Prolog
Port Targos
Po długiej podróży docierasz do Targos. Porozmawiaj z kapitanem. Porozmawiaj z człowiekiem o imieniu Reig Redwaters. Okaże się, że ma on ranne ramię, więc udziel mu pomocy. Trochę dalej na południe spotkasz Joruna Tamewater's. Udaj się do jego domu w południowo wschodnim rogu, a w środku otwórz skrzynię. Musisz wyważyć zamek, najpierw jednak niech złodziej rozbroi pułapkę. Udaj się do magazynu na północy. Przeszukaj wszystkie skrzynie, znajdziesz dwa napoje i kilka innych użytecznych przedmiotów. Obok magazynu na północnym wschodzie spotkasz Brogana. Poprosi Cię on, abyś porozmawiał z wojownikami, których spotkasz w tawernie na południu. Po rozmowie z wojakami wróć do Brogana. Twoim zadaniem będzie oczyszczenie magazynu. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to pozbieraj broń, jaka leży przy martwych goblinach. Wymorduj wszystkie gobliny w magazynie i sprawdź wszystkie skrzynie. Znajdziesz między innymi zdechłego kota. W magazynie znajduje się również przejście do jaskini. Zabij wszystkie gobliny w jaskini oraz w mieście. Kiedy pojawi się wiadomość, że wszyscy przeciwnicy są pokonani idź do Brogana. Udaj się także do domu pewnej kobiety na północy i daj jej zdechłego kota. Następnie przejdź północno zachodnim przejściem do miasta.
Miasto Targos
Porozmawiaj z Ulbrekiem Dinnsmore w ratuszu, który znajduje się w południowo zachodniej części tej lokacji. W pierwszym domu w mieście spotkasz człowieka, który rozmawia z duchami. Po rozmowie z nim udaj się do karczmy na południowym zachodzie. Właściciel opowie Ci o duchu i da Ci butelkę. Zidentyfikuj magiem butelkę i porozmawiaj z barmanem jeszcze raz. Następnie idź do ratusza i pokaż butelkę żonie majora. Uzyskaną informacją podziel się z człowiekiem, który rozmawia z duchami. Teraz idź porozmawiać z duchem w gospodzie. Poczekaj na nadejście nocy i wejdź na pierwsze piętro karczmy. Porozmawiaj z duchem spotkanym w jednym z pokoi. Później porozmawiaj z barmanem. Następnie udaj się do właściciela tawerny w porcie. Dostaniesz od niego kawałek łodzi, z którym wróć do ducha. Teraz duch może spoczywać w spokoju, a Ty porozmawiaj jeszcze z barmanem. Idź jeszcze do żony majora i sprzedaj jej butelkę. Odwiedź jeszcze sklep obok ratusza. Teraz możesz się udać na północ.
Palisada Targos
W południowo wschodnim rogu spotkasz pijanego Nilesa, porozmawiaj z nim. Trochę dalej na północ zobaczysz jak się szkolą rekruci. Porozmawiaj z ich nauczycielem i rozwal beczki. W jednym z magazynów znajdziesz młotek. Udaj się z nim na północny zachód i namów Cauldera, żeby zrobił z niego użytek. W domu na południowy wschód spotkasz dowódcę. Zostaniesz wysłany do Olapa, porozmawiaj z nim. Teraz musisz iść do Grundwalla, spotkasz go w mieście obok sklepu. Okazuje się, że dźwig nie działa. Porozmawiaj z Olapem jeszcze raz, a następnie idź do jego brata w porcie. Spotkasz go na ulicy, jest on dosyć agresywnym krasnoludem. Dostaniesz od niego koło, które zamontuj na dźwigu. Powiedź Olapowi, że wszystko jest już OK. i wróć do dowódcy. Teraz musisz iść do Isherwooda, spotkasz go na zachodzie. Idź do sklepu i zdobądź 300 strzał, a następnie wróć do Isherwooda. Ponownie udaj się do dowódcy. Teraz udaj się do leniwych żołnierzy w tawernie w dokach. Zabij ich albo przekonaj, aby wrócili na swoje posterunki. Wróć do Shawforda. Zaatakowały gobliny, więc musisz pomóc. Zabij wszystkich przeciwników i porozmawiaj z Shawfordem. Teraz możesz się udać do sklepu i uzupełnić ekwipunek, a potem idź do Ulbreka, który jest w ratuszu. Po odpoczynku opuść miasto.
Rozdział 1
Fort Shaengarne
Zabij wszystkich orków i przejdź przez zaporę z beczek. Dojdziesz do kolejnej zapory. Zabij kolejną grupę przeciwników i idź na północ. Spotkasz Daretha Sprijngsong. Poprosi Cię on o zabicie orków przy jego domu na wschodzie. Na północ od miejsca, gdzie był Dareth przestaw drewnianą belkę. Przeszukuj dalej lokację. Powinieneś się natknąć na żonę Daretha. Opowie Ci ona o obozie orków i otworzy przejście. Udaj się na północny wschód i zabij orków. Następnie wróć do zachodniej części lokacji i przesuń kolejną belkę. Wyjście z lokacji znajduje się na północy.
Obóz Toraka
W kolejnej lokacji będziesz musiał stoczyć bitwę. Pomoże Ci pewna wojowniczka, która poprosi Cię abyś pokonał pewnego trolla i odzyskał dla niej skradziony miecz. Po tych wydarzeniach spotkasz Kaitlin, która poprosi Cię abyś uratował jej wioskę. Idź na wschód do obozu Toraka. Teraz wślizgnij się niezauważony złodziejem do obozu i otwórz bramę. Następnie wejdź do obozu na północnym zachodzie i zabij wszystkich przeciwników. Następnie rozwal beczki otaczające wieśniaków. Następnie zrób czystkę w obozie Torak i zabierz klucz, który przy nim znajdziesz. Z kluczem skieruj się do jaskini na północy.
Jaskinia Trolli
Przejdź przez jaskinię do południowo wschodniego pomieszczenia. Po drodze zabijaj wszystkich przeciwników. Pokonaj głównego Trolla i jego pomagierów. Jeśli nie dajesz sobie z tym rady, to zaraz po konwersacji ucieknij i przygotuj się do walki rzucając ochronne zaklęcia. Możesz próbować wywabiać przeciwników po kolei. Aby zabić Troll, trzeba zadać ostatni cios ogniem, lodem lub kwasem. Możesz na przykład użyć zaklęcia ognista strzała. Po walce przeszukaj pomieszczenie. Znajdziesz miecz, o który prosiła wojowniczka. Odnieś go lub zachowaj dla siebie. Idź dalej. W kolejnej lokacji nie znajdziesz nic ciekawego oprócz przeciwników. W kolejnej lokacji zostaniesz zaatakowany przez wroga. Zetnij słup stojący nieopodal, a następnie zetnij jeszcze jeden słup, który znajdziesz w okolicy. Otrzymane drewno użyj do naprawy mostu.
Kiedy dotrzesz do mostu spotkasz Xuki. Zabij wszystkich przeciwników. Zbierz wszystkie przedmioty i opuść lokacje przejściem na zachodzie.
Targos
Wróć do ratusza i porozmawiaj z Ulbrekiem. Możesz kupić kilka zaklęć u jego żony. Kup też lepsze tarcze, zbroje i broń w sklepie na południu. Odpocznij i opuść miasto w poszukiwaniu nowych przygód.
Forteca Goblinów
Porozmawiaj z Enelią i daj jej napój leczniczy. Następnie udaj się uważnie w stronę doliny. Zniszcz bęben, który znajduje się na północ od wschodniej części mostu. Udaj się na północny wschód. Zniszcz kolejny bęben znajdujący się po drugiej stronie doliny, możesz to zrobić łucznikami. Na moście leżącym na zachód znajdują się trzy pułapki. Użyj złodzieja aby jej rozbroić. Następnie skieruj się do małej wioski na wschód i zabij każdego potwora jakiego spotkasz. Przy liderze grupy znajdziesz klucz. Udaj się dalej na wschód. Znajdziesz kolejny obóz orków i bęben do zniszczenia. W okolicy znajdziesz wiele przedmiotów. Udaj się na południowy wschód i otwórz bramę. Po walce wejdź do jaskini.
Jaskinia
Odpocznij, a następnie udaj się na południe. Po drodze zabijaj wszystkich przeciwników. Kiedy dojdziesz do małego pomieszczenia po środku mapy, spotkasz tam Pondmuka. Zna on hasło potrzebne do otwarcia drzwi. Wyjawi nam je, jeśli przyniesiemy mu kilka pająków. Znajdziesz je w zachodnim pomieszczeniu. Dostaniesz także królową pająków. Daj ją goblinowi, a zdobędziesz hasło. Użyj hasła na drzwiach. Teraz musisz pokonać hordę orków i jak najszybciej zniszczyć bęben na północnym zachodzie. Zamiast iść przez te drzwi możesz także udać się na północny zachód. Jest to lepsze rozwiązani, bo od razu będziesz mógł zniszczyć bęben. Kiedy już wszystkie potwory będą martwe idź na południowy zachód. Zabij Ypuoga, zabierz to co przy nim znajdziesz i wyjdź z tej lokacji przejściem na północnym wschodzie.
Udaj się na zachód. Spotkasz lidera goblinów. Możesz mu dać to co znalazłeś przy Ypuoga w zamian za kamień, lub po prostu wszystkich zabić Wróć do wejścia i udaj się na północny zachód. Po drodze zabij przeciwników i zniszcz dwa bębny. W końcu znajdziesz drugi kamień. Potwory w klatce zabij używając strzał. Teraz udaj się do schodów w północnej części jaskini. Użyj dwóch kamieni, które znalazłeś aby zablokować pułapkę i wyjdź z jaskini.
Forteca
Czeka Cię teraz ciężka bitwa. Być może będziesz musiał parę razu uciec do jaskini, aby odnowić swoje siły. Kiedy wszyscy wrogowie będą martwi, wejdź do zamku. W pierwszym pomieszczeniu zabij wszystkich orków. Przy jednym z nich znajdziesz klucz. Otwórz drzwi. Teraz pokonaj przywódcę zamku, a następnie zwiedź wszystkie pomieszczenia w poszukiwaniu przedmiotów. W południowo wschodniej części zamku znajdziesz Brastona. Uwolnij go. Wyjdź z zamku i porozmawiaj z Elenią.
Targos
Po wszystkim wróć do Targos i opowiedz Ulbrekowi co się wydarzyło. Zanim udasz się do statku powietrznego kup jakieś zaklęcia i uzupełnij ekwipunek, a także odpocznij w gospodzie. Potem idź do Oswalda i powiedz mu, że chcesz lecieć.
Rozdział 2
Zachodnia przełęcz
Zabij wszystkie potworki na statku i weź książkę, która leży na stole. Opuść statek, weź kilka desek i zniszcz gniazdo żuków. Weź wszystkie przedmioty jakie znajdziesz w zniszczonym gnieździe. Idź dalej na północ. Spotkasz handlarzy. Mogą się oni zamieć w wilkołaki, więc bądź czujny. Po pokonaniu wilkołaków znajdziesz przy nich dużo słota i szlachetnych kamieni. Nieopodal na południowy wschód, znajdziesz ciała martwych handlarzy. W skrzyni znajdziesz trochę drogocennych kamieni. W centrum lokacji znajdziesz kapitana Yursta. Na południe od niego stoczysz walkę z pająkami. Znajdziesz przy nich pajęczą sieć. Jeśli pójdziesz na wschód, stoczysz walkę z gigantami. Po pokonaniu gigantów wróć do Yursta. Udaj się na północ. W mieście spotkasz się z przywódcą, po tym nastąpi kolejna walka. Wróć na południe i pokonaj przeciwników którzy szli po Ciebie. Następnie udaj się na wzgórza i ponownie oczyść cały teren. Niech najsilniejszy wojownik przejdzie przez barierę. Wyjście z lokacji znajduje się na północnym wschodzie.
Lodowiec
Idź na północ, po drodze stoczysz kilka bitew. Natkniesz się na kryształowego golema. Możesz mu zadać obrażenia tylko bronią obuchową. Po środku mapy znajdziesz trzy dźwignie. Przestaw wszystkie i przejdź do wejścia. Zaatakują Cię dwa potwory. Po ich pokonaniu, zabierz ekstrakt. Skieruj się na północny wschód. Przy statuach znajdziesz amulet. Teraz możesz otworzyć każde drzwi na lodowcu. Przejdź przez pierwsze drzwi. Czeka Cię trudna walka z królową potworów, z którymi walczyłeś przed chwilą. Kiedy ją pokonasz, odpocznij. Za barierą znajduje się kolejny trudny przeciwnik. Teraz idź do pomieszczenia na północny wschód. Pokonaj dwóch przeciwników, a następnie idź na południowy wschód, gdzie czeka na Ciebie kolejny kryształowy golem. Pozostało Ci jeszcze zabicie czołgającego się potwora i uwolnienie krasnoluda, który ma roślinę potrzebną na statku powietrznym. Teraz udaj się na północny wschód do świątyni lodu. Zamknięte drzwi otworzy dla Ciebie krasnolud, znajdziesz go na południu. Upewnij się, że wszystkie postacie w Twojej drużynie mają maksymalny poziom HP. W świątyni spotkasz potwory, które opowiedzą Ci o swoim losie. Po rozmowie wyjdź. Udaj się do głównego wejścia, gdzie spotkasz Sherincal. W walce okaże się, że przeciwnik nie był zbyt wymagający. Aby naprawić schody, niech łucznik strzeli w dźwignie nad schodami. Idź na gorę. W środkowym pokoju na piętrze, pokonaj kapłankę, przy której znajdziesz klucz. Poza tym nie ma tu nic ciekawego. Na wschodzie i zachodzie są ukryte pomieszczenia ale nie są one ważne. Idź do więzienia i porozmawiaj z Nathanielem. Skieruj się na północ i zabij kolejną kapłankę. Znajdziesz przy niej klucz, którego użyj do otwarcia cel z więźniami. Wróć do pomieszczenia, w którym walczyłeś z kapłanką. Musisz odpowiednio przesunąć co się da, tak aby znikło pole anty magiczne i otworzyły się drzwi. Przesuwaj Diasa tak, aby zatoczył koło i był ustawiony z powrotem na północ. W pomieszczeniu po środku znajdziesz sporo zwojów. Dwa pokoje na północ porozmawiaj z człowiekiem na temat ducha. W pokoju najdalej wysuniętym na północ natkniesz się na trolle. Przejdź do niższego poziomu świątyni. Na dole nie będzie zbyt wiele ciekawych rzeczy. W pomieszczeniu na zachodzie znajdziesz dziennik z ciekawymi informacjami. Niech złodziej otworzy zamek do drzwi po środku lokacji. Spotkasz Nickademusa. Porozmawiaj z nim. Wróć na górę i porozmawiaj z obrazem w jednym z pokoi na wschód. Odpowiedz "Lysan" i poczekaj na to co się stanie, a następnie zejdź na dół. Znajdziesz się w pomieszczeniu z cieniem namalowanym na podłodze. Nie da się otworzyć drzwi na północy. Na zachodzie pomieszczenia znajduje się ukryte wyjście. Następnie udaj się na północny wschód, aż dotrzesz do lustra nad środkowym pomieszczeniem. Przestaw dźwignię na dole, a następnie tą na górze. Teraz możesz otworzyć górne drzwi. Przejdź przez nie i porozmawiaj z duchem. Jeśli zniszczyłeś maszynę (musisz trafić ją piorunem), udaj się do pomieszczenia na południowy wschód i przestawiaj dźwignie, aż maszyna zacznie być naprawiana. Teraz musisz uruchomić grę. Przy użyciu jednej z górnych dźwigni ustalasz poziom trudności. Po wygranej dostaniesz klucz. Użyj go na zamkniętych drzwiach w północno wschodniej części lokacji. Stocz walkę z ostatnią kapłanką. Kiedy stanie się ona odporna na wszystkie Twoje bronie, idź do pomieszczenia z grą i pobaw się dźwigniami. Teraz będziesz ją mógł zranić. Kiedy ją pokonasz wróć do swojej poprzedniej formy. Porozmawiaj jeszcze z uwięzionymi potworami na północy i wyjdź z zamku. Daj Oswaldowi to co potrzebuje (deski, dwa diamenty - powinieneś je znaleźć po drodze, butelkę, sieć pajęczą, roślinę i miecz). Aby dać te przedmioty Oswaldowi, połóż je na stole na statku. Jeśli wszystko poszło dobrze, porozmawiaj z Oswaldem i wróć do świątyni. Porozmawiaj z obrazem na wyższym poziomie świątyni, w pokoju ze skarbami. Znajdziesz mnóstwo złota i pierścień Nathaniela. Spróbuj pogadać też z innymi obrazami. Udaj się do pomieszczenia z lustrami i roztrzaskaj oba lustra w kawałki. Teraz czeka Cię bitwa. Najpierw pozbądź się magów. Później zajmij się zwykłymi wojakami. Po wygranej bitwie przeszukaj pomieszczenie z trumnami. Jedną z nich możesz otworzyć. Idź do środkowego pomieszczenia i przestaw maszynę tak, aby stała naprzeciw południowych drzwi. Teraz przestaw kolejną dźwignię. Nareszcie możesz otworzyć drzwi do magazynu, w południowo wschodniej części mapy. Znajdziesz resztę rzeczy Nathaniela. Oddaj Nathanielowi jego przedmioty i wyjdź razem z nim na zewnątrz. Spotkasz jeszcze wojowników z Neverwinter. Opuść mapę.
Rozdział 3
Wioska
Stocz bitwę i pokonaj wilki. Sporo z jaskiń jest pusta. Na południu jest szkielet, dla którego musisz znaleźć róg. Idź do wioski na wschodzie. Porozmawiaj z Nym. Później udaj się na północ wioski i zagadaj do Souma, a następnie do Tahvo i Venla. Kolejną misję dostaniesz od Jariego. Uzupełnij zapasy i opuść lokację wyjściem na południowym wschodzie. Spotkasz kilka trolli. Pamiętaj, że ostatni cios musisz zadać ogniem lub kwasem. Lider trolli jest odporny na ogień. Na wschodzie znajduje się namiot, a w nim ork, z którym możesz porozmawiać. Po chwili pojawi się Limha. Pokonaj jej pomocników i wyjdź z namiotu. Limha wyśle cztery lodowe trolle żeby Cię zabiły. Po ich pokonaniu stawisz czoła jej osobiście. Po walce wyjdź z lokacji przejściem na wschodzie. Następnie udaj się na północny zachód, gdzie spotkasz kilka białych wilków. Zabierz ich skóry dla Jariego. Wróć do wioski południowo wschodnim przejściem. Porozmawiaj z Jarim i Venlą. Następnie idź do Suoma, który wyśle Cię do Tahvo. Teraz będziesz musiał zająć się szkieletem nieopodal wioski. Będą w lokacji ze szkieletem wybieraj następujące wyjścia z tej i kolejnych lokacji: północny wschód, północ, wschód, wschód. Spotkasz druida. Teraz wychodź tymi przejściami: południowy wschód, północny wschód, południowy wschód, północny zachód, południowy wschód. Tutaj znajdziesz róg, którego szukasz. Wyjdź z lokacji przejściem na południowym zachodzie. Oddaj róg szkieletowi i zajrzyj do jego grobu. Idź porozmawiać z Tahvo. Następnie idź do Suoma, zostaniesz wysłany do Kurttu. Twoim kolejnym zadaniem będzie znalezienie informacji o zniknięciu Kyosti. Udaj się do lasu. Przy wejściu porozmawiaj z duchem. Dostaniesz od niego zadanie. Wróć do miejsca, gdzie znalazłeś róg. Następnie udaj się tymi przejściami: południowy wschód, południowy wschód, północny wschód, północny zachód, północny zachód, północny wschód, południowy wschód. Zabij trzy potwory i przejdź przejściem na południowym wschodzie. Ponownie pogadaj z duchem i wydobądź z niego potrzebne informacje. Idź jeszcze na północny zachód, wejdź do namiotu i pogadaj z kolejnym duchem. Wróć do wioski i opowiedz wszystko Kurrtu. Porozmawiaj jeszcze z Suoma. Wioska zostanie zaatakowana, pokonaj wszystkich przeciwników. Ponownie pogadaj z Suoma i przed opuszczeniem wioski kup jeszcze pięć lin. Udaj się do lokacji z duchem i skieruj się na wschód. Pokonaj przeciwników. Po walce pojawi się przejście na północnym wschodzie.
W kolejnej lokacji natkniesz się na sporą ilość potworów. W centrum mapy znajdują się dwie jaskinie trolli. Na północy zobaczysz kilka kamieni. Musisz je tak poprzestawiać, aby utorować sobie przejście. Znajduje się ono w tej kolumnie co środkowy kamień w pierwszym rzędzie. W kolejnej lokacji spotkasz kilku wojowników, którzy opowiedzą Ci o smoku. Udaj się do jaskini i zabij potwora. Po walce porozmawiaj z wojownikami, a następnie ich pozabijaj. Wejdź do jaskini. Spotkasz kolejnego smoka, zabij go. Przeszukaj okolicę, a następnie zejdź na niższy poziom jaskini przy pomocy jednej z pięciu lin, które kupiłeś w wiosce. Pokonaj przeciwników i idź na północ. Będziesz mógł przesunąć kamień w ścianie i znajdziesz zamknięte drzwi. Idź na północny wschód. Pokonaj wszystkie potwory. Odpocznij i udaj się na południe. Pokonaj potwory i idź do końca ścieżki. Znajdziesz klucz. Otwórz nim zamknięte drzwi. Pogadaj z krasnoludami. W magazynie znajdziesz narzędzia, których użyj na kamieniach na północnym wschodzie. Pozabijaj handlarzy niewolników. Po walce podnieś klucz, który znajdziesz przy jednym z magów i opuść tą lokację.
Rozdział 4
Monaster
Zanim przejdziesz przez most, niech złodziej rozbroi pułapki, które się na nim znajdują. Uważnie podejdź do drugiego mostu. Pokonaj przeciwników po drugiej stronie i przejdź jaskiniami do monasteru. W holu porozmawiaj z Salisamem. Teraz udaj się do pomieszczenia na południowym wschodzie i porozmawiaj z Aruną, a następnie wróć do Salisama. Teraz masz dwa wyjścia. Możesz otworzyć złodziejem drzwi do pokoju obok pomieszczenia, w którym jest Aruna. Zabierz listy i pokaż je Arunie. Możesz także iść do Aruny i opowiedzieć o planie Salisama. Zwiedź teraz resztę monasteru. W jednym z środkowych pokoi spotkasz Nonina. Poprosi Cię on o znalezienie pierścienia. W pokoju na południowy zachód możesz odpocząć. Niech złodziej otworzy drzwi przy wejściu. Spotkasz innego złodzieja, który ukradł pierścień. Porozmawiaj z Salisamem i wejdź na górę. Porozmawiaj z mistrzem, który wyśle Cię do Nonina. Dostaniesz klucz do magazynu, niech Twoja najsilniejsza postać zostawi tam swoje rzeczy. Wróć na górę. Powiedz, że jesteś gotowy na zwiedzenie komnat.
Komnata 1:
Pchnij złoty przycisk i wybierz broń. Na północno wschodniej ścianie zobaczysz liczby. W kolejności odpowiadającej liczbom przestaw dźwignie (1, 5, 3, 2, 4).
Komnata 2:
Przejdź przez portale w następującej kolejności: lewy górny, prawy górny, lewy dolny, prawy dolny.
Komnata 3:
Dostaniesz broń obuchową. Pokonaj przeciwników.
Komnata 4:
Twoim zadaniem będzie zabicie mnichów i przestawienie dźwigni zanim upłynie czas.
Komnata 5:
Biegnij w kółko zgodnie z ruchem wskazówek zegara i przestawiaj dźwignie.
Komnata 6:
Zabij wszystkie potwory.
Komnata 7:
Niech przeciwnik wejdzie na niebieskie pole, wtedy go znokautuj i przestaw dźwignię. Powtórz to z resztą przeciwników.
Komnata 8:
Twoim zadaniem jest zabicie dwóch przeciwników. Uważaj na płomienie. Kiedy podłoga zacznie się robić czerwona, uciekaj.
Teraz odpocznij i pogadaj z Salisamem. Wróć po swoje przedmioty i udaj się drugimi schodami na strychu do krainy ciemności.
Underdark
Na razie nie prowokuj golemów. Przejdź przez drzwi na północy i pokonaj przeciwników. W kolejnej lokacji porozmawiaj z Malavonem. Kup od niego ulepszone przyspieszenie, jest to bardzo przydatne zaklęcie. Na południu spotkasz handlarzy. Od jednego z krasnoludów możesz kupić bronie +3. We wschodniej części mapy spotkasz postać, która zgubiła jakiś kamień. Opuść tą planszę wyjściem na północnym wschodzie. Udaj się na północ, spotkasz Ginafae. Namów ją, żeby wróciła do obozu. Na południu znajdziesz szukany kamień pomiędzy grzybami. Na północnym wschodzie znajduje się laboratorium maga. Zabij ją i zabierz wszystkie przedmioty ze stołu. Jeśli Twój mag zna się na alchemii to przeczytaj książki i użyj stołu do zrobienia napoju. Teraz skieruj się na północ. Złodziejem rozbrajaj pułapki. Przy pomocy napoju pokonaj Vicisamera (możesz to zrobić też mieczem) i resztę przeciwników. Wróć do poprzedniej lokacji i oddaj kamień postaci, która o niego prosiła. Wróć do obozu i porozmawiaj z Malavonem, możesz też odpocząć. Udaj się na północny wschód. Zabij wszystkich i przejdź przez przejście. Zanim udasz się do centrum labiryntu, przeszukaj wszystkie otaczającego pokoje. Możesz teraz zabić żelazne golemy. Udaj się teraz do środka i pokonaj wszystkich przeciwników, a następnie idź do wyjścia na północnym wschodzie. Spróbuj pokonać żelazne golemy. Jeśli wygrasz dostaniesz kilka magicznych przedmiotów. Kiedy wyjdziesz z labiryntu, oczyść statek Oswalda z potworów i porozmawiaj z Oswaldem i jego siostrzenicą.
Rozdział 5
Dolina Kuldahar
Porozmawiaj z Oswaldem. Pokonaj przeciwników i zwiedź całą lokację. Niech złodziej otworzy drzwi do wierzy w centrum mapy. Porozmawiaj z postaciami, które spotkasz w środku. Odpocznij, a następnie udaj się do kryjówki Hieperusa. Znajdziesz się na cmentarzu. Pokonaj potwory i dotknij statuę na północy. Wyjście jest na północnym wschodzie. W środku zabij Hieperusa i jego pomocników. Teraz przeszukaj jaskinię. Na wschodniej ścianie znajdziesz ukryty pojemnik, a w nim kilka fajnych przedmiotów. Udaj się teraz do Nathaniela i Jermsy. Dostaniesz od nich nagrodę. Skieruj się teraz do Kuldahar.
Kuldahar
Najpierw oczyść miasto z potworów. Teraz przeszukaj wszystkie domy. Na północnym zachodzie spotkasz postać, od której będziesz mógł kupić zaklęcia. Poprosi Cię on również o odszukanie jego ojca. Znajdziesz go na południowym wschodzie. Będziesz mógł też kupić tam bardzo dobrą broń +4. Na południu spotkasz Iselore. Twoim kolejnym zadaniem będzie zamknięcie portalu. Udaj się również do Gerbasha w jednym z domów na wschodzie. Dostaniesz klucz, który zanieś do Jermsy w Dolinie Kuldahar. Teraz przejdź przez portal w północnej części mapy. Na południu spotkasz kilku żołnierzy, którzy opowiedzą Ci o Yuan-Ti. W środkowej części lokacji znajdują się statuy. Nie dotykaj ich. Na zachodzie czeka Cię walka z mistrzem i jego uczniami. Wejdź do świątyni na południowym zachodzie. Świątynia jest najeżona pułapkami. Większość z nich chyba Ci nie zaszkodzi, ale warto je rozbroić. W zachodnim pomieszczeniu znajduje się pułapka. Jeśli na niej staniesz podłoga zacznie się palić. Szybką ją rozbroi i przestaw dźwignię. W kolejnym pomieszczenie natkniesz się na dużą ilość Yuan-Ti. Możesz ich wykańczać w korytarzu jeden po drugim. Jeśli potrzebujesz odpoczynku, to wyjdź z świątyni. Teraz udaj się na wschód i na północ. Przejdź przez jedne z drzwi po lewej stronie. Pomieszczenie, w którym się znajdziesz będzie pełne potworów. W statui schowane są cztery serca. Przy pomocy dźwigni opuść most. Wkrótce dotrzesz do pomieszczenia z zaznaczonymi kamieniami. Pchnij je wszystkie oprócz ostatniego z prawej. Przejdź przez drzwi do pomieszczenia, w którym znajdziesz kilka interesujących przedmiotów. Na południowym wschodzie znajdziesz pomieszczenie z zombie. Użyj dźwigni aby je uwolnić z cierpienia. W okrągłym pomieszczeniu znajdziesz słup, który będzie później istotny. Zabij lidera klanu, którego spotkasz w okolicy. Teraz znajdź wszystkie słupy na zewnątrz i jeden w świątyni i ustaw je w odpowiednim miejscu (okrągły plac). Zanim ustawisz ostatni, odpocznij i użyj zaklęcia przyspieszającego ruchy. Teraz pokonaj olbrzymiego smoka. Po walce przejdź przez portal. Szybko idź do Iselore i pomóż mu pokonać przeciwników. Po walce porozmawiaj z Iselorem. Zaznaczy on na mapie nową lokację. Sprzedaj wszystkie niepotrzebne przedmioty. Musisz mieć co najmniej 50 000 złota i cztery liny. Jeśli masz co trzeba opuść Kuldahar.
Oko Smoka
Ścieżka będzie pełna pułapek. Przed wejściem spotkasz maga, zabij go. Wejdź do labiryntu. Jeśli po drodze spotkasz gemy Agate, podnoś je. Będziesz teraz musiał stoczyć wiele walk. Na południu znajdziesz trzy zamknięte skrzynie. Nie otworzysz ich na razie. Na wschód znajdziesz kryjówkę wywern. Zejdź na dół po linie. Pokonaj wywernę. Przejdź przez północno wschodni most. Możesz wziąć z mostu jedną z lin. Dotrzesz do sali tortur. Na południe będzie zamknięte pomieszczenie. Jeśli spróbujesz je otworzyć usłyszysz głos więźniów. Przyjrzyj się narzędziom tortur. Znajdziesz ukryte koło. Przekręć je, a uwolnisz więźniów. Człowiek w zachodniej celi to Nheero, poprosi Cię on o odszukanie jego przyjaciela. Użyj umiejętności krycia się w cieniu i idź złodziejem na północ do dużego pokoju. Na zachodniej ścianie znajdziesz dźwignię, przestaw ją. Teraz przyprowadź tu resztę grupy. Po walce ustaw gemy agate w odpowiednich miejscach. Otworzy się przejście. Udaj się na wschód i na południe, po drodze rozbroisz pułapkę. Znajdziesz ciało martwego Mandala, to ten przyjaciel, którego szukamy. Wróć do Nheero i opowiedz mu co znalazłeś. Poprosi Cię on o odszukanie ducha Mandala. Wróć do ciała. Spotkasz ducha ale nie będziesz mógł z nim porozmawiać. Idź na południe i odszukaj kolejne schody. Udaj się na południowy zachód. Znajdziesz tam wiele pułapek i żelaznego golema. Zabij go i weź miecz z pomieszczenia za nim. Zanieś miecz Mandalowi. Udaj się z powrotem do kryjówki wywern. Znajdziesz specjalny korzeń. Pokaż go Nheero w więzieniu, a następnie idź do laboratorium na drugim poziomie. Spotkasz po drodze Nathaniela. Będąc w laboratorium podmień korzeń leżący na stole na nasz. Weź ze stołu napój, który przed chwilą został stworzony przez alchemika. Zamień także z powrotem korzenie. Napój zanieś Nheero. Zejdź teraz na niższy poziom lokacji. W środkowym pomieszczeniu znajduje się mnóstwo węży. Idąc po południowo zachodniej ścieżce nadepniesz na pułapkę. Pokonaj potwory, przydatna może okazać się ognista kula. Teraz skieruj się na zachód, potem na północ i ponownie na zachód. Wejdź do pomieszczenia i zaraz wróć do Nheero, spotkasz go teraz na drugim poziomie. Dostaniesz jeden z jego napojów. Zejdź na dół i idź do niedostępnego pomieszczenia. Niech złodziej wypije napój i zamieni się w bestię. Teraz wejdź do pomieszczenia. Na jednej z półek znajdziesz dźwignię. Przestaw ją i wyjdź. Przejdź przez most na południu i stocz kolejną walkę. Wejdź do pomieszczenia na południu. Dziecko, które spotkasz okaże się przywódcą Yuan-Ti. Kiedy wszystkich zabijesz przyjrzyj się południowo wschodniej ścianie, znajdziesz ukryte przejście. Otwórz drzwi i idź na północ. Natkniesz się na ostatnie drzwi, których nie możesz otworzyć. Porozmawiaj o tym z Nheero. Musisz znaleźć cztery żądła wywern. Natkniesz się na nie na pierwszym poziomie obok pomieszczenia z trzema skrzyniami. Następnie wróć do laboratorium i połóż żądła na stole. Idź do pomieszczenia na górze i przestaw dźwignię. Teraz znajdziesz na stole cztery trucizny. Zejdź teraz na najniższy poziom i wlej truciznę do każdego ze zbiorników wodnych. Otworzą się drzwi. Dzień pierwszy. W tej lokacji idź na wschód, południe i na końcu na zachód. Natrafisz na uszkodzony most. Naprawisz go przy pomocy lin. Idź teraz w kierunku północno zachodnim. Porozmawiaj ze wszystkimi i idź na miejsce rzeźni. Pokonaj przeciwnika i przejdź przez nowo otwarte przejście. Dzień drugi. Lokacja wyda Ci się teraz inna. Idź na zachód i porozmawiaj z napotkaną postacią. Odwiedź wszystkie miejsca, po czym udaj się do Pyro. Następnie idź do ambasady Jaspera. Kiedy zacznie się bitwa idź do miejsca rzeźni. W trzecim dniu, poproś postać aby zabrała Cię do Pyrusa. Następnie porozmawiaj z Lotharem i Jasperem. Idź na północ i porozmawiaj z człowiekiem pracującym przy ogniu. Izbelah poprosi Cię, abyś pozwolił jej uciec. Wróć do Pyrusa, a następnie udaj się za Venominem. Udaj się do amfiteatru i porozmawiaj ze wszystkimi. Zgódź się na przedstawienie. Po kilku godzinach Lothar zabije Izbelah. Idź za Venominem. Kiedy ten przejdzie przez portal udaj się do miejsca rzeźni i opuść tą lokację. Dzień czwarty. Porozmawiaj z Pyrusem, Lotharem i Izbelah. Zapisz grę i idź do miejsca rzeźni. Dzień piąty. Rzuć na siebie przyspieszenie ruchów i biegnij na zachód, a potem na południe. Ścieżka się zawali i tylko jedna osoba przejdzie i porozmawia z postacią stojącą dalej. Następnie idź do ambasady i zaatakuj Izbelah. Po jej zabiciu idź do miejsca rzeźni i opuść lokację.
Lodowy zamek
Spotkasz Nickademusa. Twoim zadaniem będzie pozbycie się wszystkich potworów z zamku. Kiedy oczyścisz zamek wróć do Nickademusa i wyjdź wschodnim przejściem. Znajdziesz się na polach rzeźni. Natrafisz na poszukiwaczy przygód, będziesz musiał ich zabić. Dalej spotkasz mieszkańca miasta. Jeśli go przekonasz, że jesteście drużyną, na którą wioska czeka, idź do przywódcy. Dostaniesz klucz. Wyjdź przez drzwi na północnym wschodzie. Jeśli Ci się nie uda przekonać wieśniaka, będziesz musiał walczyć. Zabij przywódcę, weź klucz i wyjdź. Uwolnij też elfy. Jeśli pójdziesz na południe, to spotkasz złego nekromantę. Aby go zabić, musisz wlać wodę święconą do wodospadu. Wodę znajdziesz przy martwym elfie. Przejdź przez przejście na wschodzie i stocz finałową walkę w tym rozdziale.
Rozdział 6
Pokonaj potwory i wejdź do środka.
Poziom pierwszy
Kolejna bitwa. Po zabiciu przeciwników pozbieraj przedmioty. Porozmawiaj z demonem na wschodzie, a następnie zwiedź lokację i z każdym zagadaj. Vashti myśli, że ktoś kradnie jedzenie. Xavier da Ci przepustkę. Jeśli pogadasz z nim o niewolnikach, opuści lokację. Jerre opowie Ci o demonach i niewolnikach. Ysha da Ci plany, które muszą zostać poprawione. Teraz idź do schodów na południu.
Poziom drugi
Znajdziesz tutaj następujące przedmioty: pierścień żywności - pomieszczenie na północnym zachodzie, jadowity środek - pomieszczenie na północnym zachodzie, krew demona - od demona na północy, pamiętnik Garuka - a północy. Wejdź do pomieszczenia na południu i porozmawiaj z Roga. Spróbuj wejść do biblioteki na północnym zachodzie i wróć do Roga. Poprosi Cię abyś poszedł na czwarty poziom i porozmawiał z Ruinlordem. Zrób to później, dostaniesz napój, który zanieś kobiecie w bibliotece. Na północnym zachodzie spotkasz Kava, który naniesie poprawki na plany. Na północy pokonaj demona. Na północnym wschodzie znajdziesz niebieską kulę. Zejdź jeszcze na dół i pogadaj z demonem.
Poziom trzeci
Przedmioty do znalezienia: substancja, symbol Ilmatera i symbol Iyachtu. Nic więcej ciekawego tu nie ma. Pokonaj przeciwników i pamiętaj o rozbrajaniu pułapek.
Czwarty poziom
Na północnym zachodzie spotkasz kucharkę. Porozmawiaj z nią i wróć do Vashti. Zgódź się na to, abyś poczekał na złodzieja. Kiedy go zobaczysz idź za nim do pomieszczenia na wschodzie i porozmawiaj z nim. Daj mu pierścień pożywienia i wróć do Vashti. Daj jeszcze pamiętnik Garuka Drothamowi. Znajdziesz go na północnym wschodzie.
Wieża
Teraz skieruj się do wieży. Wejdź po schodach na północnym wschodzie. W jednej ze skrzyń znajdziesz klucz. Otwórz wszystkie cele. Idź na górę. W jednej z maszyn znajdziesz narzędzie tortur. Wróć jeszcze do Jerre, dostaniesz od niego łzy cierpienia. Teraz udaj się do wieży maga. Wejście jest na czwartym poziomie, są to schody na zachodzie. Aby przejść, musisz stworzyć gwiazdę z mgły. Na wyższym poziomie, znajdziesz książkę Ilmatera na jednej z półek. Na samej górze porozmawiaj z Orrickiem, a następnie wróć do na dół i Porozmawiaj z Puddym. Teraz udaj się na czwarty poziom i wejdź po schodach na wschodzie. Znajdź statuę Ilmatera i przeprowadź rytuał. Następnie zabij Iyachtu i wszystkie potwory. Dokończ rytuał, statua powinna eksplodować. Zabierz wodę święconą. Idź na górę. Na kolejnych dwóch poziomach znajdziesz cztery symbole Iyachtu. Na trzecim piętrze znajdziesz jeszcze jeden. Udaj się na drugi poziom i pokonaj strażników na północnym wschodzie, powinieneś znaleźć jeszcze dwa symbole. Teraz możesz użyć teleportu. Kiedy do niego dojdziesz zostaniesz zaatakowany. Jeden z przeciwników będzie miał antidotum. Zanieś je Ormisowi w więzieniu i porozmawiaj z Toralem. Teraz udaj się na trzeci poziom i wlej wodę do zbiornika. Następnie idź porozmawiać z Toralem. Teraz udaj się na drugi poziom i zniszcz kulę, a następnie odwiedź demona na pierwszym poziomie i zabij go. Idź na czwarty poziom. Przy północno zachodniej klatce schodowej spotkasz Riki. Twoim kolejnym zadaniem jest pozbycie się strażników na południowym wschodzie. Możesz ich otruć. Do tego potrzebujesz trucizny, którą musisz zrobić w laboratorium z krwi demona i dwóch innych substancji, które znalazłeś po drodze. Kiedy będziesz miał truciznę, wlej ja do jedzenia strażników. Równie dobrze możesz po prostu iść do baraków i wszystkich wymordować. Porozmawiaj ponownie z Rikki. Udaj się do schodów na południu i wejdź nimi do wieży oficerskiej. Wejdź na samą górę i zabij Pudu. Znajdziesz przy nim klucz.
Ostatnia walka
Kiedy już wejdziesz na najwyższy poziom wieży, nie będzie odwrotu. Zapisz najpierw grę. Otwórz zamknięte drzwi. Teraz czeka Cię walka z Cabalem. Po walce odpocznij i zapisz grę. Udaj się do kolejnego pomieszczenia, gdzie spotkasz Isaira i Madae. Po krótkiej konwersacji odbędzie się ostateczna bitwa. Jeśli masz postacie na wysokim poziomie, a najprawdopodobniej są one na najwyższym, to nie będziesz miał problemów. Użyj na sobie zaklęci ochronnych i przyspieszających ruchy. Możesz także przywoływać do pomocy inne potwory oraz nieumarłych. Dzięki temu przeciwnik skoncentruje się na Twoich pomocnikach, a nie na członkach drużyny. Po pokonaniu przeciwnika obejrzyj zakończenie.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.