Pierwszy świat
Spisz koordynaty z panelu (285016909). Obróć się, zakręć kołem i wyłaź ze statku. Dojdziesz do chaty, wejdź do niej. Idź na prawo, obejrzyj gobelin na ścianie (wskazówka). Obróć się lekko w lewo i idź naprzód przez drzwi. Zabierz z urny pergamin. Na drugim końcu tego pomieszczenia wisi pochodnia, podejdź do niej i kliknij na jej podstawę. Otworzy się tajna skrytka w kolumnie po prawej. Wyjmij z niej książki. Idź do głównego pomieszczenia, uaktywnij pergamin z inventory po czym kliknij na stole i na promieniu światła. Przyjrzyj się uważnie pergaminowi, szczególnie zbadaj napisy na marginesie. Idź teraz do pokoju, którego jeszcze nie zwiedzałeś, podejdź do szafki na książki. Ułóż książki na półce według wskazówek z pergaminu (symbole na grzbietach). Kliknij na pochodni z prawej strony, obróć się i zejdź po schodach. Podejdź do konsoli, kliknij na małym joysticku po prawej stronie. Po odsłuchaniu wiadomości kliknij na książce i przejrzyj ją - na drugiej stronie jest tabelka i krótki tekst, będący podpowiedzią - ważna jest długość wiersza... Wyjdź stąd schodami, którymi tu zszedłeś. Na wprost (i troszeczkę po prawej) zauważysz sejf na ścianie. Otwórz go, wewnątrz pobaw się pudełkiem i ustaw przełączniki w pozycjach zgodnych z odkrytą przed chwilą podpowiedzią. (wysoko, nisko, nisko, wysoko, środek). Zabierz Kryształowy Klucz. Zejdź znowu po schodach, podejdź do portalu a konkretnie do panelu go obsługującego. Użyj klucza na dziurce, przełącz ikonę na krater. Wejdź w portal.
Pustynna kolonia
Przejdź pomiędzy totemami, zejdź po schodach po prawej. Wejdź do jaskini, zabierz kable, wsiądź do pojazdu. Ruszamy. Wysiądź z pojazdu, pójdź wzdłuż budynku, zabierz długi, cienki pręt. Idź do miejsca, gdzie rura wchodzi do budynku, na małej skrzynce leży tam narzędzie - weź je. Wejdź teraz do budynku, właź po schodach na metalowy podest i podejdź do przełączników. Musisz przełączyć wszystkie trzy na raz, niestety nasz bohater nie umie wykorzystać obu rąk i łokcia, zatem trzeba będzie poradzić sobie inaczej - najlepiej znaleziskiem zza budynku (metalowym prętem).Wracaj do samochodu i jedź z powrotem.
Statek-Matka
Podejdź do płytki na ścianie, wyjmij narzędzie, które znalazłeś w Pustynnej Kolonii. Przełącz włącznik na narzędziu tak, żeby wysunął się palnik. Odspawaj śruby przytrzymujące płytkę. Spróbuj przesunąć w prawo pionowy pręt - blokuje go mechanizm. Usuń go drugą funkcją Twojego narzędzia i znów powoli przesuń pionowy pręt do oporu w prawo - jesteś wolny. Wyjdź na korytarz, skręć w lewo, idź korytarzem, na końcu skręć w lewo, przekradnij się na prawo i wejdź po drabinie. Idź w lewo, w górę po rampie, sprawdź okno - zauważysz Ozgara. Obróć się, zejdź po rampie i schowaj się w niszy po lewej stronie. Gdy Ozgar cię minie, idź drugą stroną holu, trafisz na inne drzwi - znowu możesz obejrzeć sobie Ozgara. Zejdź po drabinie, którą tu wszedłeś, z tym, że musisz zejść jeszcze niżej. Jesteś na poziomie z hangarami. Znajdź hangary. Idź w stronę statku, wykorzystaj do tego lewitującą platformę. Wejdź do statku, idź do kokpitu, usiądź w fotelu pilota. Pojawi się przed tobą konsola. Zanotuj koordynaty miejsca, w którym jesteś (327845483). Wklep koordynaty z początku gry (285016909).
Z powrotem w pierwszym świecie
Wyjdź ze statku, obejdź swój pierwszy statek i idź do Strażnicy, ponownie uruchom portal i wracaj na Pustynną Kolonię.
Z powrotem w Pustynnej Kolonii
Wejdź do jaskini, zejdź tunelem, przejdź przez niebieskie drzwi. Wejdź na platformę po prawej, pstryknij przełącznik. Idź do wagonika. Po krótkiej jeździe zejdź po schodach. Wejdź po drabinie na generator, powoli przełącz dwa niebieskie przełączniki (musisz słyszeć właściwy odgłos). Zejdź z generatora, podejdź do dzwonu do nurkowania, wejdź do niego i ruszaj - zbierzesz kamienie. Wracaj na płaskowyż. Idź do laboratorium, wejdź do pokoju na tyłach. Podejdź do ładowarki, użyj na niej kamieni. Podejdź do panelu sterującego ładowarką, odpal ją. Dostaniesz metalowy przedmiot w kształcie monety. Idź do krateru, rzucaj w jeziorka kamieniami - jedno jeziorko nie chlupnie. Wrzuć do niego monetę i złaź na dół po nowo odkrytych schodach. Oderwij kabel od urządzenia, podłącz do niego baterie, drugi koniec podłącz do zamka w drzwiach. Zabierz kable. Zejdź na dół, aż do stalagimty w kształcie litery 'v'. Załóż na niego kable, złaź na dół. Nieopodal znajdziesz kawałek klucza. Wracaj do portalu, jedź do świata Dżungli.
świat Dżungli
Kliknij po lewej stronie, potem delikatnie po swojej prawej i delikatnie po lewej. Znowu delikatnie po prawej, potem na lewo. Staniesz na krawędzi płaskowyżu, zejdź na dół, staniesz przy rozwalonym statku. Wejdź do środka. Na podłodze jest przełącznik, pstryknij go, otwórz drzwi promu i wsiadaj do środka. Na podłodze po prawej jest schowek - otwórz go i wyjmij z niego śrubokręt. Usiądź w fotelu, naciśnij dwa niebieskie guziki.
Zatopione Miasto
Wyjdź z promu. Idź do zielonej kopuły, wejdź do środka. Odegraj hologram. Na biurku stoi zabawka logiczna - 5 razy naciśnij dolną część. Zabierz z biurka CD i dwa kawałki przenośnego portalu. Idź na dach, na którym wylądowałeś. Idź na platformę z reflektorami. Spróbuj poruszyć joystickiem, napraw go śrubokrętem. Przesuń reflektory na wieżę, a konkretnie na okno kolektora światła. Utrzymuj je tam aż usłyszysz dźwięk. Idź do wieży, po wejściu do środka zabierz radio z podłogi, idź do windy, użyj jej. Zeskocz na tory, przejdź do następnej stacji, wskocz na peron. Znajdź pomieszczenie kompresji śmieci. Wejdź na platformę po lewej, podejdź do panelu - za tobą są 4 sejfy. Podejdź do jednego z nich, otwórz go. Musisz stłuc szybę - włącz radio i nastaw na 2 stację. Zabierz fragment klucza
Z powrotem w świecie Dżungli
Idź do rozbitego statku. Przy drzwiach odpal dwa duże niebieskie półpierścienie, w środku kolejna zagadka - rozwiązaniem jest mała żółta połówka po lewej i duża niebieska po prawej. Idź do kabiny, włóż kompakt do czytnika. Zanotuj symbole oznaczające rozkaz 'opuścić statek'
Z powrotem w Pustynnej Kolonii
Idź do krateru, odkręć urządzenie 'udające' jeziorko (pamiętaj, że jest wbudowane w ścianę, musisz odkręcić podstawę). Użyj przenośnego portalu i wklep 327845483.
Z powrotem na Statku - Matce
Znajdź jednostkę komunikacyjną (górny pokład, niedaleko pokoju Ozgara), podłącz do niej urządzenie. Naciśnij prawy guzik, następnie lewy. Ustaw przenośny portal obok urządzenia, uruchom go i ustaw kurs na słońce (oczywiście sam nie wchodź do niego!). Wklep do jednostki komunikacyjnej kod odpowiedzialny za rozkaz 'opuścić statek'.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.