Podczas orientalnej podróży, jaką serwuje nam najnowsza część Prince of Persia napotkamy wiele przeszkód, pułapek. W poniższym tekście opisałem najtrudniejsze z nich.
1. Podczas rozgrywki należy pić wodę, dzięki temu odnawiamy swoją energię. Rozpoczynamy przy pałacowych bramach. Nieco oszołomieni musimy udać się w pobliskie gruzy skąd przedostaniemy się wyżej na mur obronny. Po kilku skokach spotkamy pierwszego przeciwnika. Gdy go pokonasz to wejdź po drabinie na górę. Idąc dalej wykorzystaj miecz do oczyszczania sobie drogi. Po chwili napotkasz kilku strażników, których należy wyeliminować. Podczas pojedynku nie pozwól się otoczyć, szybkimi cięciami łatwo można ich pokonać. Następnie zobaczymy, w jaki sposób katapulta wyrywa dziury w murze. Baśniowym bohaterem udaj się zatem w pobliże ściany i wejdź na gzyms, z którego przedostaniesz się do wyrwy. Będąc w środku zaopiekuj się strażnikami, po czym wdrap się na pierwszą od lewej kolumnę. Skacząc dalej dotrzemy do balkonu wyżej. Skieruj się w głąb budowli. Przemierzając krótki korytarz wykorzystuj możliwość biegania po ścianach oraz odbijania się od nich. Po chwili trafisz do komnaty, w której znajdziemy klepsydrę. Po znajdujących się tam balkonach trafimy do wyjścia z tego pomieszczenia. Omijając ruchome słupy z kolcami dotrzesz do starożytnych ruin. Na miejscu trzeba przedostać się do pierwszej kolumny, dlatego też opuść się na pionową ścianę. Kilka skoków dalej dostaniesz się do zjazdu w dół, który prowadzi do posągu. Wdrap się na sam szczyt, po czym zobaczysz krótką animację. Po niej, czym prędzej skocz do wyjścia i biegnij korytarzem z wirującymi słupami. Kilka chwil później spotkamy ojca i obejrzymy dłuższy przerywnik.
2. Sytuacja nie przedstawia się najlepiej. Piaski czasu uwolnione z klepsydry przemieniły ludzi w demony. Teraz naszego bohatera czeka pierwsze starcie z nimi. Walcząc z demonami nie należy dać się otoczyć. Gdy wróg upadnie dźgnij go sztyletem. Przed wyruszeniem w pogoń za księżniczką warto zapisać grę. Do tego celu wykorzystaj jasne snoby światła. Księżniczka jest jedyną osobą, która może nam w tej sytuacji pomóc. Będąc w komnacie, po zniszczonych schodach zejdź na dół. Na dole znajdziesz drążek, którego wykorzystaj do dostania się na gzyms. Biegnąc dalej po ścianie, zalicz kolejny drążek i wskocz na balkon. Dalej dotrzesz do korytarza, na którym trzeba trochę poskakać. W najbliższej komnacie należy przedostać się do wyrwy w ścianie. Do opuszczenia bohatera na posadzkę wykorzystaj drążki. Na dole pozbądź się wrogich jednostek i dopiero co poznaną drogą udaj się na górę. Pędząc dalej przez gzyms i wyrwę dotrzesz do korytarza, na którym wbiegnij na ścianę i odbij się w kierunku drążka. Z niego natomiast przeskocz na pobliską półkę. Podążaj dalej korytarzem, do którego dostaniesz się przez wyrwę z lewej strony. Przechodząc koło fontanny warto zaczerpnąć nieco wody. Po krótkim pojedynku nasz książę dotrze do większej lokacji. Udaj się na zewnątrz a następnie przebiegnij po ścianie nad przepaścią i wróć do komnaty. Wskocz na kolumnę, a potem na półkę. Wykorzystując pobliską ścianę wskocz na kolejną kolumnę i zjedź na ziemię. Po wyeliminowaniu wrogich istot zalicz następną kolumnę, z której dostaniesz się na balkon. Po głazie przedostaniesz się wyżej, wykorzystaj drążek, aby dostać się jeszcze wyżej.
Wracając należy wyeliminować piaskowe demony i przesunąć szafę, którą znajdziesz na końcu komnaty po lewej stronie. Na tym etapie gry znajdziesz także sekretne przejście. Aby je odwiedzić pędź korytarzem. Po krótkim sprincie po ścianie, odbij.
3. W kolejnej lokacji biegnij po ścianie, omijając zniszczoną kładkę. Znalezioną skrzynię przesuń na przycisk w podłodze. Dzięki temu kolejne wrota zostaną otwarte. Wykorzystaj dźwignię i z ruchomej kładki przeskocz na platformę. Teraz nasz bohater musi uaktywnić system pałacowej obrony. W tym celu umieść wielkie ogniwa w odpowiednich slotach. Przetransportuj je na samą górę i umieść w odpowiednich miejscach. Do obracania i poruszania platformy w pionie służą dwie dźwignie. Kiedy zbliżysz odpowiednie sloty do ogniwa to zapali się przycisk na skraju platformy. Aby załadować ogniwo wciśnij go. Ogniwa należy kolekcjonować we właściwej kolejności. Oto ona: ogniwo o symbolu księżyca, księżyc zaćmiony, połówka, ćwiartka. Ustaw w odpowiedniej pozycji platformę, podjedź nią do góry. Ogniwa będą lądować we właściwych miejscach.
Przyszedł czas opuścić platformę. Podążaj drabinką do góry i podskocz do przełącznika. Idąc dalej, wykorzystaj napotkaną dźwignię. Dalszy korytarz roi się od pułapek. Dobiegnij do końca, zanim opadną do samej ziemi drzwi.
Uaktywnij przełącznik, do którego dostaniesz się po ścianie. Rozejrzyj się za drążkiem, z którego dostaniesz się na murek. Z niego skacząc w bok dostaniesz się na chodnik. Po pokonaniu kilku pułapek podskocz do drążka, dzięki któremu przeskoczysz bramę. Skocz na drabinę, z której dostaniesz się na drugi poziom. Znajdziesz na nim wyrwę w ścianie. Przechodząc przez nią dotrzesz do korytarza i magicznej fontanny. Wykorzystując drążki i gzymsy dostaniesz się na samą górę. Przejdź przez bramę.
4. Tą część gry rozpoczynamy od walki z oddziałami Króla. Na końcu komnaty znajdziesz sadzawkę z wodą. Dodatkowa energia z pewnością się przyda, gdyż musimy pokonać sporo wrogich istot. Podczas bitwy nie zapomnij o księżniczce. Aby pokonać Króla należy skakać mu na plecy i atakować szybkimi cięciami. Kilka takich ataków i Król przechodzi do historii. Udaj się następnie na zewnątrz gdzie po ścianach dostaniesz się na dość duży plac, który należy oczyścić z wrogich demonów. Schodkami dostaniesz się na górę. Zamknięte wrota omiń. Po murze przedostań się na pobliską basztę, a z niej na następną. Podążając dalej dotrzesz do wrót, które otwórz za pomocą obrotowej dźwigni. Schodząc niżej eliminuj demony. Trafisz do komnaty, w której wejdź na kamień. Wykorzystując gzyms i drążki dotrzesz na górę gdzie znajduje się korytarz prowadzący do magicznej fontanny. Wejdź po drabinie a potem biegnij kawałek po ścianie. Dotrzesz do przełącznika otwierającego drzwi. Podążając dalej korytarzem, otwórz Farah wrota. Wspólnie udajcie się na górę. Księżniczka przeciśnie się przez szczelinę i otworzy następne drzwi. Zbiegnij po ruchomych segmentach na sam dół, uaktywniając kolejne przełączniki. Na dole czeka już grupka demonów gotowych do walki. Po odniesieniu kolejnego zwycięstwa znajdź dwie skrzynie za pomocą, których wciśnij dwa świecące się symbole. Gdy wdrapiesz się do swojej towarzyszki zalicz ostatni symbol a następnie otwarte wrota.
5. Wdrap się na pobliskie wniesienie. Przedtem jednak musisz pokonać atakujące cię istoty. Gałęzie palmy wykorzystaj do przedostania się przez mur a następnie otwórz przejście księżniczce. Czeka cię teraz kolejny pojedynek. Podczas bitwy blokuj ciosy wroga i szybko kontratakuj. Dzięki obraniu takiej taktyki szybko pozbędziesz się kłopotu i będziesz mógł ruszyć do jaskini, w której należy przesunąć skrzynię. Farah bez problemu przeciśnie się przez szczelinę. Natomiast po chwili nasz książę będzie mógł udać się do wnętrza wieży. W środku w tradycyjny sposób (drążki, bieganie po ścianie itp.) dostań się na samą górę. Musisz dostać się do przełącznika, żeby Farah mogła się wspiąć po drabinie. Po drodze napotkasz skarabeusze, które nie powinny sprawić problemu głównemu bohaterowi tejże produkcji. Dalej biegnij po ścianie i odbij się na okoliczną dźwignię. Teraz czeka nas kolejny, najeżony pułapkami korytarz. Gdy znajdziesz się na zewnątrz biegnij po ścianie w kierunku palmy i wdrap się wyżej. Zaliczając kolejne drzewa dostaniesz się do przełącznika otwierającego drzwi. Na koniec, udaj się szybko na dół.
6. Już na początku, w jednej z komnat przyjdzie nam toczyć ciężki pojedynek. Po nim biegnij przez salę obok i schodami wejdź wyżej. Znalezioną wazę przesuń i umieść w przełączniku. Ostrożnie przejdź do kolejnego pomieszczenia, w którym należy uważać na bujające się belki. Odbijaj się od ścian, aby dotrzeć do kolejnej lokacji. Po zabiciu demonów idź na koniec tego pomieszczenia i przesuń posąg tak, aby wcisnąć pierwszy przełącznik. Do aktywowania drugiego wykorzystaj ścianę, po czym udaj się czym prędzej do niewielkiego pomieszczenia znajdującego się w lewej części komnaty. Uruchom dźwignię, aby opadła woda. Wdrap się na gzyms, który znajdziesz w prawym rogu komnaty (obok wyjścia). Korzystając z kolumn i drążków dostaniesz się na koniec pomieszczenia gdzie jest dźwignia. Po jej aktywowaniu drewniana tama podniesie się do połowy. Zrób replay na drugiej stronie sali. Wtedy to tama podniesie się maksymalnie. Skalny blok pchnij w ciemny otwór i wróć do poprzedniej lokacji. Tam z małego wodospadu zepchnij skrzynię, po czym przesuń ją w stronę drabinki, na którą następnie wejdź. Wykorzystując najczęściej używane umiejętności naszego księcia dostaniesz się do lokacji, w której już czeka kilku piaskowych demonów. Po tym sparingu schodami wejdź na górę, gdzie trzeba przesunąć szafkę do balustrady. Z mebla dostaniesz się na drążek, a z niego na najbliższą kolumnę. Kilka skoków i już jesteś po drugiej stronie tego pomieszczenia. W tej części komnaty znajdziesz nowy ekwipunek. Gdy będziesz już w jego posiadaniu, zniszcz drewniane drzwi. Za zniszczonym murem znajduje się kolejna magiczna fontanna. Powróć na dół, gdzie należy rozbić skruszały kawałek muru z lewej strony. Udaj się schodami na dół.
7. Na środek chodnika przesuń skrzynię. Wykorzystując ją wbiegnij na ścianę tak, aby dostać się do pierwszego drążka. Po lądowaniu na półce przeskocz w prawo i przejdź gzyms. Podążając dalej przeskocz na drugi gzyms i kawałek dalej na trzeci. Dotrzesz do dźwigni otwierającej następne drzwi. Podążając dalej oczyść okolicę i przesuń kamienny blok. Po drabinie wejdź do dość dużej komnaty. Po wyeliminowaniu piaskowych potworów rozbij ścianę na końcu sali. W następnym pomieszczeniu wykorzystaj drążki i gzymsy, aby wydostać się na zewnątrz. Wejdź ponownie do pałacu, uważaj na pułapki. Po zbiegnięciu schodami w dół wykorzystaj dźwignię. Wróć ze swoją towarzyszką na górę. Wykorzystaj wiszącą dźwignię. Przez opuszczony właśnie most dotrzesz do kolejnej komnaty. Zaliczając schody i ścianę dostaniesz się do pierwszego drążka. Wykorzystując je przedostań się do przełącznika. Aby przetransportować Farah użyj go kilkukrotnie. Wdrap się na górę i wyskocz na zewnątrz przez wyrwę. Podążaj w prawą stronę gdzie po drążku przedostaniesz się wyżej. Wróć do komnaty gdzie użyj drugi przełącznik. Wchodząc po drabinie dotrzesz do trzeciej dźwigni. Wspólnie z Farah przejdźcie przez most, po czym przedstawiona zostanie krótka scenka. Zjedź niżej i przeskocz przez kolumny. Wykonując różne ewolucje dotrzesz do wąskiego murku. Po nim przedostaniesz się do niewielkiej lokacji. Po murku przesuń się w stronę przełącznika. Gdy do niego dotrzesz, użyj go. Pojawi się drabinka oraz otworzy się brama. Pociągnij za wajchę i po murkach szybko dostań się ponownie na górę. Udaj się na przeciwległy taras.
8. Wykorzystaj skalne półki do opuszczenia się niżej. Po kłodach przemieszczaj się dalej. Za chwilę przyjdzie ci także biegać po zawalających się kładkach, dlatego też liczy się szybkość działania. Po zaliczeniu ostatniej kładki biegnij po ścianie a następnie wskocz na pierwszy stalagmit. Przemieszczając się dalej dotrzesz do końca jaskini gdzie znajdziesz mur. Należy go rozbić, po czym wejdź do studni, dzięki czemu znajdziesz się w systemie kanalizacyjnym pałacu. Po lewej stronie lokacji znajdziesz wgłębienie, do którego wejdź i wskocz na linę. Po rozbujaniu się przedostań się dalej. Zalicz kolejny gzyms, uważaj na jego uszkodzony fragment. Poruszając się zgodnie z ruchem wskazówek zegara wdrap się na uszkodzoną kolumnę. Po odpowiednim ustawieniu się wskocz na linę, którą wykorzystaj do dostania się na drugą stronę. Zaliczając kolejne liny przedostaniesz się w głąb tej lokacji. Wykorzystaj napotkany przełącznik. Ostrożnie przedostań się przez studnię. Na dół zepchnij skrzynię. Dzięki temu dostaniesz się do wgłębienia. Idąc dalej dotrzesz do lin- na ostatniej z nich podciągnij się do góry.
9. Oczyść urokliwy skwerek z wrogich istot. Udaj się do pierwszej komnaty, w której wskocz na linę. Po rozhuśtaniu się wskocz na znajdujący się na wprost przycisk a następnie na ten z lewej strony. Możesz już teraz opuścić tą lokację. Po chwili trafisz do haremu. Za jedną z kotar znajdziesz ukryte przejście. Znajduje się tam także przełącznik, który należy użyć. W pierwszej części komnaty, za jedną z zasłon otworzy się przejście. Rusz czym prędzej z pomocą kobiecie w kłopotach! Po walce i krótkiej scence przesuń posąg i udaj się dalej w drogę.
10. Na samym początku ustaw pierwsze lustro tak, aby światło wpadało do sali. Gdy pojawisz się w bibliotece czeka cię ciężki bój. Po wszystkim zniszcz wszystkie popękane ściany. Zwierciadła ustaw tak, aby promień światła odbijał się od nich kolejno i trafił w symbol. Po wdrapaniu się na górę przeskocz wąski gzyms i dostań się na balkon po lewej. W stronę Farah skieruj lustro. Biegnąc po ścianie zalicz przełącznik. Dostań się na górę i biegnij w kierunku platform skąd wskocz na drabinę. Na następny balkon dostaniesz się po belkach. Za wirującymi ostrzami kryje się kryształ. Z balkonu przedostań się na szczyt cokołu. Będąc tam przestaw zwierciadło w kierunku pozostałych, znajdujących się na przeciwległym balkonie. Skręć w prawo, idź kawałek po belkach i skocz na taras. Wykorzystaj okoliczne drążki oraz belkę. Dwa lustra, które znajdziesz na balkonie ustaw tak, by skierowały promień w stronę kryształu. Kawałek dalej opuść się niżej na odwiedzony już wcześniej balkon. Będąc na ostatniej platformie wskocz na pierwszą i potem drugą linę, aby dostać się na gzyms. Wdrap się na górę po drabince. Zniszcz trzy ściany, dostaniesz się do pomieszczenia z następnym kryształem. Wykorzystaj dźwignię, wysuń zwierciadło. Po platformach dostań się na pobliski balkon. Zmień układ luster: pierwsze przesuń i na jego miejsce daj drugie tak, by snop światła padał na dopiero co odkryte zwierciadło. Zejdź po kolejny miecz. Udaj się ponownie do lokacji z drugim kryształem i wydostań się przez wyrwę w ścianie. Po gzymsach i półkach opuść się w dół.
11. Po zwycięskim pojedynku przejdź na schodki. Platforma podjedzie do góry. Wskocz na półkę a następnie biegnij w kierunku drążków i zatrzymaj się przy obrotowej dźwigni. Trzeba przestawić układ planetarny tak, by drążki utworzyły drogę na drugą stronę tej lokacji. Aby dostać się na prawą stronę pomieszczenia wykorzystaj dźwignię. Zaliczając kolejne drążki i dźwignię dostań się na przycisk w ścianie. Po platformach trafisz na balkon, z którego po drążkach dotrzesz do kolejnego. Wykorzystaj dźwignię i szybem zjedź na dół. Nasz książę może już opuścić planetarium. Należy teraz dotrzeć do kolejnego przełącznika, w tym celu wykorzystaj napotkane liny oraz gzymsy. Po przebyciu kolejnego korytarza kieruj się w stronę mostu. Gdy będziesz przez niego przechodzić zawali się.
12. Biegaj po ścianach, aktywując symbole. Na dole należy przesunąć skrzynię na żółty symbol. Po przejściu przez bramę wykorzystaj dźwignię. Aby wdrapać się wyżej skacz pomiędzy dwiema ścianami. Po wciśnięciu dwóch symboli udaj się do góry. Po zaliczeniu drążka uruchom kolejne przełączniki. Na powierzchnię wydostaniesz się po krótkiej wspinaczce.
13. Pomóż kobiecie w opałach. Aby otworzyć przejście uruchom przycisk i udaj się do wieży. W windzie czeka cię dość ciężki pojedynek. Po dotarciu na górę wdrap się na klepsydrę.
14. Po długich schodach zejdź na dół. Będąc w okrągłej sali nasłuchuj kapiącej wody. Wybieraj tylko te drzwi, przy których słychać ten charakterystyczny dźwięk. Po dokonaniu kilku trafnych wyborów nasz książę obudzi się bez broni i to na dodatek w zupełnie obcym miejscu. Nadciągające potwory omiń i biegnij na taras z lustrami. Ustaw je tak, aby promień trafił w kamienny stół, na którym znajduje się miecz. Po zdobyciu broni rozwal drewnianą bramę. Okoliczne drążki wykorzystaj w wiadomy sposób. Pod naszym bohaterem znajduje się sekretna lokacja. Znajdziesz w niej korytarz prowadzący do magicznej fontanny. Przedostań się po gzymsach wyżej i przeskocz na pobliską belkę. Z niej wskocz na drążek i na następną belkę. Po zjeździe na dół znajdziesz się po drugiej stronie przepaści. Podążając dalej wskocz na górę. Po pojedynku na moście przystąp do wspinaczki. Gdy dostaniesz się do zniszczonej baszty, aby zejść na dół skacz pomiędzy jej ścianami. Podążając dalej wdrap się na głaz, kolumnę i wskocz na drążki. Po nich zalicz gzyms i wskocz na belkę. Po krótkim biegu trafisz do zniszczonej wieżyczki. Po przepędzeniu nietoperzy na górze dostań się na drabinę, którą dotrzesz na szczyt wieży.
15. Po wyeliminowaniu wrogich istot pojawi się Wezyr. Po przeniesieniu na pałac księżniczki czeka cię ostatnia walka. Należy pozbyć się trzech sobowtórów, po czym pozbądź się także jego samego.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.