MechCommander
Ten tekst został przygotowany z myślą o tych, którzy nie chcą przejść gry opierając się tylko na nim. Z podpowiedzi korzystać najlepiej dopiero wtedy, gdy zatniemy się na dobre w którejś misji. A opisy misji zawierają:
- mapę
- listę zadań
- informacje o użytych siłach
- poziom trudności
- szczegółowy opis przejścia misji.
Należy je czytać dopiero wtedy, gdy już na prawdę nie wiadomo co zrobić. Przecież chyba więcej radości daje samodzielne granie i opracowywanie własnych taktyk? A żeby samodzielne granie lepiej szło - garść porad ogólnych.
-------------------------------------------------------------------------------
Konfiguracja Mecha
Amunicja kontra Broń Energetyczna
Broń używająca energii a nie amunicji jest prawie zawsze lepsza. Wiadomo - Ultra Heavy AC rozwali na kawałki kilka pierwszych mechów które spotkasz, ale w połowie misji będzie już bez amunicji. Jako, że największa zadyma jest prawie zawsze pod koniec misji, twoje mechy będą targały ze sobą tony niepotrzebnego złomu w chwili, gdy każda broń jest dla nich ważna.
--------------------------------------------------------------------------------
Which Weapons are "Better"?
Which weapons are most effective when you consider weight, damage, and recycle time? Almost all of the weapons in MechCommander are very well-balanced. Here are my preferences...
Które bronie są 'lepsze'?
Które bronie są najbardziej efektywne jeśli wziąć pod uwagę ciężar, siłę rażenia i szybkość strzelania? Prawie wszystkie systemy uzbrojenia w MC są dość dobrze 'wyważone'. A to moje ulubione bronie...
ERPPC Klanu (Clan ERPPC)
Large Pulse Laser Klanu
PPC Sfery Wewnętrznej (Inner Sphere PPC)
Pulse Laser Klanu
Large Pulse Lase Sfery Wewnętrznej
Powód dla którego preferuję PPC nad lasery jest bardzo prosty. PPC zadaje bardziej skoncentrowane uszkodzenia więc jeśli przypadkiem trafimy dwa-trzy razy pod rząd w tą samą lokację - przeciwnik może się z nią żegnać. Zauważcie też, że nie ma tu żadnej broni na amunicję - jedna jakiej używam to LRM Klanu i czasami SRM (żeby wypełnić ostatnie 3 wolne tony).
--------------------------------------------------------------------------------
Wybieranie właściwej broni...
Różne mosje aż proszą się o różną konfigurację broni. Na przykład w misji eskortowej dobrze będzie jeśli weźmiesz więcej broni dalekiego zasięgu jak ERPPC i LRM, żeby sprostać kłopotom, zanim zrobią krzywdę temu, co eskortujesz. Znowu w misjach obronnych, gdzie masz do dyspozycji doki naprawcze wspaniałą rzeczą jest Heavy Autocannon; błyskawicznie zużywa amunicję, ale nie jest to problem jeśli możesz go przeładować po każdej fali atakujących.
Najkrócej mówiąc, najlepiej dobrze przeczytać briefing przed misją i pomyśleć, jaka konfiguracja uzbrojenia będzie najlepiej pasowała do stawianych przed nami zadań.
Taktyka Walki
Jak odzyskać mecha? To jedno z najczęściej stawianych pytań i oczywiście odpowiedź na nie.
Nie jest ona bynajmniej łatwa (odpowiedź). Możesz kazać swoim jednostkom celować w konkretne części mecha (głowę czy nogi), ale nie wydaje się to działać (chociaż powinno). Miałem 4 ciężkie mechy z elitarnymi pilotami i przez 10 minut strzelałem z wszystkiego co się da w nogę wrogiego mecha. I moi wspaniali piloci ani razu nie trafili. Tak samo zresztą dzieje się zawsze, gdy celujesz w konkretną lokację.
Tak więc co zrobić, jeśli ta metoda nie działa? Skoncentruj ogień na mechu aż jego pancerz będzie w kiepskim stanie; możesz zobaczyć diagram pancerza wrogiej maszyny wciskając klawisz 'i' a następnie klikając na niej. Kiedy przeciwnik będzie już w bardzo kiepskim stanie, odwołaj rozkaz ataku dla wszystkich maszyn oprócz jednej, góra dwóch (klawiszem backspace). Gdy strzela mniej mechów, mniejsze jest prawdopodobieństwo zadania krytycznych uszkodzeń silnikowi a co za tym idzie - wybuchu. Taka metoda odzyskiwania mechów działa w większości wypadków.
Zbiorniki z paliwem i ataki artyleryjskie są wspaniałym sposobem uszkodzenia celu - na początku. Bowiem jeśli rozwalisz mecha z pomocą którejś z tych metod - możesz być pewny, że nic nie odzyskasz.
--------------------------------------------------------------------------------
Unikanie uszkodzeń
Atakując wrogiego mecha weź pod uwagę jego uzbrojenie. Możesz uniknąć wielu uszkodzeń zmieniając po prostu dystans do przeciwnika. Na przykład walcząc z MadCatem powinieneś podejść do niego jak najbliżej, żeby nie mógł użyć PPC i LRM. Ale walcząc przeciwko Hunchbackowi-IIC będziesz musiał trzymać się poza zasięgiem jego Autocannona. Oczywiście twoje własne uzbrojenie też jest ważne przy stosowaniu tej taktyki - musis przeciez mieć czym razić przeciwnika.
--------------------------------------------------------------------------------
Pojazdy i Mechy
Pojazdy wroga nie są bezbronne. Dlatego też branie na pierwszy ogień mechów przeciwnika a dopiero potem zajmowanie się wspomagającymi je pojazdami nie zawsze zdaje egzamin. Dlatego też warto zdejmować na początku LRM Carriers jako, że mogą one zadać sporo obrażeń na duży dystans. Także Von Lucknery uzbrojone w gauss rifle są dość istotnym celem gdyż używana przez nie broń jest całkiem niezła.
--------------------------------------------------------------------------------
Używaj terenu
Jego rzećba może być czasami ważną częścią taktyki.
Lasy i budynki blokują większość broni oprócz rakiet. Oznacza to, że jeśli tym masz LRM a twój cel nie - wygrałeś.
Poziom terenu też może być wykorzystywany. Stojąc na szczycie wzgórza widzisz dalej niż normalnie. Trudniej jest także trafić mecha stojącego wyżej. Jeśli masz mechy potrafiące skakać, możesz często wskoczyć na grzbiet wzgórza dzięki czemu uzyskasz przewagę nad przeciwnikiem.
--------------------------------------------------------------------------------
Take Advantage of Your Opponent's Resources
There are automated turrets in most missions, there is almost always a turret control building nearby. Grab these whenever you get a chance -- not only will your mechs take less damage, but the turrets will now fire at enemy units. Also, capturing a mech repair bay is invaluable. There are some missions that are made ludicrously easy once you capture a repair bay. You don't get unlimited repair/reloads from them, but they do last quite a while so use them whenever you get a chance.
MechCommander
General Strategies
--------------------------------------------------------------------------------
This area is for general MechCommander strategies, such as combat techniques, custom mech configurations, and how to deploy mechs in different situations. There is no mission-specific information here, and no "spoilers" will be posted.
If you have a strategy or technique you'd like to see here, E-mail me and I'll look at your tip and possibly post it here...
--------------------------------------------------------------------------------
Mech Configuration
Ammunition vs. Energy Weapons
Energy-based weapons are almost always preferable to ammunition-using weapons. Sure, that Ultra Heavy AC is going to rip apart the first few mechs you face, but halfway into the mission it will be out of ammo. Since the most difficult conflict is at the end of most missions, your mechs will be carrying around a bunch of useless, empty weapons at the most critical time.
--------------------------------------------------------------------------------
Which Weapons are "Better"?
Which weapons are most effective when you consider weight, damage, and recycle time? Almost all of the weapons in MechCommander are very well-balanced. Here are my preferences...
Clan ERPPC
Clan Large Pulse Laser
Inner Sphere PPC
Clan Pulse Laser
Inner Sphere Large Pulse Laser
The reason I prefer the PPC's to the Large Pulse lasers is that they do a larger "chunk" of damage per shot, which means the damage locations won't be as spread out on enemy mechs. Note the lack of ammo-using weapons, as the only ones I ever use are Clan LRM's and the occasional SRM (to fill in that last 3 tons of space.) Also, range usually isn't an issue, which is why I choose the PPC over the ERPPC -- I can use that extra weight for a Clan ER Laser.
--------------------------------------------------------------------------------
Choosing the Right Weapons
Different missions call for different mech configurations. For example, on an escort mission, you may want to take more long range weapons such as ERPPC's and LRM's to handle trouble before it gets to whatever you're escorting. On defensive missions where you'll have a Mech Repair Bay, heavy autocannons are wonderful; they chew up ammo at a rediculous rate, but this isn't a problem if you can reload them after every attack wave.
In short, read your mission briefings carefully and think about what configurations will fit the theme of the mission.
Combat Tactics
How Do I Salvage a Mech?
This is by far the most frequently asked question.
There's no easy answer. You can have your units target a specific location such as the head or legs, but I have never had this work. I've had 4 heavy/assault mechs with Elite Mechwarriors unloading everything on a Commando's leg for almost 10 minutes and they never hit once. The same thing has happened every time I've targeted an armor location.
So if this doesn't work, what's the solution? Concentrate your fire on a mech until its armor is in bad shape; you can see an armor diagram of an enemy mech by holding down [i] and clicking on it. When it starts to get torn up, call all but one or two mechs off from the attack with [backspace]. With less mechs firing, they are less likely to cause enough damage to the engine to make it go critical and explode. I've had this work many times, on several different targets.
Fuel tanks and artillery strikes are a great way to damage a target when you first encounter it, but if a mech is destroyed this way it's very unlikely that you'll get any salvage. It does happen occasionally, but usually the explosion rips the mech apart. Use with caution.
--------------------------------------------------------------------------------
Avoiding Damage
When engaging an enemy mech, keep in mind what weapons it carries. You can avoid a lot of damage by simply changing your distance to the enemy. For example, if you're fighting a Mad Cat, you'll want to get right up in its face so it can't hit you with those PPC's and LRM's. But against a Hunchback-IIC, you'll want to stay out of range of that nasty Ultra Autocannon. Of course, your own weapons must be appropriate to whatever range you've chosen.
Another good way to avoid damage is to have your units run circles around enemy mechs. Simply direct them to attack the target, and then keep ordering them to move behind it at full speed. Not only does this produce some nice back armor hits, but it makes your mechs harder to hit.
--------------------------------------------------------------------------------
Vehicles and Mechs
Enemy vehicles are not harmless. While I will usually target mechs before I go after the supporting vehicles, this is not always the best course of action. In particular, LRM carriers can do a lot of damage from long range, and since they are so easily destroyed it's often better to hit them first. Also, those Von Luckner tanks carry a gauss rifle, which a mech of any size should be very afraid of.
Always look for the opportunity to take out the most firepower with the least amount of effort.
--------------------------------------------------------------------------------
Use the Terrain
The landscape can sometimes take an active part in combat.
Forests and buildings will block almost all weapons except for missiles. This means that if you have LRM's and your target doesn't, you win.
Elevation can also be a huge advantage. Standing on top a hill will let you see great distances, and it seems harder to hit mechs that are at a higher elevation (I haven't confirmed this). If you've got jump-capable mechs, you can often get up on a ridge and keep some distance from enemy units. This strategy works especially well against Hunchbacks, which have to get close to you to fire the Autocannon.
--------------------------------------------------------------------------------
Take Advantage of Your Opponent's Resources
There are automated turrets in most missions, there is almost always a turret control building nearby. Grab these whenever you get a chance -- not only will your mechs take less damage, but the turrets will now fire at enemy units. Also, capturing a mech repair bay is invaluable. There are some missions that are made ludicrously easy once you capture a repair bay. You don't get unlimited repair/reloads from them, but they do last quite a while so use them whenever you get a chance.
Korzystaj z zasobów przeciwnika
W większości misji napotkasz automatycznie wieżyczki strzelnicze a gdzieś w ich pobliżu znajduje się najczęściej budynek sprawujący nad nimi kontrolę. Przejmuj go gdy tylko masz szansę - nie tylko oszczędzisz swoim mechom kilku uszkodzeń, ale wieżyczki będą teraz razić przeciwnika. Także bezcennym nabytkiem są doki naprawcze mechów. Jest kilka misji które stają się wprost banalne gdy tylko zdobędziesz kontrolę nad dokami. Nie dają one wprawdzie nieskończonych zasobów amunicji i możliwości naprawiania bez ograniczeń, ale najczęściej wystarcza to co w nich jest.
---------------------------------------------------------------------------------
A teraz już czas na właściwy opis poszczególnych misji...
FAZA 1 MISJA 1
Cele: 1). Zniszczyć zbiorniki z naturalnym gazem i bazę Alfa (Alpha HQ). 2). Zniszczyć 3 budynki w garnizonie. 3). Zniszczyć bazę Beta (Beta HQ) i broniące ją siły.
Trudność: bardzo łatwa
Max. ciężar zrzutu: 85 ton, max. ilość jednostek: 3
Użyte siły: 2xCommandos, 1xFirestarter
Niesamowicie łatwe wprowadzenie do gry. W większości polega na bieganiu wkoło i rozwalaniu wozów opancerzonych i wieżyczek strzelniczych. Jedyny poważniejszy opór to dwa mechy - Commando i Uller. Ten drugi jest dość twardy, ale połączony ogień twoich sił da mu radę. Cel misji jest bardzo prosty - rozwalić wszystko!
Inne informacje:
Jeśli nie uda ci się odzyskać większości zniszczonego Ullera, lepiej rozegraj tę misję jeszcze raz - 30-tonowy Uller z całą tą bronią Klanu jest wymarzoną maszyną do dwóch następnych misji (szczególnie do zlikwidowania pewnego przeciwnika w misji 3). Znajdziesz tu także kilka bunkrów z zasobami... Nic specjalnego, ale są lekko chronione, a części zamienne, jakie w nich znajdziesz mogą ci się przydać.
-----------------------------------------------------------------------
FAZA 1 MISJA 2
Cele: 1). "Zarekwirować" zaopatrzenie z obozu. 2). Przejąć APC i uwolnić ludzi. 3). Dostarczyć APC do punktu przejęcia.
Trudność: średnia
Max. ciężar zrzutu: 80 ton, max. ilość jednostek: 3
Użyte siły: 2xCommandos, 1xUller
Jak na drugą misję w grze - ta jest zaskakująco trudna. Siły przeciwnika będą cały czas cię niepokoić nadciągając z górnej części mapy, więc dość istotna tutaj jest szybkość - nie można bawić się w niszczenie ciągle pojawiających się pojazdów; tylko uciekać. Na początku przejdź przez most leżący na południowy zachód od miejsca startu. Następnie używając dużego ataku artylerii zniszcz go. Dzięki temu pozbędziesz się natrętnych pojazdów. Teraz skieruj się na wschód i wypełnij cele misji. Siły wroga, które będą ci stawiać opór to kilka lekkich mechów, więc nie powinieneś mieć zbytnich problemów; pamiętaj tylko o ochranianiu APC. Po uwolnieniu więźniów możesz (ale nie musisz, bo wiąże się z tym pewne ryzyko) minąć strefę przejęcia i skierować się na północny wschód - znajdziesz tam kilka budynków z zasobami i pilnującego ich Hollandera, który może zrobić krzywdę lekkim mechom używając swojego Gauss Rifle.
Inne informacje:
Nie pozwól działać swojemu APC (trzymaj go schowanego za swoimi mechami). A jeśli chodzi o Hollandera, to opłaca się go zniszczyć, jeśli uda się go odzyskać - ale nie jest to sprawa nadrzędna. Prawdę mówiąc niszczenie go będzie bez sensu, jeśli nie uda się odzyskać Gauss Rifle.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 1 MISJA 3
Cele: 1). Znaleźć Ravena. 2). Odstawić go do punktu przejęcia.
Max. ciężar zrzutu: 115 ton, max. ilość jednostek: 4
Użyte siły: 1xUller, 2xFirestarter, 1xCommando
Po rozpoczęciu misji biegnij przez las na północny wschód, aż zobaczysz kilka zbiorników z paliwem. Dwa mechy zaatakują z południowego wschodu - poczekaj aż będą w zasięgu i zniszcz zbiorniki z paliwem (używając dalekiego zasięgu).
Przekrocz most na południowym wschodzie i wejdź na szczyt wzgórza. Zobaczysz mały posterunek broniony przez dwa Commandosy. Użyj na nich dużego ataku artyleryjskiego, umieszczając jego centrum około 2 cm za nimi. Powinno to albo całkowicie ich wyeliminować, albo doprowadzić do ciężkiego stanu. Teraz skieruj się na północ starając się unikać kontaktu z przeciwnikiem. Raven, którego szukasz jest na samej górze mapy, mniej więcej po środku. Przejmij go (po prostu podchodząc) i skieruj się z powrotem w stronę posterunku. Patrząc na wschód zobaczysz mały lasek, spal jeden kwadrat na samym brzegu i przeciśnij się tamtędy, kierując się na południe, a następnie na południowy zachód. Znajdziesz tu mały posterunek broniony przez kilka wieżyczek. Wystarczy jedną maszyną przejąć kontrolę nad wieżą dowodzącą nimi i kłopot z głowy.
Teraz możesz po prostu skierować się do strefy przejęcia i zakończyć misję. Ale warto pokręcić się po okolicy, bo w misji tej można zdobyć ciężkiego mecha klanu - MadCat'a. Ale jest to sprawa dość skomplikowana i oczywiście ryzykowna.
Zatrzymaj wszystkie swoje mechy po wschodniej stronie posterunku. Wyślij najszybszą jednostkę na zachód i wejdź nią na szczyt wzgórza leżącego na północ od brzegu. Dzięki temu zobaczysz więcej szczegółów otoczenia. Skieruj jednostkę na południe, aż znajdzie się w zasięgu sensorów MadCata (MadCat jest za mostem na wysepce). Powinno to spowodować wywabienie go ze swojej pozycji. Teraz nie zważając na nich, uciekaj ile sił w nogach (?) w kierunku reszty swoich sił. Jeśli zrobisz to odpowiednio - MadCat powinien stracić cię z oczu zanim dobiegniesz do swoich (a jeśli nie, to ECM Suite w Ravenie ograniczy zasięg jego sensorów). MadCat powinien w tym momencie znaleźć się w otwartym terenie, gdzie będziesz go widział. Musisz ustawić go w ten sposób (wchodząc w zasięg sensorów i uciekając), aby nie stał w pobliżu zbiorników z paliwem. Następnie zacznij ostrzał artyleryjski ustawiając centrum wybuchu za MadCat'em (2-2,5cm za nim). Najpierw użyj dużego ataku artyleryjskiego, a następnie dwóch małych. Może to spowodować jego wyłączenie nawet bez podchodzenia do niego i prawdopodobnie nie spowoduje tylu uszkodzeń, żeby zniszczyć silnik. Jeśli artyleria go nie zniszczy, podprowadź go do swojego nowo zdobytego posterunku. Kiedy zacznie strzelać do wież strażniczych, wykonaj szarżę wszystkimi swoimi mechami (w tym Ravenem). Ważne jest, żeby jego uwaga była zwrócona na wieże, a nie na twoje mechy. Powinno ci to pozwolić na zbliżenie się na bliski zasięg i zaatakowanie od już uszkodzonej strony - czyli od tyłu. Powinieneś go pokonać bez większych problemów, dzięki czemu prawdopodobnie zyskasz ciężkiego mecha.
Inne informacje:
W tej misji jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia. Dwa Firestartery na wschodzie chronią kilka budynków z zasobami, z których dwa zawierają broń klanu. Ponadto jest tu wyspa w północno-wschodnim rogu mapy broniona przez dwa Commando-J - pokonanie ich i odzyskanie ułatwi trochę wykonanie następnych misji. Najlepiej zająć się nimi już po rozwiązaniu problemu z MadCatem i tylko wtedy, gdy nasze mechy są jeszcze w dość dobrym stanie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 1 MISJA 4
Cele: 1). Zniszczyć bazę klanu. 2). Wycofać się do punktu przejęcia. 2). Bronić budynku zaopatrzenia (cel drugorzędny).
Trudność: średnia
Max. ciężar zrzutu: 200 ton, max. ilość jednostek: 6
Użyte siły: 1xMad Cat, 1xFirestarter, 1xRaven, 2xCommandos
Jeśli wiesz co robić, misja 4 jest bardzo prosta. Zostaw jednego Commando (albo innego lekkiego mecha), żeby bronić bazy zaopatrzeniowej. Będzie on musiał zniszczyć kilka pojazdów, które zaatakują, gdy reszta twoich sił się ulotni. Resztą mechów rusz na południe, niszcząc Ullera koło mostu. Nie przekraczaj mostu - przejdź północnym brzegiem rzeki aż znajdziesz się na wchód od bazy Smoke Jaguar. Frontalny atak na bazę (nawet z MadCatem) spowoduje spore spustoszenie wśród twoich jednostek. Dlatego przejdź przez most na południowy wschód od bazy i przebij się przez południowo-wschodnią ścianę. Teraz zadaniem priorytetowym jest przejęcie budynku kontrolującego wieżyczki strażnicze, a także zniszczenie garaży. Jeśli uda ci się to wykonać wystarczająco szybko, będziesz musiał tylko pokonać kilka pojazdów i kolejnego Ullera. Po zajęciu bazy i zniszczeniu jej centrum biegnij z powrotem do punktu startu. Po drodze zaatakuje cię kilka jednostek wroga, ale nie będzie problemu z ich pokonaniem.
Inne informacje:
Cóż - nie ma za bardzo co tu pisać poza tym, że atak na bazę z południowego wschodu jest DUŻO łatwiejszy niż wejście przez główną bramę. A tak zanim komputer zorientuje się, że coś jest nie tak - ty już przejdziesz przez ścianę i zniszczysz kilka baraków.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 1 MISJA 5
Cel: Bronić farm.
Trudność: bardzo trudna
Max. ciężar zrzutu: 240 ton, max. ilość jednostek: 10
Użyte siły: 1xMadCat, 2xUller, 1xFirestarter, 1xRave i *** STAWIACZ MIN ***
Na początek zauważ, że "stawiacz min" jest wypisany dużymi literami. Ten niedrogi, mały pojazd sprawi, że ta misja stanie się dużo łatwiejsza. Zaraz po jej rozpoczęciu szybko udaj się do południowej farmy i zaminuj drogę, którą właśnie przyszedłeś (kilka kwadratów wystarczy). Następnie od razu zaminuj drogę na zachód od pierwszej farmy. W czasie gdy mechy będą pilnować terenu, skieruj stawiacz min na północ i postaw trochę min koło zachodniej strony północnej farmy. W tym czasie twoje mechy napotkają i zniszczą mały oddział uderzeniowy - po tym wydarzeniu skieruj je od razu na północ i przygotuj się do obrony drugiej farmy - kilka pojazdów i lekkich mechów zaatakuje od zachodu. Teraz cięższa część misji. Masz kilka minut, więc trzeba je wykorzystać. Skieruj stawiacz min na północ od miejsca, gdzie dwie drogi wychodzą z lasu (jedna ze wschodu, druga z północy). Zaminuj na maksa wąskie przejścia między drzewami, a następnie zacznij stawiać miny po prostu wszędzie. Nie bądź skąpy - stawiaj miny aż wyczerpiesz ich zapas. Po chwili z północy nadciągnie spora grupa pojazdów w asyście Hunchbacka. Na szczęście mech prowadzi cały ten pochód, więc pierwszy dowie się o twojej skromnej niespodziance. Miny powinny także zlikwidować większość pojazdów, włączając w to wszystkie Savannach Masters.
Na koniec zaatakują cię z zachodu jeszcze dwa lekkie mechy. Mają one rozkaz dotrzeć do północnej farmy za wszelką cenę, więc będą ignorować twoje jednostki - można to wykorzystać do ich zniszczenia. Podobnie zresztą jak dwóch ostatnich mechów, które nadejdą z południa.
Inne informacje:
Kiedy pierwszy raz ukończyłem tą misję (za trzecim podejściem) bez stawiacza min, było to tylko niesamowite szczęście. Obie farmy były praktycznie zruinowane i jeden z moich Ullerów został zniszczony. Używając stawiacza przeszedłem misję bez jednego zadraśnięcia na budynkach farm i z lekkimi otarciami na pancerzach mechów.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 1 MISJA 6
Cel: Zniszczyć wszystkie mechy przeciwnika.
Trudność: łatwa
Max. ciężar zrzutu: 300 ton, max. ilość jednostek: 8
Użyte siły: 1xMad Cat, 1xHunchBack, 2xUller, 1xFirestarter, 1xRaven, 2xCommandos
W końcu porządna misja w starym, dobrym stylu: "rozwal wszystko". Jeśli zaczniesz tę misję z takimi siłami, jakie wymienione są wyżej, będzie ona niesamowicie prosta. Po prostu idziesz drogą i niszczysz wszystko. Nie spotkasz żadnych mechów zanim dotrzesz do miasta. Jeśli nie chcesz iść drogą, możesz wypalić sobie drogę przez las - na zachód i przejść przez instalacje obronne. Ale jest jeden problem - gdy będziesz walczył z wrogimi mechami na górze mapy, wszystkie wrogie pojazdy, których nie zniszczyłeś podjadą od tyłu i będą robiły problemy. Dlatego lepiej użyć drogi i niszczyć wszystkich po drodze.
Miasto samo w sobie jest bronione przez sześć Firestarterów i Catapulta. Możesz wyciągnąć ze stanowisk kilka Firestarterów wchodząc w zasięg ich sensorów i wycofując się. Metoda taka jest dużo skuteczniejsza niż szarżowanie na siedem mechów. A tak walczy się z dwoma, trzema przeciwnikami, a ci wymiękają szybko pod połączonym ogniem 300 ton mechów. Miasta broni też kilka pojazdów z wyrzutniami rakiet dalekiego zasięgu, ale jeśli jeszcze nie wiesz, jak sobie z nimi radzić, lepiej zajmij się ubieraniem lalek Barbie ;).
Po zniszczeniu wszystkich Firestarterów nadszedł czas na szarżę na wzgórze, na którym usadowił się Catapult. Niestety nie sprawdza się taktyka podejścia do wzgórza i walki na daleki zasięg (piloci po prostu nie trafiają). Dużo lepiej jest podejść i walczyć w zwarciu. Szczególnie, że wtedy Catapult nie może korzystać z rakiet dalekiego zasięgu.
Inne informacje:
Na terenie misji znajduje się kilka budynków z zasobami (na południowy zachód od sił przeciwnika), w których możesz znaleźć kilka ciekawych rzeczy.
=================================================================================================
FAZA 2 MISJA 1
Cel: Eskortować Hunchbacka do punktu przejęcia.
Trudność: średnia
Max. ciężar zrzutu: 150 ton, max. ilość jednostek: 4
Użyte siły: 1xMadCat, 2xUller
Jest (jak zwykle) kilka sposobów na ukończenie tej misji, a przedstawiam jeden najlepszy według mnie.
Od razu biegnij wszystkimi swoimi mechami (razem z Huchbackiem) na południe wzdłuż rzeki. Powinieneś na mapie zobaczyć kilka kontaktów. Musisz odpowiednio wyliczyć czas, żeby twoje mechy dobiegły do przeciwnika razem z Hunchbackiem. Gdy tylko ich zobaczysz, rozkaż swoim mechom zniszczyć jednego Aerospace Spottera, a Hunchbackowi drugiego. Ignoruj inne jednostki wroga, dopóki nie zniszczysz tych dwóch, bo jeśli uda im się wykonać odpowiednio dużo nalotów bombowych na most (i zostanie on zniszczony), misja ta stanie się dużo trudniejsza. Następnie przejdź Hunchbackiem na swoją stronę rzeki i zniszcz most.
Teraz zyskałeś sporą siłę ognia w jednej grupie, więc misja jest banalna. Idź drogą na południe aż zobaczysz mały posterunek nad rzeką. Jest on broniony przez kilka czołgów i innych pojazdów. Ponieważ nie potrzebujesz więcej mostu, możesz zniszczyć cysterny z gazem, a ich eksplozja zniszczy większość przeciwników (i most).
Idź dalej na południe aż dojdziesz do bardziej cywilizowanych rejonów. Biegają tu dwa Hunchbacki i Hollander, które są dość niebezpieczne, ale koncentrując ogień powinieneś dać im radę. Po czym możesz już spokojnie udać się do punktu przejęcia.
Inne informacje:
W kompleksie industrialnym znajdziesz kilka budynków z zasobami, z których kilka ukrywa w sobie broń klanu. I jeszcze jedna sprawa - teoretycznie możesz użyć południowego mostu, żeby przejść Hunchbackiem na drugą stronę rzeki, ale nie jest to dobry pomysł. Tereny na wschód od rzeki obfitują w mechu przeciwnika, których lepiej unikać (chyba, że koniecznie chcesz je odzyskać).
-------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 2 MISJA 2
Cele: 1). Zniszczyć wszystkie generatory mocy. 2). Udać się do punktu przejęcia.
Trudność: średnia
Max. ciężar zrzutu: 200 ton, max. ilość jednostek: 4
Użyte siły: 1xMadCat, 1xHunchback-IIC, 2xUller
Od miejsca startu skieruj się na wschód, niszcząc po drodze stanowiska radarowe. Dopóki nie dotrzesz do terenów uprzemysłowionych, napotkasz nikły opór - kilka pojazdów, które powinieneś bez problemu zniszczyć.
Gdy zbliżysz się do wschodniej krawędzi mapy, sprawy zaczną się trochę komplikować. Znajdziesz tu niewielki obszar z zaparkowanymi pojazdami i barakami. Zniszcz je szybko, a nie będziesz już miał praktycznie z czym walczyć. Będąc w pobliżu bazy, zostaniesz zaatakowany przez Commando - ale nie jest to przeciwnik dla twoich sił. Wejdź do bazy, zniszcz Catapulta, a następnie przejmij kontrolę nad budynkiem dowodzenia i budynkiem z zasobami. No i oczywiście zniszcz generator... Przejęcie budynku dowodzenia pozwoli ci zobaczyć na mapie rozłożenie wszystkich budynków z zasobami.
Kolejną rzeczą, którą powinieneś zrobić jest oczyszczenie drogi do punktu przejęcia i znalezienie generatora awaryjnego. Na szczęście są one położone blisko siebie. Przejdź przez most na północ od bazy i rozpraw się z kilkoma pojazdami i Hunchbackiem. Generator awaryjny znajdziesz na północny wschód od punktu przejęcia. Jest on broniony przez kilka Elementali. Zniszcz generator, wróć do punktu przejęcia i koniec.
Inne informacje:
Po zniszczeniu generatora awaryjnego prawdopodobnie zachcesz skonfiskować zawartość budynków z zasobami. Jeden broniony przez Centruriona nie jest wart wysiłku (aczkolwiek jeśli uda ci się odzyskać Centuriona, powinieneś być zadowolony). Ale za to ten w górnym lewym rogu mapy jest wart uwagi. Będziesz musiał podejść do zachodniej krawędzi mapy i przejść "labirynt" wąskich mostów, żeby się do niego dostać. Ale opłaca się - nagrodą będą ER lasery klanu i rakiety dalekiego zasięgu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 2 MISJA 3
Cel: Zniszczyć konwój.
Trudność: trudna
Max. ciężar zrzutu: 300 ton, max. ilość jedostek: 8
Użyte siły: 1xMadCat, 1xHunchback-IIC, 1xHunchback, 2xUller, 1xFirestarter, 1xRaven
Niestety - prawdopodobnie nie jesteś jeszcze w posiadaniu takiej ilości skaczących mechów, która pozwoliłaby wykorzystać najbardziej oczywistą strategię - przeskoczenie rzeki i zniszczenie konwoju (koniec misji w 30 sekund). Możesz również popróbować szczęścia z bronią dalekiego zasięgu - ale szansa na ukończenie misji w taki sposób jest dość mała.
Dlatego też będziesz to musiał zrobić w trochę bardziej skomplikowany sposób, przedzierając się przez miasto (i miliony pojazdów przeciwnika). Niby jest to bardzo proste, dużo przeciwników do zniszczenia i to tylko pojazdów - żadnych mechów. Najłatwiej przejść przez miasto idąc przy samej rzece - nie trzeba wtedy tak dużo walczyć. Jedną dość istotną sprawą jest znalezienie kilku zbiorników z gazem na dole mapy. Jak tylko je zobaczysz, od razu je zniszcz. W pobliżu kręci się Aerospace Spotter i jak tylko podejdziesz do zbiorników (nie niszcząc ich wcześniej), wezwie on wsparcie artyleryjskie, co spowoduje spore straty w twoich szeregach. Przejdź przez most na wschód i znajdź drogę północ-południe (właściwie to dróżka) i rusz na północ.
Im dalej w górę mapy zajdziesz przed nawiązaniem kontaktu z konwojem, tym lepiej; bowiem jeśli jakaś ciężarówka ci się wyślizgnie, będziesz miał czas ją dogonić. Konwój jest chroniony przez dwa Cougary-J i dwa Hunchbacki-IIC i kilka pojazdów. Jeśli chcesz, możesz zająć się tylko niszczeniem ciężarówek - po zniszczeniu ostatniej misja automatycznie się kończy, nawet jeśli jesteś związany walką. Osobiście uważam, że jeśli twoje mechy będą w dobrym stanie, dobrze jest powalczyć z mechami przeciwnika, bo można je odzyskać (a np. Cougary-J mogą być bardzo przydatne w nadchodzących misjach). Uważaj też na ciężarówki z amunicją i paliwem - lepiej żeby to mechy przeciwnika były w ich pobliżu, gdy te wylecą w powietrze.
Inne informacje:
Na samym początku możesz zaatakować dwa Cougary-J bronią dalekiego zasięgu. Wkurzą się i przeskoczą rzekę, a wtedy nie będą dla ciebie problemem (i ułatwi to późniejszą walkę z konwojem). Jednak patrząc z drugiej strony, jest to czasochłonne, więc będziesz się musiał bardzo spieszyć z zejściem na dół mapy. W mieście znajdują się dwa budynki z zasobami, ale nie ma w nich nic nadzwyczajnego - ale oczywiście nic (oprócz czasu) nie stoi na przeszkodzie, żeby się nimi zająć.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 2 MISJA 4
Cel: Zniszczyć generatory (limit czasu: 15 minut).
Trudność: łatwa
Max. ciężar zrzutu: 400 ton, max. ilość jednostek: 8
Użyte siły: 1xMadCat, 1xAtlas, 1xHunchback-IIC, 1xHunchback, 1xCenturion, 1xCougar, 1xUller
Kolejna misja, gdzie panuje maksymalna rozwałka (i prawdę mówiąc jedna z najbardziej zabawnych w całej grze). Masz piętnaście minut, żeby wjechać do bazy klanu i zniszczyć dwa generatory - zadanie na pięć minut. Możesz ominąć miasto leżące po drodze do bazy, ale dużo zabawniej jest przejechać przez miasto dwoma lancami mechów i niszczyć wszystko co się da :).
W mieście spotkasz około 15 pojazdów różnego typu, a do tego Cougara i Ullera. Powinni być mięsem armatnim dla twoich 400 ton. Gdy zbliżysz się do bazy, zniszcz wieżyczki strzelnicze niedaleko południowej krawędzi bazy. Uważaj tylko, żeby nie podejść za blisko i za wcześnie nie uruchomić alarmu. Obrońcy bazy chyba trochę popili, bo nie zauważą ani małej wojny w mieście, ani zniszczenia wieżyczek. Następnie wywal kilka dziur w murze i wejdź swoimi mechami do środka. Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić będzie zniszczenie dwóch baraków piechoty i baraków pilotów mechów. Spowoduje to dość znaczne zmniejszenie potencjału militarnego bazy. Po wyłączeniu się alarmu zostaniesz zaatakowany przez jednego Ullera, którego powinieneś bez problemu zniszczyć. Następnie szybko przejmij budynek kontroli wieżyczek i oczyść bazę z resztek sił przeciwnika. Na koniec zniszcz dwa generatory, czym zakończysz misję.
Inne informacje:
Ważne jest, żebyś przejął w bazie dwa budynki z zaopatrzeniem - zyskasz kilka Pulse i ER laserów. W bazie jest też jeden Hunchback-IIC, ale nie wystartuje, jeśli zniszczysz baraki pilotów. Niestety jest z nim problem, bowiem autorzy nie przewidzieli, że możesz przejąć mecha, który nie wystartował. Także jeśli bardzo go chcesz, musisz poczekać aż wystartuje i zniszczyć go.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 2 MISJA 5
Cel: Zniszczyć pociąg z zaopatrzeniem.
Trudność: duża
Max. ciężar zrzutu: 240 ton, max. ilość jednostek: 8
Użyte siły: 1xMadCat, 1xAtlas, 1xUller, 1xCougar-J
Misja ta jest bardzo podobna do misji z konwojem (2-3), z tą różnicą, że pociąg porusza się szybciej i ma mocniejszą ochronę. Poza tym nie widać go zza rzeki, więc będziesz musiał przez nią przejść, żeby go zniszczyć. Zauważ też, że możesz tę misję wykonać bez skaczącego mecha, ale na pewno ułatwi on zadanie.
Po rozpoczęciu misji od razu biegnij swoimi głównymi siłami na południe, aż wyjdą z zasięgu sił broniących mostu. Następnie wybierz skaczącego mecha i rusz dokładnie na wschód, przeskakując rzekę. Kręcą się tam dwa Hunchbacki, ale jeśli nie podejdziesz za blisko, możesz je zignorować. Będąc już po drugiej stronie rzeki, biegnij na północny wschód w kierunku poruszającego się celu na mapie. Cel ten to oczywiście pociąg - i w dodatku jest nie broniony. Ale masz za plecami dwa Hunchbacki, a z północy nadciągają 3 Ullery, więc szybko zniszcz lokomotywę i uciekaj. Hunchbacki ruszą za tobą, a Ullery zostaną przy unieruchomionym pociągu. Biegnij na południe do mostu, a w tym czasie zaatakuj swoimi głównymi siłami czołgi broniące przejścia przez rzekę. Twój skaczący mech powinien nieźle odstawić dość powolne Hunchbacki, więc teraz pewnie stoją gdzieś i czekają na rozwój wydarzeń. Możesz je zniszczyć pojedynczo, wchodząc w zasięg sensorów i uciekając - nakierowując je na swoje główne siły. Po zniszczeniu ich wróć do unieruchomionego pociągu, zniszcz 3 Ullery i sam pociąg - i to już wszystko.
Inne informacje:
Tak jak w misji z konwojem, misja kończy się od razu po zniszczeniu ostatniego wagonu (nawet jeśli jesteś związany walką). Dlatego można sprawę rozwiązać frontalnym atakiem na sam pociąg, ale prawdę mówiąc nie warto, bo dwa Hunchbacki to wersje skaczące, więc warto je odzyskać.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 2 MISJA 6
Cel: Przejąć i bronić bazy wroga (6 minut czasu na jej przejęcie).
Trudność: łatwa
Max. ciężar zrzutu: 400 ton, max. ilość jednostek: 8
Użyte siły: 1xMadCat, 1xAtlas, 1xHunchback-IIC, 1xCenturion, 1xHunchback, 1xCougar, 1xUller
Przejęcie bazy to banalna sprawa. Dookoła niej kręcą się dwa Commandosy i Uller, ale jej główną obronę stanowią wieże strzelnicze. Spróbuj zniszczyć jak najmniej z nich; główny cel stanowią dwa budynki kontrolujące wieże, budynek sensorów i centrum dowodzenia. Stwierdziłem, że bardzo dobrą taktyką jest ostra szarża przez północną bramę.
Po przejęciu (a nie zniszczeniu) centrum dowodzeniu, bazę zaczną atakować wrogie mechy w małych grupkach. Najpierw zaatakują dwa Hunchbacki, potem dwa Hollandery-II, a następnie trzy Centuriony. Pomiędzy nimi będziesz musiał jeszcze odeprzeć kilka ataków czołgów i innych pojazdów pancernych. Zniszcz wszystkie atakujące mechy i wygrałeś.
Inne informacje:
Można wysłać jednego mecha (najlepiej Ullera) na poszukiwanie budynków z zasobami. Dwa z nich znajdują się w prawym górnym rogu mapy, ale w sumie nie zawierają niczego rewelacyjnego. Plusem tego jest jednak to, że krążący po mapie mech odciągnie część atakujących bazę pojazdów - a Uller jest na tyle szybki, że nie powinny zrobić mu krzywdy.
=================================================================================================
FAZA 3 MISJA 1
Cel: Dostarczyć co najmniej 2 ambulanse do punktu przejęcia.
Trudność: bardzo trudna
Max. ciężar zrzutu: 150 ton, Max. ilość jednostek: 4
Użyte siły: 1xAtlas, 1xHunchback-IIC (oba z jak największą ilością klanowej broni dalekiego zasięgu)
Ta misja jest naprawdę ciężka. Po kilku próbach doszedłem do wniosku, że jedynie dwa ciężkie mechy z odpowiednim uzbrojeniem będą w stanie wyeliminować siły przeciwnika wystarczająco szybko. Zadaniem Atlasa było patrolowane tereny daleko przed konwojem i niszczenie wszelkich zagrożeń. Natomiast Hunchback trzymał się blisko konwojowanych pojazdów i likwidował cele będące mniejszym zagrożeniem (wieżyczki i jednego dość denerwującego Cougara który atakował ze wschodu). Tak długo jak twoje mechy będą rozstawione w ten sposób wszystko będzie dobrze. Ale gdy dotrzesz do zachodniej części mapy, misja zmienia się z trudnej w sadystyczną.
Po zniszczeniu Cougara skieruj Hunchbacka na południowy zachód w celu zlikwidowania dwóch Ullerów i małego posterunku. Będą wyłączone gdy będziesz się do nich zbliżał więc są wspaniałym celem dla kilku małych ataków artyleryjskich. Ullery będą głownie zwracać uwagę na atakującego je mecha, ale w pewnym momencie jeden z nich zacznie atakować konwój (a jest uzbrojony między innymi w 2 PPC) więc uważaj na niego. W czasie gdy Hunchback walczy z Ullerami, Atlas powinien zajmować się niszczeniem mobilnych wyrzutni rakiet dalekiego zasięgu po obu stronach drogi. Nie jest to ciężkie zadanie, ale MUSI być wykonane, zanim ambulansy wejdą w zasięg rakiet. Następnie rusz Atlasem na zachód i zniszcz dwa pojazdy opancerzone (jakieś 2-3 sekundy walko) i ostatnią przeszkodę mecha Vulture który pomimo groźnego wyglądu nie powinien być ciężkim przeciwnikiem.
Taka taktyka (dobrze zrealizowana) pozwala doprowadzić do punktu przejęcia wszystkie pięć ambulansów. Oba mechy zostaną dość mocno uszkodzone, ale powinno obyć się bez krytycznych uszkodzeń).
Inne informacje:
Na wschodzie mapy (trochę na południe od miejsca gdzie pierwszy raz zaatakują Commandosy) krąży pojazd dowodzenia. Przejęcie go spowoduje ujawnienie rozmieszczenia niektórych sił klanu. Ale nie warto tego robić, bo cały czas powinieneś znajdować się przed konwojem, a nie za nim.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 3 MISJA 2
Cele: 1). Zniszczyć kompleks przemysłowy. 2). Wyeliminować pozostałe przy życiu siły klanu. 3). Wyeliminować generator zasilania dla wież
Trudność: średnia
Max. ciężar zrzutu: 300 ton, max. ilość jednostek: 8
Użyte siły: 1xAtlas, 1xMadCat, 1xVulture, 1xHunchback-IIC
Po ostatniej misji ta wyda ci się łatwa. Skieruj swoje mechy na południe i zlikwiduj siły przeciwnika niedaleko brzegu, przejmij budynki z zasobami i mobilne centrum dowodzenia. Następnie udaj się na zachód i po minięciu kompleksu generatorów na północ (cały czas uważaj, żeby nie znaleźć się w zasięgu bazy przeciwnika).
Na północny zachód od bazy zostaniesz zaatakowany (z zaskoczenia) przez cztery lekkie mechy. Lepiej zlikwidować je teraz, żeby nie przeszkadzały później w atakowaniu bazy. Jeśli wybierzesz takie siły do tej misji jak ja, nie powinieneś mieć problemów ze zniszczeniem ich z minimalnymi własnymi uszkodzeniami.
Teraz nadszedł czas na zniszczenie reaktora. Kompleks jest otoczony ukrytymi wieżyczkami strzelniczymi, ale oprócz nich nie ma żadnej ochrony. Po zniszczeniu obrony reaktora skieruj swoje najlżejsze mechy w stronę bazy przeciwnika. Jeden z nich niech wysadzi reaktor, a reszta od razu zaatakuje wszystkimi siłami bazę. Zadanie o najwyższym priorytecie to przejęcie budynku kierowania wieżami. Zwróć uwagę na to, żeby nie zniszczyć zapasowego generatora, jako że będziesz go potem potrzebował. Po prostu zniszcz wszystkie wrogie pojazdy i mechy w pobliżu budynków kontroli i przejmij je tak szybko jak się da - po zniszczeniu generatora wieże będą wyłączone tylko na minutę, może dwie. A jeśli wszystko pójdzie dobrze, powinieneś zabezpieczyć bazę bez większych strat własnych. Pamiętaj, żeby przejąć wszystkie budynki i wykorzystać doki naprawcze, aby poprawić stan swoich maszyn (zostaną dozbrojone i naprawione).
Teraz powinieneś zobaczyć kilka kontaktów w południowo-zachodnim rogu mapy (przejąłeś budynek z sensorami, nieprawdaż?). To pozostałości sił przeciwnika, które musisz zlikwidować. A nie są to zbytnio wymagający przeciwnicy. Trzymaj swoje mechy w bazie i jak tylko wieżyczki zaczną strzelać do zbliżającego się wroga, poczęstuj go wszystkim co masz. Najpierw skoncentruj swój ogień na najgroźniejszym wrogu - Awesome. Mając świeżo uzbrojone i naprawione mechy, nie powinieneś mieć problemu z wygraniem.
Inne informacje:
Na mapie znajduje się kilka budynków z zasobami i powinieneś je przejąć. Ale i tak większość zdobyczy w tej misji będzie pochodzić z odzyskania około 12 zniszczonych mechów przeciwnika. Szczególnie przydatny będzie Awesome...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 3 MISJA 3
Cel: Przejąć co najmniej 4 ciężarówki z zaopatrzeniem.
Trudność: łatwa
Max. ciężar zrzutu: 300 ton, max. ilość jednostek: 9
Użyte siły: 1xAtlas, 1xMadCat, 1xAwesome, 1xCougar-J
Swojego najcięższego mecha ustaw w grupie trzeciej - to jednomechowa lanca zaczynająca misję na południe od rzeki. Ciężarówki poruszają się w trzech oddzielnych grupach, więc jeśli chcesz otrzymać bonus za przejęcie ich wszystkich, musisz działać szybko.
Zacznij biec swoimi głównymi siłami na wschód, wzdłuż górnej krawędzi mapy. Zostaniesz powitany przez dwa Commandosy - omiń je i zniszcz baraki w małym posterunku położonym kawałek dalej na wschód. Teraz zawróć i zniszcz dwa Commandosy.
Kiedy ta walka będzie się rozgrywać, przejdź samotnym mechem do miejsca, z którego będziesz widział najbliższy most przez rzekę (czyli trochę na zachód). Potraktuj go (most) dwoma małymi atakami artyleryjskimi, czym powinieneś go zniszczyć. Takie działanie spowoduje, że jeden z konwojów będzie musiał trochę nadrobić drogi, żeby wyjechać poza mapę.
W tym momencie reszta twoich sił powinna już skończyć z Commandosami. Skieruj ich na południowy wschód i przejdź przez rzekę wschodnim mostem. Nadal biegnąc skieruj się na południe aż zobaczysz kilka kontaktów. To pierwszy konwój składający się z trzech ciężarówek chronionych przez dwa Cougary i kilka wozów pancernych. Zniszcz obrońców tak szybko jak tylko możesz i przejmij ciężarówki.
Kiedy reszta sił dobrze się bawi, skieruj samotnego mecha na południe. Rozkaż mu pilnować południowej drogi w pewnej odległości od zachodniej krawędzi mapy. Resztą mechów udaj się w miejsce, gdzie zniszczyłeś most. Jeśli wszystko poszło dobrze, powinien się tam znajdować drugi konwój. Składa się on z dwóch ciężarówek, Cougara i kilku pojazdów. Znów rozpraw się z nimi tak szybko jak tylko możesz i przejmij ciężarówki.
Teraz twój samotny mech powinien zobaczyć kilka kontaktów (o ile jeszcze się nimi nie zajął). To ostatni konwój składający się z Hunchbacka-IIC, dwóch ciężarówek i dość dużej ilości pojazdów pancernych. Sprowadź tu jak najszybciej resztę swoich mechów, a rozprawienie się z obrońcami nie powinno być problemem.
Inne informacje:
Przy zachodniej krawędzi mapy znajduje się instalacja wroga broniona chyba przez milion wież strzelniczych. Możesz je przejąć, ale nie ma sensu - jest tu tylko jeden budynek z zasobami zawierający 3 Pulse Lasery klanu i 2 Light Ultra AC również produkcji klanu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 3 MISJA 4
Cele: 1). Przejąć obóz reedukacyjny. 2). Eskortować jeńców do bazy. 3). Bronić centrum dowodzenia bazy.
Trudność: bardzo trudna
Max. ciężar zrzutu: 425 ton, max. ilość jednostek: 8
Użyte siły: 1xAtlas, 1xMadCat, 1xAwesome, 1xVulture, 1xJagermech, 1xCougar
To kolejna dość bolesna misja. Będziesz musiał podzielić swoje siły, a zgranie w czasie jest tu niezmiernie istotne.
Zostaw dwa ciężkie mechy, aby broniły centrum dowodzenia bazy. Będzie ono przez cały czas atakowane, ale główny atak to 2 Ullery i 1 Cougar, które zaatakują z północy.
Resztą mechów udaj się na południe, a następnie na wschód wzdłuż dolnej krawędzi mapy. Niedaleko wschodniej krawędzi wpadniesz na 2 Cougary i Ullera. Rusz na północny zachód gdy wyjdziesz z lasu, aż do momentu, kiedy spotkasz dwa Cougary. Po rozprawieniu się z nimi idź na północ aż znajdziesz się po zachodniej stronie obozu jenieckiego. Idź dalej na północ, a następnie na wschód aż dojdziesz do rogu mapy, i zaatakuj bazę od tyłu. Obóz jest dość mocno broniony przez wieże, czołgi, dwa Ullery i Cougara, ale jeśli uda ci się szybko zniszczyć baraki, nie będziesz musiał zbyt dużo walczyć. Zlikwiduj wszelki opór i przejmij wszystkie budynki "oprócz" budynku dowództwa. Teraz wycofaj najlżejsze (lub najbardziej uszkodzone) mechy z powrotem na krawędź lasu niedaleko dołu mapy.
Teraz przejmij budynek dowodzenia, wyjedzie z niego transporter opancerzony, a ty zobaczysz kilka nowych kontaktów na południowym końcu mapy. Kilka Saracenów i wyrzutni rakiet dalekiego zasięgu atakuje z południowego wschodu, ale główne zagrożenie nadejdzie z południa. Bowiem atakują stamtąd trzy Raveny-J. Zniszcz szybko pojazdy i jak najszybciej zwiąż walką Raveny. Na południowy wschód od twojej bazy jest jednostka Savannah Masters, ale zdążysz dobiec tam którąś ze swoich maszyn zanim zrobią jakąś krzywdę transporterowi z więźniami.
Transporter ma teraz wolną drogę do bazy i jak tylko do niej dotrze, misja powinna się skończyć. Jeśli nie zniszczyłeś jeszcze wszystkich mechów wymienionych wyżej, będziesz musiał to zrobić żeby zakończyć misję.
Inne informacje:
W bazie wroga znajdziesz budynek z zasobami - nie zapomnij go przejąć.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 3 MISJA 5
Cel: Obrona bazy.
Trudność: średnia
Max. ciężar zrzutu: 480 ton, max. ilość jednostek: 8
Użyte siły: 2xAtlas, 1xMadCat, 1xAwesome, 1xJagermech, 1xHunchback-IIC
Po rozpoczęciu misji biegnij od razu na północ w kierunku bazy. Ustaw mechy na zewnątrz wschodniej ściany. Wyślij stawiacz min na północną drogę i postaw trochę min na niej. Teraz wywal mechami dziurę w murze, dzięki czemu będziesz miał wygodny dostęp do wnętrza bazy. Nie przejmuj się tym, że ułatwi to przeciwnikowi zadanie - i tak wszystkie mechy, które będą atakować z tej strony będą mogły skakać. Będą to cztery Firestartery-J, które powinieneś zdjąć bez problemów, szczególnie, że bardziej interesują je doki dla mechów niż własna obrona.
Po zniszczeniu Firestarterów szybko napraw mecha, który naprawdę tego potrzebuje. Wyślij jednego (najlepiej ciężkiego) mecha w pobliże północnej bramy razem z czołgami. Reszta twoich mechów powinna czekać w środku bazy nieopodal południowej i wschodniej ściany. Z południa zaatakuje 8 mechów - 2 Ullery, 3 Cougary, 3 Hunchbacki i 2 Centuriony. Ale to tylko brzmi groźnie - masz ciężkie, dobrze uzbrojone mechu, a do tego obronę własną bazy. Jeśli któremuś z mechów przeciwnika uda się przedostać przez mur - skoncentruj na nim ogień i jak najszybciej wyeliminuj nieproszonego gościa.
W tym samym czasie od północy zaatakuje cię oddział ciężkich czołgów. Będą one bezmyślnie jechać drogą, więc przygotowana wcześniej niespodzianka powinna zniszczyć co najmniej połowę z nich. A z resztą bez problemu poradzą sobie czołgi, wieże i mech, którego tu postawiłeś.
Po tych dwóch starciach będziesz miał kilka minut na odpoczynek. Napraw w tym czasie wszystkie swoje mechy. Po chwili zostaniesz zaatakowany po raz ostatni - tym razem z zachodu. Trzy Hunchbacki, dwa Catapulty i sześć wyrzutni rakiet dalekiego zasięgu nie powinny być dla ciebie problemem. Najpierw zlikwiduj Hunchbacki, potem wyrzutnie rakiet, a na koniec Catapulty - i odetchnij z ulgą, bo to już koniec misji.
Inne informacje:
Przed ostatnim atakiem będziesz miał prawdopodobnie tyle dużo czasu, że zdążysz postawić pole minowe po zachodniej stronie bazy. Najlepsze miejsca na umieszczenie min to małe wzgórze i teren dokładnie przez zachodnią bramą.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 3 MISJA 6
Cel: 1). Zniszczyć budynek administracyjny. 2). Dotrzeć do punktu przejęcia. 3). Przejąć budynek kontroli radarowej (drugorzędny).
Trudność: średnia
Max. ciężar zrzutu: 450 ton, max. ilość jednostek: 12
Użyte siły: 2xAtlas, 1xMadCat, 1xAwesome, 1xVulture, 1xRaven-J
To kolejna z zabawnych (chociaż trochę mało realistycznych) misji. Będziesz walczył z całymi stadami mechów, dzięki czemu po ich odzyskaniu będziesz miał tyle różnorakiego złomu, że nie będziesz wiedział, co z nim robić.
Najpierw rusz swoimi siłami na wschód przez miasto. Spotkasz tam dwa Catapulty i kilka pojazdów, które oczywiście należy zniszczyć. Idź dalej na wschód aż dojdziesz do bazy, w której rezydują cztery Jagermechy. Ale ich piloci są na tyle głupi, że możesz wyciągać je na zewnątrz pojedynczo i niszczyć bez większych problemów. Dzięki temu powinieneś zdobyć bazę z minimalnymi uszkodzeniami swoich maszyn. A nawet jeśli stanie się coś poważniejszego, to w bazie jest dok do naprawy mechów. Przejmij go i napraw wszystkie swoje maszyny. Pamiętaj, że nawet nie uszkodzony mech nie ma kompletu amunicji, więc warto wysłać do doku wszystkie maszyny. Gdy będziesz opuszczał bazę, zniszcz generator zasilający wieże.
Teraz udaj się na północ, a dojdziesz do bazy radarowej. Jest ona broniona przez wieże strzelnicze (teraz nieaktywne) i dwa Catapulty. Rozwal je i spokojnie rozglądnij się po bazie. Znajdziesz w niej kolejny dok, z którego powinieneś skwapliwie skorzystać. Przejmij budynek kontroli radarowej, dzięki czemu będziesz teraz widział większość mapy. Zauważysz na niej grupę kontaktów podążających w twoim kierunku. Są to trzy Jagermechy, które powinieneś szybko i bezboleśnie wysłać na spotkanie ich twórców - w zaświaty.
Przez rzekę przerzucone są dwa mosty - oba bronione przez dwa Catapulty. Jako że masz teraz do dyspozycji dwa doki naprawcze, najlepiej zniszczyć wszystkie maszyny wroga. Po oczyszczeniu mostów napraw swoje maszyny i przejdź przez rzekę. Znajdziesz się w kompleksie administracyjnym bronionym przez wieże strzelnicze, które działają. Wejdź do kompleksu, zniszcz trzy Jagermechy i kilka wyrzutni rakiet dalekiego zasięgu. W kompleksie znajdują się trzy budynki sterujące wieżami, które powinieneś czym prędzej przejąć. Po zabezpieczeniu terenu rozwal budynek administracyjny i wróć na drugą stronę rzeki podreperować maszyny. Wróć do kompleksu kiedy skończysz naprawy.
Teraz zabawna część. Masz szansę zdobyć kolejnego MadCata, ale tym razem wariant "W". Jedyne co musisz zrobić, to podbiec najszybszym mechem w stronę MadCata - usłyszysz wtedy odgłos włączania silników innych mechów. Szybko wróć do swoich sił i poczekaj. MadCat zostanie tam gdzie był (w punkcie przejęcia), a dwa Hunchbacki i kilka czołgów zaatakuje twoje siły, co skończy się zwycięsko dla ciebie. Po raz kolejny (tym razem ostatni) napraw swoje mechy i możesz zabierać się za MadCata. Najlepiej walczyć z nim dwoma ciężkimi mechami - będziesz miał większą szansę odzyskać MadCata. Ja osobiście wysłałem na niego Atlasa-W z czterema PPC, który poradził sobie z MadCatem całkiem zgrabnie i nawet zbytnio go nie poturbował. Po wyeliminowaniu MadCata podejdź resztą maszyn do punktu przejęcia i poczekaj na koniec misji.
Inne informacje:
Znajdziesz w tej misji kilka niechronionych budynków z zasobami - za rzeką na południe od kompleksu administracyjnego. Zdobędziesz w nich kilka podstawowych sensorów i Light Ultra/AC.
===========================================================================================================================
FAZA 4 MISJA 1
Cele: 1). Przejąć Masakari. 2). Zniszczyć działa obrony orbitalnej.
Trudność: łatwa
Max. ciężar zrzutu: 15 ton, max. ilość jednostek: 3
Użyte siły: 1xPegasus Hovertank
Ta misja nie jest zbyt trudna, szczególnie jeśli uda ci się wyminąć wrogie jednostki na jej początku. Trzymaj się blisko oceanu i przedrzyj się przez las niedaleko wybrzeża. Kieruj się na południowy wschód w stronę miasta. Jest tu w okolicy kilka pojazdów, ale jeśli będziesz ostrożny, będziesz musiał walczyć tylko z wozami opancerzonymi i Elementalami (które są łatwe do zniszczenia). Lata tutaj też kilka Aerospace Spotterów, ale możesz im po prostu uciec - po prostu cały czas bądź w ruchu.
Pojedź do wschodniej części miasta, a zobaczysz wycinek terenu z jednym kwadratem lasu i kilkoma pojedynczymi drzewami za nim. Spal kwadrat z lasem, a między drzewami po prostu przejedź Pegasusem i APC. Trzymaj nadal kierunek wschodni - do pierwszego celu. Po drodze nic nie powinno cię niepokoić. Przejmij Masakari.
Teraz ta misja to już kaszka z mleczkiem. Wjedź na wzgórze na północy, a zobaczysz stado pojazdów wroga pilnujących drogi. Powinieneś zniszczyć je bez problemu - szczególnie używając Pegasusa i APC; teraz nie są ci już potrzebne, więc nie musisz o nie dbać. Zniszcz wszystkie pojazdy wroga i zaatakuj działa orbitalne. Broni ich kilka wież strzelniczych i dwa Ullery. Możesz z nimi walczyć (Masakari poradzi sobie z nimi w jakieś 15 sekund, ale na pewno zostanie uszkodzony), albo od razu zniszczyć działa i tym samym zakończyć misję.
Inne informacje:
Można przejść tę misję używając trzech Swiftwind Scout Car. Ale po pierwsze przedzieranie się przez las będzie trwało dłużej, a zniszczenie Elementali będzie prawdziwym wyzwaniem.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 4 MISJA 2
Cele: 1). Zniszczyć 8 ciężarówek z amunicją. Drugorzędny: zniszczyć 12 ciężarówek z amunicją.
Trudność: trudna
Max. ciężar zrzutu: 360 ton, max. ilość jednostek: 12
Użyte siły: 3xCougar, 2xMadCat, 1xVulture, 1xRaven
W tej misji nie ma zbyt groźnych przeciwników, ale złapanie ciężarówek gdy się rozproszą może być koszmarem.
Umieść Ravena w Force Group 1, a resztę jednostek w dwóch pozostałych grupach. Systemy ECM Ravena pozwolą twoim siłom na niezauważone podejście na pozycje. Wszystkie 12 ciężarówek wyrusza z bazy w jednej kolumnie. Teoretycznie można by uderzyć wszystkimi siłami na bazę i zniszczyć je. Ale po pierwsze spowoduje to duże uszkodzenia twoich maszyn, a po drugie ciężarówki są dość szybkie i rozpraszają się na pierwszy dźwięk alarmu.
Udaj się Ravenem na zachód wzdłuż wybrzeża aż dojdziesz do mostów. Po drugiej stronie rzeki powinieneś zobaczyć kilka zbiorników z paliwem. Zaatakuj je bronią dalekiego zasięgu (nie stój przy tym na moście), a wybuch zniszczy mosty. Kluczem do ukończenia tej misji jest rozmieszczenie twoich sił. Raven powinien zakłócać sensory bazy, a reszta mechów powinna być umieszczona wzdłuż dróg. Gdy tylko zacznie się alarm, z każdej bramy wyjadą po cztery ciężarówki i podzielą się na pary. Ale twoje siły obstawiają drogi, więc powinieneś zniszczyć co najmniej osiem z nich.
Kiedy będziesz gotowy, zarządź atak artyleryjski na bazę (atakuj albo baraki załóg, albo jedną z ciężarówek). Znowu zacznie się alarm i ciężarówki się rozproszą. Misja kończy się automatycznie, gdy zniszczysz wszystkie 12, ale jeśli jakieś ci się wymkną, możesz albo spróbować je gonić, albo przeczekać gdzieś aż dojadą do krawędzi mapy.
Inne informacje:
Większość sił obronnych bazy będzie eskortować ciężarówki. Bunkry z zasobami w bazie są wypełnione po brzegi wspaniałą bronią klanu. Dlatego sugeruję przepuścić jedną lub dwie ciężarówki, a następnie przejąć bazę. Sprzęt, jaki w niej znajdziesz jest wart dużo więcej niż dodatkowe punkty zasobów, jakie dostaniesz za zniszczenie wszystkich ciężarówek.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 4 MISJA 3
Cele: 1). Przejąć budynek dowodzenia we wrogiej bazie. 2). Zniszczyć wszystkie mechy przeciwnika. 3). Chronić wieże kontrolne bazy.
Trudność: średnia
Max. ciężar zrzutu: 300 ton, max. ilość jednostek: 8
Użyte siły: 1xMasakari, 2xMadCat, 1xVulture
Od razu (ignorując goniącego cię wroga) kieruj się za zachód w stronę małej grupy wieżyczek. Trzymaj swoje maszyny troszeczkę poza zasięgiem wieżyczek. Wyślij dwa mechy wzdłuż drogi (najlepiej MadCaty; są dobrze opancerzone i szybkie) i jednym przejmij wschodni budynek kierujący wieżyczkami, a drugim zachodni. Teraz szybko przenieś swoje mechy na północ od wieżyczek i przejmij budynek z zasobami. Następnie biegnij na północ, trzymając się po zachodniej stronie małego miasteczka. Kiedy będziesz w bezpiecznej odległości od posterunku, przenieś widok na południe. Zobaczysz kilka Hunchbacków-IIC kierujących się na wieżyczki. Idą ustawione w równą linię, więc możesz połaskotać ich trochę atakiem (lub kilkoma) artyleryjskim.
Skieruj swoje mechu na północ, aż dojdziesz do frontu opuszczonej bazy. Bardzo przydatny tutaj jest skaczący mech (jak np. Masakari z misji 4-1), bo możesz nim przeskoczyć mur i przejąć budynek kontroli bram. W innym wypadku będziesz musiał przebić się przez mur, ale to znowu spowoduje, że wrogim maszynom będzie się łatwiej tu dostać. Przejmij wszystkie budynki łącznie z dokami naprawczymi w północno-wschodnim rogu bazy. Są one w dość kiepskim stanie, ale powinno ci się jeszcze udać podreperować kilka pancerzy na mechach.
Teraz ze wschodu zaatakują cię duże siły przeciwnika. Dziesięć (!) Ullerów-J przeskoczy przez mur i zacznie walczyć z twoimi mechami, zamiast zająć się niszczeniem budynków kontroli, które chronisz. Następnie nadciągną trzy Vulture, które zapukają do frontowej bramy. Ale będąc pomiędzy wieżyczkami i twoimi maszynami, długo nie pożyją. Teraz jeszcze tylko kolej na dwa Hunchbacki-IIC z dołu mapy. Tego przeciwnika lepiej zostawić wieżyczkom, jako że jest już trochę uszkodzony, a nie byłoby przyjemnie gdyby któraś z twoich maszyn oberwała z Ultra Heavy Autocannona.
Inne informacje:
Nie przejmuj się za bardzo odzyskaniem zniszczonych Vulture. I tak masz już sporo ciężkich mechów i bardziej przydadzą ci się komponenty klanu niż same maszyny. Pamiętaj też, żeby przed ostatnim atakiem Hunchbacków podreperować jeszcze raz swoje mechy. Oszczędzisz dzięki temu dużo RP (resource points) w menu logistycznym, jako że utrzymanie pancerza w klanowym mechu jest dość drogie.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 4 MISJA 4
Cel: 1). Przejąć kompleks przemysłowy. 2). Chronić kompleks przemysłowy. 3). Zniszczyć wszystkie mechy wroga.
Trudność: bardzo trudna
Max. ciężar zrzutu: 480 ton, max. ilość jednostek: 10
Użyte siły: 2xAtlas, 1xMasakari, 2xMadCat, 1xRaven-J
W tej misji staniesz twarzą w twarz z 26 mechami przeciwnika, z czego większość to średnie i ciężkie mechy klanu. To chyba mówi co nieco o trudności misji. Kolejność zadań jest podana całkowicie bez sensu. Jeśli przejmiesz kompleks przemysłowy i będziesz próbował go bronić, nie uda ci się ukończyć tej misji. Zamiast tego pozwól bronić go maszynom przeciwnika i przejmij go pod koniec misji - nawet nie zadraśniętego.
Po rozpoczęciu misji skieruj się na wschód. Dojdzie do starcia z kilkoma Loki, ale powinny one zostać zniszczone bez większych problemów - i nie przejmuj się uszkodzeniami pancerza. Następnie skieruj się na północ (przez most) i przejmij dok naprawczy przy małym posterunku niedaleko rzeki. Szybko napraw mechy, które tego potrzebują i skieruj się na północny wschód.
Umieść sensor probe niedaleko północno-wschodniego rogu mapy. Dojdź tam (trzymając się naprawdę daleko od kompleksu przemysłowego) i zniszcz wszystko co napotkasz. Trzy fale mechów nadejdą z rogu mapy; najpierw Loki, następnie Hunchbacki, a na koniec jeden Thor. Zniszcz je wszystkie i napraw swoje maszyny w doku.
Teraz musisz obejść kompleks trzymając się poza zasięgiem maszyn wroga. Idź cały czas w górę do północno-zachodniego rogu mapy i podchodź do bazy z północnego zachodu. Powinieneś zobaczyć około ośmiu czołgów, które stoją na drodze. Rozwal je z dalekiego zasięgu, jako że jeszcze nie powinieneś ujawniać się mechom broniącym kompleksu (Raven z ECM suite jest tu bardzo pomocny).
Na wschód od twoich jednostek znajduje się duże wzgórze (na północ od kompleksu), ale nie możesz się na nie dostać bez skaczącego mecha. Jeśli masz Ravena-J, skieruj go na szczyt wzgórza, dzięki czemu zobaczysz cały kompleks łącznie z broniącymi go mechami. Możesz też użyć Ravena-J do przejęcia kontenerów w północno-wschodnim rogu bazy, a następnie ustaw go u podstawy wzgórza. Jego ECM będzie zakłócał sensory wroga, a Raven, jeśli nie podejdzie za blisko, będzie bezpieczny. Możesz też wykorzystać okazję i zrzucić duży atak artyleryjski na kilka wrogich maszyn, ale uważaj, żeby nie uszkodzić budynków kompleksu ani zbiorników z paliwem (które stoją obok budynków z zasobami).
Teraz obejdź kompleks tak, żeby znaleźć się po jego południowej stronie. Jest tu 10 Firestarterów i 5 Hunchbacków-IIC. Twoim celem jest wyciągnięcie kilku przeciwników ku twoim siłom. Sposób na to jest klasyczny - wysyłasz jedną jednostkę jako przynętę i za jej pomocą wyciągasz kilka mechów wroga w stronę swoich sił. Prawdopodobnie ruszą się tylko Firestartery (jeśli jeden się ruszy - pójdą wszystkie), a mając pięć mechów - rozwalisz je bez wewnętrznych uszkodzeń własnych maszyn. Po raz ostatni wróć do doku i napraw uszkodzenia. Następnie wróć do bazy i rozpraw się z Hunchbackami. Jest pewne prawdopodobieństwo, że niektóre z nich pójdą się powłóczyć, więc będziesz musiał je znaleźć i zniszczyć.
Kiedy zniszczysz wszystkie maszyny wroga, dostaniesz komunikat "primary objective complete". Przejmiesz wszystkie budynki z zasobami, a następnie przejmij dwa budynki przemysłowe, czym zakończysz misję.
Inne informacje:
Czekając w północno-wschodnim rogu mapy na przeciwnika możesz wysłać Ravena, żeby przejąć trzy budynki z zasobami na wschód od głównego kompleksu przemysłowego. Ale nawet pomimo tego, że jest wyposażony w ECM suite, nie zbliżaj się za bardzo do przeciwnika.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 4 MISJA 5
Cel: Zniszczyć wszystkie mechy przeciwnika.
Trudność: bardzo trudna
Max. ciężar zrzutu: 500 ton, max. ilość jednostek: 10
Użyte siły: 1xMasakari, 2xMadCat, 1xVulture, 1xCatapult, 1xRaven-J, 1xStawiacz Min
Ta misja jest nawet trudniejsza od poprzedniej. Będziesz musiał zniszczyć około 20 mechów, co będzie dość trudną sprawą, szczególnie jeśli nie będą próbowali cię unikać. Będziesz potrzebował jednego szybkiego mecha - najlepiej Ravena. Dużą pomocą będzie także stawiacz min, ale nie jest on niezbędny (szczególnie jeśli nie masz kasy). Umieść Ravena w Force Group 3, a resztę mechów w grupach 1 i 2.
Po rozpoczęciu misji szybko biegnij Ravenem na wschód, aż dobiegniesz do szczytu wysokiego wzgórza. Powinieneś z niego widzieć krawędź mostu, na który zrzuć duży atak artyleryjski. Podzieli to nadciągające maszyny na dwie grupy, no i oczywiście spowolni je trochę. Teraz resztą swoich mechów (bez stawiacza min) biegnij na południe zaraz przy prawej krawędzi mapy. Znajdziesz tu mały posterunek, w którym robiąc jak najmniej szkody spróbuj przejąć budynek kontroli wieżyczek. W pewnym momencie kilka lekkich mechów klanu wbiegnie do bazy. Ale będąc pomiędzy twoimi maszynami i wieżyczkami strzelniczymi, powinni szybko wymięknąć. Uważaj, żeby nie zniszczyć zbiorników z paliwem - będziesz ich potrzebował później.
Teraz wróć swoimi mechami do północno-wschodniego rogu mapy. Ravena skieruj na północny zachód - umieść go w rogu i niech tam sobie stoi do końca misji - zrobił już swoje. Teraz stawiaczem min wykonaj mały rekonesans w kierunku południowo-zachodnim, a znajdziesz kilka "wąskich gardeł" na drodze. Zaminuj je na maksa, pamiętając o tym, że wrogie jednostki będą szły drogą na północny wschód - w kierunku narożnika mapy. Umieść swoje mechy tak, żeby strzelając do wroga nie zdetonowały przypadkiem min - po co je marnować.
Po pewnym czasie powinieneś zobaczyć kilka Catapultów kierujących się ku posterunkowi na południowym wschodzie (ten, który przejąłeś). Zaatakują i zniszczą wieżyczki i przejdą obok zbiorników z paliwem. Właśnie gdy będą koło nich, zarządź atak artyleryjski - razem z eksplozją zbiorników wykończy wroga.
Kolejni przeciwnicy to Jagermechy i Loki nadciągające z dołu mapy. Zostaw je w spokoju aż podejdą do twoich min - jeśli zaatakujesz je wcześniej (np. artylerią), będziesz miał problemy z ich dorwaniem. Jak tylko wejdą na miny - otwórz ogień. Najpierw spróbuj wyeliminować Loki, bo są najszybsze. Jagermechy są wolniejsze i nie lubią biegać i można się nimi zająć później. Zniszcz je wszystkie i skończyłeś kolejną misję.
Inne informacje:
Jest jeszcze kilka innych sposobów na ukończenie tej misji, ale ten jest według mnie najlepszy. Zniszczyłem wszystkie mechy przeciwnika 4 na 5 rozgrywek (i ani razu nie udało mi się odzyskać ERPPC z Loki). Atakowanie mechów gdy nie są w pobliżu górnej krawędzi mapy jest bez sensu - rozbiegną się we wszystkich kierunkach, a wyłapanie Lokich jest dość trudne.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 4 MISJA 6
Cele: 1). Zniszczyć działo orbitalne Alpha. 2). Zniszczyć działo orbitalne Beta. 3). Zniszczyć działo orbitalne Gamma.
Trudność: łatwa
Max. ciężar zrzutu: 560 ton, max. ilość jednostek: 8
Użyte siły: 2xAtlas, 1xMasakari, 2xMadCat, 2xVulture
Jeśli masz odpowiednio dużo ciężkich mechów, ta misja będzie bajecznie prosta.
Na początek musisz powłóczyć się po mapie i odkryć wszystko poza trzema działami. Na południe od środka mapy znajdziesz cztery Atlasy, ale będą cię atakować pojedynczo dopóki nie włączysz żadnego alarmu. Znajdź i zniszcz wszystkie cztery i przejmij wszystkie zasoby jakie znajdziesz.
Pierwsze działo, którym powinieneś się zająć to działo Beta znajdujące się w środku mapy. Umiejscowione jest na małej wysepce na rzece, którą musisz zaatakować z północy. Baza jest broniona przez Vulture i dwa Thory razem z kilkoma pojazdami i wieżyczkami. Jeśli wejdziesz na wzgórze na zachód od wyspy, zobaczysz stojącego Vulture, co aż prosi się o atak artyleryjski. Następnie poczekaj aż jednostki wroga będą przechodzić przez północny most i zniszcz je jedną po drugiej. Uważaj na Aerospace Spottera... Po zniszczeniu mechów i pojazdów przejdź przez most i zabezpiecz bazę. Nie zapomnij przejąć doków naprawczych na wschodzie wyspy. Napraw swoje mechy i zniszcz działa.
Następnie skieruj się na północny zachód w stronę działa Alpha. Ten obszar jest chroniony przez Atlasa i dwa Vulture. Wejdź tam od dołu i zacznij niszczyć wszystko co nawinie się pod celownik znowu uważając na Aerospace Spottera. Jest tu kilka ciężarówek które możesz zaatakować artylerią gdy wrogie mechy będą w pobliżu. Przejmij ruchome centrum dowodzenia i zniszcz działo.
Wróć do obszaru Beta i napraw mechy a następnie biegnij na dół do ostatniego celu - działa Gamma. Ten obszar jest chroniony przez dwa Thory i kilka wieżyczek. Nie przejmuj się tym, że uruchomisz alarmy, nie zostało już nic, co mogło by na nie zareagować. Zniszcz Thory, napraw mechy jeszcze raz i zniszcz działo.
Inne Informacje:
Jak w większości misji możesz ją wykonać w dowolnej kolejności. Sugeruję przejęcie bazy w środku mapy na samym początku, bo dobrze jest mieć do dyspozycji doki naprawcze. Zauważ, że w tej misji masz szansę uzyskać kilka mechów typu Atlas-J które są całkiem przydatne (i trudne do zdobycia).
=============================================================================================================================================
FAZA 5 MISJA 1
Cel: Eskortować kapitana do punktu przejęcia.
Trudność: średnia
Max. ciężar zrzutu: 500 ton, max. ilość jednostek: 12
Użyte siły: 1xAtlas, 1xMasakari, 2xMadCat, 1xThor, 1xVulture, 1xRaven
Ta misja to dosłownie pięć minut roboty, ale niestety więcej w niej zależy od szczęścia niż od umiejętności.
Misję zaczynasz w południowo-zachodnim rogu mapy, a mechy, które masz uratować są w północno-wschodnim rogu. Nie masz nad nimi żadnej kontroli, a jedyny, którego musisz dostarczyć do punktu przejęcia to kapitański Atlas. Nie będziesz mógł zatrzymać żadnego z pozostałych mechów, nawet jeśli przetrwają, więc nie masz co sobie nimi zawracać... głowy.
Główną część swoich sił skieruj od razu na północ w stronę bazy przeciwnika na środku mapy. Gdy będą w drodze, wybierz lekkiego mecha i wejdź nim na szczyt wzgórza na północny zachód od miejsca startu. Zauważysz (ledwo co) kilka mechów klanu stojących na północny zachód od wzgórza. Zrzuć na nich całą swoją artylerię i najlepiej zrób to szybko i precyzyjnie. Masz szansę zniszczyć wszystkie te mechy (a co najmniej poważnie uszkodzić).
W północno-zachodnim rogu zobaczysz, że lanca, którą masz ratować jest zajęta walką z mechami wroga. Walczą i tak naprawdę nie mają szans, ale zajmą siły przeciwnika w czasie gdy kapitański Atlas cichutko oddali się od zadymy. Biegnij i przejmij bazę wroga tak szybko jak tylko się da, a następnie szybko zwiąż walką mechy idące za kapitańskim Atlasem. Pozwól Atlasowi po prostu iść do punktu przejęcia i wyślij jednego albo dwa mechy dla jego ochrony, jeśli któryś z mechów przetrwał twój atak artyleryjski. Masz teraz kilka minut, więc pobiegaj po bazie i pozbieraj zasoby - jest tu trochę ciekawych rzeczy.
Misja kończy się, gdy Atlas dotrze do punktu przejęcia.
Inne informacje:
Niektórzy gracze sugerują, żeby oszczędzać artylerię na rozprawę z mechami atakującymi twoich sprzymierzeńców. Ale to bez sensu, bo i tak nic nie masz z ich atakowania, a zniszczenie tych mechów na początku pozwoli Atlasowi spokojnie dotrzeć do punktu przejęcia.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 5 MISJA 2
Cel: Znisczyć wszystkie 8 mechów klanu.
Trudność: łatwa
Max. ciężar zrzutu: 400 ton, max. ilość jednostek: 8
Użyte siły: 3xAtlas, 1xMasakari
Nie ma czegoś takiego jak najlepszy sposób na ukończenie tej misji. Wszystkie mechy, które masz zniszczyć są rozrzucone po całej mapie, więc najlepszą podpowiedzią jest to, gdzie znaleźć przeciwnika.
Na mapce umieszczone są znaczniki oznaczające miejsce, w którym możesz znaleźć przeciwnika, ale jeśli chcesz wiedzieć, jak ja ukończyłem tą misję, czytaj dalej.
Umieściłem wszystkie swoje mechy w Force Group 2. Nawet używając bardzo powolnych Atlasów nie miałem żadnych problemów z ukończeniem tej misji i znalezieniem chwili czasu dla siebie. Po rozpoczęciu misji ruszyłem na południe, a następnie na wschód przez mały most. Tam spotkasz MadCata, który wystrzeli do ciebie i ucieknie. Próbuje wciągnąć cię w pułapkę, ale ciężko jest zrobić dobrą pułapkę na cztery ciężkie mechy uzbrojone w broń klanu. Idź za nim do małego miasteczka, w którym zauważysz dwa kontakty ukryte za budynkami. Oba to Hunchbacki-IIC, które odpalą silniki jak tylko zaczniesz do nich strzelać (możesz je zobaczyć niszcząc budynki, za którymi się chowają) albo przejdziesz obok nich. Zniszcz je szybko i znowu rusz za MadCatem.
Idąc za nim przejdziesz przez most na północy i dojdziesz do podwójnej drogi. Idź nią na wschód do opuszczonej bazy. Zaatakuj ją szybko i przejmij budynki kontrolujące wieże, usłyszysz wtedy startujące mechy. Dwa Thory i MadCat, którego śledziłeś zaatakują cię i po chwili zapewne zostaną zniszczone. Przejmij teraz resztę budynków i zapewne będziesz miał na tyle dużo czasu, że będziesz mógł naprawić swoje maszyny w dokach naprawczych. Nie zapomnij o budynku z zasobami.
Jeśli przejąłeś budynek kontroli sensorów, zobaczysz kontakt na samej górze mapy. To samotny Masakari, którego musisz zniszczyć - więc biegnij do niego i zrób co trzeba. Teraz wróć kierując się na dół mapy (jeśli masz czas, napraw znowu mechy) i przejdź przez most na południowy wschód od opuszczonej bazy.
Ostatnie mechy, które musisz zniszczyć znajdziesz na południowej wyspie. Thor i MadCat stoją ukryte w drzewach - w niewielkim oddaleniu od siebie. Oba mają możliwość skakania, co jest dość denerwujące w lesie. Zniszcz obydwa i ukończyłeś kolejną misję.
Inne informacje:
Możesz przejść tą misję w dowolnej kolejności. Większość graczy najpierw niszczy dwa mechy na południowej wyspie, a dopiero po tym atakuje te w opuszczonej bazie. Tak też można pod warunkiem, że nie odniesiesz zbyt dużych uszkodzeń.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 5 MISJA 3
Cele: 1). Przejęcie i ochrona wież wiertniczych. 2). Przejęcie budynku dowodzenia.
Trudność: trudna
Max. ciężar zrzutu: 350 ton, max. ilość jednostek: 12
Użyte siły: 2xAtlas, 1xMasakari, 1xVulture
Jak w większości misji typu "przejmij i chroń", lepiej pozwolić siłom klanu bronić celu tak długo jak to możliwe. Tak długo jak nie przejmiesz żadnej wieży wiertniczej, przeciwnik nie będzie próbował ich niszczyć. A tak, ponieważ nie musisz biegać wkoło i bronić różnych rzeczy, możesz wybrać do tej misji kilka ciężkich mechów zamiast gromady mniejszych i szybszych maszyn.
Gdy misja się zacznie, skieruj się na południe aż zobaczysz kilka kontaktów. To mały posterunek broniony przez kilka czołgów i wieżyczkę. Musisz być tu bardzo ostrożny - klanowi myśliciele w końcu doszli do tego, że gdy przeciwnik stoi w pobliżu zbiorników z paliwem, strzał w nie zrobi mu dużą krzywdę. Jeśli zniszczysz wystarczająco dużo zbiorników z paliwem, tak żebyś mógł bezpiecznie przejść, misja staje się dużo mniej niebezpieczna. Zabezpiecz posterunek i rusz dalej na południe.
Dojdziesz do głównej siedziby klanu bronionej przez wieżyczki i czołgi. Najlepiej będzie jeśli zarządzisz atak artyleryjski na budynek kontroli wież. Jest ich tu dość sporo, a w tej bazie i tak nie będziesz się przed nikim bronił, dlatego najpierw zaatakuj artylerią, a potem sam wykończ to, co jeszcze zostanie. Następnie przejmij wszystkie budynki, a w dokach naprawczych doprowadź swoje maszyny do porządnego stanu. Teraz kwestia zabezpieczenia... Będziesz musiał oczyścić CAŁĄ mapę z przeciwników. Bądź ostrożny z niszczeniem zbiorników z paliwem, jako że niektóre wieże wiertnicze są zlokalizowane w ich pobliżu, a lepiej nie niszczyć tego, co masz bronić.
Wieży leżącej najdalej na zachód broni kilka czołgów i jeden Loki. Wkoło drugiej kręcą się dwa czołgi Von Luckner i jest ona otoczona zbiornikami z paliwem. Możesz je spokojnie zniszczyć, jako że wybuch nie wyrządzi krzywdy wieży. Kawałek na północ od niej znajdziesz małe wzgórze, na które powinieneś wejść i przeprowadzić małe rozpoznanie. Zobaczysz trzy Bulldogi stojące na północ od kolejnej wieży. Na środkowego zrzuć duży atak artyleryjski, co wszystkie powinno wysłać do... diabła.
Na południowym wschodnie leży mała baza broniona przez kilka czołgów i jednego Cougara. Zniszcz je wszystkie i zabezpiecz bazę.
Ostatnia wieża wiertnicza jest broniona przez dwa Von Lucknery i kilka wieżyczek. Podejdź do niej z zachodu z zniszcz oba Von Lucknery tak szybko jak będziesz mógł. Przejmij budynek kontrolujący wieże i spróbuj zniszczyć ich jak najmniej, jako że potem będą ci przydatne. Przejmij kontrolę nad bramą i nad wieżą, spowoduje to, że zobaczysz na mapie kilka kontaktów nadciągających z południowego wschodu. Masakari i Loki zaatakują twoje pozycje w czasie gdy dwa Commando zaatakują z innej strony. Dwa cięższe mechy są łatwe do zniszczenia - w razie problemów poczekaj po prostu aż znajdą się przy zbiornikach z paliwem i strzel do nich. Commandosy są szybkie, ale są też samobójcze, bo będą biegły przez kilka grup zbiorników z paliwem. Wybierz jeden z nich i w odpowiedniej chwili zrzuć na niego mały atak artyleryjski.
Teraz biegnij do zachodniej wieży. Przejmij ją i po kilku sekundach kilka lekkich pojazdów wkroczy na mapę z zachodu. Zniszcz je zanim zbliżą się do wieży, po nich nadciągnie druga (podobna) dala, która będzie równie łatwa do zniszczenia jak pierwsza. Nie pozwól żadnemu z nich przedostać się w pobliże wieży i strzelać do niej (a szczególnie do zbiorników z paliwem umieszczonych obok).
Teraz udaj się na wschód do drugiej wieży, której ochronę zniszczyłeś. Przejmij ją, a zobaczysz dwa kontakty daleko na wschodzie. Są to dwa Hunchbacki-IIC, które jak większość przeciwników są dość głupie - zamiast przebić się przez mur otaczający wieżę, będą go obchodzić wkoło, czasami strzelając do wieżyczek, nad którymi ty masz kontrolę. Biegnij na wschód w ich kierunku i gdy Hunchbacki będą w pobliżu zbiorników z paliwem, po raz kolejny użyj artylerii. Teraz musisz tylko przejąć ostatnią wieżę i tym samym zakończyć misję.
Inne informacje:
Ponieważ wiesz, w których miejscach siły klanu będą wchodzić na mapę, możesz umieścić tam wszystkie swoje mechy z wyjątkiem jednego. Ten jeden będzie tylko krążył po mapie i 'włączał' kolejne fale przeciwników przejmując odpowiednie budynki. Zauważyłem, że wrogie maszyny po wkroczeniu na mapę przez kilka sekund nie strzelają więc możesz je zniszczyć z mniejszymi stratami. Na tej mapie budynki z zasobami są dosłownie wszędzie i zawierają naprawdę ciekawe rzeczy. Na wschodniej stronie mapy znajdziesz też bazę powietrzną, ale jej niszczenie nie ma najmniejszego sensu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 5 MISJA 4
Cele: 1). Zniszczyć wieże kontroli lotów. 2). Doprowadzić wszystkie jednostki i części artylerii do punktu przejęcia.
Trudność: trudna
Max. ciężar zrzutu: 380 ton, max. ilość jednostek: 8
Użyte siły: 2xMadCat, 1xLoki, 1xThor, 1xUller
Jedynym większym wyzwaniem w tej misji jest naprawdę duża ilość wrogich jednostek, które będziesz musiał zniszczyć. Wprawdzie jest możliwe ominięcie niektórych z nich, ale lepiej je zniszczyć, bo będą cię śledzić i mogą być sporym problemem, gdy zniszczysz wieże kontrolne.
Po rozpoczęciu misji biegnij swoimi mechami na północ (i kawałek na wschód) w kierunku górnej części mapy - części artylerii zostaw na razie tam gdzie są. Spotkasz po drodze kilka mechów, a twoim celem jest wejście na szczyt każdego wzgórza, żebyś mógł się rozglądnąć i koordynować swoje ataki.
Kiedy zobaczysz bazę w północno-zachodnim rogu, skieruj się na południowy wschód, niszcząc wszystko po drodze. Nie atakuj tej bazy - nie ma w niej nic wartego uwagi, a jeśli będziesz trzymał się informacji zawartych w tym tekście, nie będziesz musiał walczyć z mechami, które tam stacjonują. Po mapie rozrzucone są grupy mechów (od 1 do 3) z kilkoma wspomagającymi je pojazdami. Łącznie spotkasz około 12 mechów takich jak: Hunchback-IIC, Centurion, Catapult i Raven. Gdy będziesz oczyszczał mapę, unikaj linii drzew w pobliżu południowo-wschodnich wzgórz - dzięki temu pozostaniesz poza zasięgiem ataków powietrznych.
Po zabezpieczeniu dużego wzgórza niedaleko środka mapy, przenieś na jego szczyt części artylerii. Będą tam bezpieczne tak długo jak teren wkoło jest czysty. Kiedy dojdziesz do południowo-wschodniego obszaru mapy, od razu skieruj się na północ pomiędzy wzgórza. Za sobą zobaczysz wybuchy pocisków artyleryjskich, ale na szczęście są one niezbyt celne i powinieneś bez problemu ich uniknąć.
Każda z wież kontrolnych jest broniona przez kilka pojazdów i ukrytych wieżyczek rakietowych. Jeśli zaatakujesz środkową bazę (do której masz doprowadzić artylerię), cztery Cougary zaatakują ze wschodu. Zniszcz wszystkie trzy wieże kontrolne i pełną parą ruszaj swoją artylerią w stronę punktu docelowego. Kiedy artyleria będzie zdążała do celu, niech twoje mechy oczyszczą teren z wieżyczek. Jest ich kilka w połowie wysokości wzgórza i lepiej, żebyś je zniszczył zanim nadciągną twoje pojazdy. Doprowadź wszystkie jednostki do obszaru docelowego i znowu możesz cieszyć się z ukończonej misji.
Inne informacje:
Na tej mapie nie ma żadnych budynków z zasobami - nawet w bazie na północnym zachodzie... Co za pech.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 5 MISJA 5
Cele: 1). Zniszczyć stację zasilającą Alfa. 2). Zniszczyć stację zasilającą Beta. 3). Zniszczyć stację zasilającą Gamma.
Trudność: Trudna
Max. ciężar Zrzutu: 415 ton, max. Ilość Jednostek: 8
Użyte siły: 2xAtlas, 2xMasakari, 1xCougar
Tak jak wcześniej w ostatnich misjach fazy, trudność polega głównie na dużej ilości wrogich jednostek. Na mapie znajduje się co najmniej 7 Masakari, a oprócz nich kilka Thorów i całe stada Ullerów. Jako że jest to przedostatnia misja w grze i posiadasz zapewne dość dużo ciężkich klanowych mechów, zalecam unikanie walki z Masakari, no, chyba że będziesz do tego zmuszony.
Po rozpoczęciu misji skieruj się na południowy wschód w stronę stacji Alfa. Jest ona broniona przez Thora i kilka pojazdów uzbrojonych w PPC (są dość denerwujące). Zlikwiduj obrońców i szybko zniszcz generatory. Kilka Masakari ruszy w twoim kierunku z południa, ale możesz im uciec na zachód przez dwa mosty na rzece. Masakari będą podążać za tobą i kiedy wejdą na wyspę, zarządź atak artyleryjski na zbiorniki z paliwem, których jest tu pełno. Możesz też zatrzymać pościg niszcząc artylerią mosty.
Teraz skieruj się w stronę zachodniej krawędzi mapy idąc drogą. Gdy dojdziesz w pobliże stacji Gamma, spotkasz dwa Thory, które oczywiście musisz zniszczyć, a bazę na razie zignoruj. Biegnij na wschód i zniszcz mosty na rzecze. Trzy Masakari utkną na drugiej stronie i dadzą ci spokój. Możesz na nich użyć ataku artyleryjskiego, ale nawet te duże zazwyczaj nie zniszczą Masakari. Także lepiej zostawić sobie wsparcie artyleryjskie na później. Przejmij stację Gamma i zniszcz generatory.
Idź dalej drogą na południe, a następnie na zachód. Po drodze nie spotkasz nic ponad kilka pojazdów uzbrojonych w rakiety dalekiego zasięgu (chyba że Masakari jakoś się tu dostały). Idź cały czas aż dojdziesz do wschodniej krawędzi mapy, a stąd idź na północ, przechodząc przez most. Używając wzgórz jako punktów obserwacyjnych rozglądnij się po okolicy i nie atakuj niczego dopóki nie będziesz musiał. Na wschód od stacji Beta zlokalizujesz dwa wyłączone Ullery i baraki pilotów. Szybko zniszcz baraki (najlepiej z pomocą artylerii), a żaden z Ullerów nie wystartuje. Kręci się tu też kilka pojazdów bojowych, ale skoncentruj się głównie na barakach i wyeliminowaniu Ullerów.
Kilka Masakari zacznie biec w twoim kierunku z zachodu. Zniszcz most na zachodzie, żeby trochę je spowolnić. Pójdą na północ, żeby ominąć rzekę, a ty masz kilka chwil, żeby przygotować się na spotkanie z nimi. Wybierz najmniej uszkodzonego mecha i biegnij nim na północ, żeby przejąć budynki kontroli wieżyczek. Teraz możesz zniszczyć generatory i od razu zakończyć misję albo poczekać na Masakari, żeby je odzyskać i wykorzystać w ostatniej misji. Na południowy wschód od bazy znajdziesz dwa doki naprawcze, które powinieneś wykorzystać zanim zaczniesz walkę z Masakari - a te mają sporo wieżyczek do pokonania zanim dotrą do ciebie.
Inne informacje:
W środku mapy znajduje się duża baza klanu. Staraj się raczej jej unikać, bo nie ma w niej nic ciekawego oprócz kilku budynków z zasobami (nie wartymi większej uwagi) i kilku doków naprawczych, których nie będziesz potrzebował po przejęciu bazy Beta.
Misję tę można wykonać w dowolnej kolejności. Może być łatwiej przejąć na początku bazę Beta i zdobyć doki naprawcze, ale będziesz musiał wtedy walczyć z dużą ilością wieżyczek. A zaraz po tym jak je zaatakujesz, dwa Ullery w pobliżu bazy ruszą do walki.
--------------------------------------------------------------------------------------
FAZA 5 MISJA 6
Cel: 1). Przejąć/uszkodzić wieże. 2). Zniszczyć środkowe działo orbitalne. 3). Zniszczyć północno-zachodnie działo. 4). Zniszczyć północno-wschodnie działo.
Trudność: trudna
Max. ciężar zrzutu: 600 ton, max. ilość jednostek: 12
Użyte siły: 2xAtlas, 4xMasakari, 2xUller-J
To jest ostatnia misja - ostateczna bitwa w porcie kosmicznym. Jak na ostatnią misję ta nie jest zbyt trudna, jeśli wszystko zrobi się w odpowiedniej kolejności. Użyte w niej siły to oczywiście tylko moja sugestia, bo tak naprawdę nie ma zbyt dużego znaczenia, jakie maszyny wybierzesz. Ważne, żeby były to maszyny ciężkie i kilka szybkich, lekkich mechów z możliwością skakania i systemem ECM.
Po rozpoczęciu misji od razu biegnij w stronę głównej bramy wrogiej bazy. Celem tutaj jest doprowadzenie skaczących maszyn zaraz obok bramy, wskoczenie do środka i przejęcie kontroli nad bramą i wieżyczkami strzelniczymi. Wieżyczki będą wyłączone mniej więcej na minutę, więc musisz to zrobić szybko. Dodatkową atrakcją jest pięć Thorów nadciągających z zachodu. Zignoruj je i skoncentruj się na przejęciu wymienionych budynków. Gdy już je przejmiesz, Thory powinny być w zasięgu wieżyczek, które oczywiście zaczną strzelać. Dołącz do nich swoimi mechami i zniszcz Thory.
Kolejną rzeczą, jaką należy zrobić jest zniszczenie środkowego działa. Skieruj się na północny wschód trochę na północ od znacznika celu. Jest tu budynek kontroli wieżyczek i jest on dokładnie otoczony murem, ale możesz zrobić w nim dziurę albo wskoczyć którymś mechem, żeby go przejąć. Jak tylko wieżyczki zaczną do ciebie strzelać, zaatakuje cię Masakari w asyście trzech Cougarów. Zniszcz je, skieruj się na południowy wschód i przejmij dok naprawczy. Na południu zobaczysz kilka kontaktów, ale jeśli nie wyjdziesz za doki, nie będą cię na razie niepokoić. Te trzy kontakty to Mad Cat, Thor i Vulture i zaatakują cię jak tylko wejdziesz w zasięg ich sensorów (co będziesz musiał zrobić, żeby zniszczyć dwa działa). Zniszcz działa i napraw mechy.
Kolejny obszar, którym powinieneś się zająć to północno-zachodnie działo. Stoi ono na wysepce, na którą można dostać się przez most. Jeśli po prostu tam wejdziesz, trafisz na całkiem niezłą pułapkę, dlatego zatrzymaj swoje mechy przy grupie wieżyczek na zachód od obszaru, w którym jesteś. Wyślij jednego lekkiego mecha, żeby przeszedł przez most - na drugim końcu zobaczysz dwa kontakty. Są to dwa Masakari, które możesz wyprowadzić prosto na swoje mechy. Warto wyjść im z zasięgu sensorów, bo staną wtedy w miejscu, co oczywiście można wykorzystać zarządzając atak artyleryjski zanim znowu się poruszą. Jak tylko zaczniesz walczyć z Masakari, usłyszysz startujące silniki innych mechów. Pięć Hunchbacków wejdzie na most, ale ponieważ jesteś daleko, będą tam stały podzielone na dwie małe grupki. Wykończ Masakari zaatakuj Hunchbacki - bronią dalekiego zasięgu i Artylerią. Gdy już się ich pozbędziesz, droga przez most jest czysta. Biegnij w północno-wschodni róg wyspy, gdzie znajdują się dwa działa pilnowane przez jednego Masakari. Zniszcz mecha i działa, po czym wróć do doków i napraw swoje maszyny.
Został ci już tylko jeden posterunek - ten w północno-zachodnim rogu. Jest on dość mocno broniony - przez 5 Vulture, 5 Hunchbacków, MadCata i Masakari. Ponieważ to ostatnia misja, nie jest istotne ile mechów stracisz - możesz po prostu zaszarżować na działa w północnej części bazy. Zauważyłem, że jeśli pójdziesz wzdłuż wschodniego wybrzeża i wejdziesz do bazy w jej południowo-wschodnim rogu, będziesz musiał walczyć tylko z Vulture, które mało ci zrobią w czasie gdy ty zniszczyć działa.
Gratulacje - ukończyłeś grę i teraz musisz czekać na pierwszy expansion pack.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.