Samodzielne ukończenie "Red Faction" nie jest szczególnie trudne. Mówiąc prosto - najczęściej należy iść tam, gdzie można. Aby jednak rozgrywka nie była zbyt monotonna, twórcy przygotowali kilka momentów, gdzie trzeba się chwilę porozglądać i zastanowić nad znalezieniem dalszej drogi. Ta solucja powinna wam uprościć tę sprawę.
Na początek kilka ogólnych rad. Jeśli zauważycie gdzieś na ścianie czy pulpicie przełącznik, przycisk lub wajchę z zielonym obramowaniem, użyjcie go. Prawie zawsze jest to niezbędne, aby przejść do dalszej części rozgrywki. Jeśli nie będziecie mogli otworzyć jakichś drzwi lub bramy sprawdźcie, czy za pomocą materiałów wybuchowych można utworzyć tunel obchodzący tę przeszkodę. Starajcie się usuwać wrogów cicho i dyskretnie, a ciała ukrywajcie. Wzbudzenie alarmu na niektórych planszach oznacza naprawdę spore kłopoty. Strzał w głowę wroga jest najszybszą metodą na pozbycie się go. W zasadzie zalecałbym też likwidowanie kamer. Więcej z nich kłopotu niż pożytku. Pilnujcie, abyście na planszach, które odbywają się w atmosferze Marsa, nie stracili pancerza, gdyż wtedy Parker zaczyna się dusić w rozrzedzonym powietrzu i co za tym idzie - tracić siły. Po wejściu do pojazdu kierujcie się drogą wyznaczoną przez światła na ścianach czy podłodze. Nie włączajcie przypadkiem przycisków z napisem "ALARM". To może wam tylko utrudnić życie. I na koniec rada najważniejsza - często zapisujcie stan gry.
A teraz kilka map i informacji o poziomach. Powtarzające się oznaczenia na mapkach:
M - pakiet medyczny (Medkit)
A - opancerzenie (Armor)
D - wiertacz (Driller)
W - broń lub amunicja (Weapons and Ammo)
E - skafander (Envirosuits) lub wyjście z pomieszczenia
T - kolejka (Tram)
C - transporter (PC - Personal Carrier)
gwiazdka-start
kółeczko - winda
kwadracik - szyb wentylacyjny
trójkącik - tarcza (Riot Shield)
--- - drzwi (Door)
X - miejsce, gdzie można przebić się ładunkiem wybuchowym
== - schody (Stairs)
*** - okno (Window)
Level 1: The Mines of Ultor
Stage 1
Zaczynasz w punkcie oznaczonym gwiazdką. Po zdobyciu pierwszej broni rozpocznij eksplorację chodników kopalni. W miejscach oznaczonych kółkiem z krzyżem w środku możesz przebić się do sąsiednich pomieszczeń. Kieruj się korytarzami prowadzącymi w górę - w kierunku "Guard Station".
Stage 2
Po załatwieniu gościa z rakietnicą wskocz do wody w i wyjdź z drugiej strony pomieszczenia. Po przejściu przez duże wrota, kieruj się dalej. Dotrzesz do pomieszczenia, gdzie znajduje się pojazd wiertniczy. Możesz dalej pojechać w jego wnętrzu - niestety niedaleko. Nie przebijesz zapory energetycznej, ale przejdziesz na piechotę przez drzwi po lewej stronie. Kieruj się do małych drzwi na wprost.
Stage 3
Po wyjściu po cichutku z tunelu, bez zbędnej strzelaniny powinieneś przejść pomostem do następnego tunelu. Po wyjściu z niego dobiegnij do dużej platformy, która zjedzie na dół. Pojedź nią w górę.
Level 2: The Barracks
Stage 1
Po zejściu z platformy idź tunelem. Wrota do baraków otworzysz przyciskiem w środku budki wartowniczej.
Stage 2
W jednym z pomieszczeń natkniesz się na działko, będziesz mógł z niego skorzystać. W innym będzie uwięziony górnik. Klucz do jego celi znajduje się na stole w tym samym pomieszczeniu. Łażąc po schodach, dotrzesz na trzecie piętro. Jest tam duża sala z działkiem wyposażonym w pociski eksplodujące. Użyj go. Na dole kieruj się do drzwi z napisem "Cafeteria". Dotrzesz do pomieszczenia z szybem wentylacyjnym. Wejdź do środka.
Stage 3
Wyjdź na korytarz. Na jego końcu małą drabinką po lewej wejdź wyżej i dojdź do zalanego szybu windy. Wejdź drabinką do góry. Gdy dotrzesz do uszkodzonego miejsca, zejdź na gzyms niżej. Będą przy nim drzwi, którymi dotrzesz do drugiego szybu. Wspinaj się dalej w górę. Po gzymsie wejdź do pokoju.
Level 3: Get to the Shuttle!
Stage 1
Zamknięte drzwi z napisem L-3 możesz otworzyć z pokoju kontrolnego. Do pokoju dostaniesz się albo przez drzwi po lewej stronie, albo szybem wentylacyjnym z wejściem też po lewej stronie. W pokoju kontrolnym otwórz drzwi. Idź dalej, aż dotrzesz do windy prowadzącej do "Docking Bay East".
Stage 2
Tu okaże się, że nie zdążyłeś na statek odlatujący z innymi rebeliantami. Aby przejść dalej, musisz pójść do "Control Room" i przyciskiem na pulpicie zamknąć wrota hangaru. Następnie do windy i w dół.
Stage 3
Przy wrotach z napisem "Restricted Area 3" przygotuj się, gdyż za nimi czeka duży i nieźle uzbrojony Bot. Po użyciu kilku rakiet skorzystaj z małych bocznych drzwi, aby dostać się wyżej. Znajdziesz tam pomieszczenie z pulpitem i przyciskiem otwierającym duże wrota. Za nimi będzie czekała winda.
Level 4: In Search of the Red Faction Base
Stage 1
Zjeżdżając windą zauważysz, że w szybie na jednej ze ścian jest umieszczona drabinka. Gdy winda zjedzie na głębokość 100 metrów wejdź na drabinkę, potem w porośniętą roślinami dziurę. Wyjdziesz z niej na skalną półkę, na której ktoś nieopatrznie pozostawił karabin snajperski. Gdy już zrobisz z niego właściwy użytek, a następnie zejdziesz na dół, przekonasz się, że brama jest uszkodzona. Użyj ładunków wybuchowych. Dwie, trzy sztuki i obchodzimy wrota. Dochodzimy do kolejnej półki skalnej i zdejmujemy upartego snajpera. Teraz długi skok w dół, do wody. Wychodzimy na przeciwległym brzegu i idąc za lampami wspinamy się na górę. Idź dalej, aż dotrzesz do pionowego szybu otoczonego metalową rampą. W jednym miejscu rampa ta dochodzi do skalnej ściany. Tam też dochodzi rynna z szybu. Należy na nią wskoczyć, podejść do środka szybu i spaść w dół.
Stage 2
Gdy dotrzesz do planszy z wagonikiem kopalnianym, najpierw za pomocą pulpitu włącz wagonik, potem szybko do niego wskocz, a gdy będzie jechał w górę, wyskoczy do szybu wentylacyjnego z dużym wiatrakiem. Schyl się i przejdź w głąb szybu. Dojdziesz do kolejnego wiatraka, a kiedy go miniesz, spadniesz na platformę pod nim. Po drabinkach wejdź na górę. Na jednej z platform znajdziesz przycisk na ścianie. Wyłącza on chwilowo duży wentylator w suficie. Szybko wejdź po drabince na wyższą platformę i wskocz na łopatkę wentylatora zanim ten ruszy. Po łopatce przejdź na środek wiatraka, zeskocz na drugą łopatkę i po niej dojdź do przeciwległej platformy. Wejdź do kolejnego szybu wentylacyjnego. Wyjdziemy z niego w jaskini z kruszarką skał. Idziemy dalej do ruchomego pomostu. Jeśli most jest schowany, strzel w przełącznik na ścianie po drugiej stronie przepaści.
Level 5: Geothermal Plant
Stage 1
Dojdź do instalacji elektrowni geotermicznej. Musimy dokonać jej sabotażu. W tym celu należy uszkodzić pięć systemów.
1) "Water Control". W pomieszczeniu kontrolnym tego systemu zejdź na dół i na pulpicie włącz przycisk.
2) "Lava Control". W tym pomieszczeniu odnajdź rzekę lawy za siatką drucianą. Przy niej, na ścianie, jest zawór. Przekręcenie go uszkadza ten system.
3) "Turbine Room". Po zejściu na dół pomieszczenia znajdziesz kolejny zawór. Oczywiście przekręć go.
4) "Water Reclamation". Będą tu stały dwie duże pompy. Zniszcz je za pomocą materiałów wybuchowych.
5) "Main Control". Tu podejdź na samym końcu. Będzie tam technik, który pomoże nam uszkodzić system. Najpierw odszukaj pulpit z przyciskiem, a następnie jednocześnie z technikiem wciśnij przycisk.
Stage 2
Po zniszczeniu systemów wróć do drzwi, których wcześniej nie udało się otworzyć. Prowadzą do podziemnej przystani. Wskocz na rusztowanie, na którym podwieszona jest łódź. Po rusztowaniu dojdź do przycisku pozwalającego ręcznie zwolnić zaczep, na którym się znajduje. Gdy łódź będzie w wodzie, wsiądź do niej i zacznij podróż. Podążaj za białymi światłami. Gdy dotrzesz do podwodnej instalacji, przez tunel wpłyń do wewnętrznego basenu. W korytarzy skieruj się do śluzy prowadzącej na dół. Dotrzemy do stacji kolejki. Uruchom ją, a dotrzesz do schodów prowadzących w górę. Obok nich będzie czekał jeden z rebeliantów.
Level 6: Administrative Complex
Stage 1
Rebeliant odbierze nam broń i skafander. Tę część będziemy musieli przejść uzbrojeni wyłącznie w pistolet z tłumikiem i własny spryt. Unikaj strażników i kamer. Idź w prawo. Dostań się do windy na końcu korytarza.
Stage 2
Na tym poziomie musisz dostać się do kolejnej windy. Najlepiej zrobić to ze schowaną bronią. Po wyjściu z windy - na wprost, prawymi schodami w górę. Dalej prosto i zejdź prawą stroną kolejnych schodów, i biegiem do windy na wprost.
Stage 3
Na tym poziomie jest gęsto od kamer. Musisz je likwidować, ale uważaj, by nie złapała cię przy tym inna. Postaraj się dyskretnie dotrzeć do sali, gdzie będzie wejście do biura Gryphona. Zabierz go z biura i postaraj w całości doprowadzić do wyjścia w dalszej części poziomu.
Level 7: Escorting Gryphon
Stage 1
Wyprowadź Gryphona do podziemi. Pomaże ci wyłączyć pierwszą zaporę energetyczną. Następne przyciskami wyłączy zaporę w sterowni. Gdy dojdziesz do warsztatu naprawczego poszukaj magazynu części zamiennych. Z boku będzie winda z kolejnej sterowni, skąd odblokujesz wrota wyjściowe z magazynu i kolejną zaporę. Gdy już oczyścisz magazyn, Gryphon pokaże ci ukryte za skrzyniami przejście. W ten sposób dotrzesz do kolejnej bramy. Tu niestety strażnicy stracą zaufanie do naszego zakładnika i dalszą drogę będziesz musiał wybić ogniem. W pomieszczeniu za wrotami trafisz na sterownię i zamkniętą śluzę. Granatem poszerz okna sterowni i po wejściu do niej za pomocą przycisku na ścianie otwórz śluzę. Wprowadź do niej Gryphona i ponownie wciśnij przycisk, dzięki czemu otworzą się drugie drzwi śluzy. Tak dojdziesz do windy, która zwiezie cię do dużej sali. Na jej środku znajdziesz kolejny pojazd, tym razem latający. To Asy Fighter. Z sali wylatujesz, korzystając z drzwi w suficie.
Stage 2
Dolecisz do olbrzymiej skalnej sali z zabudowaniami. Po usunięciu przeciwników wyląduj i idź do windy z lewej strony.
Stage 3
Kolejna trudna plansza. Najpierw musisz zaprowadzić Gryphona do platformy wyglądającej jak przeszklona sterownia. Na poziomie tym są trzy wrota prowadzące do olbrzymiej sali, w której przebywa bardzo wredny i uparty Bot. Opis, jak go załatwić, znajdziecie w ramce. Po zniszczeniu Bota zjawią się rebelianci. Przejmą Gryphona, ale ciebie zostawią. Dalej będziesz musiał radzić sobie sam.
[[[[[ramka z załatwieniem Bota]]]]]
Level 8: Medfac
Stage 1
Schodzisz na dół sali, gdzie są otwarte wrota. Zauważysz, że na jednej ze ścian jest drabinka. Trafisz nią do szybu wentylacyjnego. Dotrzesz nim do poziomu medycznego. Najpierw przez korytarze kierujesz się do drzwi oznaczonych napisem "Security Checkpoint". Następnie kolejnymi korytarzami i rampami udaj się do biura, w którym będzie siedział facet przy biurku. Zastrzel go, by za pomocą przycisku na jego biurku odblokować drzwi do zastrzeżonego obszaru (Restricted Access).
Stage 2
Po skorzystaniu z windy spotkasz okrutnego doktora Capeka. Niestety nie zdołasz mu nic zrobić.
Level 9: Chasing Capek
Stage 1
Pobiegnij za uciekającym oprawcą. Będziesz wędrował korytarzami, półkami skalnymi, przez zalane jaskinie, zatopione tunele, aż dotrzesz do sali z reflektorami na dnie. Uważaj, bo po drodze natkniesz się na miejscową faunę. W zalanej sali z reflektorami za skałami będzie ukryty kolejny korytarz.
Level 10: Capek's Zoo
Stage 1
Wędrując dalej, dotrzesz do samochodu terenowego. Za pomocą działka na platformie oczyść teren, a następnie wskocz za kierownicę i pojedź dalszymi tunelami. Dotrzesz do sali z solidną kratą. Aby ją otworzyć, wykuj przejście obok, a gdy będziesz po drugiej stronie, za pomocą pulpitu przesuń ją. Dotrzesz do ruchomego mostu - będzie zablokowany. Skocz w głęboką wodę przez dziurę w podłodze jaskini. Podążając za światłami, dotrzesz do zalanej pieczary. W suficie będzie dziura z drabinką.
Stage 2
Trafisz do hangaru. Tam, korzystając z przycisku na pulpicie ściennym, spuść łódź podwodną i dalszą podróż odbędziesz w bardziej komfortowych warunkach.
Stage 3
Dotrzesz do kolejnej sali z dziurawym sufitem. Po zrobieniu małych porządków kieruj się do korytarza przegrodzonego dwoma pionowymi prętami. Na jego końcu czeka na cię duża niespodzianka. Zlikwiduj ją, strzelając z karabinu długimi seriami prosto w pysk stwora.
Level 11: Capek's Inner Sanctum
Stage 1
Dalej możesz pójść prosto albo otworzyć kratę w podłodze i zejść na dół. Jeśli wybierzesz tę drugą drogę, spotkasz kolejnego stwora. Tak czy inaczej, dotrzesz do przepaści, nad którą będzie przerzucony most i kładka. Korytarzami dotrzesz do windy.
Stage 2
Na kolejnym poziomie, oprócz kolejnych korytarzy, znajdziesz też cele, gdzie będą przetrzymywane obiekty nieudanych eksperymentów Capeka.
Stage 3
Po wyjściu z windy czeka cię jeszcze garstka strażników, a trochę dalej labolatorium, gdzie spotkasz samego Capeka. Strzelaj ostro, aż sprowadzisz go na dół. Jeśli zabraknie ci pocisków, szybko skocz do drzwi w górnej części pomieszczenia. Zaraz obok nich ktoś urządził mały składzik. Gdy już rozliczysz się ze złoczyńcą, wyjdź przez drzwi w górnej części sali. Dojdziesz do śluzy.
Level 12: A Canyon Ride to the Comm Center
Stage 1
Dotrzesz do samochodu terenowego. Za kierownicą będzie czekał jeden z rebeliantów. Stań przy działku dżipa i oczyszczaj drogę przejazdu. Gdy dojedziesz do końca kanionu, zauważysz łagodne zbocze z leżącym na nim głazem. Zasłania on przejście do korytarza. Na jego końcu znajduje się jaskinia z oczkiem wodnym. Zanurkuj w nim. Dalej wędrując korytarzami i półkami skalnymi stopniowo wespnij się ku górze. Będąc na najwyższej półce, wejdź do rozwalonej wcześniej kratki wentylacji. Przeskocz na półkę skalną obok, a następnie, używając eksplodujących zabawek, przebij się do szybu wentylacyjnego i powędruj nim w górę. Dotrzesz do pomieszczenia z drabinką. Wespnij się w górę i idź do wagonika kolejki linowej. Na stacji końcowej wyjdź i zejdź w dół jaskini.
Level 13: The Comm Center
Stage 1
Mnóstwo przeciwników, a na końcu - aż winda.
Stage 2
Korzystając ze schodów skieruj się na górę do centrali komunikacyjnej. Podejdź do terminala pod oknem, obok napisu "Satellite Control", i użyj go. Tymi samymi schodami wycofaj się w dół i idź do śluzy.
Level 14: Destroy the Missile Battery
Stage 1
Po wyjściu z windy trafisz na poligon, gdzie testowana jest nowa broń. Przebij się przez ten teren, wejdź do bazy i korytarzem zejdź w dół do kolejnej śluzy. Trafisz do tunelu podziemnej kolejki. Dojdziesz nim do składziku sprzątacza, a z niego na peron. Po opróżnieniu peronu ze zbędnych pasażerów wejdź do wagoniku kolejki.
Stage 2
Wagonik zatrzyma się na peronie. Jeśli masz sporo energi, pancerz, amunicję, trochę czasu i pałasz żądzą krwi, możesz z niego wysiąść i chwilkę zaszaleć. Jeśli nie, jedź dalej. Wysiądź. Idź przez drzwi prowadzące do "Security Station". W środku będzie przycisk otwierający wrota prowadzące dalej. Gdy będziesz przeszukiwać pomieszczenia, trafisz do sali z terminalem uruchamiającym baterie rakietowe. Po dokonaniu sabotażu wyrzutni biegiem wróć na peron i wejdź do wagonika.
Level 15: Getting on the Shuttle
Stage 1
Wagonik rozbija się. Wyjdź przez okienko w dole przechylonego wagonu. Dotrzyj do transportera gąsienicowego. Wejdź do niego i wyjedź drzwiami z napisem "Airlock". Skieruj się do portu kosmicznego. Spiesz się, żeby zdążyć na start promu. Gdy dojedziesz do portu, wyskocz z transportera i małymi drzwiami idź do pomieszczenia, gdzie ładowane są bagaże. Wskocz na pas transmisyjny. Małą windą wjedź w górę i wejdź do wnętrza promu. Pobiegnij na koniec sali i kolejną windą wjedź na wyższy poziom. Po lewej stronie w podłodze będą rozsuwane drzwi. Gdy podejdziesz, odsłoni się mały schowek. Wejdź tam. Prom startuje.
level 16: The Ultor Space Station
Stage 1
Wyjdź ze schowka. Kierujesz się do okrągłych drzwi. Zaprowadzą cię one do korytarza z kolejnymi okrągłymi drzwiami. Za nimi jest pionowy szyb oświetlony na żółto. Najpierw idź w górę do "Command Center". Tam czeka cię kolejny korytarz i następny szyb, tym razem oświetlony na niebiesko. I tym razem wchodzisz na górę.
Stage 2
Wchodzisz do drzwi z napisem "Security". Zniszcz osiem dużych komputerów. Wróć do szybu. Wejdź wyżej. Tu są drzwi z napisem "Security". Przeszukaj pomieszczenia za tymi drzwiami. W jednym z nich będzie pulpit otwierający wszystkie drzwi na stacji. Użyj go. Wróć do niebieskiego szybu i zejdź na dół. Przejdź do żółtego szybu i zejdź na sam dół. Tam oczyść pomieszczenia, aby później nic nie przeszkadzało ci w ucieczce i zapamiętaj drogę do kapsuł ratunkowych. Wróć do żółtego szybu i idź w górę. W połowie szybu zejdź na platformę, przejdź przez okrągłe drzwi i skieruj się do pomieszczeń reaktora. Tam po drabince zejdź na dół. Przeskocz na gzyms przy ścianie i dojdź do przycisku. Użyj go i wskocz ponownie na drabinkę. Idź w górę. Na jednej z wyższych platform będzie kolejny przycisk. Po jego aktywacji włączy się stoper odmierzający czas do wybuchu, a ty musisz przed jego upłynięciem dotrzeć do kapsuły ratunkowej.
Level 17: The Mercenary Base
Stage 1
Po efektownym wybuchu stacji kosmicznej kapsuła ląduje ponownie na planecie. Jeden z rebeliantów zaprowadzi nas po kamiennych pomostach do skalnego korytarza. Dotrzesz do skalnego tunelu z metalowymi pierścieniami.
Stage 2
Ta droga prowadzi do metalowego mostu. Gdy go miniesz, trafisz do jaskini, gdzie będą wrota bronione przez dwa działka. Wejdź do bramy, za nią będzie korytarz, który zaprowadzi nas do śluzy. Jak się okaże, jest to pułapka.
Level 18: Getting out of Jail
Stage 1
Na szczęście rebelianci szybko uwolnią cię z celi. Po odzyskaniu skafandra i uzbrojenia poszukaj windy.
Stage 2
Przechodząc przez pokoje, trafisz do centrum komputerowego, w którym pracuje Hendrix. Od tej chwili stajesz się jego eskortą. Poprowadź go do windy, pilnując by nie stała mu się krzywda.
Stage 3
Odnajdź pomieszczenie generatora. Zejdź po drabince w dół i poszukaj przycisku z napisem "Power". Wróć drabinką na górę i opuść ten poziom.
Level 19: The Final Battle
Idź dalej, likwidując po drodze wszystkich "przeszkadzaczy". Trafisz na zablokowane wrota - Hendrix pomoże ci je otworzyć. Idź dalej. Zanim otworzysz następne wrota, lepiej stań przed Hendrixem, aby w razie kłopotów zadziałać jak "żywa tarcza". Gdy wejdziesz do hangaru, Hendrix pobiegnie do pokoju kontrolnego. Nie musisz mu towarzyszyć. Po oczyszczeniu pomieszczenia i ładowni statku, wejdź po rampie do pokoju wyżej. Będzie tam kanał wentylacyjny. Dotrzesz do sterowni umieszczonej w hangarze myśliwców. Wejdź do hangaru, potem do podstawionego statku. Wyleć przez wrota widziane na wprost. Czeka cię ostra walka, aż dotrzesz do wrót umieszczonych po prawej stronie korytarza. Tu spotykasz Masako. Ona również ma lewitujące pole siłowe. Pokonaj ją, używając njcięższego sprzętu. Uruchom olbrzymią platformę, która zwiezie cię na dół - tam będzie Eos, a obok niej bomba z tykającym zegarem. Wyłącz bombę, stosując odpowiednią kombinację strzałek (dobieraną losowo). Teraz pozostało ci już tylko obejrzeć animację końcową.
**************************************************
Załatwianie Bota w 7 levelu.
Podejdź do środkowych wrót, które prowadzą na dużą salę z Botem. Gdy je otworzysz, musisz wycofywać się, prowadząc cały czas ogień.
Bot będzie powoli podążał za tobą. Gdy już dojdziesz do dużej sali z wrotami w podłodze, musisz pobiec w lewo, wspiąć się po drabince do platformy kontrolnej.
Za pomocą przycisku "Fan Control" uruchom wentylator w suficie sali, a następnie przyciskiem "Incinerator Door" otwórz wrota w podłodze.
Podmuch wentylatora zepchnie Bota do szybu z lawą i w ten sposób pozbędziesz się kłopotu.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.