Submarine HMS Victoria
Przygodę swą zaczynasz na statku podwodnym brytyjskich sił morskich. Porozmawiaj z kapitanem Lloydem na temat skrzyń w ładowni. Zaraz po rozmowie okręt wasz zaatakuje niemiecki niszczyciel. Niestety jedna z bomb uszkodzi ładownię. Wraz z kapitanem udasz się do niej by ugasić pożar. Dziwny przebieg dalszych wydarzeń zmusi cię byś szybko zdejmując gaśnicę ze ściany ugasił nią ogień i natychmiast stąd uciekał. Na mostku, po krótkiej rozmowie z Driscollem otwórz szufladę w biurku kapitana i popatrz na jej zawartość, wyjmij wszystko. Przejdź do sypialni po prawo. Ze ściany zabierz siekierę, z stolika przy końcu korytarza medalion a spod jednej z koji raki. Koło łóżka spotkasz Wayne`a i nieprzytomnego Hamsuna.
Po rozmowie, gdy Wayne uda się na mostek, ocuć profesora za pomocą medalionu św. Krzysztofa. Jedyne słowa które wypowie musisz nagrać na dyktafon. Przygotuj się teraz. Po wejściu na mostek potwór ze skrzyni wyrwie drzwi od wewnątrz dostając się na pokład, musisz wtedy jak najprędzej puścić nagranie z dyktafonu (użyj go na sobie). Tym samym zabijesz jednego z potworów. Porozmawiaj z Driscollem a gdy dostaniesz od niego mikrofalówkę, zejdź do maszynowni. Znajdziesz tam Stanley`a przygniecionego stalową belką. Poprzez radiostację (użyj jej na sobie) połączysz
się z Driscollem na pokładzie. Przełącz dzwignię, maszyny po prawej stronie. Ponownie połącz się z Driscollem a on dzięki twoim wskazówkom uwolni Stanleya. Rozmawiając z nim, powiedz o śmierci kapitana Lloyda a uzyskasz potrzebną częstotliwość do nadania sygnału S.O.S. Nim udasz się na górę zabierz klucz francuski leżący koło silnika po prawej jego stronie. Na mostku użyj radia oraz księgi kodów aby nadać sygnał S.O.S. Powróć do ładowni. Posługując się rakami przejdź do cel z ładunkami. Przy pomocy kluczyka odblokuj uchwyt przy wyrwanych drzwiach. Znajdziesz w nim rakietnicę. Na mostku, kluczem odkręć metalowe koło z wyrwanych przez potwora drzwi. Rozbij toporem skrzynkę z bezpiecznikami. Aby
dostać się do przedziału torpedowego, przy pomocy przełączników połącz obwody żeby prąd mógł przechodzić w każdym z kolorów przewodu (kulki w przełączniku wskazują drogę do wybranego przewodu) Zejdź do przedziału torpedowego. Zmniejsz poziom wody dopasując pokrętło do dziury w ścianie pulpitu a następnie przekręć je. Z podłogi podnieś flarę. Otwórz luk torpedowy a później torpedę C 26. Przy pomocy radiostacji połącz się z Driscollem. Tym samym zostaniecie uratowani z pokładu Victorii.
Edwards Base
Po rozmowie z Searsem do gabinetu wejdzie żołnierz z wiadomością dla kapitana. Wypytaj go o usłyszane wieści. Gdy wyjdzie otwórz w biurku przy drzwiach lewą szufladę z której wyjmij kawałek zapisanej kartki. Z biurka weź też swoje akta oraz paczkę papierosów. Zaraz potem przyjdzie Quincy i przyniesie ci przepustkę. Teraz będziesz zmuszony wyjść z gabinetu. Kiedy Rayan da swą przepustkę oficerowi w hollu zostanie włączony alarm. Zabierz ze stołu film. W sali odpraw (briefing room) daj Mc Laglenowi film do wyświetlenia a gdy nie będzie chciał go przyjąć, powiedz mu że przysłał cię Quincy i wręcz papierosy. Teraz zgodzi się wyświetlić twój film więc daj mu go. Po projekcji przejrzyj dokładnie centralną półkę z książkami. Gdy znajdziesz pojedynczą książkę, przejrzyj ją. W środku dołącz posiadany kawałek kartki do tego z książki. Otrzymany kod zapamiętaj (496523). Udaj się do sali łączności (communication room). Nawiąż rozmowę z Shawem. Spytaj czy są do ciebie jakieś wiadomości. Przy okazji podstaw swe akta nad parę czajnika by otrzymać zdjęcie. Powróć do gabinetu Searsa. Tam za obrazem z wizerunkiem kapitana okryjesz sejf. Aby go otworzyć, wpisz zapamiętane cyfry (496523). Wyjmij z niego stempel oraz kluczyk. Przejrzyj papiery na biurku Searsa, leży tu twoja nieużyteczna jeszcze
przepustka. Przyklej do niej swe zdjęcie i podstempluj pieczątką. Wychodząc zamknij skrytkę i zasłoń obraz. Za pomocą przycisku w przy windzie w holu (entrance hall) zjedziesz na dół. Wartownikowi gdy poprosi, pokaż przepustkę. Wejdź do środkowego pomieszczenia i zabierz z półki puszkę. Następnie w poczekalni gabinetu lekarskiego (ostatnie drzwi na prawo) poproś Miss Trend aby umówiła cię z doktorem. Spytany o dolegliwości poskarż się bólem brzucha, a potem pokaż puszkę. Teraz gdy doktor wyjdzie po lek, ty szybko zabierz z jego biurka podręcznik. Po wyjściu, zapukaj do drzwi po lewo. Nudzącemu się strażnikowi podaruj magazyn. W zamian wpuści cię do zbrojowni. Niestety nie pozwoli zajrzeć do akt. Weź ze popielniczki na stole palącego się jeszcze papierosa a z ściany gaśnicę. Wrzuć niedopałka do kubła na śmieci i szybko ukryj się w ciemnym rogu pomieszczenia. Gdy strażnicy wyjdą, ugaś pożar poczym wejdź do sali akt. Przejrzyj dane z już otwartej szuflady i wyjdź. Zaraz potem
zostaniesz powiadomiony o śmierci jednego z ludzi. Opowiedz mu o potworze i inkantacji dzięki której go zabiłeś. Sears wyśle cię z powrotem na łódź podwodną zakotwiczoną w zatoce.
Submarine HMS Victoria
Z podłogi podnieś kabel. Przy jego pomocy napraw barierkę po prawej stronie. Przejdź na kadłub statku gdzie otwórz małą skrzyneczkę. Zbadaj jej zawartość. Pozyskawszy dwie części klucza, połącz go i użyj by otworzyć mostek do wnętrza łodzi. W środku, przyjrzyj się czerwonemu przyciskowi przy pulpicie sterowniczym. Przejdź do sypialni gdzie z szafki przy drzwiach weź zapiski Hamsuna. Przygotuj się teraz. Po powrocie na mostek pojawi się potwór, musisz szybko użyć kluczyka z sejfu na przycisku autodestrukcji. Po tej czynności użyj drabiny by ulotnić się ze statku.
Edwards Base
W bazie wybuchła panika. Wraz z doktorem udacie się do jego gabinetu. Zaraz po tym wpadnie przestraszona Miss Trend. Gdy Ryan unieruchomi tytułowego więźnia lodu weź igłę z biurka doktora i powróć do siedziby Searsa. Przebij nią mapę w okolicach bieguna. Tym samym odkryjesz tajną skrytkę kapitana. Przyjrzyj się jej zawartości, rzeczy te zabierz. Więc to on jest tym tajnym nazistowskim szpiegiem! Wróć do sali lekarskiej. Zabij potwora magicznym kamieniem (użyj go na sobie). Ostatnią czynnością jaką musisz wykonać to wziąć z podłogi dokumenty Quincy`ego.
The Library At Buenos Aires
Porozmawiaj z Dianą oraz Hernandezem. Kobieta ta okaże się córką profesora Parkera i szuka tu swego ojca. W gabinecie dyrektora owej biblioteki Jorge przedstawi wam dzieje więzionego w lodzie. Historie przerwie nazistowski agent a zabije go drugi Ryan... Gdy wszystko się skończy, idź za Dianą do biblioteki. Podnieś stosik książek przy drzwiach oraz laskę za nimi. Przeszukaj dokładnie regał pod marmurową głową aż znajdziesz książkę która po poruszeniu ujawni tajne przejście. Na pierwszym piętrze za pomocą patyka uzupełnij szczebel drabiny. Na drugim tarasie znaleźć musisz wolne miejsce między książkami. Przyjrzyj się mu. Ułóż od lewej do prawej książki w takiej oto kolejności: Sophocles, Shakesepeare, Goethe a ukażą się schody. Na czwartym piętrze wystarczy przekonać Dianę by się przesunęła, a będziesz mógł przejść w prawo. Pchnij postument w rogu po prawej. W środkowej statui pojawi się skrytka. Wyjmij z niej kluczyk. Użyj go do otwarcia szklanych drzwi. Na tarasie przeszedłszy w prawo przyjrzyj się atrapie dysku trzymanego przez dyskobola. Wdrap się na podest figury Venus z niego przeskocz na postument Jupitera. Z niego spróbuj sięgnąć
dysku.
The Nazi Base At Schlossadler
Z biurka w weź porozrzucane przedmioty. Łyżką wydłub dziurę w ścianie po lewej. Porozmawiaj z profesorem Parkerem. Uważaj by po każdej wypowiedzi wstawać od dziury bowiem zostaniesz zabity. Gdy wszyscy prócz ciebie zostaną wyprowadzeni, szalony Dietrich wręczy ci papier i pióro. Tym pierwszym zatkaj zlew, zabierz stołek a gdy wejdzie strażnik uderz nim go. Wydobytymi z jego ciała kluczami zamknij swą celę. Przesuń stół przy drzwiach na środek poczym postaw na nim stołek. Użyj łyżki by okręcić kratę do przewodu wentylacyjnego i wejdź do kanału. Idąc w prawo podsłuchasz rozmowę zaniepokojonych Niemców. Dalej, trafiwszy do groty z lawą, pchnij prawy stalagmit by otworzyć kamienną niszę.
Wyjmij ukryty w niej rubin i ametyst. Przejdź po pomście w prawo. Do lewego oka posągu włóż rubin, do prawego ametyst. Otworzysz przejście w które wejdź. Udaj się w prawo gdzie łomem wyciągniętym z wagonika obruszaj kamień na półce skalnej. Dzięki temu lawa zacznie topić lud z uwięzionym weń potworem. Teraz ponownie przygotuj się na szybką, sprawną akcję. Rozgrzej łom w lawie poczym uwolnij nim koło wagonika. Pchnij go by utworzył przejście po prawej. Nie czekając ani chwili skieruj Ryana do nowego przejścia zanim dopadnie go bestia. Zatrzymaj łomem wentylator. Otwórz kratę wentylacyjną poczym unieruchom potwora cytując zapiski z książki (użyj ich na sobie). Pozbieraj cztery metalowe kawałki
porozrzucane leżące na ziemi. Obejrzyj tabliczkę przy podstawie Słonecznych Wrót. Następnie przejdź w prawo poczym użyj terminala. Po zakończeniu przekazu, zabierz z pulpitu komputera baterię. Przy podglądzie ekranu skanera włóż ją do slotu. Następnie włącz zasilanie wciskając czerwony guzik. Przenieś znalezione części ekran skanera. Uzyskane tym samym broń F.N.D użyj by utorować drogę do pancernej szafy. Zabierz z niej replikę słonecznego dysku oraz kamień. Używszy na sobie dysku przetransportujesz się do roku 1937. Natychmiast też wymów inkantację z kartki by unieszkodliwić potwora. Po rozmowie z Parkerem przetransportuj się do muzeum w Buenos Aires i użyj na Harlandzie broni F.N.D
The Village Of Illsmouth
Zostałeś przeniesiony do kamiennej sali. Pociągnij za kółko w ścianie a z ziemi wysunie się kamienny postument. Przyjrzyj się mu poczym przesuń symbole w taką kolejność:
A Prisoner Cthulhu Nyarlathotep Dagon
Ice Air Fire Water
Połóż posiadany przez siebie kamień przy drugim na książce. Zaraz po tym pojawią się dwa widma. Znikną po zetknięciu z twym mieczem. Zabierz księgę i przejdź w prawo. Wejdź do łodzi. Gdy pojawi się Sears wciągnij go w rozmowę. Używając imion: Howard.., John.., Great... sprawisz że na chwilę się zawaha. Szybko przetnij linę zrzucając na niego świecznik. Swym mieczem zniszcz maskę po prawej stronie. Wciśnij kamienną płytę na dole ekranu i wejdź w otwarte przejście. W kamiennym kręgu trzykrotnie osłoń się mieczem w obronie przed inkantacjami Dietricha (używając go na sobie), gdy ten padnie na kolana rzuć na ołtarz księgę. Pozostaje wybrać ci jedno z zakończeń...
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.