Na początek muszę stanowczo zaznaczyć, iż niniejszy poradnik nie jest poradnikiem typowym. Oznacza to, że nie opiszę w nim taktyk walki z przeciwnikami ani nie podam charakterystyk poszczególnych broni. W zamian za to skoncentruję się bardziej na daniu kilku uniwersalnych wskazówek, mających ułatwić Ci życie w grze. Hordy potworów czyhających na Twe życie nie są wszak specjalnie ciekawym widokiem. Zamiast jednak uciekać, dobrze wczytaj się w poniższe wiersze, a dowiesz się, jak stać się potężnym wojownikiem lub magiem. Na część z niżej opisanych możliwości natrafiłem sam, a część uzyskałem od innych fanów gry. Kilka z porad to jednakże typowe „exploity”, których wykorzystywanie nie każdy akceptuje. Mimo tego życzę miłej i spokojnej lektury.
· Pierwsza i najważniejsza rada – bądź piekielnie ostrożny i główkuj, co niemiara. Czasami wpadniesz na naprawdę odkrywcze pomysły, dzięki którym uda Ci się osiągnąć rzeczy z pozoru nieosiągalne.
· U alchemika w Rivertown znajdziesz pomieszczenie po wejściu, do którego właściciel wyprosi Cię i zamknie jego drzwi. Tak więc nie pakuj się bezczelnie do środka, otwórz drzwi i zamiast wejść dalej, wrzuć do środka piramidę teleportacji. Teleportuj się do pomieszczenia, a właściciel lokalu nawet się nie zdenerwuje.
· Jak szybko zdobyć pokaźną ilość doświadczenia? Upewnij się, że potrafisz wskrzeszać zmarłych. Poszukaj potwora, za którego zabicie zdobędziesz dużo punktów. Zabij go, a potem wskrześ. Odejdź od niego, by przestał być pod Twoją kontrolą (wskrzeszeni wrogowie stają po Twojej stronie) i ponownie rozpraw się z nim, gdy ten znów stanie się twoim przeciwnikiem.
· Jeśli znajdziesz dużo kamieni, którymi możesz uszlachetnić dany przedmiot, kliknij na tym przedmiocie kilkakrotnie, umagicznij go czym tylko możesz i zakończ proces magicznego wzmacniania charakterystyk przedmiotu. Tym sposobem stworzysz naprawdę potężny ekwipunek dla swojej postaci.
· Niektóre z zagadek obecnych w grze wymagają nie tylko myślenia, ale i nieco destrukcyjnego działania. Czasami będziesz musiał coś rozbić, a coś innego przesunąć albo przestawić w inne miejsce. Wskazówki do rozwiązania zadań znajdziesz stosunkowo często w manuskryptach walających się po ziemi.
· Podobnie jak Diablo 2, także DD posiada funkcję podświetlania przedmiotów leżących na ziemi. Korzystaj z niej, bo znacznie ułatwia zbieranie wszelakich gratów.
· Choć twój dziennik jest prowadzony nieco chaotycznie, to jednak stanowi on niesamowicie bogate źródło wiedzy na wszelkie tematy związane ze światem gry. Wystarczy tylko czytać zarówno wpisy, jak i treść między ich wierszami.
· Ciekawie wygląda sprawa z truciznami. Niektórzy przeciwnicy, gdy zostaną otruci stają się strasznie powoli, dzięki czemu możesz im uciec i nie wdawać się w walkę.
· Przede wszystkim odkrywaj świat gry kawałek po kawałku, rejon po rejonie. Naprawdę staraj się samodzielnie i stopniowo, nie spiesząc się, poznawać uniwersum gry, bo naprawdę jest ono bardzo ciekawe.
Te postaci uczą Cię za darmo!
Alchemy – Alchemik z Dark Forest na Ci lekcję po tym, jak wykonasz dla niego banalne wręcz zadanie.
Aura of Command – Rejon pszczół przy zadaniu z odbiciem członka rady impów.
Bless – Uchroń dziecko przed wampirem w Dark Cave, a następnie pomóż rycerzowi w walce z trollami.
Demon Summoning – od przyzywacza w Verdistis.
Identify Item – Zyskasz ją po wykonaniu zadania związanego z połamanymi kołami wozów z towarami.
Lock Pick – I. Po wstąpieniu do gildii złodziei porozmawiaj z Robem; II. Załóż się z mężczyzną w gildii i otwórz wszystkie czworo drzwi. Znów porozmawiaj z jegomościem, a nauczy Cię on kolejnego poziomu w otwieraniu drzwi. Zadanie możliwe jest do wykonania dopiero, gdy posiadasz 4 poziomy tej umiejętności.
Restoration – I. Nauczy cię jej Goemoe z Aleroth, po tym jak uzdrowisz obydwu chorych żołnierzy i rozwikłasz zagadki w ogrodzie Nericona; II. Musisz powiedzieć Mardeneusowi, kto i z jakich pobudek zabił George’a.
Trader's Tongue – I. Trzy księgi w Merchant Guild Library – 1. Pokój w południowo-zachodniej części lokacji; 2. Na półce w północnej części tej samej lokacji, co w przypadku księgi nr. 1; 3. Przy północnej ścianie, drzwi, do których dostęp jest zatarasowany; II. El’Gammon z Blue Boar Inn – stoi przy barze. Kup od niego wszystko, co Ci zaoferuje, a następnie wznów rozmowę.
Czego nie wolno Ci zrobić, jeśli nie chcesz stracić...
· Nie wchodź do pokoju komandora Ralpha. Zostaniesz wyrzucony, a drzwi będą od tej pory zamknięte, co spowoduje niemożność ukończenia zadania.
· Nie używaj najpierw na Cmentarzu klucza do Ogrodów. W przeciwnym wypadku nie będziesz mógł wykonać zadania związanego z ogrodami.
· Nie otwieraj żadnego z czterech grobowców w ukrytym pokoju (podczas wykonywania zdania Holy Weapon). W przeciwnym razie zniweczysz swoje dotychczasowe starania.
· Jeśli unicestwisz zabójców podczas szukania dowodów w sprawie podpalonego wozu, najprawdopodobniej uniemożliwisz sobie wykonanie zadania.
· Jeśli wyjmiesz miecz z kamienia, opuścisz Dark Woods i powtórnie odwiedzisz to miejsce, okaże się, że wszyscy będą martwi.
Najprzydatniejsze atrybuty wojownika:
· Biegłość w używaniu broni – dostosowana do broni, którą najchętniej władasz.
· Lock Pick: Awansuj na poziom 3 – dwa kolejne dostaniesz za darmo w Gildii.
· Magic Shield: Dodaje +5/poziom cechy do wszystkich odporności.
· Spirit Damage: Daje 100% szans na zadane 20-30 punktów obrażeń duchowych piątego poziomu.
· Alchemy: Sam w nią nie inwestuj. Załatw rozwój tej cechy przez alchemika z Dark Forest.
· Enchant weapon: Obowiązkowo!
· Restoration: Nie mniej niż dwa punkty. Pozostałe trzy możesz zdobyć w questach.
Najprzydatniejsze atrybuty maga:
· Szczury: Atakują wroga, dzięki czemu koncentruje on swoje wysiłki na nich, a nie na magu.
· Monster Identification: Przydatne na wyższych poziomach postaci.
· Deadly Discs: Pychota! Bardzo przydatna, gdy w pobliżu jest dużo wrogów.
· Magic Shield, Normal Shield: Także potrzebne.
Najprzydatniejsze atrybuty złodzieja:
Deadly Gift – Umożliwia robienie wrogom bardzo niemiłych „prezentów”.
Wisdom: By szybciej stawać się lepszym.
Holy Weapon Quest – najciekawsze zdanie w grze
Najpierw musisz odnaleźć trzy święte artefakty:
· Święty Amulet - W Dark Forest, w północnej części terytorium Elfów,
· Święty Sztylet - Porozmawiaj z przywódcą Gildii Złodziei w Ducal Inn, w Verdistis. Dołączysz do członków Gildii. Zejdź teraz do piwnicy i przejdź do kwatery Gildii. Pójdź północnym korytarzem w górę i rozejrzyj się za Sztyletem.
· Święty Miecz - Leży gdzieś w Iona's Dungeon, w ukrytym pomieszczeniu, które otwierane jest przez świecę (gdy ją poruszysz).
Gdy już zdobędziesz wymagane przedmioty, udaj się w północno-wschodni kraniec Katedry. Za zagajnikiem znajdziesz ukryte schody. Zejdź nimi i NIE DOTYKAJ grobów. Zapisz stan gry, stań w niebieskim świetle i złóż w ofierze dwa artefakty. Teraz zobacz efekt swoich działań i jeśli Ci się nie podoba, wczytaj grę i złóż ofiarę ponownie.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.