. Przejdź przez drzwi. Wjedź windą na górę i przejdź przez owalne drzwi. Utoruj sobie drogę do następnych drzwi. Zabij Mandroida. Przejdź przez drzwi, wjedź windą na górę i zabij strażników przy mostku. Wejdź na platformę pośrodku pomieszczenia i wciśnij przyciski. Platforma ruszy się. Z tego miejsca masz doskonałe miejsce do ostrzału, więc nie żałuj amunicji. Odwróć się w prawo i przejdź przez drzwi. Teraz w prawo, w korytarz, i zaraz w lewo przez drzwi. Przejdź przez drzwi z lewej, gdzie pali się białe światło. Przejdź przez pomieszczenie do przeciwległych drzwi. W następnym pomieszczeniu przełóż wajchę na ścianie. Wracaj się teraz po własnych śladach aż do miejsca, gdzie wcześniej z lewej strony były zamknięte drzwi. Napatoczysz się na drabinę. Wejdź na górę i wdrap się wyżej po drabinie z prawej. Przejdź przez drzwi, z prawej zauważysz drabinę. Przejdź przez drzwi na górze i wywalcz sobie drogę do następnych. Z prawej są kolejne, przez które musisz się przedostać. Po minięciu kolejnych kilku par drzwi dostaniesz się na platformę. Usłyszysz wtedy głos Lucifera. Podążaj lewą stroną platformy. Przejdź przez drzwi do kolejnej lokacji. Wywalcz sobie drogę do windy. Zatrzyma się ona w olbrzymim pomieszczeniu z rurami sterczącymi z podłogi. Skocz, gdy się otworzy rura... i już jesteś w ostatniej lokacji! Czeka Cię ostateczna walka z Luciferem!!! Taktyka identyczna jak w przypadku Lilith. Najlepiej atakować go Brimestone i biegać dookoła. Zajmie to sporo Ci czasu, ale chyba warto???!
Solucja pochodzi z magazynu Cd-Action, autor ELD.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.