Na początku swojej wielkiej podróży podejdź do stosu towarów, który powinieneś zauważyć przed sobą. Podnieś jeden z towarów, przejdź obok wartownika, który jest obecnie na patrolu i od razu udaj się do obozu. Po wejściu do niego zobaczysz budynek przypominający kształtem namiot. Udaj się tam i porozmawiaj z Nathosem oraz, jeżeli chcesz, z jego przyjacielem. Po miłej pogawędce przejdź się wokół obiektu, w którym przed chwilą byłeś i poszukaj butelki wina, po czym idź znowu do Nathosa. Następnie ten podaruje ci przepustkę, dzięki której możesz dostać się do Troi. Rusz zatem w jej stronę i pokaż przepustkę wartownikowi pilnującemu wejścia. Gdy już tam będziesz, postaraj się odszukać ognisko, a przy nim Plastera. Kiedy go odnajdziesz, zapytaj się o Mikisa. O, ten właśnie nadszedł. Porozmawiaj, a następnie idź za nim.
Coś się zdarzyło, a ty nic nie pamiętasz i na dodatek budzisz się przy zwłokach Mikisa. Szybko wróć do obozu i idź poinformować o całym zajściu Nathosa. Niestety, nikt ci nie uwierzy, zostaniesz oskarżony o zabicie Mikisa i straż wtrąci cię do więzienia. W celi, w której przyszło ci spędzić resztę życia, spotkasz współwięźnia. No śmiało, porozmawiaj z nim. W czasie oglądania celi, powinieneś zobaczyć wiadro. Gdy już po nie sięgniesz, wyszukaj dziury w dachu, postaw wiadro pod sobą, a następnie poproś współwięźnia o pomoc w wydostaniu się. Naturalnie chętnie ci pomoże. Wyjdź na dach, podnieś leżący blisko ciebie kamień i rzuć nim w strażnika. Kiedy ten będzie leżał obezwładniony, załóż jego strój i otwórz drzwi celi, w której przed chwilą siedziałeś. Następnie czym prędzej opuść miasto. Gdy już z niego wyjdziesz, odszukaj dom Hakeusa i porozmawiaj z nim. Hakes wręczy ci diament. Musisz teraz odszukać wzgórze, na którym znajduje się świątynia. W czasie wędrówki podnieś jeszcze płatek z kwiatka. Po dotarciu do świątyni znajdź płaskorzeźby i wyciągnij z nich jak najwięcej płytek. Teraz nadszedł czas, by podejść do ołtarza i umieścić w nim wyjęte przed sekundą płytki. Otworzy się wejście. Podejdź do gałązek i umieść na nich wcześniej znaleziony płatek kwiatu. W tym momencie powinien podjechać dziwnie wyglądający pojazd, w którym znajdują się figurki. Zabierz je wszystkie i wróć do głównego ołtarza. Odszukaj znajdujące się w pobliżu naczynie, a następnie postaw na nim figurkę przedstawiającą bożka wiatru północy. Gdy to zrobisz, otworzą się tajemne drzwi i właśnie w tej chwili szybko podmień figurki na bożka wznoszącego wiatru. Następnie przejdź przez nowo otwarte przejście. Gratulacje, właśnie ukończyłeś pierwszą misję.
Akt II
Aby móc stworzyć eliksir z owocu lotosu, znajdź następujące elementy: dzbanek, woda, owoc lotosu oraz magiczny filtr. Najpierw udaj się do sadzawki, gdzie znajdziesz prawie wszystkie potrzebne rzeczy. Następnie udaj się do świątyni Ozyrysa i odszukaj magiczny filtr. Jeżeli szczęśliwie uda ci się odnaleźć wszystkie wyżej wymienione elementy, to jesteś gotowy do sporządzenia napoju. Teraz podejdź do paleniska i umieść nad nim dzbanek wypełniony wodą. Opuść go jak najniżej ognia za pomocą dźwigni. Nad misą, którą znajdziesz po prawej stronie paleniska, zamontuj filtr i włóż do niego owoce. W chwili, kiedy wszystko się gotuje, możesz poszukać kolejnego dzbanka, do którego wlejesz magiczny napój. Gotowy wywar musisz wlać do filtra, a następnie wziąć uprzednio pusty dzbanek i napełnić go napojem z misy. Teraz masz niepowtarzalną okazję spróbować magicznego soku. Gdy już to zrobisz, udaj się w to samo miejsce, w którym znalazłeś magiczny filtr i odszukaj człowieka o imieniu Krisis. Teraz biegiem podążaj za nim. Zatrzymacie się dopiero w lesie i właśnie wtedy z nim porozmawiaj. Twoim oczom powinna ukazać się sowa - podążaj za nią. Na swojej drodze powinieneś spotkać boginię wojny - Atenę. Atena podaruje ci boską tarczę. Następnie wróć do miejsca gdzie spotkałeś sowę i znowu podążaj za nią, aż dotrzesz do Kamiennego Wzgórza, na którym znajduje się świątynia Gorgony. W świątyni spotkasz wielką bestię. Musisz ją pokonać. Pamiętaj, aby czynnie używać świętej tarczy podarowanej przez Atenę, bo tylko ona może cię ochronić przed śmiertelnymi strzałami potwora. Gdy już się z nim rozprawisz, weź głowę bestii i idź po schodach, aż dotrzesz do ołtarza. Umieść ją tam. W tej chwili spłynie woda do studni. Wskocz do niej.
Akt III
Witam w trzeciej misji. Na początku porozmawiaj z Koppeasem, który zaproponuje ci wycieczkę na drugą stronę wyspy. Kiedy będziesz podążał za nim, zwróć uwagę, żeby zabrać ze sobą sznur. Gdy dotrzecie do miejsca przeznaczenia, czyli chaty Koppeasema, znowu wdaj się z nim w rozmowę. Pamiętaj, za żadne skarby świata nie pij wina, którym cię poczęstuje. Twój towarzysz po wypiciu napoju alkoholowego podwójnie winogronowego będzie leżał nieprzytomny. Właśnie w tym momencie pojawi się wielki cyklop. Weź torbę, włóż do niej owoce lotosu, a następnie zawieś ją na pobliskim posągu. Wystaw go, to pozbędziesz się pierwszego cyklopa. Kiedy cyklop szczęśliwy odejdzie, wyjdź z domu Koppeasema i odszukaj belkę z zaostrzoną końcówką, a gdy ją już znajdziesz, idź do kuszy. W tym momencie sznur posłuży ci jako cięciwa, a zaostrzona belka jako strzała. Teraz dobrze się ustaw i oddaj celny strzał w feralnego cyklopa. Dzięki temu posunięciu będziesz miał wolną drogę na plażę, gdzie znajdziesz swoją łódź. Spotkasz tam boga mórz i oceanów - Posejdona - który przeniesie cię do Pałacu Prób. Podejdź do znajdujących się tam trzech posągów. Rozwiąż zagadki w ten sposób: Minotaur- znajdź pole, które symbolizuje Tezeusza, Prometeusz - człowieka oraz Herkules - Herę. Jeżeli uporałeś się z tymi zagadkami, wejdź na górę świątyni po schodach i głową Gorgony zamień w postać kamienną sobowtóra. Koniec trzeciej misji.
Akt IV
Ten akt jest chyba najtrudniejszym w grze, ponieważ trzeba tu się wykazać refleksem oraz cierpliwością.
Przywitaj się z pobliskimi kupcami, którzy mają tutaj swoje stragany. Wśród nich poszukaj handlarza o imieniu Boros. Porozmawiaj z nim, a jeżeli zaproponuje ci podróż do Obozu Lajstrygonów, bez chwili wahania zgódź się. Gdy już tam się znajdziesz, musisz przedostać się do jaskini. Pamiętaj, żeby strzec się strażników jak ognia. Skieruj swoją postać w lewo i po cichu przejdź obok śpiących strażników. W tym miejscu znajdziesz deskę. Weź ją, gdyż będzie ci niezwykle potrzebna. Następnie wejdź po pochylni, postaw wcześniej znaleziony przedmiot nad dziurą. Zobaczysz strażnika, więc schowaj się w jakiś ciemny zakamarek i odczekaj aż opuści swoje miejsce. Teraz szybko przejdź po desce i skieruj się w lewo. Podejdź do celi, w której znajduje się więzień i uwolnij go. Spotykasz Hippomina. Trochę z nim pogadaj i czym prędzej idź do kuchni, gdzie zobaczysz kamień w suficie. Postaraj się go przesunąć. Potem udaj się spiżarni i zrób wszystko, aby strażnik poszedł za tobą. Na głowę spadnie mu wcześniej przesunięty kamień i unieruchomiony padnie. Twoim oczom powinien ukazać się przedmiot wyglądem przypominający koszyk. Podnieś go i ponownie idź do spiżarni. Teraz poszukaj korytarza wykutego w skale, a gdy już go znajdziesz, wykorzystaj wcześniej znaleziony przedmiot jako windę i zjedź nim na dół. Hurra, jesteś wolny. Tym razem musisz iść do Borosa i odzyskać swoje ubranie. Dobra, teraz zacznij poszukiwania wieży. Jeżeli ją znalazłeś, to udaj się na samą górę, gdzie spotkasz strażnika. Postaraj się teraz o zniszczenie jego przedmiotu. W tym momencie bez żadnych obaw przepłyń cieśninę i udaj się na najbliższą wyspę w celu odszukania Kirike. Przypuśćmy, że już ją znalazłeś, więc koniecznie z nią porozmawiaj. Zaproponuje ci zamianę w świniaka. Tak, w świniaka. Niestety musisz się na to zgodzić, by przejść grę. Jako pan prosiak udaj się na najwyższe piętro w budynku, gdzie znajduje się pracownia Kirike. Gdy zobaczysz zieloną poduszkę weź ją, a następnie połóż pod drewnianą półką. Gdy będziesz schodzić na dół, pojawi się scenka, jak Merops śmiertelnie rani Kirike. Uważając na Merposa podejdź do Kirike i spełnij jej ostatnią wolę. Wróć do pomieszczenia, z którego przed chwilą wyszedłeś i przegryź dwa sznurki znajdujące się obok półki. Po przegryzieniu ich butelka znajdzie się na poduszce. Weź ją ze sobą i daj Kirike. Kiedy ta zamieni cię znowu w ludzką postać, powoli opuść wyspę. Koniec aktu czwartego.
Akt V
Udaj się do jaskini i porozmawiaj z Koppeasem, który wcześniej zaoferował ci podróż na drugą stronę wyspy. Następnie porozmawiaj z niejakim Charonem i pójdź z nim na ugodę: ty oddasz mu miecz, którym zabiłeś potwora na Kamiennym Wzgórzu, a on da ci w zamian instrument, dzięki któremu będzie cały czas do twojej dyspozycji, kiedy na nim zagrasz. Po wymianie przepłyń Styks i udaj się do miejsca, w którym czeka na ciebie trzech sędziów. W czasie sądzenia pamiętaj o tym, aby wybrać postać dla siebie neutralną, bo tylko dzięki temu posunięciu zostaniesz wysłany do Pól Asfodelu. Odszukaj następnie białe skały i wejdź w pobliżu nich do wody. Użyj teraz instrumentu, który dał ci Charon. Po chwili zjawi się Koppeas. Powiedz mu, żeby zawiózł cię do Tartaru. Po dotarciu na miejsce znajdź Tantala i porozmawiaj z nim. Kiedy wasza rozmowa się zakończy, postaraj się pozbierać wszystkie przedmioty znajdujące wokół niego. Po tej czynności udaj się do miejsca, gdzie znajduje się Prometeusz. Używając kamieni, odpędź wielkiego ptaka wyrywającego mu wątrobę (Agrhh). Wolny Prometeusz pozwoli ci, żebyś pobrał do wcześniej znalezionej butelki jego krew. Teraz poszukaj Danaidy, no i oczywiście z nią porozmawiaj. W znalezioną wcześniej szklankę nalej wody i po raz kolejny wezwij swoim fletem Charona, by zawiózł cię na Pola Elizejskie. Kiedy już tam się znajdziesz, musisz iść do piekarza i porosić go upieczenie chleba. Świeżutki chlebek zanieś potrzebującym i głodującym duchom. Gdy już to zrobisz, ponownie wróć do piekarza i poproś go o trochę mąki. Następnie skieruj swoje kroki do pobliskiej winnicy. Tam napełnij swoje naczynie winem. Ponieważ masz już wszystko, wróć na Pola Asfodelu, gdzie zebrane przedmioty musisz umieścić na kamiennym ołtarzu znajdującym się koło wody. Pamiętaj o prawidłowym ułożeniu przedmiotów: najpierw miód, wino, woda, mąka oraz krew. Bądź ostrożny, gdyż do twoich przedmiotów zaczną się schodzić dusze. Użyj teraz trójzębu, który dostałeś od Posejdona i odpędzaj je nim. W pewnym momencie twoim oczom ukaże się Tejreziasz, który poprosi cię o możliwość konsumpcji twoich darów. Pozwól mu na to. W dowód wdzięczności dostaniesz od niego drogocenne kryształy. Gdy już je weźmiesz, poszukaj skały, w której znajdą się wykute otwory. Umieść w nich otrzymane kryształy. Dzięki temu otworzy się droga prowadząca ku wyjściu. Rozmowa z Posejdonem, a później walka, w której za każdym razem musisz wybrać inną broń. Jeżeli z każdą wybraną bronią pokonasz wroga, będziesz miał zaszczyt rozmowy z samym Zeusem. Gratuluję, właśnie przeszedłeś całą grę.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.