Eden to kraina miodem i mlekiem płynąca. Mężczyźni są tutaj silni, kobiety piękne, roślinność obfita, miasto bogate... Wszystko jak w najpiękniejszych snach. Lecz nawet najpiękniejszy sen może zamienić się w koszmar. I tak też tu się staje. A to za sprawą półboga Githa, który postanowił zniszczyć tę biedną planetę...
Julie's House
Po rozmowie z siostrą obróć się w stronę budynku, wejdź na ścieżkę prowadzącą do twojej willi i idź nią w lewo. Omiń Baltazara, zraszającego ogródek. Dojdziesz do drzwi prowadzących do sali treningowej. Obróć się i drabinką pokrywającą ścianę naprzeciw drzwi wejdź na górę. Stąd zeskocz na głaz, na którym znajdują się trzy butelki z wodą i dwa leczące jabłka. Teraz zeskocz na kolejną skałę - znów będziesz znajdować się koło Baltazara. Wróć do schodów prowadzących do willi i wejdź nimi na półpiętro. Kiedy będziesz znajdować się na tarasie, a przed tobą będzie stała twoja siostra, skręć w lewo i pójdź tarasem do pomieszczenia z maszyną. Stąd weź następną butelkę z wodą i wyjdź kolejnymi drzwiami na drugą część tarasu. Idź w prawo - znajduje się tutaj kolejna butelka. Teraz wróć do drzwi i idź cały czas do przodu. Przed tobą będą stały dwie skrzynie. Podejdź do tej większej, będącej bliżej ściany, złap ją (klawisz Użyj) i podciągnij ją do siebie (klawisz Tył). Wskocz na nią, po czym wdrap się na dach. Oprócz wielkiego wiatraka znajdują się tutaj jeszcze dwa leczące jabłka. Obróć się w stronę drzewa. Na jednej z gałęzi możesz zauważyć następną butelkę. Jeżeli dobrze się ustawisz (tak, by między gałęzią a dachem była jak najmniejsza odległość), będziesz mógł wskoczyć na tę gałąź i wziąć butelkę. Kiedy już to zrobisz, złap się liny i za jej pomocą zejdź na dół. Wróć teraz do drzwi prowadzących do sali treningowej, podejdź do nich (automatycznie się otworzą) i wejdź do następnego pomieszczenia.
Training
Przed tobą trening, dzięki któremu będziesz potrafił lepiej wykorzystywać możliwości Julie :P. Na początku czeka cię używanie broni. Stań na świecącym kwadracie. Po długim wytłumaczeniu, na czym polegają wskaźniki zdrowia i wody oraz ikony dotyczące broni będziesz miał możliwość zabrania procy leżącej koło szyby z bronią. Podnieś procę i wróć do kwadratu, za barierki. Zniszcz odłamek meteoru, cztery tarcze i jedno światełko. Do sali zostanie wpuszczony shgliek. Strzel w niego, złap go za fraki (klawisz Użyj) i wrzuć go do klatki (ponownie klawisz Użyj). Wróć do świecącego kwadratu. Pojawi się drugie zwierzątko. Tym razem musisz sprawić, by poszło ono do świecącego kwadratu. Strzel procą jak najbliżej kwadratu. Shgliek tam pobiegnie - kolejny test zaliczony. Podnieś pistolet, który pojawi się koło szyby. Następnym twoim zadaniem będzie niszczenie kolejnych tarcz. Zniszcz dziesięć z nich, podnieś amunicję i rozwal pozostałych osiem tarcz. Teraz podnieś detonator, podejdź do meteoru i go zdetonuj. To samo zrób z drugim detonatorem i drugim meteorem. Podnieś miecz. Wykonaj nim kilka ciosów. Kiedy to zostanie zaliczone, będziesz musiał dwa razy wykonać combos. Wciśnij prawy atak. Kiedy będziesz wykonywał drugi raz ten sam cios, wciśnij lewy atak i trzymaj go aż do zakończenia combosa. Podnieś tarczę i dwa razy powtórz kolejne combosy (w taki sam sposób jak poprzednie). Przed tobą pojawi się wyrzutnia małych zatrutych strzałek. Ustaw się naprzeciw niej i zablokuj się tarczą. Kiedy wszystkie rzutki zostaną wyrzucone, weź napój leczący i go użyj.
Wbiegnij w otwarte drzwi, wespnij się na górę i biegnij dalej w prawo. Przeskocz dół, potem kolejny dół, teraz rozpędź się i przeskocz następny, większy dół. Podciągnij się i biegnij dalej, aż do drzwi. Podejdź do hologramu, podskocz do góry i podczas skoku wciśnij klawisz W górę. Kiedy złapiesz już mały gzyms, strafe'uj w prawo, aż znajdziesz się po drugiej stronie pomieszczenia. Wciśnij klawisz Tył, przejdź pod wszystkimi deskami i wejdź w następne drzwi. Wstaw skrzynkę w kwadrat, po czym podejdź jak najbliżej gzymsu, ustaw się tak samo jak hologram Julie i złap się gzymsu (klawisz Do tyłu). Strafe'uj tym razem w lewo, aż znajdziesz się znowu na podłodze. Przejdź przez następne drzwi, wskocz na rurę i idź do przodu. Kiedy przed tobą znajdzie się przeszkoda uniemożliwiająca przejście, wciśnij klawisz skoku i przejdź dalej. Teraz wciśnij dwa razy klawisz kucania. Julie zeskoczy na ziemię. W następnym pomieszczeniu wskocz na kratę i odpowiednio manewrując przejdź na drugą stronę pomieszczenia. Idź dalej, aż dojdziesz do małego basenu, nad którym znajdują się trzy linki. Rozbiegnij się i złap się jednej z nich. Rozhuśtaj lekko linę (klawisze poruszania) i przeskocz na koleją linę (klawisz Użyj). W ten sposób pokonasz kolejną przeszkodę. Siateczką wejdź na górę i dzięki mechanizmowi otwórz drzwi (klawisz Użyj). Zejdź na dół i otwórz kolejne drzwi, po czym otwórz jeszcze następne drzwi. Kolejne z rzędu są już otwarte - dzięki nim pojawisz się znowu w głównej hali. Wyjdź z sali treningowej, uzbrojony w miecz i w procę.
Nie idź jeszcze do Edenu, tylko skręć w prawo, w stronę mostku, pod którym płynie woda. Wskocz do wody z prawej strony mostu i przejdź przez mały otwór. Znajdziesz się w małym pomieszczeniu, w którym znajduje się butelka z wodą. Weź ją, wyjdź stąd i spokojnie udaj się do Edenu.
Eden Entrance
Przed tobą znajduje się mały ogródek, za nim natomiast trzy skrzynie. Podejdź do skrzyni najbardziej wysuniętej na lewo i przepchnij ją do ściany. Wskocz na nią, po czym wskocz na górę. Weź trzy butelki, które się tu znajdują, i zeskocz na dół. Wróć teraz na główną ścieżkę. Na ganku budynku na lewo od ciebie znajduje się następna butelka. Przeskocz barierki i weź ją. Idź do przodu, w stronę domu, przy którym stoją Margo i Zig. Porozmawiaj z nimi; zobaczysz meteor roztrzaskujący się o pole siłowe chroniące miasto. Idź w lewo (do dolnej części miasta), obróć się w prawo i wejdź schodami na taras sprzątany przez jednego z mieszkańców. Podejdź jak najbliżej prawej ściany tarasu, podejdź do przodu i gzymsem przejdź w lewo, na kolejną część budynku. Stąd weź dwie butelki, złap się dużej rury, przejdź nią do drugiego budynku i zabierz stąd następną butelkę. Wróć do sprzątanego domu i wejdź pod niego. Znajdziesz tutaj następną butelczynę. Następnie wyciągnij procę i zacznij strzelać do wazy stojącej na piedestale. Niszcz kolejne wazy, aż pojawi się przed piedestałem żółta butelka umożliwiająca ci ochronę przed potworami. Weź ją i wróć do górnej części miasta, skręć w lewo i udaj się do pubu.
The Creeper Pens
Poczekaj, aż Julie skończy rozmawiać z córką właściciela, po czym pobiegnij do głównej hali, a stamtąd schodami na dół - do piwnicy. Porozmawiaj z Angusem. Da ci on kilka detonatorów, które będą później bardzo przydatne. Rozmowa się jeszcze nie zakończy, gdy do gospody wbiegnie kobieta i powiadomi cię, że miasto zostało zaatakowane przez jakieś wielkie insekty (coś w stylu komarów). Po krótkim filmiku znajdować się będziesz na tarasie budynku. Most zostanie zniszczony przez jedną z krów, która wystraszy się spadającego człowieka. Zabij wszystkie insekty, po czym skocz na balkon będący w pobliżu. Teraz zabij następną grupę owadów i - jeżeli jest taka potrzeba - użyj jabłek, które rosną w pobliżu. Przejdź liną do rozwieszania ubrań na drugą część budynku. Podciągnij się na dach i zeskocz do dziury, która się tu znajduje.
Jesteś w stodole. Obok ciebie leży człowiek, którego za wszelką cenę musisz chronić. Pobiegnij w przód i zabij grupkę owadów, które się tutaj ukryły. Wskocz na jeden ze świecących snopków i wdrap się na snopek będący naprzeciw niego, po czym wespnij się na kolejny snopek. Obróć się. Po drugiej stronie stajni zobaczysz przejście - musisz się tam snopkami dostać. Skocz na zgrupowane siano na prawo od ciebie, idź nim dalej, aż do przejścia, i skocz nim w dół. Teraz czeka cię kolejna potyczka z robalami. Zabij je wszystkie i pozbieraj amunicję. Pootwieraj przegrody - za niektórymi z nich pochowana jest amunicja lub buteleczki z wodą. Gdy już zwiedzisz cały budynek, otwórz drzwi z dużym mechanizmem i wyjdź na zewnątrz. Po krótkim filmiku będziesz znów musiał pokonać kilka insektów. Pozbieraj z planszy wszystkie buteleczki oraz jabłka (jeżeli jesteś ranny) i wróć do obory. Krowę, która była ukryta w jednej z przegród, zaatakowały insekty. Zabij je wszystkie, po czym poczekaj, aż do obory wbiegną wieśniacy. Zobaczysz krótki filmik, w którym Julie spada do piwnicy ukrytej pod budynkiem.
The Vygmish Mama
Przed tobą pierwszy większy wróg. Nie jest on bardzo trudny do pokonania - jeżeli tylko masz detonatory, które dał ci Angus. Gdy znajdziesz się na tej planszy, natychmiast schowaj się za jakimiś skrzyniami, tak by potwór nie mógł cię zobaczyć. Gdy tylko pojawisz się na linii jego wzroku, wypuści w ciebie macki przemieszczające się pod ziemią. W ten sposób potwór ściąga z ciebie spokojnie połowę energii. Ryzykowne jest także przemieszczanie się po wodzie - nie dość, że spowalnia ona twoje ruchy, to jeszcze dotkliwie cię rani. Dobrze, jesteś schowany za jedną ze skrzyń. Wyciągnij detonator i poczekaj, aż potwór zacznie cię szukać. Rozpoznać to możesz po tym, że jego oczy zaczynają działać jak latarki - emitują zielony strumień światła. Gdy tylko będzie odwrócony tyłem do ciebie, podbiegnij do kawałka meteorytu, połóż przy nim detonator i ucieknij za skrzynkę. Wyciągnij miecz, bowiem z każdą raną, jaką potwór dostaje, wypuszczanych jest kilka insektów. Zabij je, kryjąc się pod ścianą albo cały czas biegnąc. To samo zrób z drugim kawałkiem meteorytu. Z trzecim kawałkiem jest gorzej. Znajduje się on bowiem po drugiej stronie wody. Poczekaj tylko, aż potwór "sprawdzi" skrzynki, za którymi się znajdujesz, po czym biegnij jak najszybciej do rury, przejdź po niej na drugą stronę i schowaj się za skrzyniami. Gdy będziesz na rurze, uważaj na macki potwora, które są wystrzeliwane w twoją stronę. Zniszcz trzecią i czwartą część meteorytu. Gdy już to uczynisz, potwór zdechnie, a ty będziesz mógł wyjść na powierzchnię.
Eden Marketplace
Na prawo od ciebie znajduje się dziwne koło, a za nim duży budynek. Zignoruj go, lecz zapamiętaj jego położenie, ponieważ będziesz musiał wrócić tutaj pod koniec etapu. Pozbieraj kawałki meteorów i wyjdź na podwórze, idąc cały czas ścieżką. Na fontannie siedzi bajarz Ezop i opowiada bajkę małej dziewczynce. Posłuchaj tej opowieści. Gdy Ezop skończy mówić, pójdź za fontannę i wskocz skałami na samą górę, by dostać bardzo dużą butlę wody. Zejdź na dół i idź dalej ścieżką, pod dużym wiszącym wiatrakiem i małym tunelem. Podejdź do małego straganu, który znajduje się w rogu ulicy. Za friko dostaniesz butlę leczącą. Teraz idź dalej, aż zostaniesz zaatakowany przez kolejne robale. Zabij pierwszą ich grupę i gdy z dwóch meteorów będzie wylatywał kolejny insekt, zmień broń na kuszę i strzel do kamieni. Spadną one i się rozbiją, co spowoduje, że robaki nie będą mogły z nich wylatywać. Zabij tego, co cię atakuje, pozbieraj kawałki meteorytów i idź dalej, aż do dużego kamienia wiszącego na nitkach. Wdrap się na kamień, po czym z niego wejdź na dach. Weź tarczę, która tu leży, oraz buteleczki będące na rusztowaniu obok tarczy. Zeskocz na dół. Idąc dalej będziesz mógł wziąć dwa jabłka, przechodząc przez chmurę gazu. Szczerze tego nie polecam - chmura zadaje zbyt duże obrażenia, by przyniosło ci to jakiekolwiek profity. Zejdź na dół i idź cały czas do przodu, aż spotkasz małą dziewczynkę, Ariel. Po jej monologu skręć w prawo i zabij dwa shglieki, które zaczną się mutować na meteorytach. Wskocz na małą budkę ze spadzistych dachem, a z niej na taras. Stąd zabierz pistolet, który się tutaj znajduje. Zeskocz, wróć na ścieżkę i idź nią do miejsca, w którym zmartwiony właściciel stoi przy pustej klatce, gdy zwierzaki biegają w pobliżu. Do każdego z nich strzel z procy, po czym wrzuć je do klatki. W zamian za to otrzymasz amunicję do pistoletu. Idź teraz dalej, do kolejnej lokacji.
Town Center
Idź do przodu, przejdź pod tunelem i poczekaj, aż podleci do ciebie grupa owadów. Zabij je, po czym szybko zmień broń na procę i zniszcz meteoryt, z którego wylęgają się te owady. Kiedy już będziesz to miał za sobą, będziesz mógł uzupełnić swoje zdrowie grzybkami znajdującymi się za wodospadem. Wróć na ścieżkę i idź nią dalej, aż dojedziesz do Otta, testującego nową kuszę. Po krótkim filmiku kontynuuj swoją podróż pod tunelem. Podbiegnij do dwóch meteorów, przy którym mutują się shglieki, i zdetonuj oba jednym detonatorem. Zejdź na dół - na dziedziniec z fontanną pośrodku. Zobaczysz krótki filmik, w którym w pewnej odległości od ciebie stoi Ariel, a koło niej pewien dziwny potwór. Po chwili potwór znika, a dziewczynka ucieka do kościoła. Jeśli pobiegniesz za nią, przekonasz się, że i ona zniknęła. Wróć na placyk, do wejścia, którym tutaj się dostałeś. Teraz skręć w drugą uliczkę w lewo i idź ścieżką do samego końca - ładnie ozdobionego podwórka. Zaatakuje cię tutaj chmara insektów i trzy zmutowane zwierzątka. Zabij je wszystkie. Wskocz na dach budki, po czym na taras - dzięki temu dostaniesz butelkę odnawiającą energię magiczną. Wróć do fontanny i skręć w pierwszą uliczkę w lewo, tę, którą wcześniej minąłeś. Idź nią na podwórze z wielkim kamieniem przymocowanym na linach. Mieczem przetnij jedną z lin. Kamień upadnie na ziemię, natomiast podniesie się półka. Wejdź na ganek, z ganku wskocz na kamień, stąd na rusztowanie, po czym podciągnij się na górę rusztowania. Przeskocz na metalowy gzyms i idź nim do końca, by otrzymać kolejną niebieską buteleczkę. Kiedy będziesz nim wracał, zobaczysz w małej niszy w bloku naprzeciw ognisty miecz. Jeżeli twoja energia jest na maksymalnym poziomie, możesz próbować tam wskoczyć. Jeżeli nie - musisz użyć butelki odnawiającej całkowicie energię magiczną. Rozpędź się i w ostatniej chwili wyskocz w powietrze. Julie powinna końcówkami palców chwycić się gzymsu. Wespnij się na górę, weź ognisty miecz i zeskocz do małej fontanny na podwórku. Wróć na plac główny. Tutaj spotkasz rozmawiających kobietę i niewidomego mężczyznę. Kiedy zaczniesz słuchać ich rozmowy, wielki meteor przebije pole ochronne i uderzy w jeden z budynków. Bez pola ochronnego planeta nie ma szans się bronić przed kolejnymi meteorami. Twoim następnym zadaniem będzie więc włączenie generatora, by ten odnowił pole ochronne.
Eden Underground
Idź cały czas za Jaredem i Aeonem. Daleko nie dojdziecie... Po chwili wędrówki pojawi się filmik, w którym po kolei każdy z was znika w czeluściach wody. Po krótkim filmiku, w którym Julie budzi się z nogami w krysztale, ratuje się, podnosi kuszę i niszczy małego stworka, powracasz do gry. Twoją jedyną bronią w tej chwili jest kusza, a wroga masz wymagającego. Cały czas biegaj do przodu, obracaj się, strzelając i strafe'uj. Zresztą, jeżeli grałeś w Quake'a, to powinieneś wiedzieć, o co mi chodzi. Po pokonaniu tego potwora wskocz na linę i podciągnij się do przejścia do kolejnej groty. Zniszcz drzewko blokujące drogę do jej środka. Po jego rozwaleniu czas przyjdzie na zniszczenie dwóch kolejnych drzewek, które rażą cię strzałkami z dna groty. Gdy i z nimi się uporasz, wskocz na linę i zeskocz na usypisko skalne, by odnowić energię życiową znajdującymi się tam jabłkami. Zeskocz znów na linkę, rozhuśtaj ją, dostań się na kolejną linę i zeskocz na kolejne usypisko, na którym znajduje się cała twoja broń. Teraz linami dostań się na drugą część jaskini, gdzie przejście korytarzem blokuje wielki kamień. Uważaj przy tym wszystkim, by nie spaść na dno jaskini, ponieważ może to spowodować konieczność walki z tym samym potworem co na początku etapu. Kiedy Julie upora się już z kamieniem, będziesz miał możliwość dostania się do kolejnej lokacji. Przejdź skałą w prawo, po czym wskocz na metalową rurę i nią przejdź na drugą stronę jaskini. Pamiętaj o tym, by także nogami objąć rurę - inaczej para zada ci dotkliwe obrażenia. Kiedy znajdziesz się już po drugiej stronie, liną zejdź na dół. Uważaj na shglieki, które są już zmutowane. Gdy już sobie z nimi poradzisz, pozbieraj wszystkie dodatki do zdrowia i wskocz do następnej komnaty. Zostaniesz zaatakowany przez rogatego potwora i shglieka. Pokonaj potwora ognistym mieczem i wciśnij czerwony przycisk. Dzięki temu będziesz miał dostęp do następnego pomieszczenia. Pozbieraj stąd wszystkie przedmioty i wskocz do następnej komnaty. Tutaj zostaniesz zaatakowany przez dwa rogate potwory. Walki możesz uniknąć, biegnąc jak najszybciej do gzymsu, łapiąc się go i przedostając do następnej komnaty. Jeżeli jednak postanowisz walczyć - wiedz, że gdy wrogowie próbują porazić cię prądem, sami przy okazji też się ranią. W następnej komnacie czeka cię ten sam schemat co poprzednio - z małą różnicą: potwór jest tylko jeden. Złap się gzymsu, pozbieraj butelki, zabij wszystkie owady, po czym zeskocz na dół, do kolejnego etapu.
Eden Sewage
Idź cały czas do przodu, aż zobaczysz drzewko strzelającego do ciebie. Obróć się - powinieneś zobaczyć rogatego potwora. Zabij go ognistym mieczem. Drzewko możesz spokojnie rozwalić, podbiegając do niego pod ochroną tarczy i niszcząc je z bliska. Pozbieraj wszystkie przedmioty, po czym wciśnij czerwony przycisk, który się tutaj znajduje. Nad tobą pojawi się most. Teraz będziesz musiał zeskoczyć na dół, do wody, w miejsce, skąd wylatują w górę małe rampy. Wejdź na jedną z nich i kiedy będziesz już na odpowiedniej wysokości, przeskocz na most. Mieczem zabij wszystkie owady. Jeżeli chcesz, możesz zdobyć kilka buteleczek z wodą. Zadanie jest jednak bardzo trudne. Musisz bowiem przeskoczyć do małej skarpy, skacząc po wystających ze ściany metalowych prętach. Zadanie jest jeszcze o tyle trudniejsze, że po pewnym czasie pręty po prostu wsuwają się w ścianę. Jeżeli jednak ci się udało, wróć do mostu i pójdź drogą dalej, aż do dziwnej maszyny przypominającej coś w stylu karuzeli obrotowej. Wciśnij czerwony przycisk, który jest w pobliżu, i wskocz na maszynę. Kiedy będziesz się kręcił, zobaczysz dużą butelkę ukrytą pod powierzchnią, z której skoczyłeś na tę karuzelę. Weź butelkę. Kolejne butelki znajdują się na metalowej rurze. Kiedy już je weźmiesz, będziesz mógł liną zejść na kolejną rurę, przeskoczyć na rampę i wziąć kolejne butelki. Teraz szybko wróć do maszyny (jeżeli będziesz nie dość szybki, maszyna się zatrzyma i będziesz musiał wracać do niej drogą naokoło). Przeskocz na małą platformę, która porusza się w okolicy maszyny. Kiedy platforma podjedzie do ściany, wzbogacisz się o kolejne trzy butelki. Kiedy platforma będzie wracała do tej pseudokaruzeli, przeskocz na wysunięty mostek. Schyl się, kiedy będziesz znajdował się nad prądem - w ten sposób unikniesz niepotrzebnych obrażeń. W następnym pomieszczeniu będziesz musiał najpierw zabić owada, by później po trzech platformach w kształcie okręgu dostać się na dół pomieszczenia. Zabij drzewko, po czym wciśnij czerwony przycisk. Trzy platformy zaczną się poruszać. Zwróć uwagę, że lecą one prawie na samą górę pomieszczenia, po czym są rażone prądem i spadają na dół. Wskocz na maszynę stojącą koło pierwszej platformy. Przeskocz na platformę i kiedy będzie ona powyżej drugiej platformy, przeskocz na drugą, później na trzecią. Teraz poczekaj, aż platforma wzniesie się prawie na samą górę, i przeskocz na drugą stronę pomieszczenia. Weź broń leżącą tutaj - masz wspaniały dwuręczny topór. Teraz przedostań się dostępną drogą do pomieszczenia, w którym znajduje się metalowa rura i duży pręt blokujący twoją drogę na drugą stronę. Przestaw dźwignię będącą koło rury, a pręt zostanie usunięty. Dzięki temu po siatce będziesz mógł przejść dalej. Uważaj jednak - z rur wydziela się para, która może cię mocno zranić. Odczekaj, aż rura trzy razy wypuści parę, po czym przejdź do przodu, zatrzymując się między rurami. W ten sposób unikniesz obrażeń. Kiedy już i z tym się uporasz, zabij rogatego potwora, który jest kawałek dalej, i przejdź drzwiami do ostatniego już pomieszczenia. Przed tobą platformy poustawiane są w coś na wzór kręconych schodów. Co pewien czas wszystkie schodki po kolei podnoszą się do góry, co powoduje, że możesz się zabić, spadając w dół. Kiedy tylko pierwszy szczebel wróci do swojej pierwotnej pozycji, wskocz na niego i skacz cały czas na następne części tych schodów. W międzyczasie wyciągnij miecz, bowiem co chwila będziesz atakowany przez nowe owady. Kiedy tylko zobaczysz, że klocki zaczynają się składać, przeskocz na ten za tobą, kiedy będzie się znów wysuwał. W ten sposób spokojnie dostaniesz się na górę pomieszczenia. Idź cały czas do przodu - przed tobą już generator tarcz.
Eden Shield Generator
Z pomieszczenia, w którym się znajdujesz, pozbieraj całą amunicję. Teraz wyjdź z niego na korytarz, który prowadzi do sali z generatorem tarcz. Wyciągnij miecz i podejdź kawałek do przodu, po czym cofnij się do korytarza. Zostaniesz zaatakowany przez owady. Zabij je wszystkie. Zatrzymaj się na końcu korytarza. Jak już pewnie zauważyłeś, generator tarcz jest w kształcie okręgu, wokół którego znajduje się ścieżka. Nad ścieżką co pewien czas znajdują się drzewka, które rażą cię pociskami, a ze ścian generatora tarcz co chwila wydostaje się para. Poczekaj, aż z jednej ze ścian zniknie para, i biegnij co sił w nogach na drugą stronę generatora, wciśnij przycisk i kucnij. Dostaniesz się na wyższą część generatora, nie tracąc amunicji na drzewka. Pokręć się wokół generatora, rozwalając drzewka z kuszy i zbierając amunicję. Teraz możesz już włączyć generator. Podejdź do jednego z kół. Zwróć uwagę na kolor kryształu, który znajduje się nad machinerią. Przekręć koło. Jeżeli kolor lasera odpowiada kolorowi kryształu, możesz zająć się następnym kołem. Jeżeli nie, przekręć koło kolejny raz, by kolor odpowiadał kryształowi. Podobnie postępuj z kolejnymi trzema kołami. Jeżeli wszystko jest w porządku, włączy się filmik powiadamiający o dobrym włączeniu tarcz i pojawi się mostek prowadzący do drzwi na pseudotaras. Przejdź przez nie, pozbieraj całą amunicję, przyciśnij przycisk i obejrzyj filmik zwiastujący same kłopoty.
Eden Market Under Siege!
Kiedy tylko postanowisz opuścić budkę, w której się znajdujesz, zobaczysz krótki filmik. Jedna kobieta pyta się Julie, czy widziała ona jej dziecko. Odpowiedź nie padnie, ponieważ nagle zza winkla wyłoni się potwór robotoszkieletopodobny i spali kobietę. W tym momencie wrócisz do gry. Zignoruj potwora (i tak nie możesz go zniszczyć w żaden prosty sposób) i biegnij w prawo, do przodu, do małego budynku. Wskocz na jego dach, a stamtąd na taras następnego budynku. Wejdź do środka. Pod tobą znajduje się kobieta, kapłan - koleś w stylu telewizora, cały czas powtarzający te same wiadomości, oraz kilka bezgłowych potworów. Wyciągnij ognisty miecz, skocz na dół i zabij wszystkie bezgłowe. Nie atakuj przy tym chodzącego telewizora - przez to może pojawić się tylko więcej bezgłowych. Przejdź do kuchni, weź ze stołu jabłka i wyjdź na taras. Pod tobą chodzi szkieletorobot i szuka kolejnych ofiar. Kiedy tylko będzie patrzył na ulicę na lewo od ciebie, zeskocz na dół i biegnij jak najszybciej do klatki shglieków. Skocz za skałę, która się znajduje za klatką. Teraz masz dwa warianty postępowania. Możesz wskoczyć do klatki, w stronę szkieletora rzucić shglieka, schować się za skałę i czekać, aż shgliek się zmutuje. Po pewnym czasie zaatakuje on szkieletora, a ty będziesz mógł dobiec do liny i dzięki niej dostać się na górę. Jest jeszcze jedno wyjście: pokaż się potworowi i schowaj jak najbardziej pod ścianę. Szkieletor będzie starał się cię strącić, nie uda mu się jednak trafić. Po pewnym czasie pobiegnie on ulicą do przodu, co da ci czas, by wskoczyć na linę i dostać się na taras kolejnego budynku. Wejdź do niego, po czym zabij wszystkich bezgłowych, którzy wybiegną, by cię przywitać. Wyjdź z budynku przez dziurę w ścianie i zwisającą rurą dostań się na kolejny dach. Uważaj przy tym na szkieletora, który będzie próbował cię strącić karabinem maszynowym. Przestaw leżącą tu skrzynię do ściany i dzięki niej wejdź na wyższą część dachu. Za chwilę zobaczysz kolejną skrzynię zwisającą nad szklanym sufitem. Zrzuć skrzynię na dół i wskocz do budynku. Wybiegnij z tego pomieszczenia i biegnij w lewo, do bramy. Są tutaj bezgłowe istoty. Zabij je wszystkie, wybiegnij z bramy i biegnij w lewo, od szkieletora. Zatrzymaj się przy kole i je przekręć. Para, która zacznie się ulatniać, spowoduje, że będzie na planszy o jednego szkieletora mniej. Teraz wyciągnij topór i biegnij drogą cały czas do przodu, omijając dwa kolejne szkielety. Przy fontannie zaatakują cię bezgłowi. Zabij ich w szybkim tempie i biegnij do budynku leżącego koło fontanny, na końcu ścieżki. Otwórz drzwi i wbiegnij do środka, zanim zdążą dobiec do ciebie szkieletory.
Otto's Shop
Za rurami na prawo od ciebie jest amunicja. Weź ją, po czym zabierz jabłka z drugiej strony pomieszczenia. Są tutaj drzwi, jednak za nimi droga jest zablokowana ogniem i parą. Schyl się i wejdź w otwór wentylacyjny na prawo od drzwi. Dzięki niemu wyjdziesz w pomieszczeniu z ogniem, jednak od jego drugiej strony. Wejdź do następnego pomieszczenia. Biegnij do końca; jest tam wajcha, którą musisz pociągnąć w dół. Na planszy pojawi się kilku bezgłowych, których szybko wyeliminujesz. Teraz pójdź w stronę drzwi, przy nich skręć w lewo. Jest tutaj płytka, której nadepnięcie powoduje chwilowe uchylenie się regału z książkami - sekretnego przejścia. Podejdź do czerwonego przycisku kawałek za płytką i naciśnij go. Spowoduje to złapanie zielonego koła przez maszynę. Kolejne przyciśnięcie spowoduje zrzucenie koła na płytkę. Wbiegnij do pomieszczenia ukrytego za regałem. Oprócz amunicji znajdziesz tutaj bazookę i uzi. Zabawki bardzo się później przydadzą... Naciśnij przycisk przywołujący windę. Zjedziesz nią do laboratorium Otta. Teraz czeka cię długi filmik, w którym z sondy zostaje wyświetlony hologram ostrzegający Eden przed zniszczeniem. Otóż zły bóg Gith chce rozwalić Eden. Nie potrafi jednak zrobić tego bez artefaktu: serca Wee (Heart of Wee). Hologram zniknie, a ty dostaniesz od Otta zadanie. Musisz dostać się na bagna do człowieka o imieniu Gruff. Tylko on zna położenie serca Wee. Kiedy Otto już się schowa za kolejnym tajnym przejściem, wskocz na windę i podjedź nią na górę. Jeżeli potrzebujesz, możesz odnowić swoją energię. Podejdź do trzech kół, które podnoszą się i opadają pod dziwną maszyną mogącą spokojnie cię zabić. Poczekaj, aż koła się obniżą, skocz na nie i biegnij jak najszybciej do przodu, do wyjścia.
Towncenter Attacked!
Na samym początku zobaczysz filmik, w którym Julie nareszcie postanawia zmienić swój strój na coś bardziej obcisłego i wyzywającego. Pozbieraj rzeczy poprawiające twoje zdrowie i otwórz drzwi. Po lewej stronie zobaczysz kapłana i bezgłowych, po prawej kolejnych kilku bezgłowych. Wybiegnij na prawą stronę podwórza, zabij najbliższe potwory i biegnij do kościoła, który znajduje się po prawej stronie podwórza. Zobaczysz kapłana przemawiającego do grupki ludzi. Tutaj nie możesz im pomóc. Biegnij do końca pomieszczenia, przy kapłanie skręć w prawo i wbiegnij do małego pokoiku, w którym znajduje się miotacz ognia, napój leczący całkowicie twoje zdrowie i trzy duże butelki. Nie myśl, że jest to darmowa niespodzianka, bowiem przed tobą kolejny boss. Wyciągnij miotacz ognia i opuść kościół kolejnymi drzwiami. Zobaczysz krótki filmik, w którym znowu główną rolę gra Ariel. Ona sobie gdzieś pobiegnie, a przed tobą stać będzie Soul Harvester. Jest on raczej wymagającym przeciwnikiem, szczególnie w tej chwili. Jest szybki i atakuje cię uderzeniem topora albo combosem, w którym się kręci, i wywija toporem na wszystkie strony. Pod tym względem jest on bardzo niebezpieczny. Aha, jeżeli dostanie on mocniejszy cios, teleportuje się i pojawi za tobą, od razu starając się trafić cię toporem. Najlepiej więc na samym początku walki podbiegnij do niego z miotaczem ognia i poczęstuj go wiązką ognia. Energia oponenta powinna spaść do połowy. Teraz będziesz musiał zmienić broń. Nie opłaca się używać uzi ani shotguna - zadają małe obrażenia. Ja walczyłem z nim ognistym mieczem - zadaje on naprawdę spore obrażenia, mimo potrzeby walki wręcz. Podbiegaj do przeciwnika i uderzaj go raz mieczem, po czym od razu oddalaj się. Po czterech-pięciu ciosach zobaczysz filmik, w którym zostaje wyłoniony jedyny zwycięzca tego pojedynku...
Outskirts of Eden
Eden został już za tobą. Biegnij do przodu, w stronę wodospadu. Przy nim zaatakują cię cztery zmutowane shglieki. Najlepiej dwa z nich zabij bronią rażącą, kolejne dwa mieczem. Rozejrzyj się w okolicach wodospadu - są tutaj lecące grzybki. Po zjedzeniu ich biegnij w stronę mostu, na którym stoi mężczyzna machający do ciebie. Nie zdążysz nawet wbiec na most - piorun trafi w niego, niszcząc go i zabijając człowieka. Cóż, musisz znaleźć jakąś inną drogę... Schowaj broń i podejdź do półki skalnej, stań do niej tyłem, złap się jej (dwa razy klawisz Tył) i cały czas idź nią, aż dojedziesz do drogi. Wyciągnij miecz tarczę i podbiegnij do drzewka. Najłatwiej jest je niszczyć, podchodząc do nich kryjąc się za tarczą, atakując je combosem, kryjąc się za tarczą i atakując drugi raz drzewko, tym razem normalnym ciosem. Jeżeli musisz, uzupełnij zdrowie, po czym wskocz na winorośl i nią wejdź na kolejną skałę. Wyciągnij miecz i zabij wszystkie nadlatujące owady. Podejdź do krawędzi skały tam, gdzie masz pod sobą gniazdo ptaków. Zeskocz i zabij wszystkie ptaki na dole, po czym uzupełnij swoje zdrowie. Spójrz do góry - latają tam następne ptaki, które zaraz zaczną cię atakować, stosując taktykę nalot-ucieczka. Poczekaj, aż ptak zacznie pikować, i minimalnie strafe'nij w jakimkolwiek kierunku. Gdy wbije się on w ziemię, obróć się w jego stronę i zadaj mu kilka ciosów. W ten sam sposób zabij cztery kolejne ptaki. Wejdź winoroślą na kolejną część skały i zabij drzewko, które rośnie w pobliżu ściany skalnej. Podejdź do krawędzi skały i skocz w stronę winorośli rosnącej na ścianie skalnej obok tej, na której ty się znajdujesz. Na górze zabij kolejne trzy ptaki w ten sam sposób, w jaki zabijałeś poprzednie. Jak widzisz, są tutaj dwie półki skalne oddzielone od siebie przepaścią. Na tej, na której stoisz, znajduje się tabliczka ostrzegająca przed spadającymi kamieniami, czyli zapomnij o skakaniu przez przepaść. Podejdź do ściany skalnej i złap ją, obracając się do niej tyłem. W ten sposób przejdź na drugą półkę skalną. Rozwal kolejne drzewko, podejdź do krawędzi skały i spójrz w dół. Jest tutaj małe jeziorko, do którego musisz wskoczyć. Gdy już ci się to uda, obróć się i rozwal następne drzewko. Rozejrzyj się: na prawo od drzewka znajduje się mała skalna półka, na której końcu są trzy duże butelki wody. Wróć na górę i podejdź na drugą stronę tej części skały. Co pewien czas możesz zobaczyć, że liście i małe kamienie wznoszą się do góry. Wtedy też możesz iść do przodu; wiatr wzniesie cię do góry, a później, gdy znajdziesz się nad kolejną skałą, spokojnie opadniesz. Od razu obróć się w prawo. Rośnie tutaj winorośl. Złap się jej i podciągnij na górę, przeskocz na półkę skalną i kolejnymi półkami wejdź na samą górę. Znajduje się tutaj amunicja do bazooki - weź ją. Wróć teraz do ścieżki pod winoroślą i idź nią do przodu, przy okazji wyciągając miecz. Rozwal wszystkie owady lecące w twoją stronę, po czym podnieś bazookę leżącą przy ciele człowieka. Zmień broń na uzi i wbiegnij do jaskini. Cały czas biegnij w stronę drzewka z trzema jabłkami, po czym biegnij dalej, aż do pochodni oświetlającej jaskinię. Kiedy się obrócisz, zobaczysz, że za tobą spadły trzy duże głazy. Poczekaj, aż dobiegnie do ciebie rogaty potwór, po czym rozwal go strafe'ując i strzelając do niego z uzi. To samo zrób z kolejnymi trzema potworami, które przybiegną tutaj po krótkim czasie. Idź w dół, starając się jednak iść koło ścian jaskini. Po chwili bowiem zacznie się za tobą toczyć wielki głaz. Kiedy się on zaklinuje, nie staraj się wychodzić na długo z kryjówki. Kamień się bowiem po chwili odblokuje i zniszczy bramę blokującą drogę do kolejnej części jaskini. Pójdź tam, rozwal z uzi kolejnego rogatego potwora, po czym wykończ mieczem wszystkie owady. Weź butelkę z wodą, pójdź na drugą stronę tej skały i przeskocz na kolejną część skał. Wespnij się na górę, przeskocz na kolejną skałę i znów wespnij się na górę. Oczom twoim ukaże się drewniana kładka zwisająca na linach. Zignoruj ją i idź na górę, ścieżką prowadzącą do kolejnego rogatego potwora. Zabij go, po czym podejdź do ściany skalnej, uważając jednak, by nie spaść w przepaść. Skocz tak, byś złapał się półki skalnej, podciągnij się i zabij ostatniego na tej planszy rogatego potwora. Złap się liny i podciągnij się nią na górę. Pozbieraj przedmioty, które się tutaj znajdują, i opuść jaskinię wielkimi kamiennymi schodami. Pozbieraj kawałki meteorów, obróć się i zabij kolejne drzewko. Zwróć uwagę, że tutaj także liście i małe kamyczki lecą do góry. Wykorzystaj to, by znaleźć się na drugiej stronie ścieżki skalnej. Dojdziesz nią do jaskini, prowadzącej do następnego etapu.
Eden Cliffside
Stoisz koło małego jeziorka, obok ciebie zaś rosną jabłka. Wejdź ścieżką na górę - zostaniesz zaatakowany przez rogatego potwora. Zabij go. Po chwili przed tobą pojawi się nieciekawy widok. W twoją stronę będzie szedł rogaty potwór. Kiedy znajdzie się w pobliżu jednej z jaskiń, wielka łapa zrobi z niego kaszankę. Już wiesz, czego musisz się bać na tym etapie. Poczekaj, aż łapa schowa się w jaskini, po czym jak najszybciej złap się winorośli. Teraz odczekaj, aż druga łapa skryje się, wejdź na górę, przeskocz w lewo i wejdź na górę. Gdy następna łapa będzie poza twoim widokiem, szybko przeskocz na winorośl i idź dalej, przeskakując w pobliżu następnej łapy. Skacząc jeszcze koło trzech łap dojdziesz do kanionu prowadzącego w dwie strony: na prawo i na lewo, gdzie strzelają do ciebie dwa drzewka. Pójdź w prawo. Po krótkim bieganiu po korytarzu dobiegniesz do dużej jaskini. Zanim jednak zeskoczysz na dół, przygotuj bazookę. Na dole bowiem znajduje się kolejna Vygmish Mama, wytwarzająca owady rażące cię ogniem. Zeskocz na dół, do małego jeziorka i teraz, strafe'ując w lewo i w prawo, strzelaj do głównego potwora. Kiedy zaczniesz się palić, wbiegnij w wodę. Kiedy Vygmish Mama będzie już martwa, zmień broń na miecz i zabij wszystkie latające owady. Wskocz na winorośl i przejdź nią na lewą część jaskini. Zeskocz i idź korytarzem, aż dojdziesz do jego końca. Pod tobą znajduje się polana, na której stoi kolejne drzewko. Rozwal je, po czym zeskocz na skarpę leżącą na lewo od polany. Zejdź na dół. Zostaniesz zaatakowany przez dwa ptaki oraz drzewko rosnące na polanie obok. Walki możesz uniknąć. Jeżeli jednak chcesz walczyć, zajmij się najpierw drzewkiem, a dopiero później ptakami. Zeskocz na dolinę, na której jeszcze przed chwilą rosło drzewko. Masz dwie drogi do wyboru - wybierz tę polanę, na lewo od ciebie, leżącą poniżej tej, na której stoisz. Biegnij korytarzem do końca. Gdy przed sobą zobaczysz grzybki rosnące na skarpie, nie wychylaj się. Jeżeli to zrobisz, kolejna łapa zabierze ci połowę energii. Wyjdź z jaskini, starając się stać jak najbliżej lewej części ściany. Pozbieraj owoce i wskocz na linę. Gdy będziesz już blisko ziemi, zeskocz z liny, uważając jednak na kolejną łapę, która ma jaskinię tuż pod liną. Kiedy zostaniesz zaatakowany przez dwa rogate monstra, biegnij do przodu, do półki skalnej, wskocz na nią i nie podejmuj walki. Zobaczysz jeszcze, jak potwory podchodzą zbyt blisko jaskini i same skazują się na śmierć. Złap się krawędzi skały. Kiedy łapa się schowa, szybko wskocz na górę i biegnij do przodu. Teraz złap się winorośli, podciągnij na górę i nie wychodź na cały czas wynurzającą się z jaskini łapę. Strafe'uj w lewo, aż nie będziesz zagrożony zasięgiem łap potwora :). Wejdź na górę i w korytarz prowadzący do kolejnej wielkiej polany. W międzyczasie zostaniesz zaatakowany przez chodzące drzewko. Rozwal je, po czym zeskocz na dół. Zobaczysz filmik, w którym jeden ze shglieków, przestraszony przez ptaka, wpada w paszczę rośliny mięsożernej. Hmm, musisz uważać, bo możesz skończyć tak samo. Zabij wszystkie ptaki oraz bezgłowe potwory i wbiegnij na most. Biegnij cały czas dalej, za tobą kręcić się będzie wielki kamień. Na drugiej stronie doliny zostaniesz zaatakowany przez Soul Harvestera. Jest on niewiarygodnie prosty do pokonania. Po prostu ukryj się za mięsożernym kwiatem. Harvester wbiegnie w kwiatek, który go nie zdoła strawić, zrzuci go jednak w przepaść. Weź broń, którą Harvester zostawił przed spotkaniem z paszczą kwiatka. Zeskocz na półkę skalną znajdującą się na lewo od mostu i pozbieraj przedmioty. Teraz ogłusz shglieka i wrzuć go do kwiatka, po czym jak najszybciej złap się winorośli i podciągnij się na górę. Kiedy i to będziesz miał za sobą, rozwal wielki kamień znajdujący się przy końcu rzeki. Zeskocz na dół i podejdź do wielkiego drzewca siedzącego na ziemi, kawałek od wodospadu.
Mooagly Swamps
Po zakończeniu filmiku idź do przodu, omiń shglieka i idź dalej. Zostaniesz zaatakowany przez chodzącego drzewca. Nie jest on tak duży, jak ten, który cię tu przyprowadził, jest jednak bardzo wymagającym przeciwnikiem. Po jego zabiciu dojdziesz do małej skalnej ściany, na której rosną jabłka. Weź je. Teraz obróć się i wróć do miejsca startu, przejdź przez pień drzewa i małe jeziorko, po czym wskocz na skały na prawo od jeziorka i nimi przejdź na drugą stronę. Jeżeli chcesz, możesz zeskoczyć przy kwiatku-mięsożercy i wziąć amunicję. Rozwal dwa drzewka rosnące sobie na wysepkach, po czym skocz na wielki kwiatek na pierwszej wyspie. Przeskocz teraz na drugą wyspę, stąd wskoczysz na wielki pień drzewa. Zeskocz na lewo od drzewa. Teraz czeka cię trudna przeszkoda. Na gałęzi znajduje się bowiem kolejna mięsożerna roślina, która ma długą mackę, mogącą pochwycić cię nawet wtedy, gdy myślisz, że znajdujesz się już odpowiednio daleko od niej. Kucnij i kucając podejdź pod grzybek. Teraz, nadal kucając, przejdź za roślinę, idąc jak najbliżej ściany po twojej prawej. Kiedy będziesz już w pobliżu amunicji, zacznij biec do przodu. W ten sposób powinieneś uniknąć zagrożenia. Przygotuj sobie kuszę i tarczę - przed tobą walka z dwoma drzewkami. Rozwal jako pierwsze to na prawo od siebie, potem drugie. Wejdź do żółtego jeziorka. Jak widzisz, zmieniłeś kolor. Wskocz do mięsożernego kwiatka. Jako że nie lubi on zapachu substancji, którą jesteś pokryty, po chwili wyrzuci cię w powietrze. Wylądujesz na kolejnej wysepce, przy kolejnym kwiatku. Wskocz znowu do kwiatka i znów, do trzeciego kwiatka. Wylądujesz na gałęzi drzewa. Zeskocz na konar na lewo od siebie i przeskocz na liść lilii leżący na wodzie. Teraz przeskocz na wyspę, na której rosną jabłka. Uważaj przy tym na ognistego ptaka, który cały czas lata nad tobą. Wskocz na kolejne liście, na prawo od ciebie, i nimi biegnij dalej. Po chwili stać będziesz na suchym lądzie. Pozbieraj rakiety, potem owoce, potem zabij dwa ogniste ptaki (pozwól, żeby minimalnie cię zahaczyły - one wybuchną, zadając ci minimalne obrażenia). Znów weź owoce, przygotuj broń na topór i przesmykiem dostań się do kolejnej wielkiej sali. Szybko rozwal jak najwięcej bezgłowych, po czym - gdy na planszy pojawi się Vygmish Mama - zmień broń na bazookę i zacznij biegać wokół niej, strzelając w nią aż do jej śmierci. Teraz, cały czas biegając, zmień broń na kuszę i kuszą zestrzel wszystkie latające owady. Gdy i to będziesz miał za sobą, czas, byś zabił bezgłowych. Zmień broń na topór i zrób z nimi porządek. Przejdź przesmykiem do kolejnej części bagien. Kuszą rozwal roślinę rosnącą na wysepce na wprost ciebie. Przeskocz na tę wysepkę, po czym procą zniszcz zarodniki zwisające z drzewa. Usłyszy to drzewiec, który zacznie biec w twoją stronę. Przygotuj odpowiednią broń i zniszcz go, zanim zdąży dobiec. Wbiegnij na małą polankę i biegnij cały czas po jej lewej stronie (na prawo zwisa bowiem z drzewa mięsożerna roślina). Przebiegnij koło drzewka (roślina wywęszy drzewko i tam opuści swoją mackę), rozwal kolejnego drzewca i wbiegnij do jaskini na końcu tej polanki.
Deep Moogaly Swamp
No cóż... Na początku etapu będziesz zmuszony często walczyć, lecz z małą liczbą atakujących, więc nie przejmuj się pozornie wielką liczbą oponentów: drzewców, drzewek i chodzących drzewek. Kieruj się na lewo, niszcząc pojedynczo pojawiających się wrogów. Kiedy przestaniesz iść w pobliżu skał, a zaczniesz chodzić przy wodzie, zobaczysz skały, na które możesz spokojnie wskoczyć. Po chwili miniesz zwisający pień drzewa, a na końcu zobaczysz wielkie drzewo. Zapamiętaj to, ponieważ do tych miejsc w późniejszej części będziesz musiał wracać. Wróć do skał i wskakuj na nie, aż znajdziesz się na ich szczycie. Pod tobą znajdują się zarodniki - rozwal je z procy. Spójrz do przodu - widzisz wielką skałę przypominającą twarz. Zeskocz na nową część wyspy i wejdź do wnętrza skały, przez jej "usta". Na dole będziesz musiał przesunąć dźwignię. W ten sposób wspomniane wcześniej drzewo otworzy się. Zabij rogatego potwora, przesuń przełącznik, wejdź do windy, po czym wyjdź na zewnątrz jaskini. Rozejrzyj się. Na pobliskiej skale możesz zobaczyć żółte jeziorko. Wykąp się w nim i wskocz do mięsożernego kwiatka rosnącego w pobliżu. Wyrzuci cię on na skale, na której poprzednio zniszczyłeś zarodniki grzybów. Wróć na pierwszą wyspę i pokonaj nowych wrogów, którzy się tutaj pojawili, czyli drzewca i potwory bez głowy.
Skręć w lewo i idź do gigantycznego drzewa. Wejdź do jego wnętrza. Uruchomi się winda, która zawiezie cię na górne części drzewa. Tutaj będziesz miał możliwość przebrać się w nowy uniform, wziąć drugie uzi i amunicję do broni. Przede wszystkim będziesz mógł spowodować obniżenie wiszącego konaru drzewa, a to dzięki przyciskowi, który się tutaj znajduje. Zjedź windą na dół i pójdź w stronę konaru. Rozwal rosnące w nim zarodniki i przejdź środkiem drzewa na kolejną wyspę. Przed tobą rozciągnie się mała powierzchnia otoczona wodą z dwóch stron, z dwiema kolejnymi mięsożernymi roślinami. Przygotuj sobie podwójne uzi i wskocz między kwiaty. Zostaniesz natychmiast zaatakowany przez dwa drzewce. Podwójna siła twojej broni spowoduje, że nie zdołają one zadać ci zbyt wielkich obrażeń. Wyciągnij procę i spójrz do góry, nad drugi kwiatek. Znajduje się nad nim spróchniały konar, na którym stoi sobie shgliek. Strzel procą w pień; tenże się rozwali, co spowoduje, że shgliek wpadnie do kwiatka. Wykorzystaj ten moment, by przebiec koło kwiatka i wejść na górę skały. Omiń trzy łapy wystające ze ścian. Przed tobą będzie rósł kolejny mięsożerny kwiatek. Wespnij się na skałę na prawo od siebie. Złap shglieka, zrzuć go na dół, po czym sam zeskocz na dół, złap zwierzątko, wrzuć je do kwiatka i szybko przebiegnij na drugą stronę. Omiń następną łapę i pobiegnij do przodu.
Swamps Confrontation
Podejdź do przodu tak, by za tobą znajdowały się już wszystkie skały. Obróć się i zaatakuj drzewca, zanim on zdąży zaatakować ciebie. Znów się obróć i idź do przodu tak, by po prawej stronie mieć morze. Nie idź jednak zbyt szybko. Czekać cię bowiem będzie niespodzianka w postaci czterech wielkich ostrzy, które zrobią wielką dziurę w ziemi. Przeskocz kwiatek na prawo od dziury i wskocz do dziury, jak najbardziej do przodu, w stronę zwisającej liny. Liną wdrap się na górę i przeskocz na małą skarpę, by zdobyć pierwszy posążek Tiki. Przeskocz na ląd, który widzisz po prawej stronie. Teraz idź do przodu, mając na uwadze, że po twojej lewej rośnie na drzewie roślina, która spokojnie może cię skonsumować. Rozwal wszystkie zwisające zarodniki, po czym zniszcz dwa drzewka strzelające do ciebie. Jedno z nich, to za tobą, łatwiej jest zniszczyć toporem, to drugie natomiast bronią balistyczną. Przejdź teraz za wyżynę, na której rosło jedno z drzewek - zaatakują cię dwa drzewce. Zabij je i spójrz na prawo od skarpy. Znajduje się tutaj mała świątynia. Tu właśnie będziesz musiał przynieść wszystkie posążki Tiki, kiedy już je znajdziesz. Zeskocz na dół i podejdź do drzewo na prawo od siebie. Jak widzisz, możesz się na nie dostać, okrążającą je ścieżką. Na samym końcu będą znajdowały się rury umożliwiające ci przedostanie się na drugą stronę drzewa oraz drugi posążek Tiki. Weź go, a następnie rurami przejdź na drugą stronę - uważaj przy tym na rosnące poniżej drzewko. Przejdź na drugą stronę drzewa. Pod tobą będzie budynek, do którego udasz się później. Ważniejszy teraz jest kawałek drzewa zwisający na linię. Kiedy będzie się znajdował blisko Ciebie, wskocz na niego, stąd przeskocz na pobliską gałąź, zdejmij z niej trzeci i ostatni posążek Tiki i zeskocz z drzewa w stronę przeciwną do zwisającego konaru. Pobiegnij teraz do świątyni, którą widziałeś poprzednio. Kiedy umieścisz wszystkie figurki Tiki przy posągach, zostanie ci zesłany Horn of Conjuring, dysponujący możliwością przywoływania potworów do walki po twojej stronie. Szczególnie jest on przydatny, kiedy zależy ci na przedostaniu się na dalszą część etapu i uniknięciu przy tym walki. Wróć na drzewo, z którego wziąłeś drugi posążek, stąd rurami przedostań się na drugie drzewo. Zeskocz na dach budynku, o którym mówiłem poprzednio, a następnie dziurą w dachu wskocz do niego. Naciśnij zielony przycisk, po czym zeskocz do piwnicy. Stąd pozbieraj kolejne części zbroi. Usłyszysz hałas niszczenia czegoś dużego. Wyjdź winoroślą z piwnicy i opuść budynek, wychodząc na przystań. Wejdź na tratwę i poczekaj, aż dopłyniesz do następnego z bossów - Shyknerpada.
Jest on całkiem silny, potrafi ponadto ugryźć, uderzyć lub porazić prądem. Zacznij walkę, niszcząc karabinem lub bronią o podobnym rażeniu wszystkie głowy rosnące wokół jego centralnej części. Przy tym cały czas biegaj wokół niego, uważając jednak na dwa ogony krążące wokoło ringu oraz na metalową część ringu. Kiedy już wszystkie głowy zostaną zestrzelone, zmień broń na bazookę i nadal biegaj wokoło potwora. Kiedy zobaczysz, że potwór zaczyna zbierać energię, strzel w niego bazooką. Powtarzaj ten manewr do momentu, aż wąż zostanie pokonany.
Billy Goat's Gruff
Zaczynasz w wyjściu na wielką dolinę, przy której płynie rzeka. Na razie nie wychodź na zewnątrz, tylko cofnij się i wskocz na skałę po twojej prawej stronie. Podejdź nią kawałek do przodu i weź napój leczący. Zeskocz na dół i zabij dwa drzewce znajdujące się po dwóch stronach doliny. Rozwal także drzewo, po czym pozbieraj wszystkie przedmioty porozrzucane po dolinie. Wskocz do rzeki, podbiegnij do stałego lądu, na którym rośnie sobie drzewko. Zniszcz je toporem, następnie wespnij się na skałę, potem na kolejną skałę, obróć się i biegnij skałami do przodu, po prawej stronie mając startową dolinę. Na końcu ścieżek będzie leżeć butelka ochronna. Wskocz znów do rzeki i idź nią dalej, do przodu. Po chwili znów zobaczysz po swojej prawej stronie strzelające drzewo rosnące na lądzie. Wejdź tam, drzewo rozwal toporem, pozbieraj rakiety oraz weź figurkę Tiki. Wskocz do wody, rozwal biegającego drzewca, wyjdź na suchy ląd tam, gdzie znajduje się posąg. Umieszczenie przy nim figurki spowoduje otwarcie się pierwszej bramy blokującej twoją drogę. Przejdź szybko pod bramą, uważając przy tym na roślinę zwisającą z drzewa. Rozwal drzewko oraz drzewce biegające po kolejnej okolicy, po czym weź drugi posążek Tiki i umieść go przy drugim posągu, co spowoduje otwarcie się drugiej bramy. Analogicznie postępuj w trzeciej części rzeki, czyli zabij wszystkich, pozbieraj wszystkie przedmioty, łącznie z figurką Tiki, umieść ją przy posągu i poczekaj, aż trzecia brama się otworzy. Teraz, idąc rzeką dalej, uważaj, by Julie nie spadła razem z wodospadem. Przeskocz na prawą stronę wodospadu i poczekaj na zakończenie filmu, w którym Julie jednak skacze w wodospad, spotyka Gruffa, prowadzi z nim interesującą rozmowę, dostaje nową broń oraz zostaje przeteleportowana do nowej lokacji.
Cementary of We
Zostałeś przeteleportowany na dziedziniec czegoś w rodzaju starego zamczyska. Warto wspomnieć, że masz na sobie nowe wdzianko. Przebiegnij się parę razy po dziedzińcu. W międzyczasie zostaniesz zaatakowany przez latające ogniste ptaki. Po zabiciu ich wszystkich nadejdzie czas na zbieranie przedmiotów. Przed tobą leży miecz rażący błyskawicami. Weź go, a następnie udaj się na prawo od niego. Dojdziesz do kapliczki, w której znajduje się część twojej zbroi. Za kapliczką, w kolejnym rogu dziedzińca, znajduje się drugi naramiennik. Jeżeli udasz się do komnaty wieży w trzecim rogu, zostanie ci to nagrodzone żółtą buteleczką. Wróć na dziedziniec i wejdź do świątyni powietrza. Pozbieraj przedmioty, które się tutaj znajdują, i zakończ ten etap, wchodząc w teleporter.
Wind of Spirit
Gdy zrobisz kilka kroków do przodu, z sąsiadującej skały zeskoczą w twoją stronę dwa drzewce. Zabij ich z broni maszynowej. Gdy wykonasz kilka kolejnych kroków, zaatakuje cię od tyłu kolejny, trzeci drzewiec. Po ich zabiciu odsunie się statua blokująca przejście do następnej komnaty. Przeskakując po kapeluszach kolejnych muchomorów rozwal wszystkie nadlatujące rażące ogniem owady oraz dwa drzewka. Gdy kolejna statua się odsunie, wejdziesz do małej jaskini, w której zostaniesz zaatakowany przez niewidzialnego rogatego demona. Rozwal go albo toporem, albo uzi, zależnie od twojej mocy oraz amunicji. Podejdź teraz do skarpy na końcu tej jaskini, po czym obróć się i zabij atakującego cię drzewca. Teraz zmień broń na kuszę rażącą kawałkami meteorytów i zrzuć dwa pociski na półkę koło skarpy, by zabić znajdujące się tam owady. Gdy będzie już po wszystkim, zmień broń na kuszę lub uzi i rozwal drzewo rosnące pod tobą. Zeskocz na tę półkę i rozwal kolejne drzewo, na prawo od siebie. Przeskocz na półkę, na której rosło drzewo, zabij wszystkie owady i kolejnymi kapeluszami dostań się do lokacji z wielkimi drzwiami, nad którą znajdują się dwie kamienne głowy. Na krok przed samą lokacją możesz skoczyć w lewo, na kamienną półkę, na której rośnie drzewo. W małej jaskini obok znajdziesz amunicję, owoce oraz kilka latających owadów. Wróć teraz do lokacji z potężnym budynkiem i przed nim skręć w lewo. Pokonaj rogatego potwora i dwa drzewce; pozbieraj leżące tutaj przedmioty, łącznie z dużym niebieskim flakonem. Drzwiami dostaniesz się do dużej komnaty, w której zostaniesz zaatakowany przez Vygamish Mamę. Kiedy już ją pokonasz (najlepiej do tego nadaje się bazooka) i rozwalisz wszystkie owady, przeskocz na drugą część pomieszczenia. Tu zostaniesz zaatakowany przez kolejną Vygamish Mamę. Ją także zniszcz. Przed tobą będą znajdować się długie schody, a po twoich bokach dwa kamienne klocki. Schody na razie zignoruj, zajmij się klocami. Przesuń ten na lewo od siebie w stronę ściany. Wskocz na ścianę, potem na klocek, potem znów na ścianę. Dzięki temu dostaniesz trochę amunicji do uzi. Złap się winorośli i nimi dostań się na górną część kolejnej ściany. Zeskocz w dół, pozbieraj przedmioty, wejdź winoroślą na górę, po czym postępuj analogicznie, aż dojdziesz do końca tego tunelu. Teraz skręć w prawo. Znajdziesz się w nowej komnacie, w której stoi wielka maszyna. By ją uruchomić, musisz wcisnąć trzy przyciski znajdujące się na prawo od ciebie. Uważaj jednak na prądy, które przepływają w pobliżu pocisków. Poczekaj, aż prądy znikną, po czym szybko wciśnij jeden z przycisków. Czynność tę powtarzaj, aż maszyna zostanie włączona. Zobaczysz krótki filmik, w którym główna hala tego budynku zostaje prawie całkowicie zniszczona. Wróć do niej, a następnie, kolejnymi skokami, dostań się do długich schodów. Kamień po twojej prawej stronie przysuń jak najbardziej w prawo, wskocz na ścianę i przedostań się do końca tunelu w ten sam sposób, w jaki to uczyniłeś poprzednio. W tym pomieszczeniu maszyna jest dużo mniejsza, lecz zadanie troszkę trudniejsze. Musisz zakręcić koła w ten sposób, by wszystkie trzy symbole się zaświeciły. Uważaj też na to, że po zakręceniu kołem ze ściany opuszcza się miażdżący kamień. Zacznij od koła najbardziej wysuniętego na prawo. Po dwóch przekręceniach jeden z symboli zostanie włączony. Teraz przekręć środkowe koło trzy razy. Wszystkie symbole zostaną włączone, co spowoduje, że z dwóch kamiennych głów zacznie wydobywać się dym. Wróć do głównej komnaty, zabij atakujące cię duchy i przeskocz na tę część pomieszczenia, w której znajdują się głowy oraz schody. Trzymając się rękoma podłogi poczekaj, aż głowy przestaną dmuchać, po czym szybko wbiegnij na schody i weź kamień, który się tutaj znajduje. Wróć schodami na dół i daj się ponieść podmuchom głów. Jeżeli dobrze wykierujesz swój lot, możliwe, że przechwycisz czerwoną fiolkę, która się znajduje na początku pomieszczenia. Wyjdź stąd i kolejnym podmuchem dostań się do wyjścia z tego etapu.
Cementary of We
Przejdź do świątyni wody, zaznaczonej na niebiesko. Uważaj przy tym na atakujące cię duchy i bezgłowe monstra.
Water of Purity
Zaczynasz w czymś na wzór fontanny. Podejdź do przodu, do urwiska, na wprost teleportera i zeskocz w dół. Jeżeli miałeś dostatecznie dużo szczęścia, powinieneś wylądować na półce skalnej, wiodącej do sekretnego miejsca, w którym znajduje się napój leczący, amunicja i kolejny teleporter. Przygotuj broń na coś mocnego, najlepiej na piłomiecz. Czeka cię bowiem walka z Soul Harvesterem. Walka o tyle niebezpieczna, że musisz ją skończyć w ciągu kilkunastu sekund. Wskocz na główną platformę. Po chwili pojawi się tutaj Soul Harvester. Zabij go i pobiegnij na prawo, do żelaznego koła. Po jego przekręceniu część mostu nad tobą opuści się. Teraz pobiegnij na drugą stronę tej platformy, do drugiego koła. Gdy je przekręcisz, druga strona mostu podniesie się, jednak zjedzie też winda. Szybko wskocz na windę i wjedź na górę. Przeskocz na most i przygotuj broń na wyrzutnię rakiet lub na działo maszynowe. Na końcu mostu stoi bowiem szkieletor, którego musisz zabić, by dostać się dalej. Po jego śmierci wejdź w kolejny teleporter. Zabij atakujące cię duchy, przekrocz drzwi i skocz na linę. Za jej pomocą dostań się na dół korytarza. Skręć w prawo i otwórz drzwi. Za nimi czai się na ciebie kolejny Soul Harvetser. Zabij go. Na końcu komnaty znajdują się trzy przyciski. Kiedy naciśniesz je wszystkie, wielka kula na korytarzu zacznie się poruszać, dzięki czemu będziesz miał dostęp do drzwi w dalszej części korytarza. Spowoduje to także przybycie dwóch nowych wrogów - szkieletorobotów. Przyciśnij więc przyciski i jak najszybciej wybiegnij na korytarz, uważając przy tym na toczący się głaz. Pobiegnij w lewo, po czym skręć w lewo w stronę drzwi, zabij potwora bez głowy i biegnij korytarzem do przodu, strzelając z działa do kolejnego szkieletora, który stoi na końcu korytarza. Schowaj broń i wskocz na linę; opuść się nią na dół, do kolejnego pomieszczenia. Zabij rogate potwory, które się tu kręcą. Gdy już to uczynisz, naciśnij cztery czerwone przyciski umiejscowione na rurach. Dzięki temu zostanie otwarty teleporter. Podejdź do niego ostrożnie, bowiem gdy znajdziesz się w bliskiej odległości od niego, ze skały zaatakuje cię łapa potwora. Poczekaj, aż się schowa w ścianie, i wskocz w teleporter. Znajdziesz się na początku etapu, tym razem w towarzystwie Soul Harvestera. Zabij go i podejdź do zielonego czegoś stojącego przed dwoma posągami. Gdy to uczynisz, pojawi się krótki filmik, w którym główną rolę grają dwa uwolnione duszki. Zrzucą one kolejny przedmiot do basenu. Weź go, po czym zakończ etap wchodząc w teleporter.
Cementary of We
Tym razem na dziedzińcu pojawiły się szkieletory. Zignoruj je. Wybiegnij na mur, skręć w prawo i cały czas biegnij do przodu, aż znajdziesz się w świątyni. Wejdź w teleporter, który rozpocznie kolejną próbę.
Sanctity of Blood
Znajdujesz się na czymś w rodzaju ścieżki, aorty lub czegoś, z czym ci się to kojarzy. Przed tobą kolce, które rytmicznie się zawężają. Łatwo zauważyć, że między kolejnymi parami jest dostateczna ilość miejsca, by podbiec kawałek do przodu, po czym stanąć między nimi. Nie ryzykuj obrażeń podczas zaciskania. Gdy tę przeszkodę będziesz miał za sobą, ścieżką idź do przodu, uważając na dwa szkieletory, które po chwili cię zaatakują. Rozwal je czymś mocnym i idź ścieżką dalej, tym razem uważając na dwa ogniste ptaki. Kiedy dojdziesz do rozwidlenia, skręć w prawo. Posiądziesz w ten sposób żółtą butelczynę. Wróć do głównej części ścieżki i idź nią dalej, do przodu. Przeskocz przez przepaść, która po chwili znajdzie się przed tobą, pokonaj kolce w ten sam sposób co poprzednio i biegnij ścieżką dalej do góry, mając na uwadze, że nad tobą latają dwa kolejne ogniste ptaki. Na samym końcu ścieżki znajduje się wielka jama, co chwila oplątywana mackami. Poczekaj, aż macki się odsuną od jamy i zaczną się oddalać, by znów otoczyć jamę, rozpędź się i skocz. Jeżeli wszystko poszło dobrze, powinieneś końcówkami palców złapać się powierzchni. Wciągnij się na górę i przekrocz drzwi. Przed tobą kręcić się będą dwa wielkie koła. Poczekaj, aż dadzą ci sporo miejsca pośrodku, i biegnij do drzwi po drugiej stronie pomieszczenia. Pamiętaj przy tym, że drugie koło kręci się dużo wolniej od pierwszego. Gdy będziesz już przy drzwiach, zmień broń na procę i nią strzel w przełącznik na prawo od ciebie. Spowoduje to, że drzwi się otworzą. Zmień broń na bazookę lub działo maszynowe i wejdź w korytarz, na jego końcu zabijając szkieletora. Wyjdź na otwartą przestrzeń, zabijając przy tym następnego szkieletorobota. Przed tobą trudny test. Na wprost ciebie znajduje się duża okrągła platforma, jednak wskoczenie na nią jest na razie niemożliwe do wykonania. Wokół ciebie rozciągają się małe wysepki, kiedy jednak zdecydujesz się wskoczyć na jedną z nich, szybko spadniesz w otchłań. Spójrz w prawo. Nad jedną z wysepek latają dwa duszki, które wcześniej wypuściłeś. Wysepka, nad którą latają duszki, nie zapada się. Rozpędź się i skocz na nią. Duszki przelecą nad kolejną wysepkę. Ty skacz cały czas za nimi, uzupełniając przy tym zapasy amunicji, zabijając kolejne szkieletory oraz przesuwając trzy dźwignie. Kiedy już to wykonasz, a duszki znikną, będziesz miał możliwość wskoczenia na główną platformę. Zostaniesz na niej zaatakowany przez Soul Harvestera. Zabij go. To spowoduje, że pojawi się drugi Soul Harvester. Jeżeli i jego zabijesz, opuści się złota figurka shglieka. Julie podejdzie do niej i nożem złoży z niej ofiarę, dzięki czemu teleporterem będziesz mógł opuścić ten etap.
Cementary of We
By zostać dopuszczonym do ostatniej próby, będziesz musiał zabić Soul Harvestera blokującego twoją drogę. Zrób to i idź dalej, aż staniesz przed długim mostem...
Bridge of Reason
Porozglądaj się po nowej lokacji. W pobliżu ciebie znajduje się całkiem sporo amunicji, a przed tobą rozciąga się długi most, na którego końcu panoszą się szkieletory. Pozbieraj amunicję, zmień broń na bazookę lub na działko i zbiegnij mostem na jego środek, czyli tam, gdzie znajduje się szyba. Zabij wszystkie szkieletory, po czym schowaj broń. Spójrz, co dzieje się z mostem. Co chwila rozkłada się on oraz rekonstruuje. Poczekaj, aż znowu się złoży, i biegnij nim na drugą stronę pomieszczenia. Jeżeli nie będziesz dostatecznie szybki, spadniesz w otchłań. Przejdź drzwiami do następnego pomieszczenia, zabij dwa Soul Harvestery, co spowoduje, że zostanie wysunięte koło. Przekręć je, pokonaj dwa szkieletory i schodami wbiegnij na samą górę, kończąc ten etap.
Tomb of the We
Idź cały czas do przodu, zachwycając się przy tym architekturą kolejnych pomieszczeń. Za chwilę trafisz do głównej komnaty, na której środku znajduje się Serce We. Nie będziesz się nim długo cieszyć, ponieważ chwilę później sufit zostaje zniszczony przez Githa. Przywłaszcza on sobie serce, a ciebie zostawia przed twoim największym koszmarem - lordem Tylerem.
Walka jest diabelsko trudna, jednak możliwa do wygrania. Uważaj jednak na początku na zabójcze ciosy Tylera, a potem na jego zionięcia. Na starcie zaatakuj go najpotężniejszą bronią, jaką masz. Gdy go dostatecznie osłabisz, Tyler rozłoży się na ziemi i zacznie używać napoju przywracającego energię. Zmień wtedy szybko broń na tę, którą przechwyciłeś na Soul Harvesterze, i przyatakuj go tą bronią. Spowoduje to, że energia, zamiast do niego, trafi do ciebie. Teraz cały czas strzelaj do niego tą bronią, aż znów przeciwnik siądzie i zacznie używać kolejnej butelki. Powtórz ten sam wyczyn. Lordowi zostanie odstrzelona ręka z dwuręcznym mieczem światłości, jednak sam lord otrzyma możliwość latania. Weź miecz i powróć na główną planszę. Uważaj teraz na Tylera, ponieważ lata on wokoło "ringu" i strzela do ciebie rakietami, najczęściej zdalnie sterowanymi. Odgrażaj mu się bazooką lub działem maszynowym. Kiedy go dostatecznie osłabisz, powróci na ring, przyzywając przy tym różne istoty do walki po jego stronie (najczęściej będą to szkieletory lub bezgłowe istoty). Zmień broń na maszynową i siekaj nią na zmianę raz w Tylera, raz w oponentów. Gdy energia Tylera spadnie do zera, zmień broń na dwuręczny miecz światła i wbij go bohaterowi twoich koszmarów w serce. Gith wypuści na ciebie kapłana, Soul Harvestera i szkieletora, jednak oni już nic nie poradzą, bowiem w grę wejdą bogowie tej planety. Serce zostanie powierzone Julie, potwory pokonane, a Gith odepchnięty na swój statek. Miasto zostanie uratowane, lecz... Zresztą zobacz sam, nie chcę psuć ci zabawy... :)
Solucja pochodzi z magazynu Cd-Action, autor Iempe
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.